Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
_oegtiekoum_
10-02-2006, 19:02
Demonstratie is eenmansactie????
--------------------------------------------------------------------------------
Onderstaand bericht staat op maghreb.nl en op m.a.r.o.c.nu!!
PERSBERICHT
Amsterdam, 10 februari 2006.
Moslimorganisaties incompetent in het overbrengen van de gevoelens van de moslimgemeenschap in Nederland.
Wij zijn wederom zeer teleurgesteld in de organisaties die, ons moslims, in Nederland menen te vertegenwoordigen. Helaas hebben wij, de initiatiefnemers van de oproep tot een vreedzaam protest op de Dam, het werk voor deze organisaties moeten doen.
Met veel verbazing hebben wij ons heel lang geërgerd aan het feit dat geen van de moslimorganisaties zelf het initiatief heeft genomen om op te roepen tot een vreedzaam protest. Het enig initiatief dat zij wel toonden is het afraden van hun zogenaamde `achterban` om naar de demonstratie toe te komen.
Het is nu al zo ver gekomen in Nederland dat moslims er liever voor kiezen om zich te `verschuilen`dan om voor hun recht op te komen. Begrijpelijk vinden wij. Kijk maar naar alle reactie´s die onze oproep heeft opgeroepen. Dat is ook de reden waarom wij liever voor anonimiteit hebben gekozen.
In de eerste instantie wilden wij met onze oproep de moslimorganisaties wakker schudden. Dat is gelukt. Alleen hebben zij wederom niet hun verantwoordelijkheid genomen om zich achter het protest te scharen en hierbij ook het voortouw te nemen.
In de tweede instantie wilden we met de oproep ook bewijzen dat het opzetten van een dergelijk protest heel makkelijk te realiseren is zonder de hulp van die organisaties. De moslimorganisaties worden door de overheid en de media zo nauwlettend gevolgd dat ze geen enkele verantwoordelijkheid meer durven te nemen. Hierdoor voelen wij ons als moslims MONDDOOD! Wie gaat er nu nog voor ons opkomen? Waar zal onze stem gehoord worden? Waarom zouden we zwijgen?
We zijn verdrietig, we zijn boos, we zijn teleurgesteld en we zijn gekwetst. Wanneer houdt de hetze jegens ons dierbaar geloof nu eens op? Wat volgt er hierna? Wij weten het niet. Wat we wel weten is dat de moslimgemeenschap het meer dan zat is om constant beledigd en gekwetst te worden.
Voor alle duidelijkheid nog eens:
• De moslims hebben geen aanslagen gepleegd in Amerika, Spanje, Engeland en andere landen. Dat zijn individuen geweest die behalve het hebben van een moslimnaam niks met de islam te maken hebben,
• de moslims roepen niet op tot haat of geweld. Degenen die dat wel doen zijn individuen die niks met de islam te maken hebben,
• de moslims hebben Theo van Gogh niet vermoord. Dat heeft Mohammed B. gedaan,
• de moslims vragen u om u te verdiepen in de leer van de islam zoals de Koran en de Soennah alvorens over ons te oordelen of ons te veroordelen.
Met nadruk hebben wij in onze oproep de mensen gevraagd om het protest VREEDZAAM te laten verlopen. Dat is meteen ook de wens van de gehele moslimgemeenschap in Nederland. Wij hopen met hart en ziel dat de aanwezigen tijdens het protest zelf goed een oogje in het zeil houden om ongeregeldheden te voorkomen.
Het klopt dat wij geen vergunning hebben aangevraagd. Bij deze doen we het alsnog via deze weg. De enige reden waarom is omdat wij ervoor kiezen anoniem te blijven. Niet omdat we ons willen verschuilen. Niet omdat wij de verantwoordelijkheid hiervoor niet willen nemen. Maar gewoonweg omdat wij geen organisatie zijn. Wij is eigenlijk geen wij. Wij is ik. Ja, ik als enige zit achter de oproep. Daarom kies ik er ook voor om anoniem te blijven. Ik zou alle media commotie niet aan kunnen. Ik heb dit gedaan om de boodschap van mijn moslimbroeders en zusters over te brengen. Wie ben ik vraagt u zich misschien af? Ik ben een in Nederland geboren Marokkaanse moslim die hard zijn best doet om “Nederlands” nuchter te blijven onder alle commotie rondom moslims en Marokkanen in Nederland.
Met vriendelijke en vredige groeten,
(Ik denk dat ik wel mag tekenen met): De moslimgemeenschap in Nederland.
EINDE BERICHT
misleidend......deze hele actie is opgezet door 1 persoon.....en wordt afgetekent met gemeenschap...? Ik begin het steeds ongeloofwaardiger te vinden.
Steeds wordt er gezegt....wij/wij/wij....blijkt het alleen ik te zijn....
Weet hij/zij dan niet dat liegen niet toegestaan is...
_oegtiekoum_
10-02-2006, 19:06
Net zoals in de naam van ''democratie'' je westerse regeringen vooral de VS onschuldige mensen in Irak en Afghanistan worden afgemaakt zonder protest van het westen.
Ja maar dat zien ze niet he....ze beseffen niet dat het tegen acties zijn...wat de zogenaamde 'terroristen' doen.
LalaZina21
10-02-2006, 19:13
Amsterdam
Verschillende internetpagina's deden begin deze week een oproep om aanstaande zaterdag te demonstreren op de Dam. Voor deze demonstratie is bij de gemeente geen aanvraag ingediend. De gemeente weet ook niet wie achter de oproep zit.
De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de besturen van de prominente moskeeën aangesproken over de demonstratie tegen de Deense spotprenten. "We hebben gevraagd of ze aan de imams willen doorgeven dat ze het karakter van deze demonstratie aankaarten in het vrijdaggebed", aldus Thalil ait Bilal, voorzitter van de UMMAO vrijdag.
Dialoog
"Wij hopen dat iedereen bewust is dat het hier om een illegale demonstratie gaat. Wij staan daarom niet achter dit idee. Rekening houdend met de sfeer in Amsterdam lijkt ons dit niet de beste manier om de spotprenten aan te kaarten." Volgens Ait Bilal zijn er talloze andere manieren om hier mee om te gaan "zoals de dialoog".
Bron.. www.nu.nl
DYNAMICFOX
10-02-2006, 19:15
ik kom zeker weten die motherfuckers ze gaan wel tever met die fucking meningsuiting.
en wat is dat voor prijs dat hirsi ali heeft gewoon fucking bitch dat ze is . maar ik ben er wel hoorin
Wie goed doet, goed ontmoet.
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.
Holle vaten, klinken het hardst.
wrattenzwijn
10-02-2006, 20:04
Oproep moslims niet te demonstreren
Bron: Het Parool
Gepubliceerd: vrijdag 10 februari 2006 @ 14:57
De aangekondigde moslimdemonstratie tegen de publicatie van Deense Mohammed-spotprenten morgen op De Dam in Amsterdam, kan op weinig steun rekenen van moslimorganisaties. De gevestigde organisaties spreken zich vrijwel allemaal uit tegen een dergelijke protestactie.
Van wie de oproep afkomstig is, is ook niet duidelijk. Waarschijnlijk is het een particulier initiatief. Bij de gemeente Amsterdam is geen vergunning aangevraagd voor een demonstratie.
Veel moslims vrezen dat de demonstratie meer kwaad dan goed zal doen. Ondanks de uitdrukkelijke oproep van de 'organisator' dat relschoppers weg dienen te blijven. Er hoeven maar een paar jongeren te gaan rellen en de hele moslimgemeenschap wordt er op afgerekend, zo stellen velen. De Unie van Marokkaanse Moskeeën en Marokkaanse jongerenclubs in Amsterdam hebben hun achterban dan ook opgeroepen om thuis te blijven.
Khalid Kasem van de stichting 'Ben je bang voor mij?' verwacht niet dat het morgen druk zal worden: ''Het is hier geen Libanon of Afghanistan. Wij zijn hier gewend aan het recht op vrije meningsuiting. De boosheid van de moslims geldt bovendien niet zo zeer de spotprenten als wel het gevoel er niet bij te horen. Het is de zoveelste belediging aan hun adres. De meeste moslims laten die gelaten over zich heenkomen, maar een ander deel radicaliseert erdoor. Door deze kwestie halen de extremisten weer een paar zieltjes binnen.''
MasterZak
10-02-2006, 20:22
Ik ben aanwezig
Ik ben van de partij morgen
naast mij nog 300 broeders..
mij krijgen ze niet klein
en iemand had het hier over vergunning om te demonstreren. hehe
Met of zonder Vergunning ik ga demonstreren.
Tot 1 uur morgen
khadies17
10-02-2006, 21:51
Ik ben van de partij morgen
naast mij nog 300 broeders..
mij krijgen ze niet klein
en iemand had het hier over vergunning om te demonstreren. hehe
Met of zonder Vergunning ik ga demonstreren.
Tot 1 uur morgen
hee insa allah ik kom ook met mijn groetje insa allah lekker demonstreren ;)
kisss riammi sorry verkeerd naam van me zus hahahhaha
Van_Panneren
10-02-2006, 22:08
Wat jullie moslims maar niet willen begrijpen is dat de islam en mohammed van iedereen is. Op Mohammed heb ik net zoveel recht als jij.
Ik denk dat Mohammed een machtsgedreven moordenaar was. Dat haat u. Omdat u in hem in heilige ziet. Ik denk dat Mohammed 'sucks'. Dat haat u. Omdat u in hem de 'wekker' van het leven ziet.
Dat is dan een verschil van opinie.
Ga zo door als stapvoetende kleine kinderen die het 'sinterklaas element' niet kunnen loslaten. Maar ga dan niet lopen krijsen als je straks een klap om je oren krijgt.
Mohammed heeft niet verloren, maar de tijd en de geschiedenis hebben hem ingehaald.
En nu ophouden!
Khanoussi
10-02-2006, 22:20
Wat jullie moslims maar niet willen begrijpen is dat de islam en mohammed van iedereen is. Op Mohammed heb ik net zoveel recht als jij.
Ik denk dat Mohammed een machtsgedreven moordenaar was. Dat haat u. Omdat u in hem in heilige ziet. Ik denk dat Mohammed 'sucks'. Dat haat u. Omdat u in hem de 'wekker' van het leven ziet.
Dat is dan een verschil van opinie.
Ga zo door als stapvoetende kleine kinderen die het 'sinterklaas element' niet kunnen loslaten. Maar ga dan niet lopen krijsen als je straks een klap om je oren krijgt.
Mohammed heeft niet verloren, maar de tijd en de geschiedenis hebben hem ingehaald.
En nu ophouden!
Mooi gezegd ,religie is inderdaad niet echt meer van deze tijd , al zal niemand het met je eens zijn van degelovigen , ander verloochenen ze hun eigen geloof en hebben ze geen recht op hun maagden.
Mislukker
10-02-2006, 22:27
Veel suc6 met rellen morgen jongens! :goedzo:
Ik zie de eerstvolgende cartoon al weer voor me: Een baardmans die een kuil staat te graven (z'n eigen graf) met boven hem een pijl met het woord: PEDO o.i.d.
:banana:
Ga niet demonstreren, want het is niet de moeite waard om te demonstreren tegen een tekening van een 1 man in de wereld. Die man heeft geen aanslag op ons gepleegd. Geef hem geen aandacht om te laten zie dat hij en zijn tekening waarloze zijn.
MocroBroeder
10-02-2006, 23:35
بسم العزيز الجبار الواحد القهار
In De Naam van de Almachtige De Enige De Krachtige De Onderwerper
Beste moslim broeders en zusters,
Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de belediging van onze profeet en onze godsdienst.
De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat ook de moslims in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant en Geert Wilders!
Met de demonstratie willen wij een boodschap overbrengen. Namelijk dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem te laten horen.
Het is een PLICHT voor elke moslim om onze profeet Mohammed vzmh te verdedigen!!!!!!
Dus Moslims en Moslima’s kom allen naar de dam!!!
Wij roepen u allen op om uw verantwoordelijkheid als moslim te nemen en aanwezig te zijn zodat wij massaal een boodschap kunnen overbrengen.
Ons geloof is een vredelievend geloof waarin respect centraal staat. Dus ook respect voor andere religies en andermans eigendom enz.
Moge Allah ons steunen in ons voornemen, INCHALLAH!
De moslimgemeenschap in Nederland
hafsa_asm
10-02-2006, 23:36
incha allah...!!!!
Ibn Farnas,
Ga buiten spelen aaaa Arabische racist. je bent een Arabische racist en je hebt niets met de Islam te maken. Je komt hier met citaten over de koran alsof je moslim bent.
Je bent in mijn ogen een Arabische racist en je bent ongelovig die islam misbruikt voor zijn politiek agenda.
In de Koran staat: Wa laa tanaabazoo bilalqaab bisma alfosoek ba3da Al’imaan
Dit beteken (scheld je moslim broeder niet), terwijl je hier een Amazigh hebt uitgescholden als een Barbaar.
Ga jezelf opblazen terrorist, dan zijn de moslims en mensen van je af
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.