Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Leerrijke citaten

Pagina's : [1] 2 3 4 5

camjo
04-05-2003, 22:36

"Hoe gelukkiger men is, hoe minder aandacht men aan zijn geluk besteedt." - Alberto Moravia "Een geheim is een gat in uw kleding; hoe meer ge het verborgen wilt houden, hoe meer ge er de aandacht op trekt." - Carmen Sylva "De wetenschap dat er aandachtig naar je geluisterd wordt, werkt als een soort katalysator die de kwaliteit van wat je zegt steeds beter maakt." - Chinua Achebe "Als je gelukkig bent heb je geen tijd om moe te worden, want dat vraagt je hele aandacht." - Edward F. Benson "Mannen als hanen, verdienen slechts de aandacht van kippen." - Georges Guilbert "Kunst is geen papje, geen snoepje waarvoor je alleen je bek hoeft open te doen. Het is vooral een kwestie van aandacht en geconcentreerde energie." - Hugo Claus "Niemand is eenzaam wanneer hij spaghetti eet - het vergt zoveel van zijn aandacht." - John Morley "Het maakt niet uit wat je gedaan hebt voor jezelf of voor de mensheid. Wanneer je niet terug kunt kijken op het geven van liefde en aandacht aan je eigen familie, wat heb je dan werkelijk bereikt?" - Lee Iacocca "Om het kind dat diep in ons slaapt onder een dikke laag frustratie en verwaarlozing weer tevoorschijn te brengen is veel aandacht en rust nodig." - M. Butor "Een permanente, aandachtige vijand is haast dierbaarder dan onbetrouwbare vrienden." - Marnix Gijsen Pagina 1 van 2: 1 2 Verder>>

camjo
04-05-2003, 22:38
"Vrije tijd is gewoon de kans andere dingen te doen die aandacht vragen." - O. Holmes "Iemand die verlegen is ontdekt meestal dat er geen reden is voor zijn verlegenheid, en dat normaliter geen mens ook maar de flauwste aandacht aan hem schenkt. " - Robert Lynd "Wie bedenkt hoe weinig hij op anderen let, zal inzien hoe weinig hij zelf de aandacht van anderen trekt." - Samuel Johnson "Elke keer dat men werkelijk aandacht schenkt breekt men een stukje kwaad af in zichzelf." - Simone Weil "Al onze broeders hebben op deze wereld niets anders nodig dan mensen die in staat zijn aandacht aan hen te schenken." - Simone Weil "Tijdig meeroepen leve deze en weg met die, maar niet al te luid, want zelfs onder het toekijken is het raadzaam de aandacht niet te trekken, anders gaat men denken dat je tot grote dingen in staat bent en ook dat kan gevaarlijk zijn." - Willem Elsschot Pagina 2 van 2: <

DonnaBella
04-05-2003, 22:41
ze3ma marokanen gaan die citaten gebruiken

camjo
04-05-2003, 22:50
Origineel gepost door DONNABELLA ze3ma marokanen gaan die citaten gebruiken Zijn Marokkaanen dan geen mensen zoals andere mensen.. :rolleyes: Je hebt heel knappe koppen ertussen hoor.. :D zoals bij andere bevolkingsgroepen

camjo
04-05-2003, 22:51

"Het huwelijk is de helft van je rechten verliezen en de plichten verdubbelen." - A. Schopenhauer "In het huwelijk van schoppen en harten is ruzie troef." - Alec Beaufish "Zowel in het huwelijk als in de wiskunde kan men een verhouding voorstellen als een breuk." - Alexander Pola "Een gelukkig huwelijk is een lang gesprek dat altijd te kort lijkt." - André Maurois "Nergens ben ik een zinnetje tegengekomen dat getuigt van de warmte, van de vertedering, van een zich verplaatsen in, zich aanpassen aan de verlangens of de tobberijen van de ander, de met toegeeflijkheid aanvaarde hebbelijkheden die in een lang huwelijk zo kunnen binden en irriteren soms." - Annie Romein-Verschoor "Huwelijken worden in de hemel gesloten, daarom valt men zo diep." - August Strindberg "In Amerika maakt men vaak zulke lange films, dat de opnamen wel eens langer duren dan de huwelijken van de betrokken sterren." - Barbra Streisand "Het huwelijk functioneert het best, als beide partners een beetje ongehuwd blijven." - C. Cardinale "Het huwelijk is een leerschool; het is de hogeschool van geduld." - Carel Vosmaer "Liefde maakt weliswaar blind, maar het huwelijk zorgt ervoor dat ons de ogen weer opengaan." - Cliff Richard Pagina 1 van 9: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Verder>> Woord: Selecteer thema Liefde Leven Politiek Geloof Geluk Logica Tijd Werk Kunst Humor Karakter Auteur:

camjo
04-05-2003, 22:55
Op de top moet het eenzaam zijn." - A. Schopenhauer "Het zou een hoofdelement van de opvoeding der jeugd moeten zijn haar te leren eenzaamheid te verdragen, daar deze een bron van geluk en gemoedsrust is." - A. Schopenhauer "Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden." - A. Schopenhauer "Mensen die de eenzaamheid niet kunnen verdragen, zijn de minst plezierige metgezellen." - Albert Guinon "Misschien is het zo nog het beste: eenzaam te zijn, want alleen de eenzame geeft acht op de stilte." - Albert Helman "Gemeenzaamheid kweekt onverschilligheid." - Aldous Huxley "Ik heb geen hoop op eigen kracht m'n eenzaamheid te ontvluchten. De steen heeft geen hoop iets anders te zijn dan steen. Maar door samen te werken verzamelt hij zich en wordt tempel." - Antoine de Saint-Exupéry "Zoals ik in mijn graf alleen zal liggen, zo leef ik in wezen ook eenzaam." - Anton Tsjechow "Als ge bang zijt voor de eenzaamheid, trouw dan niet." - Anton Tsjechow "Geleidelijk aan hield ik op het café te bezoeken; oefende me erin eenzaam te zijn; bezweek zo nu en dan voor de verleiding, maar trad iedere keer versterkt te voorschijn, tot ik tenslotte het grote genoegen smaakte naar de stilte te kunnen luisteren en naar de nieuwe stemmen die men daarin kan vernemen." - August Strindberg Pagina 1 van 5: 1 2 3 4 5 Verder>> Woord: Selecteer thema Liefde Leven Politiek Geloof Geluk Logica Tijd Werk Kunst Humor Karakter Auteur:

DonnaBella
04-05-2003, 22:57
Origineel gepost door Mohammed Justice Zijn Marokkaanen dan geen mensen zoals andere mensen.. :rolleyes: Je hebt heel knappe koppen ertussen hoor.. :D zoals bij andere bevolkingsgroepen jah, je hebt wel gelijk maar denk niet dat iemand ze op deze forum gaat gebruiken :zwaai:

EMIEN
04-05-2003, 22:59
Origineel gepost door DONNABELLA jah, je hebt wel gelijk maar denk niet dat iemand ze op deze forum gaat gebruiken :zwaai: JE hoeft ze toch niet te gebruiken... Je meot eruit kunnen leren..:) EMIEN 2003© :D

camjo
04-05-2003, 23:06
Origineel gepost door DONNABELLA jah, je hebt wel gelijk maar denk niet dat iemand ze op deze forum gaat gebruiken :zwaai: Je denkt :D Als je écht denkt dan zul je heel veel van deze citaten uit kunnen leren En als de anderen hetzelfde doen...juist. Je kan niet genoeg weten in deze harde wereld...vroeg of laat zal een wetenswaardigheid je misschien een betere beslissing helpen nemen, en zal je haar waarde écht leren kennen. Hoeveel fouten en misrekeningen worden er door mensen gemaakt,... juist omdat ze niet beter wisten..

camjo
04-05-2003, 23:10
Origineel gepost door EMIEN JE hoeft ze toch niet te gebruiken... Je meot eruit kunnen leren..:) EMIEN 2003© :D Inderdaad.. Ik vind vele citaten terug die ik zelf meegemaakt heb in mijn leven.. Leren, leren, leren is de boodschap

camjo
04-05-2003, 23:11
Origineel gepost door samira_jeblia Heel mooi :) eentje heeft me geraakt : Een permanente, aandachtige vijand is haast dierbaarder dan onbetrouwbare vrienden Daarom heb ik hem ook als msn naam gedaan, shokran mohamed Samira..no thanks

EMIEN
04-05-2003, 23:12
Kwil wil ook op die site staan..:( Kheb deze liggen voor et geval dat..:D -Het leven is iets waar we nooit spijt van krijgen -Wanneer je leven stopt tikt de tijd door -Wat niet te raken is, is denkbaar, voor degene die er in geloven -Wat verlaten is, is weer te vinden, maar nooit hetzelfde -De traagheid van het leven verloopt snel door de tijd -Onenigheid over de waarheid, Maar waarheid is wat je uiteindelijk gelooft -Ik kan niet iemand anders zijn, maar wel meer mijzelf zijn -Het heden is in het verleden ooit de toekomst geweest -Als ik mijn ogen dicht doe Sluit ik het licht niet buiten Ik omarm de duisternis:D -Om het mooie te zien in alles Moet je het slechte kunnen accepteren :)

7eloua
04-05-2003, 23:14
kent er iemand ook engelse citaten?

camjo
04-05-2003, 23:16
Het zuivere gebruik der talen dwingt tot eerlijkheid en voorkomt verwarring." - A. Gans "Bescheidenheid bij de middelmatigen is louter eerlijkheid; bij de grote talenten is het huichelarij." - A. Schopenhauer "Een compromis is de eerlijkste manier om iedereen ontevreden te stellen." - Alexander Pola "Teamwork is onontbeerlijk. Dan kan je de verantwoordelijkheid op iemand afschuiven." - Barry Ter Horst "Elk waar kunstenaar voelt zich een beetje charlatan. Dat is een punt waarin hij zich vergist. Maar laat hem maar. Het is een garantie van zijn eerlijkheid." - Ben Cami "Een slecht geweten is de moeder van veel heerlijke ervaringen. " - Carolyn Wells "Het is vaak heerlijk rusten in het gras dat je ergens over hebt laten groeien." - Cees Buddingh "Ach, het zinloze leven, denk ik, het ongeloofbare van het beloven, de eerlijkheid in elk ogenblik, het is niet meer dan de regen. Wij zijn geen planten en het doet ons niet eens leven." - Chris Yperman "Een gerucht is net vals geld: eerlijke mensen zullen het nooit produceren maar ze geven het gedachteloos uit." - Claire Boothe Luce "Behoefte maakt van de eerlijkste man een schurk." - Daniel Defoe Pagina 1 van 6: 1 2 3 4 5 6 Verder>> Woord: Selecteer thema Liefde Leven Politiek Geloof Geluk Logica Tijd Werk Kunst Humor Karakter Auteur:

camjo
04-05-2003, 23:19

Origineel gepost door EMIEN Kwil wil ook op die site staan..:( Kheb deze liggen voor et geval dat..:D -Het leven is iets waar we nooit spijt van krijgen -Wanneer je leven stopt tikt de tijd door -Wat niet te raken is, is denkbaar, voor degene die er in geloven -Wat verlaten is, is weer te vinden, maar nooit hetzelfde -De traagheid van het leven verloopt snel door de tijd -Onenigheid over de waarheid, Maar waarheid is wat je uiteindelijk gelooft -Ik kan niet iemand anders zijn, maar wel meer mijzelf zijn -Het heden is in het verleden ooit de toekomst geweest -Als ik mijn ogen dicht doe Sluit ik het licht niet buiten Ik omarm de duisternis:D -Om het mooie te zien in alles Moet je het slechte kunnen accepteren :) Zijn deze van jou.. :goedzo: ook als ze van anderen zijn..ze zijn mooi

Pagina's : [1] 2 3 4 5