Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn Man Mag Het Land Niet In!!!!

aichaKandisha
04-05-2003, 19:06

Salaam allemaal. Mijn vriendin zit momenteel in een lastig parket en daarom wil ik proberen om via deze weg te kijken of ik haar kan helpen. Het zit namelijk zo: Ze is al een paar jaar getrouwd voor de wet, maar haar man wordt niet toegelaten in Nederland. Hij heeft hier namelijk in de gevangenis gezeten en mocht daarna 10 jaar het land niet in. Ze heeft wel een advocaat in de arm genomen, maar het wil maar niet opschieten. Hij heeft nog 4 jaar te gaan, en zolang willen ze niet wachten met trouwen, maar ze willen ook niet dat hij hier illegaal gaat verblijven.. Nu is mijn vraag: heeft iemand zoiets meegemaakt of kent iemand die dit is overkomen? Ik zou heel graag van jullie willen weten wat mijn vriendin het beste kan doen om zo snel mogelijk uit deze situatie te komen? Alvast bedankt voor jullie reacties

Lady_moi
04-05-2003, 19:14
voor de wet!

aichaKandisha
04-05-2003, 19:15
Origineel gepost door Mixed_Angel ze is paar jaar getrouwd en wil niet w8en met trouwen??? dat vat ik effe niet :maf: Ze is al een paar jaar voor de wet getrouwd, maar de bruiloft hebben ze nog niet kunnen houden.

Soefy
04-05-2003, 19:25
Origineel gepost door aichaKandisha Salaam allemaal. Mijn vriendin zit momenteel in een lastig parket en daarom wil ik proberen om via deze weg te kijken of ik haar kan helpen. Het zit namelijk zo: Ze is al een paar jaar getrouwd voor de wet, maar haar man wordt niet toegelaten in Nederland. Hij heeft hier namelijk in de gevangenis gezeten en mocht daarna 10 jaar het land niet in. Ze heeft wel een advocaat in de arm genomen, maar het wil maar niet opschieten. Hij heeft nog 4 jaar te gaan, en zolang willen ze niet wachten met trouwen, maar ze willen ook niet dat hij hier illegaal gaat verblijven.. Nu is mijn vraag: heeft iemand zoiets meegemaakt of kent iemand die dit is overkomen? Ik zou heel graag van jullie willen weten wat mijn vriendin het beste kan doen om zo snel mogelijk uit deze situatie te komen? Alvast bedankt voor jullie reacties Hoi meid.. jah vervelende situatie voor je vriendin. Maar is het zo dat haar man voordat hij met haar getrouwd was, illegaal hier in Nederland verbleef en toen de wet heeft overtreden. Ik bedoel je zegt dat hij hier heeft gezeten, en dat hij hier ook weer niet illegaal kan verblijven? Ik heb zelf bij justitie gewerkt, en het is zo dat als een illegaal de wet hier in Nederland overtreedt, dat Justitie daar heel streng tegen optreedt, en naar mijn idee (kennis) kan hij alleen maar Nederland weer binnen komen zodra het termijn is afgelopen. Je kunt wel een advocaat inzetten maar vaak komt het op het zelfde neer. hmm jah meid ik denk dat ze alleen maar sbar kunnen houden en inshallah zullen die 4 jaar gauw voorbij zijn zodat ze bij elkaar kunnen komen.. Ik hoor het wel van je groetjes :zwaai:

Tijn
04-05-2003, 19:33

...Ik wil niet flauw doen, maar kunnen je vriendin & d`er man niet gelukkig worden in `t buitenland?

aichaKandisha
04-05-2003, 20:11
Origineel gepost door SoefSoef Hoi meid.. jah vervelende situatie voor je vriendin. Maar is het zo dat haar man voordat hij met haar getrouwd was, illegaal hier in Nederland verbleef en toen de wet heeft overtreden. Ik bedoel je zegt dat hij hier heeft gezeten, en dat hij hier ook weer niet illegaal kan verblijven? Ik heb zelf bij justitie gewerkt, en het is zo dat als een illegaal de wet hier in Nederland overtreedt, dat Justitie daar heel streng tegen optreedt, en naar mijn idee (kennis) kan hij alleen maar Nederland weer binnen komen zodra het termijn is afgelopen. Je kunt wel een advocaat inzetten maar vaak komt het op het zelfde neer. hmm jah meid ik denk dat ze alleen maar sbar kunnen houden en inshallah zullen die 4 jaar gauw voorbij zijn zodat ze bij elkaar kunnen komen.. Ik hoor het wel van je groetjes :zwaai: Hij heeft de Spaanse nationaliteit, en is tijdens een vakantie hier opgepakt. Hij kan hier wel illegaal verblijven, en dat zal denk ik ook wel moeten, maar ze willen het natuurlijk toch liever op de legale manier doen. En aangezien zij 24 is en hij 28 kunnen ze niet nog eens 4 jaar gaan wachten met de bruiloft....... groetjes

aichaKandisha
04-05-2003, 20:14
Origineel gepost door Tijn ...Ik wil niet flauw doen, maar kunnen je vriendin & d`er man niet gelukkig worden in `t buitenland? Dat is inderdaad ook een optie, maar zij heeft hier haar baan en huis en alles. Het is voor hem veel makkelijker om hierheen te komen dan voor haar om ergens anders te gaan wonen en helemaal opnieuw te beginnen. Hij kent de Nederlandse taal ook dus dat zit hem ook mee.

rif_ridster
04-05-2003, 20:39
wowwwwwwwwww wat een moeilijke probleem ontzettend lastig!!!! sorry kan je niet helpen heb sbar voor die 4jaartjes!!!!