Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
Danielle2
08-02-2006, 16:08
Ik heb van insiders bij de politie gehoord dat grote aantallen Lonsdalers en Neo-Nazi's (Zoals Peej, Immanuel, Eduardo, ElAlamein, MikeySPikey etc ) naar Amsterdam willen komen om te provoceren en te rellen. MEER VOLGT !!!!!!!!
Ja hoor, Peej en Immanuel een neo-nazi :maf:
Als je hen zo ziet ben je wel een heel bang mannetje
Het zal vrees ik wel uit de hand lopen... en/of overmatig veel politie. Ik vrees dat die hele demonstratie de sfeer daar in NL nog verschrikkelijker wordt.
Dan schaam ik me weer diep!
voor de helft dan maar toch...? :hihi:
De Fatwa van de Edele wetgeleerde Shaych Saalih ibn Fauwzaan al-Fauwzaan (hafidhehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van demonstraties één van de manieren tot d'awah en om de problemen en drama's van de Islaamitische natie op te lossen?”
Antwoord:
“Onze religie is geen chaotische religie! Onze religie is een geordende religie, een georganiseerde religie, een rustgevende religie! Het houden van demonstraties is niet iets van de moslims en de moslims kenden dit (voorheen) niet. De Islaam is een rustige religie, een barmhartige religie waar
geen chaos, noch rustverstooring, noch fietnah veroorzaking aan te pas komt. Dit is de Islaam! Wat betreft het krijgen van rechten, daar komt men via andere wegen als deze aan. (Namelijk) via de Islaamitisch wettelijke eising en de Islaamitisch wettelijke wegen! Maar deze demonstraties die veroorzaken fietnah, bloedvergieting en molestering van bezittingen. Daarom zijn deze
zaken niet toegestaan!!!”
Laten we hopen dat het bovenstaande klopt. Maar ook ik heb tot op heden alleen nog maar oproepen gezien op het internet, namens `De Nederlandse moslimgemeenschap`. Ik heb echter nog geen enkele uiting gezien van een organisatie die dit werkelijk goed gaat organiseren.
Geen organisatie betekent geen lijn in de demonstratie en betekent geen eigen ordedienst om alles in goed banen te leiden.
Mensen die rellen willen trappen zullen er in zo´n geval dan ook alle mogelijk voor krijgen. En dan zul je zien dat de goede intenties van de meerderheid die vreedzaam wil protesteren op ruwe wijze zal worden vertrapt door een paar tientallen ettertjes die alleen maar komen om chaos te veroorzaken.
Sterkte ermee. ik hoop dat het vreedzaam zal verlopen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik zorg wel dat ik er zaterdag weg blijf.
Wayagher
08-02-2006, 16:21
Wie bepaalt dat het niet door gaat? Het gaat door, al ga ik er in me eentje staan!!
Rakker59
08-02-2006, 17:05
Voor alle duidelijkheid: Deze oproep is niet van mij maar is wel bedoeld om iedereen op te hoogte te stellen die er nog niet vanaf weet!
Allahoe Akbar Allahoe Akbar La Illaha InAllah.
Allahoe Akbar Allahoe Akbar
La Illaha InAllah. Muhammadan Rasoel Allah.
Allahoe akbar Allahoe Akbar Allahoe Akbar Allahoe Akbar Allahoe Akbar
Allahoe Akbar! Allahoe akbar Allahoe Akbar Allahoe Akbar Allahoe Akbar
Allahoe Akbar Allahoe Akbar!
MUHAMMADAN RASOEL ALLAH. LA ILLAHA INALLAH MUHAMMADAN RASOEL ALLAH!
tranen over mijn wangen, mijn hart gebroken mijn ziel verloren. Mijn
Profeet shallallahoe 3alahie wa sallem beledigt en niks wat ik kan doen
behalve een BOYCOT!! en een demonstratie inshallaah.
Moge Allah dit monster laten verroten in hel, Moge Allah dit zwijn de aller
hoogste bestraffing geven voor eeuwig inshallah.
Allahoemaa Ameen!
Beste moslim broeders en zusters,
Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur
aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de
belediging van onze profeet en onze godsdienst.
De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat de ook de moslims
in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en
herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant.
Met de demonstratie willen wij een vredige boodschap overbrengen. Namelijk
dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem
te laten horen.
Wij willen heel graag dat u met zijn allen aanwezig zult zijn. Tijdens de
demonstratie is het de bedoeling dat wij zwijgend zullen protesteren.
Wij roepen u allen op om uw verantwoordelijkheid als moslim te nemen en
aanwezig te
zijn zodat wij massaal een boodschap kunnen overbrengen.
Mensen die van plan zijn om voor ongeregeldheden te zorgen vragen wij
uitdrukkelijk om thuis te blijven. Breng ons aub niet wederop ten
schande!!!
Ons geloof is een vredelievend geloof waarin respect centraal staat. Dus
ook respect voor andere religies en andermans eigendom enz.
Moge Allah ons steunen in ons voornemen, Inshaallah.
De moslimgemeenschap in Nederland
Ja hoor! Nou weten we het onderhand wel. Of ben je op iets anders uit?
Mocrobrains
08-02-2006, 17:08
Laten we hopen dat het bovenstaande klopt. Maar ook ik heb tot op heden alleen nog maar oproepen gezien op het internet, namens `De Nederlandse moslimgemeenschap`. Ik heb echter nog geen enkele uiting gezien van een organisatie die dit werkelijk goed gaat organiseren.
Geen organisatie betekent geen lijn in de demonstratie en betekent geen eigen ordedienst om alles in goed banen te leiden.
Mensen die rellen willen trappen zullen er in zo´n geval dan ook alle mogelijk voor krijgen. En dan zul je zien dat de goede intenties van de meerderheid die vreedzaam wil protesteren op ruwe wijze zal worden vertrapt door een paar tientallen ettertjes die alleen maar komen om chaos te veroorzaken.
Sterkte ermee. ik hoop dat het vreedzaam zal verlopen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik zorg wel dat ik er zaterdag weg blijf.
Het klopt, moslims moeten weg blijven van dit soort activiteiten.
Maar uiteindelijk maakt iedereen zijn eigen keuze, we zullen zien wat het voor nu zal hebben naast dat moslims zondes plegen vannuit de Islaam.
Alhamdulilaahi rabila3alameen assalaatou wassalaamou 3alaa nabiyina muhammed wa 3alaa aalihi wasahbihi adjma3ien, amma ba3d,
Assalaamou alaikoem warahmatullah,
De laatste paar dagen krijgen we mailtjes binnen van uitnodingen voor demonstraties. Niet wetend dat de grote geleerden ons vertellen dat deze demonstraties in stijd is met wat Allah en de profeet Alayhi salaatou wassalaam ons geopenbaard heeft en niet wetend dat dit soort demonstraties leiden tot fitnah met name door het feit dat het chaotisch is en waar jongens en meisjes door elkaar lopen en er nogal eens rare dingen kunnen gebeuren. Lees de volgende Fatawa :
De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten?
Antwoord:
“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht!
Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen: ) jij bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”
Bron: 'al-Fatawa al-Mohima fie Tabsier al-Oemmah' blz 97.
De Fatwa van de Edele wetgeleerde Shaych Saalih ibn Fauwzaan al-Fauwzaan (hafidhehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van demonstraties één van de manieren tot d'awah en om de problemen en drama's van de Islaamitische natie op te lossen?”
Antwoord:
“Onze religie is geen chaotische religie! Onze religie is een geordende religie, een georganiseerde religie, een rustgevende religie! Het houden van demonstraties is niet iets van de moslims en de moslims kenden dit (voorheen) niet. De Islaam is een rustige religie, een barmhartige religie waar geen chaos, noch rustverstooring, noch fietnah veroorzaking aan te pas komt. Dit is de Islaam! Wat betreft het krijgen van rechten, daar komt men via andere wegen als deze aan. (Namelijk) via de Islaamitisch wettelijke eising en de Islaamitisch wettelijke wegen! Maar deze demonstraties die veroorzaken fietnah, bloedvergieting en molestering van bezittingen. Daarom zijn deze zaken niet toegestaan!!!”
Bron: 'al-Fatawa al-Mohima fie Tabsier al-Oemmah' blz 102
._Nedje-Zina_.
08-02-2006, 17:20
IK wil er ook bij zijn maar kan helaas niet:(:(
maar geen rwina plege ofzo anders kome nog veel slechter in het nieuws
Tajinemarocain
08-02-2006, 17:59
Beste moslim broeders en zusters,
Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de belediging van onze profeet en onze godsdienst.
De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat de ook de moslims in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant.
Met de demonstratie willen wij een vredige boodschap overbrengen. Namelijk dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem te laten horen.
Wij willen heel graag dat u met zijn allen aanwezig zult zijn. Tijdens de demonstratie is het de bedoeling dat wij zwijgend zullen protesteren.
Wij roepen u allen op om uw verantwoordelijkheid als moslim te nemen en aanwezig te zijn zodat wij massaal een boodschap kunnen overbrengen.
Mensen die van plan zijn om voor ongeregeldheden te zorgen vragen wij uitdrukkelijk om thuis te blijven. Breng ons aub niet wederop ten schande!!!
Ons geloof is een vredelievend geloof waarin respect centraal staat. Dus ook respect voor andere religies en andermans eigendom enz.
Moge Allah ons steunen in ons voornemen, Inshaallah.
De moslimgemeenschap in Nederland
Kom alle en laat zien dat we de vernederingen jegens de PROFEET SAW niet tolereren
Tajinemarocain
08-02-2006, 18:00
Als iedereen tijdens de demonstratie zichelf en zijn vrienden of de mensen om hem heen aanmoedigt om vooral de rust te bewaren zullen er inshallah geen problemen ontstaan.
Tajinemarocain
08-02-2006, 18:03
De reden waarom de oproepen veelal via internet worden verspreid is juist om te voorkomen dat mensen die iets kwaads in de zin zullen hebben niet op de hoogte zullen zijn van de demonstratie.
Het had makkelijk via de media gespeeld kunnen worden maar de mensen achter de demonstratie hebben er expres voor gekozen dat niet te doen.
Tajinemarocain
08-02-2006, 18:11
Zorg dat je er bent!!
Als je wil gaan rellen blijf dan aub thuis!!!
egrinjise
08-02-2006, 18:25
Wij zijn de handen van Allah (swt) en wij moeten zijn wil uitvoeren.
Wij weten niet wat Allah (swt) wil, want dat weet hij alleen zelf.
Alleen Allah (swt) weet wat er in de harten van de mensen speelt.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat dit ook betekent dat jijzelf niet weet wat er in je eigen hart speelt?
Wie zegt of denkt het wel te wezen spreekt uit Allah(swt) zijn naam, terwijl jij niet zijn profeet (vzmh) bent, oftewel is dus een egotripper die graag gelijk heeft. Dit heeft niks met godsdienst te maken.
Wie denkt dat handelen uit boosheid en frustratie goed is, en een ander de schuld geeft van dingen, is niet verantwoordelijk voor zichzelf en is in mijn nederige mening een ongelovige.
Demonstreren lijkt me prima, omdat je duidelijk moet maken dat dit niet kan.
Maar laat je boosheid thuis, want als je je eigen gelijk wil halen (met vechten?) ben je een egotripper.
Maar hoe zorg je er dan voor dat de boodschap overkomt?
Ik denk dat dit alleen effectief gaat zijn als we met zijn allen aan het bidden slaan. Dat is moeilijker dan iemand op zijn bek slaan. Maar het moeilijkste is vaak wel het meest effectief...
Wees geen egotripper.
Tajinemarocain
08-02-2006, 18:30
Mensen die voor hun waarden opkomen zijn geen egotrippers.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.