Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
MennovdMeer
08-02-2006, 12:00
Dat is de gebruikelijke intimiidatie die hier standaard gehanteerd wordt op m.nl. als ze geen argumenten meer hebben.
Ze bedoelen dat ze via je ip adres achter je echte adres willen komen.
Het is een verkapt dreigement, dus je kunt het aangeven.
Je kunt ook zeggen dat een herhaling van .......... irritaties oproept bij degene voor wie deze site bestemd is.
waarom hebje het alleen over Marokkanen? Dit is een belediging voor de hele moslim gemeenschap meid..en geloof me niet iedereen is hetzelfde dus je zult daar niet alle pubers rwiena zien doen wees dus niet zo negatief, en hoe weet jij nou dat 'die jongetjes' onze profeet niet kennen, hem alleen kennen als 'heilige profeet'.. want hoe afgedwaald soms marokkanen ook kunnen zijn, het geloof is hun altijd meegegeven door de ouders, dus ook de profeet en zijn leven, dit heb ik vaker gezien, meegemaakt etc.
een demonstratie mag dan misschien wel niet islamitisch zijn, maar het is wel islamitisch om je aan te gaan passen naar het leefklimaat waarin je leeft, dat is vredig.
de profeet paste zich ook aan mensen toen hij bij ze op bezoek ging, hij droeg dan kleren wat bij hun cultuur paste.
wij leven in een democratisch westerse wereld, hier kun je geen sharia toepassen, dat kan gewoon niet en dat weten we allemaal:)
precies! iedereen moet laten zien dat deze belediging er 1 teveel is! en het heeft niets met vrijheid van menings uiting te maken, want dat komt me ondertussen de strot uit.
SWEETY_BITCH
08-02-2006, 12:01
waarom hebje het alleen over Marokkanen? Dit is een belediging voor de hele moslim gemeenschap meid..en geloof me niet iedereen is hetzelfde dus je zult daar niet alle pubers rwiena zien doen wees dus niet zo negatief, en hoe weet jij nou dat 'die jongetjes' onze profeet niet kennen, hem alleen kennen als 'heilige profeet'.. want hoe afgedwaald soms marokkanen ook kunnen zijn, het geloof is hun altijd meegegeven door de ouders, dus ook de profeet en zijn leven, dit heb ik vaker gezien, meegemaakt etc.
een demonstratie mag dan misschien wel niet islamitisch zijn, maar het is wel islamitisch om je aan te gaan passen naar het leefklimaat waarin je leeft, dat is vredig.
de profeet paste zich ook aan mensen toen hij bij ze op bezoek ging, hij droeg dan kleren wat bij hun cultuur paste.
wij leven in een democratisch westerse wereld, hier kun je geen sharia toepassen, dat kan gewoon niet en dat weten we allemaal:)
Goed gezegd schatje van mij wij gaan met de hele gang alle families gaan mee man heb het toch tegen mijn vader gezegd mijn opa en ooms gaan ook mee het word zeker geen demonstratie voor alleen pubers DE OUDERE DE WIJZE EN IMAMS zullen ons vergezellen in deze stoet.Mereyem we zullen het goed doen inshallah love all mijn schatjes uit rotterdam noord:goedzo:
SWEETY_BITCH
08-02-2006, 12:02
precies! iedereen moet laten zien dat deze belediging er 1 teveel is! en het heeft niets met vrijheid van menings uiting te maken, want dat komt me ondertussen de strot uit.
Inderdaad hier nog eentje die daar doodziek van word:moe:
:goedzo:
dat is het nou....dat is niet bekend. Het kunnen net zo goed...een stel grappenmakers zijn geweest...die het een en andere willen uitflikken daarzo. Ik hoop echt dat de moslims zullen nadenken en hier niet aanwezig te zullen zijn.
Dat is wat ik ze ook probeer duidelijk te maken oeghti is alleen fitanah daar, en het zal er alleen maar negatiever op worden, we moeten handelen hoe de profeet(vzmh) hadelde en dat is met hikma en standvastigheid dit is allemaal een beproeving!!.. wij leven in een land waarin de kafirs de macht hebben dus wij horen ons te gedragen als de profeet in mekka hij bleef standvastig en geduldig.... inshallah zullen de broeders en zusters niet gaan
Wij leven in een land dat zowel vrijheid van meningsuiting als vrijheid van godsdienst kent. Iedereen mag hier – binnen de grenzen van de wet – doen en geloven wat hij wil en anderen mogen daar kritiek op leveren, een analyse van maken of de spot meedrijven. Het terug zien van je eigen daden relativeert een beetje en spot maakt dat je een beetje kunt lachen om jezelf: dat je jezelf niet al te serieus neemt. Zo'n flexibele, reflectieve en tolerante houding is nodig in een samenleving waar zoveel verschillende mensen wonen.
Voor zo'n soort samenleving heeft het Westen eeuwen moeten vechten: de vrijdenkers hebben het moeten opnemen tegen kerk, staat en vastgeroeste ideeën en verhoudingen. De wetenschap moest het winnen van de religie, de rede van de openbaring, de vrouw het van de man, de harde werker het van de aristocratie en de mening het van de censuur.
Dat is bijna allemaal gelukt. Tientallen jaren - de laatst emancipatiestrijd is pas veertig jaar geleden beslecht - is het goed gegaan, maar nu zijn er weer mensen die roepen dat sommige dingen niet mogen worden geschreven (Salman Rushdie), getekend (de Deense Cartoons) en opgevoerd (het theaterstuk over de vrouw van de Profeet in Rotterdam).
Ik hoop dat iedereen begrijpt dat het Westen niet blij is met de inperking van de zwaarbevochten vrijheden. Nu het protest over de cartoons van de Profeet zo op de spits wordt gedreven is het de vraag of het Westen gaat kiezen voor tolerantie - en uit de wens de lieve vrede te bewaren kritische en satirische publicaties in de toekomst achterwege laat - of dat het kiest voor die Vrijheid van Meningsuiting en de wens zich niet te laten domineren door wat voor religie dan ook.
Over de cartoons kan ik verder kort zijn: wanneer een president oproept tot een oorlog, zijn die president en die oorlog in een vrije samenleving ingrediënten voor analyse, kritiek en spot. Wanneer een groep mensen - hoe klein ook - op het wereldtoneel in naam van de Profeet aanslagen plegen en mensen onthoofden, wordt ook de Profeet onderwerp van analyse, kritiek en spot. Dat is misschien te betreuren, maar zo werkt dat.
Als je de belediging van de Profeet wilt tegengaan, moet je je dus richten op hen die aanleiding hebben gegeven de Profeet te bespotten en dat zijn de aanslagplegers. Wie in naam van wie dan ook schrijvers, kunstenaars, journalisten, vrouwen en onschuldige passagiers aanvalt of in hun handelen beperkt, berokkent de naam waaruit je handelt schade.
Ik begrijp dat een klein deel van de Moslims de van naam van de Profeet onjuist gebruikt en door geweld te plegen, geweld aandoet. Maar begrijp ook dat dit kleine deel - door dood en verderf te zaaien - grote aandacht krijgt in de media. Zo ontstaat het beeld dat de Profeet het Westen niet gunstig gezind is en met dat beeld gaat Westen om zoals al beschreven: met kritiek, analyse en spot.
Bedenk dus als je zaterdag op de Dam staat, dat het Westen net zo goed slachtoffer is van een karikatuur van de Profeet als velen andere Moslims en dat de cartoons het gevolg zijn van een oorzaak die bij die kleine groep aanslagplegers ligt.
Topic is weer...verfrist en schoon....:moe:
Je kunt ook zeggen dat een herhaling van .......... irritaties oproept bij degene voor wie deze site bestemd is.
Wat bedoel je hiermee?
:kwaad:
SWEETY_BITCH
08-02-2006, 12:11
Beste moslim broeders en zusters,
Bij deze roepen wij u allen op om op zaterdag 11 februari om 13.00 uur aanwezig te zijn op de Dam in Amsterdam bij een demonstratie tegen de belediging van onze profeet en onze godsdienst.
De bedoeling van de demonstratie zal zijn om te tonen dat de ook de moslims in Nederland zich beledigd en vernederd voelen door de plaatsing en herplaatsing van de Deense spotprenten door o.a. De Volkskrant.
Met de demonstratie willen wij een vredige boodschap overbrengen. Namelijk dat wij als moslims ons kunnen verenigen op een vredige manier om onze stem te laten horen.
Wij willen heel graag dat u met zijn allen aanwezig zult zijn. Tijdens de demonstratie is het de bedoeling dat wij zwijgend zullen protesteren.
Wij roepen u allen op om uw verantwoordelijkheid als moslim te nemen en aanwezig te zijn zodat wij massaal een boodschap kunnen overbrengen.
Mensen die van plan zijn om voor ongeregeldheden te zorgen vragen wij uitdrukkelijk om thuis te blijven. Breng ons aub niet wederop ten schande!!!
Ons geloof is een vredelievend geloof waarin respect centraal staat. Dus ook respect voor andere religies en andermans eigendom enz.
Moge Allah ons steunen in ons voornemen, Inshaallah.
De moslimgemeenschap in Nederland
Kom allemaal en laat zien dat we de vernederingen jegens de profeet niet tolereren
ilias_18
08-02-2006, 12:13
rwina!
MeRyEm_NoOrD
08-02-2006, 12:15
Goed gezegd schatje van mij wij gaan met de hele gang alle families gaan mee man heb het toch tegen mijn vader gezegd mijn opa en ooms gaan ook mee het word zeker geen demonstratie voor alleen pubers DE OUDERE DE WIJZE EN IMAMS zullen ons vergezellen in deze stoet.Mereyem we zullen het goed doen inshallah love all mijn schatjes uit rotterdam noord:goedzo:
hahah love u toeee zinaaa:kus:
MeRyEm_NoOrD
08-02-2006, 12:17
jah tog, bij mij ook wollah, vrijheid van meningsuiting betekent niet datje anderen mag beledigen op grond van geloofsovertuiging:confused: :kwaad:
moslima-arabia
08-02-2006, 12:20
hahahaha Echt rawina want veel mensen denken dat het wel door gaat
MennovdMeer
08-02-2006, 12:33
Wat bedoel je hiermee?
:kwaad:
Vond het zelf duidelijk.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.