Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
Blizzard
07-02-2006, 23:15
Deze mensen zijn in dwaling, mensen die alleen maar de islam kennen met =Eid El Fitr En Eid El Adha gaan nu demonstreren, meisjes zonder hoofddoek zullen daar gaan lolpen jongens met een sigaret zullen daar gaan lopen en dan demonstreren voor de islam:moe:
La hawlaha wa la akwata illa billah! Vast morgen en overmorgen met de intentie van asjoera en je zult een grotere beloning behalen!So what als ze zonder hoofddoek lopen? So what als ze roken? Allah swt zal over hen oordelen.
En zij zijn tenminste niet mieterig als types als jij. Gasten zoals jij zijn de mensen juist bang voor ipv van hun.
UIteraard broeder...de grootste onwetende zitten in onze eigen gemeenschap. We keren terug naar de tijd van jahilya....MOge allah ons leiden...
Laat jij je maar lekker leiden door een niet bestaande entiteit. Daar wordt je lekker stuurloos van. Dat is wel te zien aan de reacties in het midden oosten.
jHenosch
07-02-2006, 23:17
Geplaatst door jHenosch
Stop dan ook met het beschimpen van de mensen van het boek, door te beweren dat het boek vervalst en verdraaid is.
Is dat niet net zo erg, maakt dat hun godsdienst dan niet bespottelijk??
De profeet is daar mee begonnen.
Joden en Christenen zijn daarmee begonnen door Moslims NIET te accepteren.inderdaad, Mohammed's leer die zei dat joden en christenen tot afgodenaanbidders waren geworden en
de overleveringen van de joden en de christenen als vervalst ging beschouwen en dus niet accepteerde ?
Mocrobrains
07-02-2006, 23:19
IK beantwoord even je vraag met een antwoord....Stel je koning is een onderdrukken mag je daar in opstand tegen komen???volgens de islam. IK ga en kan trouwens geen antwoord op je vraag geven omdat mijn kennis beperkt is tot het onderwerp demonsteren...en ik weiger de informatie van het internet te kopieren en te plakken..
Ten eerste dit voorbeeld staat totaal los van de discussie over cartoons.
Je bent zelfs verplicht om in opstand te komen. In de Islaam mag en kan niemand je onderdrukken.
Meldjeaan
07-02-2006, 23:19
Deze mensen zijn in dwaling, mensen die alleen maar de islam kennen met =Eid El Fitr En Eid El Adha gaan nu demonstreren, meisjes zonder hoofddoek zullen daar gaan lolpen jongens met een sigaret zullen daar gaan lopen en dan demonstreren voor de islam:moe:
La hawlaha wa la akwata illa billah! Vast morgen en overmorgen met de intentie van asjoera en je zult een grotere beloning behalen!
Soebhanallah...wil je iemand de toegang weigeren omdat hij/zij niet het licht hebben gezien enkel omdat ze geen hoofddoek dragen of een sigaret roken (wat natuurlijk haraam is) maar ze willen zich verbonden met de islam en de moslim. Vraag allah je medemoslim te leiden broeder. En oordeel niet zo.
En overigens denk na voor je wat schrijft....Stel iemand zonder hoofddoek en ziet haar zusters met hoofddoeken massaal schreeuwen voor de islam en de profeet en gaat nadenken, stel dat ze hierna besluit de hoofddoek te dragen...Volg de weg van de profeet...hij deed het absoluut niet zoals jij nu het verwoord...
Niet om je aan te vallen...maar ben jij perfect??????
Blizzard
07-02-2006, 23:22
Geplaatst door jHenosch
niet de leer de zei dat joden en christenen tot afgodenaanbidders waren geworden.
zoals Mohammed de overleveringen van de joden en de christenen niet accepteerde ?De profeet trouwde een joodsche vrouw ter info.
Meldjeaan
07-02-2006, 23:22
Ten eerste dit voorbeeld staat totaal los van de discussie over cartoons.
Je bent zelfs verplicht om in opstand te komen. In de Islaam mag en kan niemand je onderdrukken.
ALs je me tekst goed leest dan heb ik het over een KONING die je onderdrukt en niet de ISLAAM die je onderdrukt...
In soerah al baqara staat duidelijk aangegeven....GEEN DWANG IN GODSDIENS en ALLAH BELAST GEEN ZIEL BOVEN HAAR VERMOGEN...ISLAM IS EEN MOOI EN VREDELIEVEND GELOOF....jammer dat de mensheid daar iets heel strengs van maken
janmetdepet
07-02-2006, 23:23
Het gaat helemaal niet om die cartoons. Het had ook een moslimslachtoffer kunnen zijn van een schietpartij , een wettelijk verbod op het dragen van hoofddoekjes , een verscherpte integratieregel of een uitzetting van een iman.
Waar het wel omgaat bij de meeste demonstranten is lekker rellen , om zo de frustraties te uiten omdat werkgevers discrimineren , de gemiddelde lichaamslengte opvallend klein is en de moslimas langzaam wakker worden.
Wat moet je anders als je pubertijd afloopt en de dames kiezen voor een vent met huis en baan ipv een pot gel een mooie ketting en een grote bek.
Dit alles ten koste van de marokkanen die wel geslaagd zijn in het leven , niet lopen te rellen en alvast uit voorzorg een brandverzekering extra afsluiten.
Blizzard
07-02-2006, 23:25
Het gaat helemaal niet om die cartoons. Het had ook een moslimslachtoffer kunnen zijn van een schietpartij , een wettelijk verbod op het dragen van hoofddoekjes , een verscherpte integratieregel of een uitzetting van een iman.
Waar het wel omgaat bij de meeste demonstranten is lekker rellen , om zo de frustraties te uiten omdat werkgevers discrimineren , de gemiddelde lichaamslengte opvallend klein is en de moslimas langzaam wakker worden.
Wat moet je anders als je pubertijd afloopt en de dames kiezen voor een vent met huis en baan ipv een pot gel een mooie ketting en een grote bek.
Dit alles ten koste van de marokkanen die wel geslaagd zijn in het leven , niet lopen te rellen en alvast uit voorzorg een brandverzekering extra afsluiten.De Marokkanen zitten toch al in de diepste rif dat er maar bestaat in Nederland:maf2: . Een master/bachelor opleiding zal diegene in kwestie zeker niet helpen in de maatschappij. Vroeg of laat ontstaat er een burgeroorlog, geloof me.
Meldjeaan
07-02-2006, 23:26
Dit alles ten koste van de marokkanen die wel geslaagd zijn in het leven , niet lopen te rellen en alvast uit voorzorg een brandverzekering extra afsluiten.
Zeg je dit ook als er rellen zijn afkomstig van ajax fans???????
Mocrobrains
07-02-2006, 23:28
Zoals de zaken er nu voor staan denk ik niet dat die sterke Ummah er komt. Tegenwoordig zijn wij, als individueel, teveel met het leven op deze doenja bezig. We proberen een leuk leventje hier te hebben en aan de Dag des Oordeels proberen we zo min mogelijk te denken. Deze Ummah is zwaar de weg kwijt :jammer:. En ik ben bang dat het verval alleen maar erger wordt.
Die komt er zeker alleen wanneer kan ik jouw niet zeggen.
Ik moet ook toegeven dat tegenwoordig steeds meer jeugd met de Islaam bezig is, het aantal blijft groeien.
Juist omdat vele zo sterk met het geloof bezig zijn vallen bepaalde dingen op, dingen zoals het teveel bezig zijn met de dunja en gelukkig worden in dit leven.
Als we oprecht zijn dan zal het niet erger worden, wat we niet moeten vergeten is om dawa3 te blijven verrichten bij familie/vrienden/kennisen.
Wat ook heel belangrijk is om de ummah sterker te maken is de juiste opvoeding mee geven aan de toekomstige kinderen Inchallah.
Je hoort er niets meer van op het nieuws en je vergeet het gewoon. Moge Allah (subhanah wa tahalah) hen veel sabr geven en hen belonen voor hun geduld. Amien!!
Ameen op je dua.
Ach wat moet ik ervan zeggen, een ander weet het altijd beter. Neem bijvoorbeeld de discussies hier op marokko.nl over het maagd zijn van meisjes. Hoeveel van de jongens die dat eisen zijn het nu zelf nog. Blijkbaar denken we tegenwoordig zo van die regels gelden meer voor een ander dan voor mijzelf.
Er is inderdaad een vorm van hypocrisie onder de moslims van nu, we proberen regels te ontwijken omdat we te zwak zijn. Haram zaken willen we met alle moeten halal verklaren, vele doen dat zelfs met zogenaamde bewijzen vannuit de Islaam.
Het is duidelijk zat waar de Islaam voor staat maar wij moeten er altijd een rotzooi van maken.
Kan je dat als moslim wel als eis stellen, een vrouw die maagd is terwijl de man zelf dat allang niet meer is?
Het slechte beeld komt inderdaad door ons zelf, wij keuren bepaalde zaken nooit af. Er is gewoon geen leiderschap binnen de Islamitische wereld, iedereen roept en doet maar wat.
Inderdaad, iedereen is maar bezig zoals zei of hij wilt. Maar weet agy dat er een moslims zijn die hard werken voor de ummah alleen deze moslims zijn in minderheid.
Wij moeten de hoop niet opgeven, wij moeten de Islaam weer doen herleven. Allah Subhanna Wa Taa'la zal zal de moslims helpen die het beste willen voor de Islaam, we moeten hierop vertrouwen en we moeten er hard voor werken.
Met Sbar komt het goed, al is het maar een klein beetje, dat kleine beetje is heel veel voor een moslim.
wrattenzwijntje
07-02-2006, 23:29
maar waarom die oproep voor groene spandoeken, groene hoofddoekjes en groene paraplus´s ???
GeenLeven
07-02-2006, 23:29
:lol:
Het zit je wel dwars hé, die Marokkaanse gemeenschap :moe:
Mocrobrains
07-02-2006, 23:30
ALs je me tekst goed leest dan heb ik het over een KONING die je onderdrukt en niet de ISLAAM die je onderdrukt...
In soerah al baqara staat duidelijk aangegeven....GEEN DWANG IN GODSDIENS en ALLAH BELAST GEEN ZIEL BOVEN HAAR VERMOGEN...ISLAM IS EEN MOOI EN VREDELIEVEND GELOOF....jammer dat de mensheid daar iets heel strengs van maken
Waar haal jij het vandaan dat ik beweer dat de Islaam wel onderdrukt.
Ik geef juist aan dat de Islaam dat niet doet door de volgende woorden:
Wat is daar niet duidelijk aan
janmetdepet
07-02-2006, 23:31
:lol:
Het zit je wel dwars hé, die Marokkaanse gemeenschap :moe:
Ben je gek ik heb nix te klagen en demonstreer ook niet mee :cool:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.