Bekijk originele versie : koekjes meegeven
beautyrozes
04-02-2006, 15:08
wat vinden jullie van mensen die op een feest koekjes in doosjes of bordjes aan het einde van een feest aan de gasten geven?
ik vind het eigenlijk onzin, ben laatst naar een geboortefeest geweest we kregen bij de thee cake en broodjes en aan het einde van het feest een bordje en een zakje daarna kwamen ze langs met verschillende soorten koekjes die je dan op je bordje kan leggen om het daarna mee naar huis te nemen. :maf:
je kan toch beter gewoon de koekjes bij de thee geven? wat vinden jullie?
houdaatje
04-02-2006, 15:12
hahaha... zo hoort het ook meestal...
Op mijn bruiloft werd er thee geserveerd en gingen borden koejes langs...
beautyrozes
04-02-2006, 15:15
als ze langs gaan met de koekjes bij de thee, dan is dat goed.
maar sommige mensen geven geen koekjes bij de thee, pas aan het einde van het feest krijg je koekjes mee naar huis...
geef mij maar ook koekjes bij de thee. Ik geef alleen een bedankje mee.
Koekjes eten ze bij mij thuis of helemaal niet :ego:
beautyrozes
04-02-2006, 15:23
groot gelijk :D
_GoudSterretje_
04-02-2006, 15:50
koekjes bij de thee lijkt mij beter.
als je wilt daarna een bedankje meegeven
Ghatar_tangawia
04-02-2006, 16:31
Op mijn verloving hebben we van die dienbladen met koekjes op tafel laten liggen, mensen konden zoveel koekjes eten als ze wilden bij de koffie.. en daarna bij de thee!! Ik heb toen geen koekjesdoosjes meegegeven!
Maar op mijn bruiloft heb ik hele mooie mandjes gehaald.. met zo een soort organza zakje waarin de koekjes gaan.. en de koekjes schijnen erdoorheen! Echt mooi!!!!! Dus ik geef op mijn bruiloft wel koekjes mee.. En het mandje is prachtig die kunnen ze daarna altijd gebruiken!!:D
engelsmeisje
04-02-2006, 16:46
Op mijn verloving hebben we van die dienbladen met koekjes op tafel laten liggen, mensen konden zoveel koekjes eten als ze wilden bij de koffie.. en daarna bij de thee!! Ik heb toen geen koekjesdoosjes meegegeven!
Maar op mijn bruiloft heb ik hele mooie mandjes gehaald.. met zo een soort organza zakje waarin de koekjes gaan.. en de koekjes schijnen erdoorheen! Echt mooi!!!!! Dus ik geef op mijn bruiloft wel koekjes mee.. En het mandje is prachtig die kunnen ze daarna altijd gebruiken!!:D
ja wel leuk ideetje dat laaste :)
Mosowira
04-02-2006, 18:22
Heb geen koekjes meegegeven. Alleen bij de koffie en thee
mother_to_be
04-02-2006, 19:28
nee geen koekjes meegeven...
wij doen schalen met koek op elek tafel bij de thee en koffie.. that´s it.. daarna het eten en ligt eraanwat voor feest.. verloving, geboorte...
daarna taart..... maar dar meegeven vind ik zelf onzin en kost veel geld.. helemaal als er veeel mensen komen...mensen nodig je uit.. voor de gezelligheid. om mee te eten.. om nou koekjes mee te geven.. heel lang geleden werd dat gedaan..
daarom heb je nu ook bedankjes.. dat is leuk om te krijgen en te geven...
koekjes belanden 9 van de 10 keer in de prullebak of het word achtergelaten ergens onder stoelen en op vensterbanken....daaggg moeite en geld..
dat is de traditieeeeeee
jah...en zoals bij alle tradities is iemand daar ooit mee begonnen en de rest wilde niet achterblijven dus is iedereen dat na gaan doen en zo zijn al die feestjes allemaal een beetje hetzelfde en wordt er achteraf geroddeld en gezeurd als er iets ontbrak of niet goed genoeg was volgens het "zo-hoort-het" patroon. :lekkerpuh
ik doe er lekker niet aan mee :ego:
tegenwoordig gebeurt het steeds minder. Ik heb zelf ook liever koekjes die ik daar bij de thee kan eten, dan achteraf mee naar huis nemen. Dan eet ik ze toch niet meer op.
lilchakir
04-02-2006, 21:00
nee geen koekjes meegeven...
wij doen schalen met koek op elek tafel bij de thee en koffie.. that´s it.. daarna het eten en ligt eraanwat voor feest.. verloving, geboorte...
daarna taart..... maar dar meegeven vind ik zelf onzin en kost veel geld.. helemaal als er veeel mensen komen...mensen nodig je uit.. voor de gezelligheid. om mee te eten.. om nou koekjes mee te geven.. heel lang geleden werd dat gedaan..
daarom heb je nu ook bedankjes.. dat is leuk om te krijgen en te geven...
koekjes belanden 9 van de 10 keer in de prullebak of het word achtergelaten ergens onder stoelen en op vensterbanken....daaggg moeite en geld..:hihi: wollah illah of je neemt ze mee ..en ze zijn al helemaal verkruimeld :maf2: is ook gewoon dood zonde maar jah :jammer:
Lina&Dina
04-02-2006, 21:35
jah...en zoals bij alle tradities is iemand daar ooit mee begonnen en de rest wilde niet achterblijven dus is iedereen dat na gaan doen en zo zijn al die feestjes allemaal een beetje hetzelfde en wordt er achteraf geroddeld en gezeurd als er iets ontbrak of niet goed genoeg was volgens het "zo-hoort-het" patroon. :lekkerpuh
ik doe er lekker niet aan mee :ego:
ja en als je helemaal niet aan de traditie's mee wilt doen, dan neem je je familie en beste vrienden gewoon uit eten naar zo'n chique restaurant ofzo, ben je helemaal van dat gezeur af:ego:
oem_ayman
04-02-2006, 23:23
ik heb op het kraamfeest van mijn zoontje ook koekjes pas op het laatst meegegeven.
bij de thee kregen ze bij mij croisants, donuts, msemen, cake en de traditionele marokkaanse pannekoek. en iedereen was super tevreden, en allemaal zelf gemaakt. nou ja niet ik zelf, mijn zus en schoonzussen mochten in de keuken staan daarvoor:hihi:
op mijn bruiloft hebben we het ook zo gedaan trouwens
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.