Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
Mordinho
10-02-2006, 16:40
Wat er in de koran staat doet er in deze niet toe.
De koran is in Nederland niet rechtsgeldig.
Natuurlijk he je de vrijheid om zelf te leven naar de wetten die in de Koran staan. Maar voor inwoners van Nederland zijn er maar twee zaken rechtsgeldig.
De grondwet en het wetboek van strafrecht.
Stommeling...geen moeilijke woorden gebruiken als je ze niet weet hoe je ze moet toepassen.
dit is een publiekrechterlijke kwestie geen privaatrechtelijk..met je rechtsgeldig.:maf2:
Insallah zal deze demonstratie vreedzaam verlopen met de boel afbreken schiet je niks mee op.
Gewoon demonstreren tegen het feit dat je geen vergunning krijgt om te demonstreren
En als dat ook niet mag kun je nog demonstreren tegen het feit dat je niet mag demonstreren tegen het feit dat je geen vergunning krijgt om te demonstreren :maf:
Volgens mij is er geen sprake van dat ze geen vergunning hebben gekregen.
Er is gewoon geen vergunning aangevraagd. Tja, dan wordt er ook geen gegeven hè.
Mordinho
10-02-2006, 16:46
Er is gewoon geen vergunning aangevraagd. Tja, dan wordt er ook geen gegeven hè.
ja maar jij hebt het over rechtsgeldigheid...het is geen arbeidsovereenkomst :hihi:
Amsterdam
Verschillende internetpagina's deden begin deze week een oproep om aanstaande zaterdag te demonstreren op de Dam. Voor deze demonstratie is bij de gemeente geen aanvraag ingediend. De gemeente weet ook niet wie achter de oproep zit.
De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de besturen van de prominente moskeeën aangesproken over de demonstratie tegen de Deense spotprenten. "We hebben gevraagd of ze aan de imams willen doorgeven dat ze het karakter van deze demonstratie aankaarten in het vrijdaggebed", aldus Thalil ait Bilal, voorzitter van de UMMAO vrijdag.
http://www.nu.nl/news/671675/12/Schoolkinderen_verbranden_Deense_vlag_in_Maastrich t.html
Mordinho
10-02-2006, 17:17
Amsterdam
Verschillende internetpagina's deden begin deze week een oproep om aanstaande zaterdag te demonstreren op de Dam. Voor deze demonstratie is bij de gemeente geen aanvraag ingediend. De gemeente weet ook niet wie achter de oproep zit.
De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de besturen van de prominente moskeeën aangesproken over de demonstratie tegen de Deense spotprenten. "We hebben gevraagd of ze aan de imams willen doorgeven dat ze het karakter van deze demonstratie aankaarten in het vrijdaggebed", aldus Thalil ait Bilal, voorzitter van de UMMAO vrijdag.
http://www.nu.nl/news/671675/12/Schoolkinderen_verbranden_Deense_vlag_in_Maastrich t.html
oh bedankt man....wij krijgen niets van het nieuws mee :jammer:
oh bedankt man....wij krijgen niets van het nieuws mee :jammer:
Als je niet weet wie er achterzit zou ik maar voorzichtig zijn. Misschien een uitdaging van een rechtse groepering om rellen uit te lokken.
Misschien ver gezocht, maar ik zou maar oppassen.
DYNAMICFOX
10-02-2006, 17:35
Naar aanleiding van de cartoons in de Deense pers het volgende:
Overreageer hier niet op! En wel om de volgende redenen:
De cartoons of spotprenten, zijn in mijn ogen een (te verwachten) reactie op de onzin die een groot aantal imams heeft verkondigd, die opriepen tot terrorisme.
Elk normaal mens zal begrijpen dat je niet als beloning 300 of 700 maagden kunt krijgen, nadat je jezelf en een aantal onschuldigen, inclusief babies en vrouwen hebt opgeblazen.
De spotprenten hierover heb ik gezien. Ik heb Mohammed niet gezien op die cartoons, volgens mij bedoelen zij die bepaalde imams er mee. En dat is dan hun eigen schuld.
Daarnaast geloven grote aantallen moslims (vooral in Indonesië, toch het grootste moslim land ter wereld) dat je niet verminkt in de hemel zult komen. Jezelf opblazen gaat ten koste hiervan. Hoe rijm je dit dan met waartoe die fanatieke imams oproepen?
Als zij erzelf in zouden geloven, waarom is er nooit één geweest, die zichzelf heeft opgeblazen? Houden zij dan niet van zoveel maagden in de hemel????
Waarom vragen moslims zich dit niet af? Zijn er te weinig die (kunnen) nadenken?
Dat te weinig goede moslims in het openbaar van die onzin afstand hebben genomen, draagt ook bij aan het ontstaan van deze cartoons.
Daarnaast is het publiceren van boeken en geschriften, waarin vrouwen van ongelovigen hoeren worden genoemd, homo's het liefst van het hoogste gebouw moeten worden gegooid, het bedriegen/bestelen van ongelovigen niet zondig wordt genoemd, zó beledigend geweest voor de niet moslim, zóveel gebrek aan respect getoond voor de niet moslim vooral dan in west europa, dat je vroeg of laat wel een ironische reactie kon verwachten.
Indien die niet moslims op dezelfde manier zouden hebben gereageerd als de moslims in het Midden Oosten, dan zouden er grote ongelukken zijn gebeurd en zouden de moslims hier niet meer hun gezicht hebben kunnen laten zien!
Alles in aanmerking genomen, zijn de protestmarsen een bewijs van de kortzichtigheid van de deelnemers die zich gemakkelijk op laten jutten.
IN HET BELANG VAN WIE EIGENLIJK ????
Ik zelf leef met een moslimvrouw, die hartelijk heeft gelachten om de cartoons. Sommigen vonden wij gewoon flauw, anderen best humorisch.
Maar Mohammed hebben wij niet gezien. KAN OOK NIET!!
Welke journalist in het Westen (of zelfs het Oosten) kan Mohammed tekenen/schetsen? Niemand, dus.....
Laten wij beginnen voor elkaar respekt te tonen en beoordeel iemand op zijn goede of slecht karakter. Niet op zijn geloof, ongeloof of ge-aardheid.
Anders vallen 20 % van de Marokanen ook al af......
Of zijn daar géén slechte bij?? Of geen homo's ?? Of lopen er in Casablanca geen meisjes/vrouwen in korte rok??
Tajinemarocain
10-02-2006, 17:36
Demonstratie is eenmansactie????
--------------------------------------------------------------------------------
Onderstaand bericht staat op maghreb.nl en op m.a.r.o.c.nu!!
PERSBERICHT
Amsterdam, 10 februari 2006.
Moslimorganisaties incompetent in het overbrengen van de gevoelens van de moslimgemeenschap in Nederland.
Wij zijn wederom zeer teleurgesteld in de organisaties die, ons moslims, in Nederland menen te vertegenwoordigen. Helaas hebben wij, de initiatiefnemers van de oproep tot een vreedzaam protest op de Dam, het werk voor deze organisaties moeten doen.
Met veel verbazing hebben wij ons heel lang geërgerd aan het feit dat geen van de moslimorganisaties zelf het initiatief heeft genomen om op te roepen tot een vreedzaam protest. Het enig initiatief dat zij wel toonden is het afraden van hun zogenaamde `achterban` om naar de demonstratie toe te komen.
Het is nu al zo ver gekomen in Nederland dat moslims er liever voor kiezen om zich te `verschuilen`dan om voor hun recht op te komen. Begrijpelijk vinden wij. Kijk maar naar alle reactie´s die onze oproep heeft opgeroepen. Dat is ook de reden waarom wij liever voor anonimiteit hebben gekozen.
In de eerste instantie wilden wij met onze oproep de moslimorganisaties wakker schudden. Dat is gelukt. Alleen hebben zij wederom niet hun verantwoordelijkheid genomen om zich achter het protest te scharen en hierbij ook het voortouw te nemen.
In de tweede instantie wilden we met de oproep ook bewijzen dat het opzetten van een dergelijk protest heel makkelijk te realiseren is zonder de hulp van die organisaties. De moslimorganisaties worden door de overheid en de media zo nauwlettend gevolgd dat ze geen enkele verantwoordelijkheid meer durven te nemen. Hierdoor voelen wij ons als moslims MONDDOOD! Wie gaat er nu nog voor ons opkomen? Waar zal onze stem gehoord worden? Waarom zouden we zwijgen?
We zijn verdrietig, we zijn boos, we zijn teleurgesteld en we zijn gekwetst. Wanneer houdt de hetze jegens ons dierbaar geloof nu eens op? Wat volgt er hierna? Wij weten het niet. Wat we wel weten is dat de moslimgemeenschap het meer dan zat is om constant beledigd en gekwetst te worden.
Voor alle duidelijkheid nog eens:
• De moslims hebben geen aanslagen gepleegd in Amerika, Spanje, Engeland en andere landen. Dat zijn individuen geweest die behalve het hebben van een moslimnaam niks met de islam te maken hebben,
• de moslims roepen niet op tot haat of geweld. Degenen die dat wel doen zijn individuen die niks met de islam te maken hebben,
• de moslims hebben Theo van Gogh niet vermoord. Dat heeft Mohammed B. gedaan,
• de moslims vragen u om u te verdiepen in de leer van de islam zoals de Koran en de Soennah alvorens over ons te oordelen of ons te veroordelen.
Met nadruk hebben wij in onze oproep de mensen gevraagd om het protest VREEDZAAM te laten verlopen. Dat is meteen ook de wens van de gehele moslimgemeenschap in Nederland. Wij hopen met hart en ziel dat de aanwezigen tijdens het protest zelf goed een oogje in het zeil houden om ongeregeldheden te voorkomen.
Het klopt dat wij geen vergunning hebben aangevraagd. Bij deze doen we het alsnog via deze weg. De enige reden waarom is omdat wij ervoor kiezen anoniem te blijven. Niet omdat we ons willen verschuilen. Niet omdat wij de verantwoordelijkheid hiervoor niet willen nemen. Maar gewoonweg omdat wij geen organisatie zijn. Wij is eigenlijk geen wij. Wij is ik. Ja, ik als enige zit achter de oproep. Daarom kies ik er ook voor om anoniem te blijven. Ik zou alle media commotie niet aan kunnen. Ik heb dit gedaan om de boodschap van mijn moslimbroeders en zusters over te brengen. Wie ben ik vraagt u zich misschien af? Ik ben een in Nederland geboren Marokkaanse moslim die hard zijn best doet om “Nederlands” nuchter te blijven onder alle commotie rondom moslims en Marokkanen in Nederland.
Met vriendelijke en vredige groeten,
(Ik denk dat ik wel mag tekenen met): De moslimgemeenschap in Nederland.
EINDE BERICHT
lil-icelady
10-02-2006, 18:01
ik kom zeker weten die motherfuckers ze gaan wel tever met die fucking meningsuiting.
en wat is dat voor prijs dat hirsi ali heeft gewoon fucking bitch dat ze is . maar ik ben er wel hoorin
sjanghai
10-02-2006, 18:07
ik kom zeker weten die motherfuckers ze gaan wel tever met die fucking meningsuiting.
Ow, dus vrijheid van meningsuiting is OK, tenzij het niet jouw mening is. Dan gaan ze te ver? Vraag de rechter maar of ze te ver gaan. Daar zijn ze voor.
en wat is dat voor prijs dat hirsi ali heeft gewoon fucking bitch dat ze is . maar ik ben er wel hoorin
Dat is de "Europeaan van het jaar" award van Readers Digest.
En leuk om te weten dat jij er wel hoorin bent. ???? :confused:
DYNAMICFOX
10-02-2006, 18:32
Naar aanleiding van de cartoons in de Deense pers het volgende:
Overreageer hier niet op! En wel om de volgende redenen:
De cartoons of spotprenten, zijn in mijn ogen een (te verwachten) reactie op de onzin die een groot aantal imams heeft verkondigd, die opriepen tot terrorisme.
Elk normaal mens zal begrijpen dat je niet als beloning 300 of 700 maagden kunt krijgen, nadat je jezelf en een aantal onschuldigen, inclusief babies en vrouwen hebt opgeblazen.
De spotprenten hierover heb ik gezien. Ik heb Mohammed niet gezien op die cartoons, volgens mij bedoelen zij die bepaalde imams er mee. En dat is dan hun eigen schuld.
Daarnaast geloven grote aantallen moslims (vooral in Indonesië, toch het grootste moslim land ter wereld) dat je niet verminkt in de hemel zult komen. Jezelf opblazen gaat ten koste hiervan. Hoe rijm je dit dan met waartoe die fanatieke imams oproepen?
Als zij erzelf in zouden geloven, waarom is er nooit één geweest, die zichzelf heeft opgeblazen? Houden zij dan niet van zoveel maagden in de hemel????
Waarom vragen moslims zich dit niet af? Zijn er te weinig die (kunnen) nadenken?
Dat te weinig goede moslims in het openbaar van die onzin afstand hebben genomen, draagt ook bij aan het ontstaan van deze cartoons.
Daarnaast is het publiceren van boeken en geschriften, waarin vrouwen van ongelovigen hoeren worden genoemd, homo's het liefst van het hoogste gebouw moeten worden gegooid, het bedriegen/bestelen van ongelovigen niet zondig wordt genoemd, zó beledigend geweest voor de niet moslim, zóveel gebrek aan respect getoond voor de niet moslim vooral dan in west europa, dat je vroeg of laat wel een ironische reactie kon verwachten.
Indien die niet moslims op dezelfde manier zouden hebben gereageerd als de moslims in het Midden Oosten, dan zouden er grote ongelukken zijn gebeurd en zouden de moslims hier niet meer hun gezicht hebben kunnen laten zien!
Alles in aanmerking genomen, zijn de protestmarsen een bewijs van de kortzichtigheid van de deelnemers die zich gemakkelijk op laten jutten.
IN HET BELANG VAN WIE EIGENLIJK ????
Ik zelf leef met een moslimvrouw, die hartelijk heeft gelachten om de cartoons. Sommigen vonden wij gewoon flauw, anderen best humorisch.
Maar Mohammed hebben wij niet gezien. KAN OOK NIET!!
Welke journalist in het Westen (of zelfs het Oosten) kan Mohammed tekenen/schetsen? Niemand, dus.....
Laten wij beginnen voor elkaar respekt te tonen en beoordeel iemand op zijn goede of slecht karakter. Niet op zijn geloof, ongeloof of ge-aardheid.
Anders vallen 20 % van de Marokanen ook al af......
Of zijn daar géén slechte bij?? Of geen homo's ?? Of lopen er in Casablanca geen meisjes/vrouwen in korte rok??
DYNAMICFOX
10-02-2006, 18:42
Een zichzelf respekterend mens, vrouw of man, beledigt mensen niet.
Gebruikt ook geen scheldwoorden.
Indien dit wèl gebeurt, dan zegt dat veel over het niveau van die persoon.....
Die heeft niet eens zelfrespekt.
Als zij niet zo gevaarlijk waren voor de culturele samenleving, dan zou je er nog medelijden voor kunnen opbrengen.
Aboe_Imraan
10-02-2006, 18:47
Kan het niet later..
wij mannen gaan naar de Moskee..
ahahahahahahahahah of niet
DYNAMICFOX
10-02-2006, 18:52
Over provoceren gesproken.!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.