Bekijk originele versie : Nederlanders staan massaal achter Submission 2
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
wrattenzwijn
10-02-2006, 19:50
Een grote meerderheid (84%) van de Nederlanders vindt dat Ayaan Hirsi Ali door moet gaan met het maken van haar film 'Submission 2'. Dat blijkt uit een enquête gehouden voor RTL Nieuws.
Discussie
Sinds de rel rond de cartoons over de profeet Mohammed is uitgebroken, is in Nederland opnieuw discussie ontstaan over het project van Hirsi Ali. Maar de meeste Nederlanders zijn voor, ook als dat leidt tot heftige reacties in de moslimwereld.
Woede
Met het maken van Submission 2 zal de woede van een deel van de Islamitische wereld zich op Nederland richten, denkt 73% van de Nederlanders.
Homoseksuelen
Hirsi Ali heeft het script van Submission 2 af. De film gaat opnieuw over onderdrukking door de islam; dit keer niet onderdrukking van vrouwen, maar die van homoseksuelen. Wanneer de opnames beginnen is nog niet bekend.
Persvrijheid
Overigens is maar 36% positief over de film zelf. De grootste groep (45%) is neutraal en 20% is ronduit negatief. Maar los daarvan vinden de meeste mensen dat zo'n film wel moet kunnen. Want dat hoort bij de persvrijheid, vindt een zeer grote groep (88%).
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/02_februari/10/binnenland/0210_1930_submission_II_voor.xml
Nederlanders staan dus achter AHA ipv achter hun mede-burgers. Interessant die misplaatste loyaliteit.
Nederlanders staan dus achter AHA ipv achter hun mede-burgers. Interessant die misplaatste loyaliteit.
Mede-burgers ? wat bedoel je daarmee ?
We staan inderdaad achter AHA en bepaald niet achter bewonderaarsters van Samir A en Mo B !
tja, er word absoluut geen rekening gehouden met de gevoelens vcan 1 miljoen inwoners van dit land. we zijn nicht gewenchst
Jij snapt het.
Idioot, snap je niet dat je het met dit soort idioterie zelf oproept ?
wrattenzwijn
10-02-2006, 20:05
da wijf moet de pijp uit ajaan moet eraan, woehahahaha, sukkelwijf
toch ben ik ook voor, net als voor deel 3, 4 en 5:goedzo:
sjaak_raafstra
10-02-2006, 20:08
In submission 1 ging het over een vrouw die haar verhaal vertelde. zij vertelde hoe zij door haar vader vernedert werd en uitgehuwlijkt. (geen enkele moslim die daar iets om gaf) omdat ze selectief verondwaardigt zijn...net als die plaatjes van mo.
Voor mij mag ayan hirsi ali nog zon aflevering maken...hoe meer hoe beter..
In het middenoosten zie je vrijwel elke dag spotprenten over joden en anti semitisme op de schotel.
daar hoor ik geen moslim over.
moslims moeten maar leren dat nederland geen openluchtmoskee is maar een democratisch land waar dit soort dingen mag.
Farid_Iglesias
10-02-2006, 20:08
Ik sluit me aan bij ....Imam El Moemnie en ben het met hem eens dat homosexualiteit een ziekte is :hihi:
Dat is MIJN vrijheid van meningsuiting:kwaad:
dat mag, als je er wijzer van word is hetr mooi voor jou. alleen dat wijf weet wat ze ermee aanricht en de gevolgen mogen op haar naam gezet worden. simpel
Ik ben erg tevreden met wat ze teweeg brengt.
Onderdrukking van vrouwen, ook mohammedaanse, is ontoelaatbaar.
Ze leert ons de verschrikkelijke waarheid te zien.
Bakkertjuh
10-02-2006, 20:10
Ayaan is een medeburger die opkomt voor onze grooste en belangrijkste vaderlandse rechten: persvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Groepen moslims willen dat omverwerpen, als eerste stap naar een islamitische dictatuur. Als nederlanders ook maar 1 consessie doen zullen ze dat als zwakte zien en steeds meer gaan eisen.
Demagogie.
'Wij' staan achter iedereen die achter ons staat.
Dus wat wil je nu precies zeggen?
Ik sluit me aan bij ....Imam El Moemnie en ben het met hem eens dat homosexualiteit een ziekte is :hihi:
Als jij gebrek aan verstand vrijheid van meningsuiting wil noemen mag dat hoor.
je denkt toch niet dat we je serieus nemen ?
TatTwamAsi
10-02-2006, 20:11
Wat interesseert die film van Hirsi Ali mij nou. Het zal wel allemaal veel symboliek zijn waarin de Islam wordt afgeschilderd als duivels.
Het gaat mij er om hoe veel Moslims reageren. Als geen enkele Moslim meer reageert, is mijn doel bereikt. Dan zijn Moslims ingeburgerd. :hihi:
Zolang veel Moslims niet accepteren dat niet-gelovigen hun geloof bekritiseren, dan ben ik vóór kritiek (zolang die kritiek terecht is). En gezien de reacties op dit forum, zoals ik veel Moslims ken in real life, en de reacties op die flauwekul cartoons, dan is kritiek hard nodig.
Wanneer wordt de Islam eens volwassen?
Ik heb 3 kinderen opgevoed. Achterin de auto zaten ze ook altijd te klieren. Elkaar pesten. Maar nu doen ze dat niet meer. Ze zijn volwassen geworden.
Wie is in deze vergelijking echter kind en volwassene? Ik denk dat kinderen die zich niet meer laten pesten, volwassen zijn geworden. Je moet leren er gewoon BOVEN te staan.
De reacties van veel Moslims zijn bijzonder KINDERACHTIG.
Ik denk het niet. 20% is tegen en 45% is neutraal - dus ik denk dat het voor hun meer draait over die heilige vrijheid van kwetsen uiting :rolleyes: Het geloof van de ongelovigen: tadaaaaaa....
Bakkertjuh
10-02-2006, 20:12
Moeten de nederlanders daarom jou huis of ambassade of vlag in brand gaan steken? Nee dat doen wij niet want onze cultuur is beschaafd en ontwikkeld:ego:
Ik wil best rekening houden met de gevoeligheden van moslims in Nederland, maar het gaat me echt veel te ver om daar de uitingsvrijheid voor in te leveren. Als ik dan uit twee kwaden moet kiezen, dan geef ik sterk de voorkeur aan de vrijheid van meningsuiting.
Bovendien heft de rechter zich al uitgelaten over de vraag of er een tweede Submission mocht komen. Op voorhand vond de rechter dat dat niet te verbieden viel.
A3oedoe billahi mina Shajtani razjiem...
Gevoeligheden van moslims in nederland...??????
Hoe komt het dat wanneer men het heeft over vrijheid van meningsuiting dat altijd is 'tegen' de Islam.....
De eerste film, moest toch de positie van de moslima bevorderen. Heeft het uiteindelijk iets bijgedragen aan mijn positie....
Ik zal je vertellen wat het heeft bijgedragen....Het heeft ervoor gezorgd, dat wanneer ik de trein in stap (als hoofddoekdragende moslima), dat men mij aankijkt en denkt..."Ach arme meid, die is onderdrukt, zo jong en nu al hoofddoek".....Het heeft ervoor gezorgd, dat wanneer ik in de trein stap, men mij aankijkt en hoopt dat ik doorloop en bij iemand anders ga zitten....
Dat heeft het bijgedragen....Helemaal niks....Een glimlach van mij, naar een nederlandse vrouw, uit respect, wordt gezien als iets engs....Wanneer ik loop met een Koran in mijn hand, is men bang dat ik een terrorist ben.....
Wat verwacht ze hiermee te bereiken....? Een dialoog op gang brengen, dat kan op andere manieren.....
Ik begrijp absoluut niet, dat men haar hierin steunt.....:jammer:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.