Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
KrommeTeenen
08-02-2006, 21:28
Kan het niet ergens anders dan Amsterdam ? :moe:
egrinjise
08-02-2006, 21:34
Ik denk dat we hier te maken hebben met een aankomende religie/cultuur-crisis.
De verschillen zijn zo duidelijk onverenigbaar dat het wel tot een crisis MOET komen.
Tenzij mensen inzien dat onze hele aardbol inclusief bewoners naar de klote gaat op deze manier, zullen we elkaar hardhandig afmaken, net zoals vanaf de prehistorie het geval is, en blijkt dat we in al die duizenden jaren 'evolutie' geen ene reet hebben geleerd van onszelf en onze geschiedenis.
Driewerf hoera voor de mensheid!
P.S. ik heb een diep, diep respect voor al die mensen die ondanks al het geouwehoer toch nog steeds rust, kalmte en kracht vinden in hun geloof.
OuJdAbOyX
08-02-2006, 21:52
Moet dat nou 11 februari op zaterdag....:( dan is mijn ov niet geldig.....:hihi:
Maar ff serieus....
Wie komt er allemaal? het lijkt mij een serieuze kwestie....
Dan kunnen wij ook even gebruik maken van ons Vrijheid van Meningsuiting waar zo'n ophef over is.....
Of misschien het vieze spelletje gewoon meespelen....en ons Artistieke Creaviteit ook even uitten.....
(Die Demonstratie is trouwens serieus he.....Treinticket Breda - Amsterdam is niet goedkoop....)
Ja daar gaan we ckr gebruik van maken.
See you There incha allah!
Tajinemarocain
08-02-2006, 22:02
Beste mensen,
Zijn er mensen die graag tijdens de demonstratie mee willen helpen om onze broeders en zusters in toom te houden?
Ik ben er een. Als er nog meer zijn dan kunnen we mischien samen afspreken voordat de demonstratie begint zodat we een plan kunnen maken.
Alvast bedankt!
Tajinemarocain
08-02-2006, 22:03
PM me dan aub
Tajinemarocain
08-02-2006, 22:05
Beste mensen,
Zijn er mensen die graag tijdens de demonstratie mee willen helpen om onze broeders en zusters in toom te houden?
PM me dan aub
Ik ben er een. Als er nog meer zijn dan kunnen we mischien samen afspreken voordat de demonstratie begint zodat we een plan kunnen maken.
Alvast bedankt!
oOBentagadirOo
08-02-2006, 22:06
Beste mensen,
Alvast bedankt!
Ik denk dat meer dan dat alleen nodig is..
Ik zou contact opnemen met de Amsterdamse gemeente om afspraken te maken.. en dergelijke..
oOBentagadirOo
08-02-2006, 22:07
jeps... kheb alleen het nieuws nog niet gezien..
OuJdAbOyX
08-02-2006, 22:45
Wij leven in een land dat zowel vrijheid van meningsuiting als vrijheid van godsdienst kent. Iedereen mag hier – binnen de grenzen van de wet – doen en geloven wat hij wil en anderen mogen daar kritiek op leveren, een analyse van maken of de spot meedrijven. Het terug zien van je eigen daden relativeert een beetje en spot maakt dat je een beetje kunt lachen om jezelf: dat je jezelf niet al te serieus neemt. Zo'n flexibele, reflectieve en tolerante houding is nodig in een samenleving waar zoveel verschillende mensen wonen.
Eigen daden? Hiermee koppel ik aan dat nu alle moslims beschilderd worden als terroristen?
Voor zo'n soort samenleving heeft het Westen eeuwen moeten vechten: de vrijdenkers hebben het moeten opnemen tegen kerk, staat en vastgeroeste ideeën en verhoudingen. De wetenschap moest het winnen van de religie, de rede van de openbaring, de vrouw het van de man, de harde werker het van de aristocratie en de mening het van de censuur.
Dat is bijna allemaal gelukt. Tientallen jaren - de laatst emancipatiestrijd is pas veertig jaar geleden beslecht - is het goed gegaan, maar nu zijn er weer mensen die roepen dat sommige dingen niet mogen worden geschreven (Salman Rushdie), getekend (de Deense Cartoons) en opgevoerd (het theaterstuk over de vrouw van de Profeet in Rotterdam).
Schrijven verbiedt niemand je, maar tot hoever is er sprake van vrijheid van meningsuiting? Iemand zwaar beledigen, vrijheid van meningsuiting? Hoe lang zal deze tolerante en flexibele samenleving dan standhouden?
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat het Westen niet blij is met de inperking van de zwaarbevochten vrijheden. Nu het protest over de cartoons van de Profeet zo op de spits wordt gedreven is het de vraag of het Westen gaat kiezen voor tolerantie - en uit de wens de lieve vrede te bewaren kritische en satirische publicaties in de toekomst achterwege laat - of dat het kiest voor die Vrijheid van Meningsuiting en de wens zich niet te laten domineren door wat voor religie dan ook.
Blijkbaar gaat Brussel de media-gedragscode afwijzen. Iemand die 1427 jaar geleden heeft geleefd nu naar voren te halen? Raden hoe iemand er toen heeft uitgezien? Kijk dat er binnen de Christendom de zogenaamde verbeelding is van Ischa AS (Jezus), en ik zou niet weten hoe hun ooit op zo'n verbeelding terecht zijn gekomen want het ziet er echt niet uit namelijk, om maar even terug te komen op het punt. Dat nog zelfs langer dan 1427 iemand zijn verbeelding bekend is geloof jij dat? Althans kan je daar in geloven?
Onze geliefde Profeet Mohammed beste schepsel van Allah swt, vzmh. Zoals iedereen wel eens heeft gehoord, naar zijn barmhartigheid, zijn medeleven, zijn omgang regels met verschillende geloven. Waarom wordt dat niet naar voren gehaald? Waarom wordt dat niet verbeeld, het goede van een persoon. Jij wil mij nu toch niet gaan zeggen dat er 1427 explosieven ontstonden? Iemand beschilderen als terrorist terwijl men geen idee heeft wat zo'n persoon betekent voor een religie.
Ik vindt dat dit niet valt onder vrijheid van meninguitings, betekenis ervan is zeer breed, maar alsnog een religie zodanig kwetsen met zulk soort cartoons. Is onacceptabel, en dat is gebleken in de landen waar de deense ambassades zijn verbrand en TERECHT! Ik zelf als inwoner van een islamitisch land zou er geen moment over nadenken. Ik hoop alsnog dat brussel zich zeer goed gaat buigen over de kwestie vrijheid van meningsuiting en tot hoever in bepaalde religies.
Over de cartoons kan ik verder kort zijn: wanneer een president oproept tot een oorlog, zijn die president en die oorlog in een vrije samenleving ingrediënten voor analyse, kritiek en spot. Wanneer een groep mensen - hoe klein ook - op het wereldtoneel in naam van de Profeet aanslagen plegen en mensen onthoofden, wordt ook de Profeet onderwerp van analyse, kritiek en spot. Dat is misschien te betreuren, maar zo werkt dat.
Jij vergelijkt een president met een Profeet?! Ja natuurlijk mag er geanalyseerd worden, kritiek gegeven worden, maar zover ergens mee gaan spotten, nogmaals onacceptabel als moslim zijnde. In de naam van de Profeet? Die heb ik niemand horen zeggen. Ik zal je wel even verbeteren, deze groep die aanslagen pleegt, waarvan ik sommige zeer afkeur en sommige weer niet. Plegen deze aanslag in de naam van de Islam, en zodoende bij sommige aanslagen goed en bij sommige niet. Het enige wat mij irriteert en waar nooit wordt over nagedacht, althans dat misschien wel maar waar nooit wordt gepubliceerd, waarom ze de aanslag plegen? Wat waren de oorzaken, meestal wel zien baar, maar nooit leesbaar. Misschien dat de Westerlingen er zich dan wel in kunnen leven.
Als zoals jij zegt er een analyse van de profeet zou gemaakt worden dan zijn de resultaten zeer POSITIEF, en niet negatief zoals hij is afgebeeld met een bom!
2 Westerlingen (Amerikaan/Brit) hebben analyse gedaan naar de Profeet vzmh. Ik kom nu 1,2,3, niet op hun namen maar je krijgt ze van me ;).
Als je de belediging van de Profeet wilt tegengaan, moet je je dus richten op hen die aanleiding hebben gegeven de Profeet te bespotten en dat zijn de aanslagplegers. Wie in naam van wie dan ook schrijvers, kunstenaars, journalisten, vrouwen en onschuldige passagiers aanvalt of in hun handelen beperkt, berokkent de naam waaruit je handelt schade.
Ja maar wat is er voor dat de aanslagplegers aanslagen hebben gepleegd gebeurt? Daar wordt niet over gesproken? Aanslagen naar aanleiding van? Meestal door oorlogen. Natuurlijk is erg wat er gebeurt met de slachtoffers, maar waarom wordt er niet over de zaak Palestina/Israel gebuigt? Het is toch allemaal zo erg? Of zijn ze dat vergeten, Israel krijgt een stuk land, wat helemaal niet eens van hun is, en gaan dan ook nog de dienst uitmaken? Stel je voor dat Nederland als land zijnde getroffen zouden zijn, in ieder geval wat ik hiermee wil zeggen is dat ik achter de uitspraak sta van de Iraanse President. Ze splitsen duitsland maar lekker op. Maar oké ik dwaal af, wat ik hier mee wil zeggen, voordat een groep aanslagers daadwerkelijk overgaat om een aanslag plegen is dat 101% naar aanleiding van ... ?!.
Ik begrijp dat een klein deel van de Moslims de van naam van de Profeet onjuist gebruikt en door geweld te plegen, geweld aandoet. Maar begrijp ook dat dit kleine deel - door dood en verderf te zaaien - grote aandacht krijgt in de media. Zo ontstaat het beeld dat de Profeet het Westen niet gunstig gezind is en met dat beeld gaat Westen om zoals al beschreven: met kritiek, analyse en spot.
Bedenk dus als je zaterdag op de Dam staat, dat het Westen net zo goed slachtoffer is van een karikatuur van de Profeet als velen andere Moslims en dat de cartoons het gevolg zijn van een oorzaak die bij die kleine groep aanslagplegers ligt.
Het Westen ze hebben toch allemaal van die regeltjes/wetten dat het ene op het andere hoort te richtlijnen? Waarom hun als slachtoffer of bedoel je de deense ambassades in verschillende Arabische landen? Moet daar heel europa zich over bekommeren? Ja nu wel omdat merendeels van Europa de spotprenten ook heeft gepubliceerd.
Ter afsluiting; Het probleem is nog steeds, en het steeds blijft het maar ook opduiken dat de Islam zwijgend zwart wordt gemaakt. Door dit soort onderwerpen vallen we steeds terug op de problematiek in de hiervoor genoemde zin. Alles zal naar aanleiding van de geschiedenis gebeuren. Nogmaals wij althans ik probeer via een vrijheid van meningsuiting te discussiëren, wat mij hier denk ik is gelukt.
loco_rifia
08-02-2006, 22:46
Beste broeders en zusters,
Ik doe bij deze ook een oproep, en wel een oproep om NIET te demonstreren!
Dat we op tv komen, terwijl er weer een paar herrieschoppers op de achtergrond een deense vlag verbranden of bespugen,en de kans is zeker groot dat er mensen bij zullen zijn die dit doen,
al is het er maar eentje, dan zal de camera alleen op hem gericht zijn, jullie weten toch wel hoe de media is.
Maar apart van dit, ook al zal alles vreedzaam verlopen, we houden toch zo van onze profeet Sallala alaihi wa salam? Dat is toch de reden dat deze demonstratie georganiseerd wordt? Als wij zoveel van hem, sallala alaihi wa salam, houden, waarom kijken wij dan niet naar zijn Sunnah, ZIJN WIJ DIE VERGETEN, of hebben
wij die nooit geleerd, dat we zulke dingen bedenken???
Jullie weten nu
dan ook dat deze zaken geen betrekking hebben op de Islaamitische wet noch op Islaamitische hervorming. Dit is niets anders dan schadelijk!...
En bij Allah ligt de kracht tot succes....AMIN!!!
Geweldig initiatief.
Ik zou ook iedereen aan willen raden vooral thuis te blijven en geen herrie te gaan schoppen. Een stelletje vervelende hangjongeren zullen er evengoed op af komen en de gelegenheid misbruiken om te gaan rellen en ons moslims in discrediet te brengen.
Blijf thuis. Teken een petitie, dien een aanklacht in bij justitie, ga naar debatten.. Maar ga NIET naar de demonstratie.
oww.. ik word hier echt niet goed van
Wij zijn vernederd, gekwetst.. en willen dit tonen!!!!
Bemoei je met je eigen zaken wil je... wij hebben niks te maken met de ongeregelheden in india, pakistan, libanon, afghanistan, egypte en de overige landen waar wat ik gebeurd!
Ow shit.. ik vergeet iets.. vrijheid van meningsuiting..!
Nog steeds snap ik niets van dat vernederd voelen, maar natuurlijk heb je de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag je demonstreren, ik raad het je alleen af, het kan er alleen maar voor zorgdragen dat het imago van moslims nog verder terug zal vallen.
Blijf thuis. Teken een petitie, dien een aanklacht in bij justitie, ga naar debatten.. Maar ga NIET naar de demonstratie.
Ben het ook een keer met je eens Heiba, maar ik weet niet of jij daar blij mee bent :wink:
Disciple
08-02-2006, 22:58
Maar als ik jullie moet geloven, zijn de welwillende moslims toch veruit in de meerderheid? Als jullie dan zo'n demonstratie houden, en er lopen een aantal marokaanse etterbakkies de boel te verstieren door TOCH anti-westersche leuzen te roepen en vlaggen in de fik te steken..pakken JULLIE die lui dan ook keihard aan. Die lui verkrachten jullie gemeenschap...bestraf ze daarvoor! Laat dat niet aan de autochtone autoriteiten over...want die hebben daar de steun niet voor.
Want als het er puntje bij paaltje op neerkomt, en de politie grijpt in tegen die etterbakkies...zijn er toch nog VEEL te veel WELwillende marokane die toch de kant van die etterbakkies kieze uit solidariteit van het eigen volk.
Het is aan jullie om die etterbakkies aan te pakken.
Maar als ik jullie moet geloven, zijn de welwillende moslims toch veruit in de meerderheid? Als jullie dan zo'n demonstratie houden, en er lopen een aantal marokaanse etterbakkies de boel te verstieren door TOCH anti-westersche leuzen te roepen en vlaggen in de fik te steken..pakken JULLIE die lui dan ook keihard aan. Die lui verkrachten jullie gemeenschap...bestraf ze daarvoor! Laat dat niet aan de autochtone autoriteiten over...want die hebben daar de steun niet voor.
Want als het er puntje bij paaltje op neerkomt, en de politie grijpt in tegen die etterbakkies...zijn er toch nog VEEL te veel WELwillende marokane die toch de kant van die etterbakkies kieze uit solidariteit van het eigen volk.
Het is aan jullie om die etterbakkies aan te pakken.
Doe eens even normaal.
Als je buurman in een stadion de boel kort en klein trapt dan zetten we jou toch ook niet in. Nee, daar hebben we de ME voor. Die is niet voor niets aangesteld.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.