Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
@ KrommeTeenen,
Dat is toch raar. Omdat een minderheidsgroep zich gedraagd als idioten moeten de rest van de mensen van datzelfde geloof zich openbaar telkenmale in excuses en afkeer uitdrukken?
Ik krijg als christen nog wel eens naar mijn hoofd dat ik niet hard genoeg roep dat zwarte kousen (voor hen die het niet weten, christelijke fundementalisten) compleet gestoord zijn.
Ik krijg als feministe vaak genoeg te horen dat ik niet hard genoeg roep dat extreme feministen man onvriendelijk zijn.
En zo heb ik er meer.
Dit stoort mij en ik kan me zo voorstellen dat het iemand die toevallig ook moslim is net zo hard stoort dat hij/zij maar hard moet gaan roepen omdat er wat gekken rondlopen.
Natuurlijk helpt het als we ook die moslims die gewoon hun leven leiden en niemand storen zien in de media. Maar het helpt net zo goed als wij als niet moslims eens onze bek open doen tegen anderen dat er geen bal klopt van de verwachting die we stellen aan deze groep vredelievende moslims.
Rob Oudkerk heeft ooit eens een opmerking gemaakt over k*tmarokanen. Ik sluit me bij hem aan, ik hou niet van kutmarokanen. Maar laat ik er dit aan toevoegen ..... Het ontgaat mij volledig wat de overgrote meerderheid van de nederlanders van marokaanse afkomst te maken heeft met de groep k*tmarokanen.
Ik hou ook niet van k*tmoslims, k*tnederlanders, k*tbelgen, k*tchristenen, K*t.....
Waar wel van hou zijn mensen die met waardigheid hun eigen weg kiezen in dit leven zonder dat aan andere op te dringen en zonder zich verplicht te voelen er excuses voor aan te bieden.
ben benieuwd hoeveel zwijgende moslims er op de Dam staan......
Je bent niet de enige...ben echt benieuwd wat het vandaag wordt met dat zooitje randdebielen...
Een demonstratie zonder vergunning, de islamitische vertegenwoordigers staan er niet achter en het gros zal van die puberende morons zijn, met het snot op hun bovenlip vastgekoekt....rellen uit naam van 'GOD' :moe:
@ KrommeTeenen,
Dat is toch raar. Omdat een minderheidsgroep zich gedraagd als idioten moeten de rest van de mensen van datzelfde geloof zich openbaar telkenmale in excuses en afkeer uitdrukken?
Ik krijg als christen nog wel eens naar mijn hoofd dat ik niet hard genoeg roep dat zwarte kousen (voor hen die het niet weten, christelijke fundementalisten) compleet gestoord zijn.
Ik krijg als feministe vaak genoeg te horen dat ik niet hard genoeg roep dat extreme feministen man onvriendelijk zijn.
En zo heb ik er meer.
Dit stoort mij en ik kan me zo voorstellen dat het iemand die toevallig ook moslim is net zo hard stoort dat hij/zij maar hard moet gaan roepen omdat er wat gekken rondlopen.
Natuurlijk helpt het als we ook die moslims die gewoon hun leven leiden en niemand storen zien in de media. Maar het helpt net zo goed als wij als niet moslims eens onze bek open doen tegen anderen dat er geen bal klopt van de verwachting die we stellen aan deze groep vredelievende moslims.
Rob Oudkerk heeft ooit eens een opmerking gemaakt over k*tmarokanen. Ik sluit me bij hem aan, ik hou niet van kutmarokanen. Maar laat ik er dit aan toevoegen ..... Het ontgaat mij volledig wat de overgrote meerderheid van de nederlanders van marokaanse afkomst te maken heeft met de groep k*tmarokanen.
Ik hou ook niet van k*tmoslims, k*tnederlanders, k*tbelgen, k*tchristenen, K*t.....
Waar wel van hou zijn mensen die met waardigheid hun eigen weg kiezen in dit leven zonder dat aan andere op te dringen en zonder zich verplicht te voelen er excuses voor aan te bieden.
:goedzo: :kus:
BerBerChica
11-02-2006, 13:10
Lijken mij terechte speculaties. Waarom anders tekenen ze dan niet met hun naam maar met "de Moslim gemeenschap". Alsof iemand in zijn dooie akkertje "de Moslim gemeenschap" kan vertegenwoordigen.
Er is geen vergunning aangevraagd, iedereen trekt zn handjes er van af.
1 + 1 = 2, alleen levenloze morons komen daar op af, misschien een enkeling die het goed bedoelt maar er geen ruk van snapt. Er is GEEN route uitgestippeld, er is NIETS geplanned, ze rommelen maar wat aan. Als ergens veel mensen naartoe gaan dan moet je het strak regelen en anders niet.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, Hij speculeert dat de "man"achter deze aansporing tot een gezamelijke demonstratie...de jongeren aanspoort tot geweld en dergelijke...Ik vind dat je zulke uitspraken niet kunt maken als je de werkelijke aanleiding van deze topics tot aanmoediging van demonstraties niet weet....
krullebol_1
11-02-2006, 13:10
Er hoeft maar 1 iemand wat te doen ....saffie dan is het gebeurd :(
Lady_Zina
11-02-2006, 13:14
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, Hij speculeert dat de "man"achter deze aansporing tot een gezamelijke demonstratie...de jongeren aanspoort tot geweld en dergelijke...Ik vind dat je zulke uitspraken niet kunt maken als je de werkelijke aanleiding van deze topics tot aanmoediging van demonstraties niet weet....
Kan me geen ruk schelen.
Als je mensen oproept om te demonstreren dan moet je je verantwoordelijkheden nemen en de demonstratie regelen ook. Het minste wat je moet doen is een route uitstippelen en een vergunning aanvragen. Doe je dat niet, dan deug je niet.
En helemaal als je kijkt naar de huidige gemoederen. Ik word afgestraft als het uit de hand loopt, die sukkels die gaan rellen vreten wellicht geen moer uit en hebben er geen last van. Geen last op hun werk, geen last op hun studie.. Last kun je ergens niet krijgen als je het niet hebt.
En, vertel eens , is al druk met de demonstranten op de Dam ???
Zou toch om 13.00 beginnen..............................:hihi:
Ik zie net het filmpje van Maastricht: klik (http://www.l1.nl/nieuwsfiles/VHKW3IQ1RG24DBJV5E0M/video/Deense%20vlaggen%20verbrand%20in%20Maastricht.wmv)
De kosten van de extra politie inzet mag verhaald worden op de ouders die hun kroost niet in de hand hadden........
iemand die een webcam weet op de Dam?
Alleen beeld is genoeg, het is toch een zwijgende demonstratie.
Lady_Zina
11-02-2006, 13:26
Dit illustreert waarom de relschoppers doen wat ze doen:
http://jazauto.com/phil/MomSaidICould.wmv
Het is nu op de radio.
er zijn slechts tussen 100 en 200 mensen, en zijn rustig aan het bidden wordt er verteld :) dus nog geen rellen!
BerBerChica
11-02-2006, 13:28
Kan me geen ruk schelen.
Als je mensen oproept om te demonstreren dan moet je je verantwoordelijkheden nemen en de demonstratie regelen ook. Het minste wat je moet doen is een route uitstippelen en een vergunning aanvragen. Doe je dat niet, dan deug je niet.
En helemaal als je kijkt naar de huidige gemoederen. Ik word afgestraft als het uit de hand loopt, die sukkels die gaan rellen vreten wellicht geen moer uit en hebben er geen last van. Geen last op hun werk, geen last op hun studie.. Last kun je ergens niet krijgen als je het niet hebt.
Een beetje respect mag ook wel getoond worden...Bepaalde uitingen mogen wel achterwege gelaten worden..Ik begrijp wel dat je persoonlijke problemen met deze zaak hebt maar dat heeft ieder...Je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor als het straks mis gaat en je bent Hun geen verklaring schuldig...Maar ik begrijp zeker waar je naar toe wilt....
Maar ik vind dat Ieder individu de verantwoordelijkheid op zichzelf moet nemen voor zijn daden..Niemand moet met de vinger gaan wijzen straks als het mis gaat...
Maar het systeem deugt niet en dat wisten we al jaren...
Een tekst die toch duideijk christenen beledigd gebruiken om mensen duidelijk te maken dat ze moeten demonstreren tegen een belediging van de islam????
Dubieus dacht ik zo
volgens mij moet respect toch echt van twee kanten komen
wrattenzwijn
11-02-2006, 13:31
Protest op De Dam tegen spotprenten
Uitgegeven: 11 februari 2006 13:24
Laatst gewijzigd: 11 februari 2006 13:25
AMSTERDAM - Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed.
Mannen en vrouwen roepen in het Arabisch gebeden over Allah en Mohammed: "Allah is groot. Mohammed is zijn boodschapper." Een actievoerder heeft de Koran in zijn handen en maakt met twee vingers het vredesteken. Een ander heeft een bord bij zich met daarop de tekst 'Niet spotten met onze profeet Mohammed'. Ook zwaaien betogers met de Marokkaanse vlag.
bron: Nu.nl
wrattenzwijn
11-02-2006, 13:34
Protest op De Dam tegen spotprenten
Uitgegeven: 11 februari 2006 13:24
Laatst gewijzigd: 11 februari 2006 13:25
AMSTERDAM - Enkele tientallen demonstranten hebben zich zaterdagmiddag op De Dam in Amsterdam verzameld uit protest tegen publicaties van spotprenten van de profeet Mohammed.
Mannen en vrouwen roepen in het Arabisch gebeden over Allah en Mohammed: "Allah is groot. Mohammed is zijn boodschapper." Een actievoerder heeft de Koran in zijn handen en maakt met twee vingers het vredesteken. Een ander heeft een bord bij zich met daarop de tekst 'Niet spotten met onze profeet Mohammed'. Ook zwaaien betogers met de Marokkaanse vlag.
bron: nu.nl
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.