Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
DhusSuwaiqatain
10-02-2006, 23:40
Copy....... and paste! :moe:
was getekend,
De moslimgemeenschap in Nederland
M-Broeder, leg nog eens hoe u woordvoerder van 'de moslimgemeenschap' bent geworden?
Ik dacht juist te hebben vernomen dat vertegenwoordigers van zo'n beetje elke moslimorganistatie die iets voorstelt TEGEN die demonstratie is.
Ik snap er gewoon niet zoveel meer van... misschien kunt u met die organisaties praten om steun te krijgen, heeft u dat al geprobeerd?
Miss_Honey
11-02-2006, 00:00
Ik heb geen zin om alle 53 pagina's door te lezen, maarre om 13.00 uur is het tijd voor salaat Dohr (middaggebed). Gaan jullie allemaal bidden op de dam (wat mij sterk lijkt zo mannen en vrouwen door elkaar heen) of missen jullie het gebed om te gaan demonstreren? :rolleyes:
Mocrobrains
11-02-2006, 00:13
daar heb je gelijk in..het hoeft niet perse, maar is vreedzaam demonstreren haram?
heb je bronnen, ik weet het echt niet dus graag uitspraken hierover.
De Fatwa van de Edele wetgeleerde Shaych Saalih ibn Fauwzaan al-Fauwzaan (hafidhehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van demonstraties één van de manieren tot d'awah en om de problemen en drama's van de Islaamitische natie op te lossen?”
Antwoord:
“Onze religie is geen chaotische religie! Onze religie is een geordende religie, een georganiseerde religie, een rustgevende religie! Het houden van demonstraties is niet iets van de moslims en de moslims kenden dit (voorheen) niet. De Islaam is een rustige religie, een barmhartige religie waar
geen chaos, noch rustverstooring, noch fietnah veroorzaking aan te pas komt. Dit is de Islaam! Wat betreft het krijgen van rechten, daar komt men via andere wegen als deze aan. (Namelijk) via de Islaamitisch wettelijke eising en de Islaamitisch wettelijke wegen! Maar deze demonstraties die veroorzaken fietnah, bloedvergieting en molestering van bezittingen. Daarom zijn deze
zaken niet toegestaan!!!”
Vas toch....kon je nou niet inhoudelijk reageren en moest je weer persoonlijk worden?
la hawla wa la quwatta illa billah.
Die punt van je is niet eens rood, maar je krijg de echte rood zodra ik rood kan geven. Kijk allleen hoeveel rood je hebt. Zegt genoeg over je. Je krijg nog extra rood van mij.
janmetdepet
11-02-2006, 00:53
In Naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
Lof aan Allah, de Heer der Werelden.
Allah, de Verhevene zei :
{…. Vertel daarom deze gelijkenis opdat zij mogen nadenken.} 07:176
Het volgende verhaal werd door de Islamitische geleerde en historicus Ibn Hajar Al-Asqalani in zijn boek vermeld: “De Kostbare Juwelen” (het Vol. 3, pagina 202).
Holako, de tirannieke Mongoolse leider die Bagdad binnenviel en duizenden geleerden en wetenschappers doodde in het jaar 1258 (675 A.H.) heeft de weg geplaveid voor kruisaanbidders( Christelijke) missionarissen om het christendom openlijk te prediken en de moslims te bekeren ( tot het christendom).
Holako zelf was getrouwd met een vrouw die een Kruisaanbidder was.
Op een dag ging een delegatie van de meest vooraanstaande kruisaanbidders naar Bagdad om een grote feest bij te wonen waar de bekering van een belangrijke Mongoolse leider naar het christendom werd gevierd.
De Mongoolse leider had zijn favoriete jachthond aan een lijn dichtbij hem.
Een van de kruisaanbidders begon een toespraak met het feliciteren van de Mongoolse leider voor zijn wijze beslissing, toen ging hij verder met de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) uit te schelden.
De hond begon razend te worden, sprong op de Kruisaanbidder en krabde hem erg.
Er waren enkele mannen nodig om de hond los te maken van de kruisaanbidder. Een van de aanwezigen wendde zich tot de kruisaanbidder en zei : “De hond deed dit vanwege datgene dat u over Muhammad , vrede zij met hem zei.”
De kruisaanbidder veegde het commentaar van de man terzijde en zei arrogant: “Nee. Dit was niet de reden van de reactie van de hond . Toen ik sprak, wees ik met mijn hand en de hond dacht dat ik hem ging slaan .”
De kruisaanbidder leek onbewogen door het incident en ging verder met het uitschelden en het beledigen van de boodschapper van Allah vrede zij met hem. Op dat moment maakte de hond zich los ,sprong op de kruisaanbidder, liet zijn kiezen doordringen in de hals van de Kruisaanbidder en rukte zijn strot eruit.
De man stierf onmiddellijk. Dit incident leidde ertoe dat 40.000 Mongolen zich tot de Islam bekeerden.
O moslims! Hebben honden meer liefde voor Allah dan u?
Weet u wie er werd beledigd?
Het is de boodschapper van Allah, de meest geëerde mens die op het aardoppervlak heeft rondgelopen.
Degene die Allah als genade heeft gezonden naar alle creaties .
Hij die u de leiding bracht die u zal redden van de Hel.
Hij die op u zal wachten om u te begroeten aan de deuren van de Paradijs .
Hij die klaar en gewillig is omwille van uw te bemiddelen en u te zaak te bepleiten bij Allah .
Vraag jezelf eens af, verdient hij het soort beledigingen die hij, vrede zij met hem, nu krijgt? Waar wacht je op?
Allah de Allerhoogste zei:
{ O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Israëls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.}61:14
Degenen die de oproep beantwoordden om helpers van Allah en Jezus te zijn werden door Allah gelovigen genoemd . Degenen die de uitnodiging afwezen werden ongelovigen genoemd.
Dus tot welke partij wil je behoren?
Ons laatst woord is lof aan Allah de heer der Werelden.
bron: sxtracten van stuk geschreven door Abu Haytham al Hijazi.
En dat in 2006 :regie:
__MOCRO__
11-02-2006, 00:54
rellen insh-allah :banana:
marocgirl850
11-02-2006, 00:57
Moet dat nou 11 februari op zaterdag....:( dan is mijn ov niet geldig.....:hihi:
Maar ff serieus....
Wie komt er allemaal? het lijkt mij een serieuze kwestie....
Dan kunnen wij ook even gebruik maken van ons Vrijheid van Meningsuiting waar zo'n ophef over is.....
Of misschien het vieze spelletje gewoon meespelen....en ons Artistieke Creaviteit ook even uitten.....
(Die Demonstratie is trouwens serieus he.....Treinticket Breda - Amsterdam is niet goedkoop....)
ik zal heel graag willen gaan alleen
ik heb niemand gevonden die met mij helemaal van rsd naar a'dam wilt reizen :hihi:
wrattenzwijn
11-02-2006, 01:02
er is helemaal geen demonstratie... demonstreren is haraam..geen moslimorganisatie die van iets weet
Wrattenzwijntje is oproerkraaier en wil verdeling zaaien...stouterd...
Lady_Zina
11-02-2006, 01:05
RELLEN? Insha'Allah?
Wat ben jij voor een blasfemisch stuk tuig? Hoe durf jij de naam van Allah swt in 1 adem met criminaliteit en rellen te noemen. La hawla quwatta illah billah. Onwetend, onnadenkend dom pubertje die je bent.
Hoe durf je te wensen dat je broeder, je zusters en jezelf zo in diskrediet worden gebracht? Ken je geen schaamte? Heb jij wel hart voor Islam? Ben je wel Moslim?
Verdwijn uit mijn ogen, ik spuug op mensen zoals jij.
RELLEN? Insha'Allah?
Wat ben jij voor een blasfemisch stuk tuig? Hoe durf jij de naam van Allah swt in 1 adem met criminaliteit en rellen te noemen. La hawla quwatta illah billah. Onwetend, onnadenkend dom pubertje die je bent.
Hoe durf je te wensen dat je broeder, je zusters en jezelf zo in diskrediet worden gebracht? Ken je geen schaamte? Heb jij wel hart voor Islam? Ben je wel Moslim?
Daar zijn er zoveel van...helaas..
Ik denk persoonlijk dat het besmettelijk is..:maf:
Lady_Zina
11-02-2006, 01:09
assalamu alaikum zuster...
Insjallah spreek je de broeder aan op een rustige beschaafde manier.
Een advies van je broeder.
Commentaar op mij maar iemand die "Rellen Insha'Allah" zegt daar ga jij niet op in?
Ben jij nou een so called broeder die verantwoording draagt over anderen?
Wat is erger? Dat ik iemand uitvoeter of dat iemand van plan is om de Amsterdamse binnenstad kort en klein te slaan/branden/roven hetgeen haram is en alle moslims in diskrediet bent.
Je bent een slappeling en waardeloos bovendien.
MocroBroeder
11-02-2006, 01:11
Tot morgen allemaal broeders en zusters !!!
Inchallah !!
appelsap
11-02-2006, 01:12
ik vraag me af..elke keer als dit gebeurd moeten we gaan demonstreren..geloof me dit geeft ze alleen maar meer aanleiding om nog in verdere mate meer gebruik te maken van hun vrijheid van meningsuiting..
als je geloof sterk genoeg is..dan moet dit ons niks doen..want dit word gedaan door een verloren zielen die niet weten waar ze mee bezig zijn..de shitan neem je toch ook niet serieus?
RELLEN? Insha'Allah?
Demonstraties betreffende de cartoons over Mohammed kan men koppelen aan een prettige vakantie in Denemarken.
Wij verzorgen tevens Uw Reis naar het Paradijs. Reisbureau Loek:maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.