Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Getrouwd en weer naar school???Help me aub

Moslima_zohra
06-02-2006, 19:14

salaam aleikum, Zusters ik zit ergens heel erg mee en ik wil graag jullie mening inshallah. Ik ben 18 en nu een paar maandjes getrouwd. Ikheb vorig jaar mijn havo diploma gehaald en daarna met de pabo begonnen maar daar toch maar mee gestopt... Eigenlijk dacht ik de laatste weken (toen ik thuis zat) ik blijf lekker thuis en ga niet verder met school zodat ik een huismoeder kan zijn als ik kinderen krijg... Maar nu vind ik het toch wel moeilijk, ik ben namelijk aan het solliciteren om toch wat geld binnen te krijgen maar ik merk dat ik gewoon nergens word aangenomen Dit zal misschien ook wel door me kleding komen maar ghair inshallah.. Ik dacht alsik een opleiding ga doen ga ik in de avond maar een deeltijdstudie kan je alleen volgen (tenminste hbo) als je een relevante baan hebt in de richting van de opleiding.. Nou om maar even echt te vertellen waar het over gaat:: Ik wil inshallah in deze maand beginnen met de opleiding mwd= maatschappelijk werk en diensverlening.. MIjn man vind het helemaal geweldig maar ik twijfel gewoon heel erg.. wil ik dit wel...kan het welbla bla bla Ik denk er namelijk aan wat als ik zwanger word??? Hoe gaat het dan met de studie ect ect, wil ik later wel werken als ik kinderen heb ect ect.. Misschien lomp :o :( Maarik twijfel gewoon heel erg... WILLEN JULLIE ME HELPEN MET JULLIE MENING EN ADVIES???? Haha sorry voor het lange verhaal :kus: zohra

halouba
06-02-2006, 19:23
salaam aleikum, Zusters ik zit ergens heel erg mee en ik wil graag jullie mening inshallah. Ik ben 18 en nu een paar maandjes getrouwd. Ikheb vorig jaar mijn havo diploma gehaald en daarna met de pabo begonnen maar daar toch maar mee gestopt... Eigenlijk dacht ik de laatste weken (toen ik thuis zat) ik blijf lekker thuis en ga niet verder met school zodat ik een huismoeder kan zijn als ik kinderen krijg... Maar nu vind ik het toch wel moeilijk, ik ben namelijk aan het solliciteren om toch wat geld binnen te krijgen maar ik merk dat ik gewoon nergens word aangenomen Dit zal misschien ook wel door me kleding komen maar ghair inshallah.. Ik dacht alsik een opleiding ga doen ga ik in de avond maar een deeltijdstudie kan je alleen volgen (tenminste hbo) als je een relevante baan hebt in de richting van de opleiding.. Nou om maar even echt te vertellen waar het over gaat:: Ik wil inshallah in deze maand beginnen met de opleiding mwd= maatschappelijk werk en diensverlening.. MIjn man vind het helemaal geweldig maar ik twijfel gewoon heel erg.. wil ik dit wel...kan het welbla bla bla Ik denk er namelijk aan wat als ik zwanger word??? Hoe gaat het dan met de studie ect ect, wil ik later wel werken als ik kinderen heb ect ect.. Misschien lomp :o :( Maarik twijfel gewoon heel erg... WILLEN JULLIE ME HELPEN MET JULLIE MENING EN ADVIES???? Haha sorry voor het lange verhaal :kus: zohra Als je zwanger word houden ze overal rekening mee mijn vriendin had dat ook ze kreeg zo veel vrijstelling en zo. en ze heeft het gewoon gehaald, wees blij dat je man je steund ik wil zo graag naar school maar het mag niet van mijn man nu wil ik proberen om stiekem te gaan, en hem wijs maken dat ik werk ik mag wel werken maar niet naar school:confused:

Moslima_zohra
06-02-2006, 19:41
Als je zwanger word houden ze overal rekening mee mijn vriendin had dat ook ze kreeg zo veel vrijstelling en zo. en ze heeft het gewoon gehaald, wees blij dat je man je steund ik wil zo graag naar school maar het mag niet van mijn man nu wil ik proberen om stiekem te gaan, en hem wijs maken dat ik werk ik mag wel werken maar niet naar school:confused: Oh echt joh dat zou echt mooi zijn mashallah? heb je een voorbeeld waar ze rekening mee hielden?? Ja ik ben wel blij dat hij me steund hamdoelilah alleen omdat ik zelf zo erg twijfel is het zo lastig... Ah moeilijk voor je joh van je man... waarom mag je van hem niet werken??

Moslima_zohra
07-02-2006, 10:18
UP kom op zusters aub!!

cappaccino
07-02-2006, 10:24

hemm als ik jou advies zou moge geven zou ik wel aan die opleiding beginnen als je er later niks mee doet is het toch niet verloren je hebt de kennis en dan is het echt een keuze om huismoeder te zijn en niet omdat je moet...dat voeld heeeeeel anders! en je bent nog erg jong macha Allah dus als ik je en tip zou moge geven ga er voor maar ga er dan ook echt voor wel in je hoofd van ik ga het afmaken

cappaccino
07-02-2006, 10:25
p.s kleding kunnen ze inderdaad moeilijk over doen maar wanneer jij de juite opleiding hebt genoten dan is dat al veel minder belangrijk voor ze en op school kan je altijd islamtiche kleding dragen (lange hoofddoek of gimaar)

Moslima_zohra
07-02-2006, 11:25
salaam aleikum, bedankt voor je reactie!!! Ik ga me zo aanmelden voor de opleiding naar veel twijfelen echt bedankt voor je reactie.. Ik denk ook dat het veel scheeld als je er zelf voor kiest om huismoeder te zijn of al sje gedwongen word.. IK denk nu wel in me zelf het is altijd goed om je kennis te vergroten en inshallah kan ik er later wat mee en doe ik dit ook.... waaleikum salaam :kus: zohra

halouba
08-02-2006, 17:30
Oh echt joh dat zou echt mooi zijn mashallah? heb je een voorbeeld waar ze rekening mee hielden?? Ja ik ben wel blij dat hij me steund hamdoelilah alleen omdat ik zelf zo erg twijfel is het zo lastig... Ah moeilijk voor je joh van je man... waarom mag je van hem niet werken?? omdat hij denkt dat mensen dat raar gaan vinden een getrouwde vrouw naar school.... dat zegt hij dan. En mijn vriendin mocht thuis studeren, kreeg ipv tentames werkstukken te maken thuis dat soort dingen zij deed sph hbo

Moslima_zohra
08-02-2006, 17:46
omdat hij denkt dat mensen dat raar gaan vinden een getrouwde vrouw naar school.... dat zegt hij dan. En mijn vriendin mocht thuis studeren, kreeg ipv tentames werkstukken te maken thuis dat soort dingen zij deed sph hbo Oh moeilijk voor je zeg :( ghair inshallah.. Oh nou dan heb ik dat tenminste in mijn achterhoofd mocht het gebeuren hoop ik dtaik ook zo'n speciale behandeling krijg inshallah ;)

Cocos
09-02-2006, 00:01
Lieve schat, je bent 18! Je bent zo jonnnnggg... En je lieve man steunt je; ga lekker leren, kennis opdoen en je mogelijkheden vergroten... Als je later huisvrouw wordt so what?? Dan heb je in ieder geval gedaan wat je wilde doen... Ik ken zoveel dames, die achteraf nog graag hadden willen doorleren... Veel succes!