Bekijk originele versie : demonstratie: zaterdag 11 februari om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam
_oegtiekoum_
07-02-2006, 17:58
Alhamdulilaahi rabila3alameen assalaatou wassalaamou 3alaa nabiyina muhammed wa 3alaa aalihi wasahbihi adjma3ien, amma ba3d,
Assalaamou alaikoem warahmatullah,
De laatste paar dagen krijgen we mailtjes binnen van uitnodingen voor demonstraties. Niet wetend dat de grote geleerden ons vertellen dat deze demonstraties in stijd is met wat Allah en de profeet Alayhi salaatou wassalaam ons geopenbaard heeft en niet wetend dat dit soort demonstraties leiden tot fitnah met name door het feit dat het chaotisch is en waar jongens en meisjes door elkaar lopen en er nogal eens rare dingen kunnen gebeuren. Lees de volgende Fatawa :
De Fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz (rahiemehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers één van de manieren om da’wah te verrichten?
Antwoord:
“Ik zie niet in dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht!
Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen: ) jij bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!”
Bron: 'al-Fatawa al-Mohima fie Tabsier al-Oemmah' blz 97.
De Fatwa van de Edele wetgeleerde Shaych Saalih ibn Fauwzaan al-Fauwzaan (hafidhehoellaah):
Vraag:
“Is het houden van demonstraties één van de manieren tot d'awah en om de problemen en drama's van de Islaamitische natie op te lossen?”
Antwoord:
“Onze religie is geen chaotische religie! Onze religie is een geordende religie, een georganiseerde religie, een rustgevende religie! Het houden van demonstraties is niet iets van de moslims en de moslims kenden dit (voorheen) niet. De Islaam is een rustige religie, een barmhartige religie waar geen chaos, noch rustverstooring, noch fietnah veroorzaking aan te pas komt. Dit is de Islaam! Wat betreft het krijgen van rechten, daar komt men via andere wegen als deze aan. (Namelijk) via de Islaamitisch wettelijke eising en de Islaamitisch wettelijke wegen! Maar deze demonstraties die veroorzaken fietnah, bloedvergieting en molestering van bezittingen. Daarom zijn deze zaken niet toegestaan!!!”
wa Allahoe A3lem
-
Mordinho
07-02-2006, 17:58
FF melding voor de betweters onder ons.....
Ten eerste er is tal media dat de Spotprenten wel degelijk heeft gepubliceerd....Dus wij hebben er dus wel wat mee te maken....
en ten tweede voor degene die Demonstratie's "Niet-Islamitisch" vinden....Ok, de islam is geen geloof van chaos en bloedvergieting....Maar de islam is wel een geloof van rechtvaardigheid, en ik geloof dat ze met die spotprenten de profeet Mohammed S.A.W. geen rechtvaardigheid toe doen....En nee Allah swt is niet de enige die rechtvaardigheid heft....
Ik vind gewoon dat wij als Oema ons stem moeten laten horen.....11 september en alle andere aanslagen op de islam bleven wij stil...Kijken we deze keer weer de andere kant op en geven wij toe aan de onrecht die de Islam wordt aangedaan?
ikke niet...
De AIVD zoekt je via je IP adres.................................:D :D :hihi: :hihi:
Wel aardig dat ze dat even melden.
:maf2:
Correctie:
Demonstratie is verplaatst naar Maastricht, locatie het Vrijthof op zaterdag 11 feb om 13.00 uur.
Komt allen, want dit soort provocaties kunnen we niet voorbij laten gaan zonder tegenreactie!
Shoukran! Ik reken op jullie.
namens de Stichting Free Islam.
M.B.
Waarom geen Amsterdam Meer, daar wonen meer Moslims dan In maastricht!
En als het in Maastricht is moet ik te lang reizen, en ik kan nu zo de trein pakken...
Is veel beter met openbaar vervoer geregeld, dus
Ik denk dathet Amsterdam is, en dat je fout zit met Maastricht, maar laat het me ff via PM weten,
Shoukran..
jij moet hellemaal je mond houden...nederlandse...heb je een vriendje die moslim is...ben je daarom moslim geworden
Wat ben jij een Achtelijke Idioot..
Nee, ben geen Nederlandse.
Maar een Nederlander!
Jammer he ;)
En zal je verhaal nog leuker maken..
Een Nederlander die bekeerd is en nog 17 jaar is ook, Hoe vind je die...
jij moet hellemaal je mond houden...nederlandse...heb je een vriendje die moslim is...ben je daarom moslim geworden
Wat ben jij een Achtelijke Idioot..:banana:
Nee, ben geen Nederlandse.
Maar een Nederlander!
Jammer he ;)
En zal je verhaal nog leuker maken..
Een Nederlander die bekeerd is en nog 17 jaar is ook, Hoe vind je die... :lekkerpuh
wrattenzwijntje
07-02-2006, 18:18
En als het in Maastricht is moet ik te lang reizen, en ik kan nu zo de trein pakken...
Ik denk dathet Amsterdam is, en dat je fout zit met Maastricht, maar laat het me ff via PM weten,
Shoukran..
Vrijthof maastricht 1 uur.. spandoeken mee
XXnasiraXX
07-02-2006, 18:24
wahahahahahahahahahahahahahaha:lol: :lol:
jij bent errugg:eek:
:hihi:
wat :o
is toch zo .. :hihi:
KILL SWITCH
07-02-2006, 18:24
Shoukran..
Als het simpel bereikbaar is dan telt mohammed:hadj:
Als het tever of te koud is:hihi: tellt hij niet meer:hihi:
In Belgie 4000 moslims in Brussel:hihi: 65 in Antwerpen:hihi:
Tj0epitah
07-02-2006, 18:59
Ik ga niet..
Maar wens jullie veel suc6 toe.
en hoop dat de marokkanen niet weer het negatiefbeeld gaan bevestigen :)
En vraag me ook af.
Zijn er ook moslims met andere nationaliteiten die gaan demonstreren of alleen marokkanen?
Iedereen organiseert zn eigen demonstratie:jammer: wat is dit broeders en zusters het zal er alleen maar negatiever op worden. blijf thuis vast 2 dagen donderdag en vrijdag gedenk ashjoera.! dan ontvang je een grotere beloning dan demonstreren! het zal alleen op rellen uitlopen, iedereen was de islam vergeten en de profeet(vzmh) en nu er opeens een demonstratie is wil iedereen gaan..:moe:
Ik kan zaterdag niet (moet sporten). Jullie zullen de demonstratie moeten verplaatsen.
:'(
Iedereen organiseert zn eigen demonstratie:jammer: wat is dit broeders en zusters het zal er alleen maar negatiever op worden. blijf thuis vast 2 dagen donderdag en vrijdag gedenk ashjoera.! dan ontvang je een grotere beloning dan demonstreren! het zal alleen op rellen uitlopen, iedereen was de islam vergeten en de profeet(vzmh) en nu er opeens een demonstratie is wil iedereen gaan..:moe:
Nee nee, vasten is niet controleerbaar. de straat op, de dikzakken ! het schapenvet eraf, god houdt niet van dikke mensen. want die eten meer als de gemmiddelde persoon, daarom is armoede broeder, de piercings en tatoes, dansen als baviaan, in de hoop op een slok, maar dikzakken de dieet- pil
Het is zo jammer dat wij moslims ons alleen bezig houden met de aspecten in de islam waar wij ons mee WILLEN bezig houden.. en blind zijn voor de rest!
Ik snap de woede die ik in de ogen zie van mensen maar wees wijs en gedraag je zoals Allah(swt) dat wil!
Overgeleverd door Aboe Hoeraira :
"Een man vroeg aan de boodschapper : "Geef mij advies!" Hij antwoordde: "Wordt niet boos." En herhaalde dit nog enkele keren: "Wordt niet boos."
Sommigen zeggen dat de vraagsteller Aboe Dardaa was en sommigen zeggen dat het Djaria Bnoe Qoedama was.
Overgeleverd door Aboe Hoeraira : "Een van de twee bovengenoemde mannen zei: "O boodschapper, noem mij een daad die mij naar Djennah zal brengen." Hij zei:
"Wordt niet boos en Djennah is voor jou."
Wat betekent boosheid?
Het is als en vulkaan in je binnenste die je er toe brengt om een ander kwaad te doen. De algemene bedoeling van deze hadieth is:
1) De zeden van de moeslim: bescheidenheid, nederigheid, anderen geen kwaad doen, vergevensgezindheid, geduld, je boosheid beheersen. Dit alles voorkomt boosheid.
2) Djennah missen en een weg zoeken om er in binnen te gaan. Dit betekent: Wees niet boos, het is beleefdheid van de hoogste graad, dat is de manier van de profeten en van de Qoraan en imaan.
Dit wordt dan een goede gewoonte, een deel van je karakter, het voorkomt boosheid en geeft welslagen in Djennah.
3) Zachtaardigheid/Bezonnenheid maakt het innerlijk sterk (om alle kwaad te weerstaan) en opent de weg naar welslagen en tevredenheid van Allah .
Pas op! Geef niet aan je nafs (eigen-ik) wat ze wil met andere woorden. Geef niet toe aan verlangens en beheers je nafs ( eigen-ik). Dat voorkomt boosheid, en herinnert je aan de manieren van de moeslim met taqwa (vrees voor Allah.
Hadieth van Ibn Omar: Hij vroeg aan de profeet Wat houdt mij van de toom van Allah ? De Profeet heeft gezegd
Wordt niet boos.
4) Boosheid trekt alle soorten slechtheid aan en vrij zijn daarvan trekt alle soorten goede dingen aan. De eerste sahabi (metgezel) die zijn vraag bleef herhalen, namelijk dat rasoelallah hem zou adviseren, was niet tevreden met het antwoord en hij bleef het herhalen omdat hij er zeker van was dat dit antwoord voldoende zou zijn, als de man ook werkelijk zou doen wat hij adviseert. Met dit advies waarschuwt rasoelallah tegen de sleutel naar al het kwaad.
5) Boosheid is een zwakte en bezonnenheid is kracht, snel boos worden is een kenmerk van een zwakke persoonlijkheid, ondanks spierkracht. De Profeet heeft gezegd
De sterke man is degene die zichzelf kan beheersen ten tijde van boosheid.
De sporen van boosheid vormen een gevaar voor de nafs. Misschien uit iemand ten tijde van boosheid woorden van koefr en gaat daarmee buiten de islaam. Ook vormt het een gevaar voor de omgeving en het is een gevaar voor onvrede en haat.
Boosheid voorkomen en genezen.
De oorzaken van boosheid wegnemen: trots, anderen bespotten, anderen voor de gek houden, nieuwsgierigheid, teveel houden van je bezit
De genezing van boosheid is het tegenovergestelde doen van wat de nafs wil. De training van de nafs met de beste zeden zoals bezonnenheid, geduld, beheersing, jezelf en anderen in herinnering brengen en vergevensgezind zijn.
Ahmed Ibn Hanbal zei: Allah geeft imaan aan mensen die vergevensgezind zijn.
Toevlucht zoeken tegen de vervloekte shaitaan. Allah heeft gezegd
وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
En als jij door de shaitaan wordt opgehitst, vraag dan Allah om bescherming, Hij is Alhorend, Alwetend.
In een hadieth in sahih al-Boechaarie en sahih Moeslim lezen we over twee mensen die elkaar scholden in het bijzijn van Rasoelallah . Een van de mannen zei slechte woorden en was heel boos en zijn gezicht was rood aangelopen en rasoeIallah zei:
De Profeet heeft gezegd
Ik ken enkele woorden die de boosheid verjagen als je ze zegt; aoedzoe billahi minasjsjeitani radjiem.
Bron: www.eltawheed.nl
Heel erg leuk allemaal! Maar als jij niet boos wordt, terwijl zij de koran door de wc's spoelen etc. Dan voel jij waarschijnlijk geen liefde meer voor Allah swt! Zelfs de Profeet (vzmh) zou daar pissig over worden! Want anders wordt Allah swt wel kwaad op ons!
Select.
midargirl_1
07-02-2006, 19:25
ff tussendoor kweet niet welke trieste persoon mij een rode punt heeft gegeven en het boeit me geen ene fock.
ik zal ff plaatsen wat er gezegd werd:
Heel erg onwijs, door je zo kwetsbaar op te stellen, geef je je zwakke plek weg aan de Nedrelanders, die weten nu precies waar ze je mee kunnen pakken....door het beledigen van Mohammed (pbuh).
IK zal hoe dan ook voor mijn geloof opkomen...daarbij zul jij me niet tegenhouden
kweet niet of jij zelf moslims bent, maar shame on U dan. je mede-zuster een rode punt geven, omdat ze voor de profeet komt. ik ga me mond niet dicht houden, omdat ik ben bang ben dat ze me zere plek zullen vinden. DIt is me zwakke plek niet eens, want ik weet dat insh'Allah zij uiteindelijk zullen worden gestraft. Schaam je dat je zelf niks doet:moe:
ben je geen moslim...het enige wat ik kan zeggen is wat doe je op Marokko.nl??
triest dat je niet tegen een andere mening kan en dat je niet in discussie durft te gaan
nog triester is dat je geen naam erbij zet...:moe:
maar nogmaals stik in je rode puntjes Dhr/Mvr Anoniem
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.