Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
wrattenzwijn
11-02-2006, 13:58
Volgens de politie zijn er ongeveer honderd demonstranten. Ze gingen tijdens hun actie korte tijd in gebed.
Enkele jongeren kijken toe. Yunul, van Turkse afkomst, sloeg zich met zijn handen voor zijn hoofd toen hij de demonstranten in het Arabisch hoorde roepen. "Zo moet het dus niet. Dit zou een stil protest worden. Er worden nu slogans geroepen, maar Nederlanders begrijpen niet waar het over gaat."
De oorspronkelijk uit Libië afkomstige Esma kijkt eveneens vanaf een afstand toe, hoewel ze speciaal voor de demonstratie uit Hoofddorp naar Amsterdam kwam. "De spotprenten kunnen niet, de profeet is ons nog meer lief dan onszelf. Wij zouden ook nooit dergelijke prenten maken over de Bijbel of Thora. Maar ik wil wel dat het protest rustig verloopt."
Zo jammer dat er geen vergunning is.
Maar toch zijn er nu 200 mensen :banana:
Was ik er ook maar..........:traan1: zit op mn werk
hahahahahahah vet tof
Nou, kijk ik zal niet inhoudelijk op de prent ingaan. Maar hoe ie gemaakt is.....kan ik beter...
KrommeTeenen
11-02-2006, 14:13
200 schijnheilen :(
Hele nacht niet geslapen van de zenuwen..... "morgen staan we met 1000en op de dam!" Kom je de volgende middag extra vroeg (om vooraan te kunnen staan) aan op de dam en zie je niemand! Om kwart voor 1 begin je je toch serieus af te vragen of je misschien locatie, datum of tijd fout hebt maar gelukkig komt er een arabisch uitziende jongen naast je staan die in zichzelf staat te mompelen "waar zijn ze toch allemaal? Ik had nog wel voveel oproepen op marokko.nl geplaatst". Een paar dingen weet je nu zeker: je staat op de juiste locatie, de juiste tijd en de juiste dag.......maar het lucht niet op.
Lady_Zina
11-02-2006, 14:37
Wel op hem, maar als een terrorist in Allah's naam mensen uitmoord, wat me nog wel een stukje erger lijkt spuug je niet he?
Met tegenzin zeg ik dit, want ik vind jouw aanname stuitend en ik heb niet het gevoel dat ik mij beter moet bewijzen omdat jij onderhevig bent aan domme vooroordelen:
Als je weet dat ik al op zulke mensen spuug, dan hoop ik dat je je kunt indenken dat ik mijn voeten aan terroristisch tuig veeg.
Maar dat is een logica waar bevooroordeelde mensen kennelijk niet vanuit gaan. Nogal vervelend, het staat me gewoon niet aan.
Hele nacht niet geslapen van de zenuwen..... "morgen staan we met 1000en op de dam!" Kom je de volgende middag extra vroeg (om vooraan te kunnen staan) aan op de dam en zie je niemand! Om kwart voor 1 begin je je toch serieus af te vragen of je misschien locatie, datum of tijd fout hebt maar gelukkig komt er een arabisch uitziende jongen naast je staan die in zichzelf staat te mompelen "waar zijn ze toch allemaal? Ik had nog wel voveel oproepen op marokko.nl geplaatst". Een paar dingen weet je nu zeker: je staat op de juiste locatie, de juiste tijd en de juiste dag.......maar het lucht niet op.
Het viel mij op dat de meeste mensen de andere kant op keken. (4 uit een serie van 27 genomen op 11 febr- 2006/ 13 uur 15). Misschien sta jij ook wel op een van de fotoos. hahaha!
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feb24b.jpg
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feb17b.jpg
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feb19b.jpg
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feba2.jpg
Helemaal mee eens...
Ik wou ook "meelopen", en kreeg dit van mijn moeder te horen....
"Houd je echt van je Profeet vzmh, Dan richt je op de dingen die hij ons heeft opgedragen...Allah swt heeft ons niet opgedragen om als idioten te gaan gedragen en dingen in brand te steken...."
Helemaal gelijk heeft ze...Mamsie i luf joe...:kus:
Ondanks dat ik niet geloof vind ik dat je een heel verstandige moeder hebt.
Nog wat demonstranten cq toeristen voor het wassen beelden museum.
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feba5.jpg
http://www.euronet.nl/users/warnar/11feba4.jpg
Ik moet zeggen, het verloopt zeker rustig en waardig allemaal tot nu toe.
Circa 500-600 mensen (inclusief toekijkers). Ook moeders met kinderen.
Nou ja ,af en toe wel jochies met van die sensatiebeluste gezichten, maar dat is toch echt een enkeling.
Mooi dat dit eigenlijk zo kan. :goedzo:
Ach die ene Deense vlag die nauwelijks vlam vatte. A La !
Het was nog een in elkaar geflanste nepvlag ook.
MooiRood
11-02-2006, 15:35
Volgens mij kon je goed merken dat het koud was.
De kerngroep was klein maar rondom zaten de bankjes
op de Dam vol met vrouwen die tegen elkaar aan kropen.
Een stoer mannengroepje dat o.a. Hamas shirts droeg bleef
van een afstandje kijken alsof ze zouden gaan ingrijpen
als er ongeregeldheden zouden komen.
Toen ik later op het Koningsplein liep stond
een groepje mocro's de vlaggen-dragers op
de Dam na te doen en "hoe hoe hoe!" geluiden
te maken. :-)
BerBerChica
11-02-2006, 15:51
Maar die demonstranten doen precies wat Mohammed ook deed: spotters en tegenstanders bedreigen. Mohammed ging zelfs nog verder: hij liet ze vermoorden. Hier, lees maar.
Bukhari, Volume 3, Book 45, Number 687
Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?" Muhammad bin Maslama zei: "Ik zal hem doden." Dus Muhammad bin Maslama ging naar Ka'b en zei: "Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan." Ka'b zei: "Geef je vrouwen als onderpand." Muhammad bin Maslama zei: "Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?" Kab zei: "Geef dan je zonen als onderpand." Muhammad zei: "Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven? Men zal ze uitlachen omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. maar we zullen onze wapens als onderpand geven." Muhammad bin Maslama beloofde hem dat hij terug zou komen. Ze kwamen zoals beloofd en vermoordden Kab. Daarna rapporteerden ze dit aan de Profeet.
Dus daarom, hoe meer moslims rellen, hoe betere moslims het zijn.
Jij bent echt de kluts kwijt! Als je al een vooroordeel hebt over deze kwestie dan moet gij zich beter er niet inmengen!
Volgens mij kon je goed merken dat het koud was.
De kerngroep was klein maar rondom zaten de bankjes
op de Dam vol met vrouwen die tegen elkaar aan kropen.
Een stoer mannengroepje dat o.a. Hamas shirts droeg bleef
van een afstandje kijken alsof ze zouden gaan ingrijpen
als er ongereldheden zouden komen.
Toen ik later op het Koningsplein liep stond
een groepje mocro's de vlaggen-dragers op
de Dam na te doen en "hoe hoe hoe!" geluiden
te maken. :-)
Niet gezien.
Op de Nieuwendijk was ook zo iets. Niet meer dan wat baldadigheid volgens mij.
BerBerChica
11-02-2006, 15:55
Ondanks dat ik niet geloof vind ik dat je een heel verstandige moeder hebt.
Het ging nooit om welk geloof iemand had, Dit heeft alles met opvoeding te maken vind ik persoonlijk!
welke waarden en normen zijn jou aangeleerd..? En of mensen zich daaraan houden...???
BerBerChica
11-02-2006, 15:57
De islam groeit? :hihi:
Zieke grap....:o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.