Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
Ik ga wel. Ik heb spandoekken gemaakt met daarop geschildert "waar was de moslim verontwaardiging op 9/11, Madrid, London, Nicolaas Berg, Beslan en Theo van Gogh?"
Moet je doen.
een zwijgend en vreedzaam protest op de Dam, zodat ze over ons heen kunnen lopen, we hebben het niet over de belediging van marokanen of hoofddoeken, maar over ons profeet(vzmh).
dus laten we ons effe duidelijk maken wat ze ons hebben aangedaan, ons geloof, ons profeet(vzmh) dat het niet kan en niet getolereerd wordt.
mischien zou een lawaai protest zonder geweld wel een mooie demonstratie zijn.
lawaai zodat ze ons ook kunnen horen en niet dat we voor alles en nog wat moeten zwijgen, want dat ga ik zeker niet doen.
Asalaam Alaikom
Ik ga wel. Ik heb spandoekken gemaakt met daarop geschildert "waar was de moslim verontwaardiging op 9/11, Madrid, London, Nicolaas Berg, Beslan en Theo van Gogh?"
Da's ook niet slim :nerd:
Ik zei het al eerder ik stuur een mail of typ zelfs een brief. Maar gaan demonstreren??? Ben je gek me vrouwtje komt op bezoek!! :banana:
Mocrobrains
08-02-2006, 23:41
Ik snap sommige moslims niet, zien ze duidelijke bewijzen dat demonstraties niet zijn toegestaan en toch blijven ze eigenwijs oproepen plaatsen om er toch naar toe te gaan.
Hopelijk zijn deze moslims op de hoogte dat zei op de Dag der Oordeels hierover verantwoording zullen afleggen.
Daarnaast is het zo in die Islaam dat als een moslim een slechte daad begaat en de rest volgt hem hij ook de verantwoordelijkheid opzich heeft genomen van de rest.
Beste broeders en zusters ga niet omwille van Allah Subhanna Wa Taa'la. Werk je emoties weg in de moskee of gewoon thuis. Lees wat verhalen over de profeet en de begin tijd van de Islaam, luister koran, lees bepaalde islamtische situaties tussen moslims en niet moslims, etc.
Dan doe je teminste kennis op en leer je wat, zo wilt de Islaam dat.
Ik snap sommige moslims niet, zien ze duidelijke bewijzen dat demonstraties niet zijn toegestaan en toch blijven ze eigenwijs oproepen plaatsen om er toch naar toe te gaan.
Hopelijk zijn deze moslims op de hoogte dat zei op de Dag der Oordeels hierover verantwoording zullen afleggen.
Daarnaast is het zo in die Islaam dat als een moslim een slechte daad begaat en de rest volgt hem hij ook de verantwoordelijkheid opzich heeft genomen van de rest.
Beste broeders en zusters ga niet omwille van Allah Subhanna Wa Taa'la. Werk je emoties weg in de moskee of gewoon thuis. Lees wat verhalen over de profeet en de begin tijd van de Islaam, luister koran, lees bepaalde islamtische situaties tussen moslims en niet moslims, etc.
Dan doe je teminste kennis op en leer je wat, zo wilt de Islaam dat.
Precies! Wedden dat zaterdagavond nieuws is dat weer een paar onopgevoede Marokkanen de boel hebben lopen verzieken daarzo. De media zal zich natuurlijk daarop storten.
Zondag koppen in de krant: OOK RELLEN IN NEDERLAND :moe:
oOBentagadirOo
08-02-2006, 23:49
Nog steeds snap ik niets van dat vernederd voelen, maar natuurlijk heb je de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag je demonstreren, ik raad het je alleen af, het kan er alleen maar voor zorgdragen dat het imago van moslims nog verder terug zal vallen.
Snap je het niet?
Ik wel.. en daar gaat het om..:)
ik ga ook insa allah en neem insa allah een boel mee :D
ik ga ook insa allah en neem insa allah een boel mee :D
Dat inschallah kun je er wel van afhalen, het is jouw keus, niet de keus van allah.
moslim82
09-02-2006, 00:16
wasalaam ou alaikoum waramatoelah wabarakatoe mijn lieve broeders en ziusters
>De Fatwa van de Edele wetgeleerde Shaych Saalih ibn Fauwzaan al-Fauwzaan
>(hafidhehoellaah):
>
>
>Vraag:
>"Is het houden van demonstraties één van de manieren tot d'awah en om
de
>problemen en drama's van de Islaamitische natie op te lossen?"
>
>
>Antwoord:
>"Onze religie is geen chaotische religie! Onze religie is een geordende
>religie, een georganiseerde religie, een rustgevende religie!
>Het houden van demonstraties is niet iets van de moslims en de moslims
>kenden dit (voorheen) niet. De Islaam is een rustige religie, een
>barmhartige religie waar geen chaos, noch rustverstooring, noch fietnah
>veroorzaking aan te pas komt. Dit is de Islaam! Wat betreft het krijgen van
>rechten, daar komt men via andere wegen als deze aan. (Namelijk) via de
>Islaamitisch wettelijke eising en de Islaamitisch wettelijke wegen! Maar
>deze demonstraties die veroorzaken fietnah, bloedvergieting en molestering
>van bezittingen. Daarom zijn deze zaken niet toegestaan!!!"
>
>Bron:
'al-Fatawa al-Mohima fie Tabsier al-Oemmah' blz 102.
>
>
>
>
>De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz
>(rahiemehoellaah):
>
>Vraag:
>"Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad²?"
>
>Antwoord:
>"Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!"
>
>
>Vraag:
>"Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de
>regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten?
>
>
>Antwoord:
>"Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing
>kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah,
>slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het
>aanvallen van sommige mensen zonder
recht!
>
>
>Wat echter
>de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het
>uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de
>metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte
>volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of
>te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de
>bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem
>te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen
>jij bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!"
>
>
>'al-Fatawa al-Mohima fie Tabsier al-Oemmah' blz 97.
wrattenzwijntje
09-02-2006, 01:15
demonstreren is haraam
Aboe_Omar
09-02-2006, 03:01
Regarding the staging of demonstrations
Question:
Is it from the means of the da’wah to stage demonstrations for the purpose of solving the problems of the Islaamic Ummah?
Answer:
Our religion is not a religion of chaos. Our religion is a religion of discipline, and a religion of order, and calm, and tranquility. And demonstrations are not from the actions of the Muslims and it is not something the Muslims are familiar with.
And the religion of Islaam is a religion of calm, and a religion of mercy, and a religion of discipline; not chaos, and not disorder, and not (a religion) of inciting trials (fitan). And this is the religion of Islaam.
And rights are earned by asking for them in the manner legislated by the Shar’iah and through ways legislated by the Shar’iah. And demonstrations cause bloodshed and cause the ruination of wealth (of the Muslims). And these matters are not permissible.
Shaykh Saalih al-Fawzaan Kitaab al-Fataawa Shar'iyah fil Qidaya 'Asriyah
Bron: www.fatwaislam.com
Aboe_Omar
09-02-2006, 03:02
Are demonstrations a legitimate means of da'wah?
Question:
Are demonstrations considered to be a means from the legitimate means of Da’wah?
Answer:a
All praise and thanks are to Allaah, the Lord of the creations, and may He send prayers and peace upon our chief Muhammad, upon his family, and his Companions, and upon those who follow them in righteousness until the Last Day.
As to what follows:
Indeed, the concept of demonstrations is a new, modern issue. It was not known in the time of the Prophet (صلى الله عليه وسلم), nor in the time of the rightly-guided Khalifahs, nor in the time of any of the Companions (رضى الله عنهما).
Furthermore, the chaos and disorder that is included in it make it an impermissible matter, so much so that (in includes acts like) the breaking of glass, doors, etc. Results from it, also included within it, is the mixing between men and women, the youth and the elderly, and similar to that from corruptions and detestable things.
As for the issue of putting pressure upon the
government; if it is a Muslim government, then sufficient for it as an admonishment is the Book of Allaah and the Sunnah of His Messenger (صلى الله عليه وسلم). This is the best of what could possibly be brought before any Muslim. If it (the government) is a disbelieving one, then it would not even care about these ‘demonstrators’ and perhaps it would behave politely with them outwardly, while inwardly remaining upon what it was on of evil. For this reason, we hold that demonstrations are detestable actions.
As for their statements that these demonstrations are peaceful ones, then perhaps they may be peaceful in the beginning or the first time, yet then they become destructive. So I advise the youth to follow the path of those who have proceeded, for indeed Allaah (سبحانه وتعالى) has praised the Muhaajireen and the ****** and has praised those who followed them in righteousness.
Shaykh Muhammad bin Saalih al-`Uthaymeen aj-Jawaab al-Abhar li Fu'aad Siraaj (Page 75)
Aboe_Omar
09-02-2006, 03:04
De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad?”
Antwoord:
“Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!”
Vraag:
“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten?
Antwoord:
“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht!
Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen:) jij bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”
Aboe_Omar
09-02-2006, 03:06
De Fatwa van al-'Allaamah al-Faqieh Shaych Mohammed ibn Saalih al-'Othaymien (rahiemehoellaah):
Hij (rahiemehoellaah) heeft gezegd:
“Het is een verplichting voor ons om aan de hand van onze mogelijkheid te adviseren. Maar om in het openbaar te protesteren en bezwaar te maken is in tegenstelling tot de leiding van de Selef!
Jullie weten nu dan ook dat deze zaken geen betrekking hebben op de Islaamitische wet noch op Islaamitische hervorming. Dit is niets anders dan schadelijk!... De ('Abasijnse) Chaliefah al-Ma`moen heeft (veel) van de geleerden die niet de uitspraak wilde doen van, dat de Qor`aan geschapen is vermoord. En hij heeft een een grote groep geleerden vermoord en hij verplichtte de mensen om deze valse uitspraak te doen.
Toch hebben we nooit gehoord dat Iemaam Ahmed of een ander van de geleerden in één van de moskeeën een (zit)demonstratie heeft gehouden!(?). Ook hebben we nooit gehoord dat zij de fouten van hem (de regeringsleider) rondspreidden om hiermee de mensen van haat, woede en afkeer van hem te voorzien…
Wij zijn het niet eens met het houden van demonstraties of opstanden of iets wat daar op lijkt. Wij zijn het hier totaal niet mee eens! Verbetering valt zonder dit te behalen. Maar het kan niet anders dat er geheime vingers van binnen- of buitenuit dit soort zaken proberen te lanceren.”
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.