Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mad dat zelfmoordaanslag??

moslim82
06-02-2006, 17:25

wasalaam ou alaikoum waramatoelah wabarakatoe Vraag: Wat is de uitspraak betreffende zelfmoord in de islaam? Antwoord: Er is sprake van zelfmoord als een persoon zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt met welk middel dan ook. Dit is haraam en het wordt beschouwd als één van de grote zonden. Dit valt onder de algemene uitspraak van Allaah: “En wie een gelovige opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zijn beloning is om te verblijven in hel, en de Woede en Vloek van Allaah zijn op hem, en een grote bestraffing is voor hem voorbereid.” [Soerah en-Nisaa, Aiyah 93]. En het is vastgesteld van de Soennnah op de autoriteit van de Profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) die heeft gezegd: “Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven.” (Boechaarie 5778 en Moslim 109 and 110). In de realiteit, degene die zelfmoord pleegt, doet dat meestal vanwege zijn wanhopige situatie. Deze situatie kan het rechtstreekse resultaat van een handeling van Allaah zijn, of van een menselijk wezen. Hij is iemand die niet in staat is om zich het hoofd te bieden aan dat wat hem getroffen heeft. Het werkelijke feit is, dat hij is als iemand die om hulp roept van de gloeiende hitte van het vuur. Zijn situatie is veranderd van één die hard en moeilijk (bitter) voor hem was naar één die heel slecht voor hem is. En als hij geduldig zou zijn, dan zou Allaah hem bijstaan in het afhandelen van de moeilijkheid. alaikoum salaam waramatoelah wabarakatoe

wrattenzwijntje
07-02-2006, 01:44
Kijk hier boor je een moeilijk punt aan, want zelfmoord is binnen de islam verboden. Echter sterven voor Allah´s zaak brengt een beloning. Nu is het probleem dat de geestelijken de jongens de dood in jagen , door te zeggen dat het voor Allah´s zaak is. en zo praten ze het dan goed.

wrattenzwijntje
07-02-2006, 01:55
als er maar genoeg vijanden van islam omkomen..dan is t wel goed joh.. nee omar zo makkelijk ligt het niet,.. als Allah bestaat dan is ie zeker niet zo makkelijk als jij denkt.

moslim82
07-02-2006, 01:55
Kijk hier boor je een moeilijk punt aan, want zelfmoord is binnen de islam verboden. Echter sterven voor Allah´s zaak brengt een beloning. Nu is het probleem dat de geestelijken de jongens de dood in jagen , door te zeggen dat het voor Allah´s zaak is. en zo praten ze het dan goed. ja heel groot probleem ik heb koran gelezen ALLAH houd van mensen

moslim82
07-02-2006, 01:56

als er maar genoeg vijanden van islam omkomen..dan is t wel goed joh.. kijk naar deze bladzijde en haal koran nu en dan zul je spijt ga nu?? an nisa 93 dat is bladzijd

wrattenzwijntje
07-02-2006, 01:58
ja heel groot probleem ik heb koran gelezen ALLAH houd van mensen ja is best wel jammer he... ik snap wel wat je voelt.. het doet pijn om te zien hoe iets waarvan je houdt zo in beeld is elke dag. ik begrijp dat wel.

moslim82
07-02-2006, 02:00
ja is best wel jammer he... ik snap wel wat je voelt.. het doet pijn om te zien hoe iets waarvan je houdt zo in beeld is elke dag. ik begrijp dat wel. :(

moslim82
07-02-2006, 02:00
als er maar genoeg vijanden van islam omkomen..dan is t wel goed joh.. zie je eerst lees je koran en dan mag komen praten of zwijg

wrattenzwijntje
07-02-2006, 02:02
:( maar je hoeft je echt niet druk te maken hoor.. wie god zoekt, vindt hem altijd. En het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed.

Polytheist
07-02-2006, 02:04
Dit is toch geen serieuze vraag? Natuurlijk mag je geen zelfmoordaanslag plegen!!! Dit is van het niveau "Papa, mag ik die mensen overhoop schieten?" Kunnen mensen tegenwoordig niet meer voor zichzelf denken of zo??

Polytheist
07-02-2006, 02:06
zie je eerst lees je koran en dan mag komen praten of zwijg Lees jij eerst mijn post over de totstandkoming van de religies: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=803060 Dit is verplichte kost om te lezen, voordat je religieuze schriften leest. :hadj:

Vreemdeling1
07-02-2006, 02:52
wrattenzwijntje je kunt gelukkig een mosliem die de authentieke islam en de islam die hij volgens zijn begeerte goed onderscheiden zie ik zo! wat zou je er van vinden als ik je vraag om een keer mee naar een lezing tegaan in Tilburg (met mijn auto)op zondag in het NL en als je vragen heb kan je het daar ook stellen(vragen over alles en wat met islaam temaken heeft) Inssallah.

Sara7a
07-02-2006, 03:15
nee omar zo makkelijk ligt het niet,.. als Allah bestaat dan is ie zeker niet zo makkelijk als jij denkt. Jij was toch Christen? dan geloof je ook in Allah (SWT)...het is namelijk de arabische naam voor GOD...moet ik je verdorie nu nou alles gaan bijleren?....:hihi:

Mocro25
07-02-2006, 03:43
ibn firnas is wakker geworden,jij o verderf zaaier! en haatzaaier moge Allah you leiden.

golden_mocro
07-02-2006, 04:55

Jij was toch Christen? dan geloof je ook in Allah (SWT)...het is namelijk de arabische naam voor GOD...moet ik je verdorie nu nou alles gaan bijleren?....:hihi: eehm ? ik weet echt niet hoe dat moet hoor.. ga naar chuckick.us ofzo en daar leggen ze uit hoed het moet ? ik wil hier op marokko.NL een plaatje onderaan deze berichtje plaatsen !:rolleyes: