Bekijk originele versie : Mogen de palestijnse christenen ook vrede en vrijheid?
Gaza / Westbank : Aanslag op Palestijnse bijbelwinkel
Sinds de radicale Hamasbeweging de verkiezingen in de Palestijnse gebieden won, zijn er twee aanslagen geweest op christelijke instellingen. De Palestijnse christenen leven tussen hoop en vrees, aldus stichting Open Doors.
Vorige week vrijdag (3 februari) werd een bomaanslag gepleegd op een boekwinkel van het Palestijns Bijbelgenootschap in Gaza. De bom ging rond elf uur ’s avonds af. De stalen en glazen deuren werden vernield. In de bom zaten spijkers en andere scherpe, metalen voorwerpen. Op het tijdstip van de aanslag was er niemand in de winkel. De volgende dag hebben medewerkers van het bijbelgenootschap de troep opgeruimd en nieuwe deuren geïnstalleerd.
“De situatie in de Palestijnse gebieden wordt chaotisch”, zei een contactpersoon van Open Doors. “Eind januari werd ook al een christelijk centrum op de Westoever aangevallen door een menigte Palestijnen.”
De Palestijnse christenen vragen om gebed zodat zij kunnen volharden in deze moeilijke tijden. “We laten ons niet afschrikken, maar zijn juist meer toegewijd aan Jezus Christus. We willen zZjn wil uitvoeren. Juist in donkere tijden moet Zijn licht verspreid worden”, zei een christen die op de Westoever woont. Een christen in Gaza zei woorden van gelijke strekking: “We voelen ons vereerd dat we Christus’ ambassadeurs mogen zijn in Gaza.”
Een Messiaanse jood, die erg actief betrokken is bij verzoening tussen Palestijnse en joodse volgelingen van Jezus, dringt eveneens aan op gebed voor de Palestijnse christenen. “De christenen zijn een slinkende minderheid, en ze voelen zich onzeker over alles wat er nu gebeurt. Ze vragen zich af of de islamitische wetgeving nu wordt ingevoerd en of de christenen nog verder worden gemarginaliseerd. Ook maken ze zich zorgen dat het geweld tussen het Palestijnse gezag en Israël opnieuw zal escaleren.” (Open Doors)
Link: http://www.opendoors.nl/htm/nieuws.php?idelement=4288
Ik wens de palestijnen vrede en vrijheid toe. Dat wordt hoog tijd daar. Maar waarom gunnen zij - die zo goed weten wat onderdrukking is - hun eigen christelijke volksgenoten geen vrijheid en vrede?? Waarom??
Israël / Palestina is hier altijd een veelbesproken en gewild onderwerp. Maar de palestijnse christenen??? Zijn die geen reactie waard?
Selectieve verontwaardiging?
Rabatboy
11-02-2006, 11:35
Je komt er nu misschien toch nog achter welke adder je steeds aan borst hebt gekoesterd.
Voor moslims telt maar 1 ding: moslims
Absoluut niet!!! Jij kaakt nu maar wat. Zoals je zit leven de Palestijnen zo: Palestijnse christenen, Palestijnse kahtolieken en Palestijnse moslims!!
Dus waar haal jij dat vandaan. Het is gewoon zo voor Israel: jodendom overheersen over de Palestijnse gebieden. :jammer:
BerBerChica
11-02-2006, 11:41
Je komt er nu misschien toch nog achter welke adder je steeds aan borst hebt gekoesterd.
Voor moslims telt maar 1 ding: moslims
Je kan niet nog verder van de waarheid zitten...Je moet niet zomaar conclusies gaan trekken en zeker niet OVER een geloofskwestie...
Wil je weten wat echt voor ons telt, simpel... ...Just ask....;)
Danielle2
11-02-2006, 11:59
Als alle Palestijnen christenen waren geweest had geen enkele moslim het geboeid wat er met ze gebeurde.
Absoluut niet!!! Jij kaakt nu maar wat. Zoals je zit leven de Palestijnen zo: Palestijnse christenen, Palestijnse kahtolieken en Palestijnse moslims!!
Dus waar haal jij dat vandaan. Het is gewoon zo voor Israel: jodendom overheersen over de Palestijnse gebieden. :jammer:
Maar waarom dan nu die aanslagen op palestijnse christenen?
Rabatboy
11-02-2006, 12:01
Als alle Palestijnen christenen waren geweest had geen enkele moslim het geboeid wat er met ze gebeurde.
Wie zegt dat..??? De joden hier trekken veelste veel conclusies terwijl die er helemaal niet zijn of kunnen.
Wie wilt er nou geen VREDE over de HELE WERELD???? Dus ook onder de moslims!!! Of moeten die maar in een apart groepje en maar niks boeien. Dit heb ik nog nooit gehoord. Palestijn=Palestijn
Dat weet ik wel zeker.
Ik was zojuist nog even netwerk aan het nazien over die deense imam. Ik bedacht me dat hij zich zo druk maakte om vermeende onvrijheid van deense moslims. En daarvoor ging hij in het midden oosten hulp halen, in de landen waar christenen echt verdrukt en vervolgd worden. :confused:
Rabatboy
11-02-2006, 12:02
Maar waarom dan nu die aanslagen op palestijnse christenen?
In Palestijnse gebieden? NEE die zijn er niet! Voor Arafat en na Arafat geen aanslag gezien of veroordeeld.
BerBerChica
11-02-2006, 12:03
Met zo'n gedachte kun je beter "respect"weglaten...
Wie zegt dat..??? De joden hier trekken veelste veel conclusies terwijl die er helemaal niet zijn of kunnen.
Wie wilt er nou geen VREDE over de HELE WERELD???? Dus ook onder de moslims!!! Of moeten die maar in een apart groepje en maar niks boeien. Dit heb ik nog nooit gehoord. Palestijn=Palestijn
Dit bericht komt niet van een joodse organisatie. Vele joden in Israël moeten meestal ook niks van de Israëlische christenen hebben.
Ik wil me graag inzetten voor vrede en vrijheid voor iedereen. Ook voor de palestijnen. Moslim, christen of wat dan ook.
Maar ik wil graag ook aandacht voor de verdrukking van christenen. Mijn dringende vraag is;
Mogen zij a.u.b. ook vrijheid en vrede??
In Palestijnse gebieden? NEE die zijn er niet! Voor Arafat en na Arafat geen aanslag gezien of veroordeeld.
Lees dan, het gaat hier over de Gaza = palestijns gebied momenteel.
Zelf veroordeel ik iedere aanslag.
Maar hier kaart ik aan;
Was de strijd niet tegen de joodse onderdrukking? En nu.....nu ze zelf net een beetje vrijheid krijgen beginnen ze zelf met onderdrukking??
Moet ik hen dan nog wel steunen als christin zijnde? Of steun ik dan de toekomstige onderdrukkers van de palestijnse christenen?
Met zo'n gedachte kun je beter "respect"weglaten...
Zoek alle berichten van Daniëlle na en je ziet dat zij respect toont voor een ieder. Ze haalt keihard de waarheid naar voren over jood en palestijn. Ze houdt van beide, maar bedekt de fouten van geen van beide.
That's Daniëlle....
Dat was niet wat er naar voren kwam in je vorige bericht..Stel je het op zo'n manier dan BEN ik het 100% met je eens...IEDER persoon verdient vrijheid en vrede ongeacht ras,kleur, geloof.etc
Maar dat is juist het probleem, Macht doet rare dingen met je...
Dit is wel wat ik probeerde te zeggen vanaf de eerste posting af aan.
Wat kwam er dan naar voren?? Hoe begreep je me eerst dan?
Rabatboy
11-02-2006, 12:11
Dit bericht komt niet van een joodse organisatie. Vele joden in Israël moeten meestal ook niks van de Israëlische christenen hebben.
Ik wil me graag inzetten voor vrede en vrijheid voor iedereen. Ook voor de palestijnen. Moslim, christen of wat dan ook.
Maar ik wil graag ook aandacht voor de verdrukking van christenen. Mijn dringende vraag is;
Mogen zij a.u.b. ook vrijheid en vrede??
Mogen zij a.u.b. ook vrijheid en vrede?? Onder de Islam moet dat ook juist, je mag niemand vernederen onder iemand anders geloof.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.