Bekijk originele versie : wonen in maroc!
kaoutar23
05-05-2003, 00:29
halo allemaal, ik heb een vraagje , ik zit er over te denken om in marokko te gaan wonen samen met mijn man, maar ik twijfelnog een beetje .ik ben hier geboren en getogen dus maroc zal heel anders voor mij zijn. nu wilde ik vragen of er mensen zijn of dat jullie mensen kennen die terug naar maroc zijn gegaan, ik bedoel mensen van mijn leeftijd. zo ja hoe vinden ze het daar, zijn ze snel gewend geraakt, zijn er minpunten/pluspunten.
alvast bedankt
mag ik vragen in welke plek je woont in marokko.
noralive
05-05-2003, 07:18
ja ik ken mensen die naar marokko terug zijn gegaan en hun papieren hebben ingeleverd, en die zijn echt hard op hun achter hoofd gevallen en die zitten nu illegaal zonder papieren dus hier in nederland op hun recht zaak te wachten om hun papieren terug te krijgen.
ewa ja ik zal zeggen kijk naar het journaal zie je gelijk hoeveel mensen in die bootjes zitten en verdrinken allemaal om hier naar toe te komen en jij gaat terug ewa je moet het zelf weten.
begrijp me niet verkeerd ik ben een marokaan en ben er trots op en hou ontzettend veel van mijn vaderland, maar het leven daar is moelijk behalve werkloosheid etc je hebt daar geen rust geestelijke rust, teminste zo denk ik er over.
Als ik jou was zou ik het doen met behoud van je paspoort en dergelijke natuurlijk.
Ikzelf ga een aantal keer per jaar naar marokko toe vooral marrakech trekt mij heel erg.
Ook ik ben hier geboren maar heb een veel betere band met marokko het lijkt mij heerlijk om daar 6 maanden te wonen en dan weer hier een maand of 2 dus als ik jou was had ik het gedaan. Succes met je besluit.
kaoutar23
05-05-2003, 15:25
ik woon in rabat. ik wil natuurlijk teruggaan met behoud van mijn papieren, ik heb de nederlandse natonaliteit maar mijn man nog niet daar zijn we mee bezig. want als ik toch terug wil komen dan kan dat zonder problemen. ik weet dat iedereen vandaar naar hier wil komen, maar dat is hun keus. ik wil alleen ervaringen horen van mensen van mijn leeftijd. hoe het bevalt of niet. enz.
salam
mjn advies: ga naar marokko en geloof in allah(swt),
wat ga je hier doen, in je heel leven,
het is beter om in Islamitische land te wonen,
volgens de meeste geleerden is het beter om daar te wonen; en niet
in kufars landen
als je het eenmaal vanuit het oog van Islam bekijkt
wa salam
Bent_Fes
05-05-2003, 20:44
Leuk en aardig om naar Marokko terug te gaan, maar heb je wel plannen wat je daar verder gaat doen..ik bedoel hier mee hoe ga je jezelf onderhouden (levensonderhoud), want zonder geld kom je niet verder.....
En verder kan je wel ervaringen van andere aanhoren, maar ieder persoon beleeft het anders, je moet het zelf ontdekken!
Succes
meknassi
05-05-2003, 21:20
Misschien leven van een nederlandse uitkering?!
Bent_Fes
05-05-2003, 21:23
Origineel gepost door meknassi
Misschien leven van een nederlandse uitkering?!
Oh ja net of je daar goed van gaat leven in Marokko, en trouwens over wat voor soort uitkering heb jij het over?? Ik zou nooit afhankelijk willen zijn van een uitkering, zo lang ik kan werken.... :rolleyes:
kaoutar23
05-05-2003, 22:07
dank jullie wel voor je reactie's. op de vraag over mijn levensonderhoud; mijn man heeft een eigen zaak dus dat is niet zo een probleem, ik twijfel alleen een heel klein beetje dus ik wilde wat meningen horen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.