Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe lang laten jullie je babies huilen bij het slapen gaan?

Pagina's : [1] 2 3

marjam1983
08-02-2006, 23:19

Dag dames, KOm ik weer hoor met een baby vraag :hihi: . Maar huilt je baby ook als je haar/hem instopt in bed? Aya heeft net drie kwartier lopen huilen, dat heeft ze nooit gedaan :eek: . Ik heb maar genegeerd en iedere keer speentje in haar mond gestopt. Ik zet haar nu tegen half 11 in bed en wil het zo afbouwen tot zij om 9 uur gaat slapen. Ik ben echt jaloers als ik babies zie die gewoon om 8 uur slapen, heerlijk! P.s ik vind het wel echt zielig hoor als ze gaat huilen, maar ik heb zoiets van liever een tijdje heel hard door huilen dan dta ik straks als ze vier is nog naast haar bed sta tot ze in slaap valt :( . Dames kom op met jullie antwoorden.

KoezKoez
08-02-2006, 23:26
drie kwartier is wel heel lang voor een kleintje hoor. Misschien was er wel wat aan de hand, of heeft ze last van doorkomende tandjes?? Je weet maar nooit, omdat ze dat nog nooit heeft gedaan zeg je toch. Kwartier laten huilen en daarna naar haar toe, even je laten zien, kijk of ze geen vieze luier heeft, knuffel haar (maar pak haar niet uit bed, je moet duidelijk zijn dat ze moet slapen) en ga dan weer weg, en dat doe je weer met een kwartier en zo word het steeds minder insha allah.. zo heb ik ook bij mijn dochter gedaan en nu stop ik haar in bed en weet dat ze gaat slapen geef haar een kus en doe de deur dicht.. geen gehuil meer hamdolilah (alleen als ze doorkomende tandjes heeft).. Ps.. je moet heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld hebben met kindjes die niet willen doorslapen.. ik zeg je eerlijk ze word nog wel eens wakker snachts en das best moeilijk, omdat je zelf ook moe bent :moe:.. maar het komt beetje bij beetje ;)

marjam1983
09-02-2006, 00:14
drie kwartier is wel heel lang voor een kleintje hoor. Misschien was er wel wat aan de hand, of heeft ze last van doorkomende tandjes?? Je weet maar nooit, omdat ze dat nog nooit heeft gedaan zeg je toch. Kwartier laten huilen en daarna naar haar toe, even je laten zien, kijk of ze geen vieze luier heeft, knuffel haar (maar pak haar niet uit bed, je moet duidelijk zijn dat ze moet slapen) en ga dan weer weg, en dat doe je weer met een kwartier en zo word het steeds minder insha allah.. zo heb ik ook bij mijn dochter gedaan en nu stop ik haar in bed en weet dat ze gaat slapen geef haar een kus en doe de deur dicht.. geen gehuil meer hamdolilah (alleen als ze doorkomende tandjes heeft).. Ps.. je moet heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel geduld hebben met kindjes die niet willen doorslapen.. ik zeg je eerlijk ze word nog wel eens wakker snachts en das best moeilijk, omdat je zelf ook moe bent :moe:.. maar het komt beetje bij beetje ;) Hoi, Ik ging om de paar minuten even langs en iedere keer als ze mijn gezicht was was ze weer vrolijk en aan het spelen, ze wilde gewoon nog wakker blijven omdat ze eerst gewend was om 12 uur te slapen, toen half 12, toen 11 uurr, en nu deze week probeer ik het met half 11. Dus hamdoullah had ze niet ergens last van, ze wilt gewoon puur dat je bij haar blijft tot ze zelf in slaap valt, dat leerde ik haar nl in het begin aan. Hamdoullah slaapt ze wel door 's nachts, dat als sinds ze twee maanden was, ze is echt een lieverdje hoor alleen bij het slapen gaan kan het soms een ramp worden :jammer: .

Souraida
09-02-2006, 08:51
Ik heb t 1 keer geprobeerd twee weken geleden en ik doe t niet meer. Ze bleef echt heel lang huilen. Nu pak ik haar gewoon op tot ze in slaap valt en zet ik haar weer terug. Ik weet dat t niet zo hoort maar ik krijg t niet over me hart om haar door te laten huilen. :(

Safia21
09-02-2006, 10:28

Je kunt het beste zo vroeg mogelijk beginnen met het aanleren van een slaappatroon en daar heb je inderdaad een heleboel geduld voor nodig EN een partner die je steunt en samen met je volhoudt Als je kindje huilt, hoef je dat niet te negeren.. vooral als ze nog zo jong zijn.. je gaat kijken en als je zeker weet dat het geen vieze luier is of honger.. kun je weer weggaan ( tis belangrijk dat je niet met je kind praat als je gaat kijken) je kind denkt dan oh wat gezellig.. mama mag niet meer weg gaan en als ze gaat dan ga ik heel hard huilen dan komt ze terug.. Kinderen leren namelijk heel snel, en als je eenmaal toegeeft is het heel moeilijk om dat weer af te leren.. hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt M'n dochtertje begreep het al aardig snel.. dat bedtijd ook bedtijd was.. in het begin ging ze huilen, maar dat werd elke dag minder en uiteindelijk.. konden we bij haar weglopen zonder dat ze begon te huilen Ze is nu 20 mnd.. en naar bed gaan is geen enkel probleem..we leggen haar erin samen met haar knuffels kruipt ze onder de deken en zegt Slemma Doei doei.. dan horen we haar nog ff spelen en binnen een halfuurtje slaapt ze In het begin kost het jou moeite en geduld om je kind dit bij te brengen, maar als ze het eenmaal begrijpen.. wordt het heel makkelijk voor je! Liefs Safia

Souraida
09-02-2006, 10:31
Je kunt het beste zo vroeg mogelijk beginnen met het aanleren van een slaappatroon en daar heb je inderdaad een heleboel geduld voor nodig EN een partner die je steunt en samen met je volhoudt Als je kindje huilt, hoef je dat niet te negeren.. vooral als ze nog zo jong zijn.. je gaat kijken en als je zeker weet dat het geen vieze luier is of honger.. kun je weer weggaan ( tis belangrijk dat je niet met je kind praat als je gaat kijken) je kind denkt dan oh wat gezellig.. mama mag niet meer weg gaan en als ze gaat dan ga ik heel hard huilen dan komt ze terug.. Kinderen leren namelijk heel snel, en als je eenmaal toegeeft is het heel moeilijk om dat weer af te leren.. hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt M'n dochtertje begreep het al aardig snel.. dat bedtijd ook bedtijd was.. in het begin ging ze huilen, maar dat werd elke dag minder en uiteindelijk.. konden we bij haar weglopen zonder dat ze begon te huilen Ze is nu 20 mnd.. en naar bed gaan is geen enkel probleem..we leggen haar erin samen met haar knuffels kruipt ze onder de deken en zegt Slemma Doei doei.. dan horen we haar nog ff spelen en binnen een halfuurtje slaapt ze In het begin kost het jou moeite en geduld om je kind dit bij te brengen, maar als ze het eenmaal begrijpen.. wordt het heel makkelijk voor je! Liefs Safia ahhh zo schattig. Helaas is t mij niet gelukt. Geloof me ik heb alles geprobeerd. Ik praat ook niet als ik naar haar toe loop maar kijk of ze een vieze luier heeft en leg haar terug maar ze springt gewoon op en blijft keihard huilen en soms gaat ze zelfs over haar nek. Ik kom echt slaaptekort en ben ten einde raad.

Safia21
09-02-2006, 10:42
ahhh zo schattig. Helaas is t mij niet gelukt. Geloof me ik heb alles geprobeerd. Ik praat ook niet als ik naar haar toe loop maar kijk of ze een vieze luier heeft en leg haar terug maar ze springt gewoon op en blijft keihard huilen en soms gaat ze zelfs over haar nek. Ik kom echt slaaptekort en ben ten einde raad. Het is nog niet te laat om haar dit te leren meid, het wordt wel wat moeilijker,omdat ze dit nu eenmaal van je gewend is Dat ze huilt is puur en alleen om jou bij haar te houden en hoe vaker je er aan toegeeft hoe moeilijker het zal worden om haar dit gedrag af te leren wat je kunt proberen is om WEL naar haar toe te gaan maar haar NIET er uit te halen.. en wanneer dit eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan Zij moet gaan begrijpen, dat ze kan huilen zoveel ze wil ( en dit klinkt heel hard) maar dat je er niet aan toegeeft.. Begrijp me niet verkeerd.. ik zeg niet dat je het verkeerd aanpakt.. ieder doet het op z'n eigen manier... probeer je alleen te helpen :goedzo:

OemBiby
09-02-2006, 10:44
Mijn dochter heeft het moeten aanleren............Eerste keer ben ik naast haar bed blijven zitten zingen tot ze in slaap viel...............2e keer liet ik alleen het licht aan en ging ik weg.........maar ze bleef wel huilen ongeveer 20 minuten lang totdat ze zelf in slaap viel...........en nu gaat ze hamdoulilah zelf naar haar bedje toe nadat ze haar tandjes heeft gepoetst............kwestie van zelf volhouden en aanleren;)

Souraida
09-02-2006, 10:47
Het is nog niet te laat om haar dit te leren meid, het wordt wel wat moeilijker,omdat ze dit nu eenmaal van je gewend is Dat ze huilt is puur en alleen om jou bij haar te houden en hoe vaker je er aan toegeeft hoe moeilijker het zal worden om haar dit gedrag af te leren wat je kunt proberen is om WEL naar haar toe te gaan maar haar NIET er uit te halen.. en wanneer dit eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan Zij moet gaan begrijpen, dat ze kan huilen zoveel ze wil ( en dit klinkt heel hard) maar dat je er niet aan toegeeft.. Begrijp me niet verkeerd.. ik zeg niet dat je het verkeerd aanpakt.. ieder doet het op z'n eigen manier... probeer je alleen te helpen :goedzo: Nee ik begrijp je niet verkeerd. Ik weet dat je helemaal gelijk hebt maar geloof me t wil niet lukken. Ik heb haar vaak in haar bed gelaten en niet eruit gehaald, maar ze krijst en wordt helemaal gek. Ze is een volhouder. EN weet je wat eng is, ze is pas 10 maanden en nu al heel agressief. Ik wil t niet erger maken. Ze slaat nu al als iemand zegt dat ze iets niet moet doen of afpakt.:jammer:

Souraida
09-02-2006, 10:48
Mijn dochter heeft het moeten aanleren............Eerste keer ben ik naast haar bed blijven zitten zingen tot ze in slaap viel...............2e keer liet ik alleen het licht aan en ging ik weg.........maar ze bleef wel huilen ongeveer 20 minuten lang totdat ze zelf in slaap viel...........en nu gaat ze hamdoulilah zelf naar haar bedje toe nadat ze haar tandjes heeft gepoetst............kwestie van zelf volhouden en aanleren;) :goedzo: hoe oud is je dochtertje trouwens?

marjam1983
09-02-2006, 10:49
Het is nog niet te laat om haar dit te leren meid, het wordt wel wat moeilijker,omdat ze dit nu eenmaal van je gewend is Dat ze huilt is puur en alleen om jou bij haar te houden en hoe vaker je er aan toegeeft hoe moeilijker het zal worden om haar dit gedrag af te leren wat je kunt proberen is om WEL naar haar toe te gaan maar haar NIET er uit te halen.. en wanneer dit eenmaal goed gaat kun je een stapje verder gaan Zij moet gaan begrijpen, dat ze kan huilen zoveel ze wil ( en dit klinkt heel hard) maar dat je er niet aan toegeeft.. Begrijp me niet verkeerd.. ik zeg niet dat je het verkeerd aanpakt.. ieder doet het op z'n eigen manier... probeer je alleen te helpen :goedzo: Meid, je hebt echt gelijk, precies wat jij deed doe ik zo nu bij Aya. Ik loop naar haar toe (kijk haar niet aan, praat niet, lach niet) geef speen in haar mond en even mijn hand over haar heen. MIjn man die gaat weer naar haar toe en dan gaat hij met haar spelen (hij vind het zielig) maar goe dat doet hij ook niet meer, hij weet dat het averechts werkt, ze wordt alleen actiever en dan gaat ze nog meer huilen als hij weg gaat. Souraida schat, er moet echt verandering komen, jij hebt ook je nachtrust nodig en Lina zal het echt moeten leren, hoe moeilijk het ook is :kus: . Stap voor stap. InchaAllah zal het lukken.

OemBiby
09-02-2006, 10:49
:goedzo: hoe oud is je dochtertje trouwens? Gisteren 3 jaar en 1 maand....... Ik ben ermee begonnen toen ze 20 maanden was..............je kunt het ze beter jong aanleren...... Hoe oud is jouw moppie?

Souraida
09-02-2006, 10:50
Meid, je hebt echt gelijk, precies wat jij deed doe ik zo nu bij Aya. Ik loop naar haar toe (kijk haar niet aan, praat niet, lach niet) geef speen in haar mond en even mijn hand over haar heen. MIjn man die gaat weer naar haar toe en dan gaat hij met haar spelen (hij vind het zielig) maar goe dat doet hij ook niet meer, hij weet dat het averechts werkt, ze wordt alleen actiever en dan gaat ze nog meer huilen als hij weg gaat. Souraida schat, er moet echt verandering komen, jij hebt ook je nachtrust nodig en Lina zal het echt moeten leren, hoe moeilijk het ook is :kus: . Stap voor stap. InchaAllah zal het lukken. Ik weet lieverd maar ben echt ten einde raad wallah.

Souraida
09-02-2006, 10:54
Gisteren 3 jaar en 1 maand....... Ik ben ermee begonnen toen ze 20 maanden was..............je kunt het ze beter jong aanleren...... Hoe oud is jouw moppie? Ahhha tbarkAllah lijkt me zo een leuke leeftijd. Lina die is vandaag precies 10 maanden.

Safia21
09-02-2006, 10:56

Nee ik begrijp je niet verkeerd. Ik weet dat je helemaal gelijk hebt maar geloof me t wil niet lukken. Ik heb haar vaak in haar bed gelaten en niet eruit gehaald, maar ze krijst en wordt helemaal gek. Ze is een volhouder. EN weet je wat eng is, ze is pas 10 maanden en nu al heel agressief. Ik wil t niet erger maken. Ze slaat nu al als iemand zegt dat ze iets niet moet doen of afpakt.:jammer: Daarom is het des te belangrijker dat je ingrijpt! Jij bent de moeder en jij bepaalt wat er gebeurt.. ik zie namelijk bij de kinderen van mijn schoonzus dat de rollen zijn omgedraaid. haar zoontje (3) bepaalt wat er gebeurd.. wat er gegeten wordt, wanneer ie naar bed gaat... en alsie z'n zin niet krijgt dan bonkt ie z'n hoofd net zo lang tegen de muur tot bloedens toe Omdat hij gewend is zijn zin te krijgen, gaat hij hier nu heel ver in... huilen stelt bij hem niet meer zoveel voor.. hij weet hoe hij z'n moeder kan bespelen ( door bij z'n opa en oma bv expres in z'n broek te plassen als z'n moeder hem iets verbied Dit is natuurlijk een extreem geval en ik zeg niet dat je dochtertje ook zo wordt.. Maar het is beter om zulk gedrag meteen aan te pakken..

Pagina's : [1] 2 3