Bekijk originele versie : Dagindeling!
Salaam alaikoem warahmatoe Allahoe wabarakatoeh,
Ik zou graag een dagplanning voor mij zelf willen maken met het bezig houden met de islaam. Ik heb namelijk gemerkt dat mijn imaan de laaste weken is gedaald. Mijn vraag is dan ook hoe gaan jullie hiermee om. En volgen jullie dagelijks een planning wat betreft aan de islaam houden. En anders wat doen jullie dagelijks aan de islaam behalve de verplichte handelingen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het maken van een rooster waar ik mij Insa Allah aan kan houden.
Wa alaikoem asalaam.
Beste Esma,
Ik heb niet echt een planning...
Ik probeer op tijd te bidden, wat overigens lang niet altijd lukt.
Verder probeer ik vaak in mijn Koran met vertaling te lezen...
Maar ik denk dat je niet echt een plannig moet maken...je moet het meer als een leefwijze zien.
Dus ook zaken als niet liegen, niet roddelen etc.
Dan ben je volgens mij als ja daarnaast ook de verplichte handelingen verricht al een heel eind op de goede weg insha'Allah....
beslamma
Beste Esma,
Ik heb niet echt een planning...
Ik probeer op tijd te bidden, wat overigens lang niet altijd lukt.
Verder probeer ik vaak in mijn Koran met vertaling te lezen...
Maar ik denk dat je niet echt een plannig moet maken...je moet het meer als een leefwijze zien.
Dus ook zaken als niet liegen, niet roddelen etc.
Dan ben je volgens mij als ja daarnaast ook de verplichte handelingen verricht al een heel eind op de goede weg insha'Allah....
beslamma
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik bedoel je zal uiteindelijk toch een soort van dagindeling moeten maken, omdat de dag zo snel voorbij gaat zonder dat je iets hebt gedaan. Met een planning kun je jezelf helpen om meer aan de islaam te doen zoals studeren.
Denk aan school. Daar werken ze ook met roosters en dat helpt erg goed. Dus daarom lijkt het mij ook handig om zo met de islaam te werken om meer kennis te opdoen.
Ik hoop dat iemand tips heeft!!!
Wa alaikoem asalaam.
cappaccino
11-02-2006, 19:36
jah dat vind ik eigenlijk ook wel een goede
misschien andere zusters???
Mischien een vast dagdeel in de week besteden aan koran lezen, maar vooral begrijpen. Of bijv. met jezelf afspreken dat je 1 keer per maand een lezing bezoekt. Of een goed boek over de islam aanschaffen en daar ook een vast dagdeel aan besteden....
Bedoel je zoiets??
Mischien een vast dagdeel in de week besteden aan koran lezen, maar vooral begrijpen. Of bijv. met jezelf afspreken dat je 1 keer per maand een lezing bezoekt. Of een goed boek over de islam aanschaffen en daar ook een vast dagdeel aan besteden....
Bedoel je zoiets??
Ja, zuster. Dat soort dingen. Zoals hadith's uit een boek behandelen, islamitische boeken lezen, koran leren/lezen, doe3a leren etc. Maar deze handelingen in een schema verwerken en dan dagelijks in plaats van televisie kijken etc.
Wa alaikoem asalaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.