Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weg om Hijaab!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

BerberRoosje
04-02-2006, 14:28

Sinds donderdag ben ik begonnen met het dragen van Hijaab. Vandaag, zaterdag dus moest ik zoals gewoonlijk werken in een supermarkt. Het was de eerste keer dta ik daar aan kwam met mijn hijaab en ik was best een beetje zenuwachtig. Ik ben naar de kassa gegaan, eerst wou ik naar de bedrijfsleider gaan, maar mijn broer die daar ook werkt, zei ga maar gewoon naar de kassa hoeft niet...10 min. later moest ik naar de chef dus. Ja zegt ie een hoofddoek..waarom>? omddat ik daar bewust van gekozen heb, veel heb gelezen over de islam en het leven en dus ben k tot deze conclusie gekomen zei ik..heeeeel gesprek en hij zij wie volgens mij een oplossing voor dit PROBLEEM moest vinden..ik zei nou ik denk wij samen...dat vond hij dus niet ik had die probleem veroorzaakt en ik moest een oplossing vinden zei die! JA, wat voor een oplossing? zou je hem afdoen zegt ie ik zo ik doe hem niet af dus dan lijkt het me beter dat ik naar huis ga....hij zei dat ie me dinsdag weer wou spreken hoe we het verder gaan doen..ik ben weggegaan met tranen in me ogen!:traan1: eenmaal thuisgekomen me vader was ZOO kwaad!! ik heb gewoon besloten om ontslag te nemen, maar aan de andere kant denk ik ook weer nee geen ontslag..!? Een ding weet ik zeker hij gaat NIET AF!

DUTCHIEXL
04-02-2006, 14:33
GEEN ontslag nemen iniedergeval meid.

GlaasjeWater
04-02-2006, 14:34
kan je geen hoedje of mutsje of iets dergelijks op? of een bandana-kleurachtig kapje dat je haar bedekt en je nek doe je een sjaaltje om...

DUTCHIEXL
04-02-2006, 14:36
kan je geen hoedje of mutsje of iets dergelijks op? of een bandana-kleurachtig kapje dat je haar bedekt en je nek doe je een sjaaltje om... hoezo zou ze dat moeten doen

GlaasjeWater
04-02-2006, 14:37

hoezo zou ze dat moeten doen als hij van haar verswacht dat ze niet met hijaab werkt... kan ze dat eens proberen.. een mutsje daar maken klanten niet meteen een drama van...

wrattenzwijntje
04-02-2006, 14:39
Sinds donderdag ben ik begonnen met het dragen van Hijaab. Vandaag, zaterdag dus moest ik zoals gewoonlijk werken in een supermarkt. Het was de eerste keer dta ik daar aan kwam met mijn hijaab en ik was best een beetje zenuwachtig. Ik ben naar de kassa gegaan, eerst wou ik naar de bedrijfsleider gaan, maar mijn broer die daar ook werkt, zei ga maar gewoon naar de kassa hoeft niet...10 min. later moest ik naar de chef dus. Ja zegt ie een hoofddoek..waarom>? omddat ik daar bewust van gekozen heb, veel heb gelezen over de islam en het leven en dus ben k tot deze conclusie gekomen zei ik..heeeeel gesprek en hij zij wie volgens mij een oplossing voor dit PROBLEEM moest vinden..ik zei nou ik denk wij samen...dat vond hij dus niet ik had die probleem veroorzaakt en ik moest een oplossing vinden zei die! JA, wat voor een oplossing? zou je hem afdoen zegt ie ik zo ik doe hem niet af dus dan lijkt het me beter dat ik naar huis ga....hij zei dat ie me dinsdag weer wou spreken hoe we het verder gaan doen..ik ben weggegaan met tranen in me ogen!:traan1: eenmaal thuisgekomen me vader was ZOO kwaad!! ik heb gewoon besloten om ontslag te nemen, maar aan de andere kant denk ik ook weer nee geen ontslag..!? Een ding weet ik zeker hij gaat NIET AF! je moet op zoek gaan naar andere gevallen van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt... dus zoeken in de nieuwsberichten en de pers naar bijvoorbeeld uitspraken van rechters en die schuif je dinsdag onder zijn neus. wedden dat er dan een oplossing komt. Verder moet je hem vertellen dat de oplossing van twee kanten moet komen en niet alleen van jou kant. er moet dus een compromis komen.

Blond3_Aicha
04-02-2006, 14:49
Sinds donderdag ben ik begonnen met het dragen van Hijaab. Vandaag, zaterdag dus moest ik zoals gewoonlijk werken in een supermarkt. Het was de eerste keer dta ik daar aan kwam met mijn hijaab en ik was best een beetje zenuwachtig. Ik ben naar de kassa gegaan, eerst wou ik naar de bedrijfsleider gaan, maar mijn broer die daar ook werkt, zei ga maar gewoon naar de kassa hoeft niet...10 min. later moest ik naar de chef dus. Ja zegt ie een hoofddoek..waarom>? omddat ik daar bewust van gekozen heb, veel heb gelezen over de islam en het leven en dus ben k tot deze conclusie gekomen zei ik..heeeeel gesprek en hij zij wie volgens mij een oplossing voor dit PROBLEEM moest vinden..ik zei nou ik denk wij samen...dat vond hij dus niet ik had die probleem veroorzaakt en ik moest een oplossing vinden zei die! JA, wat voor een oplossing? zou je hem afdoen zegt ie ik zo ik doe hem niet af dus dan lijkt het me beter dat ik naar huis ga....hij zei dat ie me dinsdag weer wou spreken hoe we het verder gaan doen..ik ben weggegaan met tranen in me ogen!:traan1: eenmaal thuisgekomen me vader was ZOO kwaad!! ik heb gewoon besloten om ontslag te nemen, maar aan de andere kant denk ik ook weer nee geen ontslag..!? Een ding weet ik zeker hij gaat NIET AF! :jammer: Ja en het wordt steeds erger ... Dat noemen ze dan vrijheid van geloof hier ... Ja we mogen eigenlijk niet klagen! Kijk naar Frankrijk, daar is hijaab helemaal verboden ... :confused: :jammer: Maar toch, ... Ik mag op mijn school gelukkig wel mijn hoofddoek ophouden, ik zou niet weten wat ik anders zou moet... Maar ik mag daar niet bidden. Allerlei vage excusen waarom niet, maar het mag gewoon niet. Maar toch snap ik die baas van jou wel oegtie ,... Hij zou het misschien wel accepteren, maar hij is natuurlijk bang dat er minder klanten komen ofzo. Dat is het probleem.

Blond3_Aicha
04-02-2006, 14:53
je moet op zoek gaan naar andere gevallen van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt... dus zoeken in de nieuwsberichten en de pers naar bijvoorbeeld uitspraken van rechters en die schuif je dinsdag onder zijn neus. wedden dat er dan een oplossing komt. Verder moet je hem vertellen dat de oplossing van twee kanten moet komen en niet alleen van jou kant. er moet dus een compromis komen. Heey Wrattenzwijntje !! Je hebt een andere foto !!!!! :hihi: Je hebt zeker gelijk, alleen ik denk niet dat hij toe zal geven. het gaat tenslotte om zijn klanten, ... Als hij moet kiezen tussen de klanten en haar, zal de keuze makkelijk zijn... Islaam staat nu eenmaal in een negatief daglicht, en een hoofddoek staat er symbool voor. Dus als je als niet-moslim die angsten heeft of zoiets voor islaam heeft, en je ziet daar een vrouw met een hoofddoek staan, dan ga je misschien voortaan wel naar een andere supermarkt... Treurig maar zo werkt het ... :jammer:

Perez
04-02-2006, 14:53
Een hijab is alleen over je haar en hals? Niet verder voor je gezicht langs? Ik denk dat je beter wel van tevoren met hem had kunnen praten. Daar heeft je baas / chef wel recht op. Beter al ongeveer een week van tevoren. Maar dat is nu al gebeurd. Dus laat maar... Maar nu.. Volgens mij mag hij je geen ontslag geven als het tenminste alleen over haar en hals is. Tenzij hij het heeft opgenomen in een kledingkode / uniform ofzo. Ik denk dat je het beste zo snel mogelijk (dus maandagochtend) raad kan vragen bij een instantie die je daarvoor kan helpen. Ik denk het arbeidsbureau?? Meid, heel veel sterkte toegewenst. Probeer niet je boosheid de overhand te laten krijgen. Bid om kracht en wijsheid en geduld en verdraagzaamheid. En probeer het juiste te doen. Mag ik vragen of je in een grote stad werkt? In grote steden is men namelijk makkelijker hierover dan in dorpen. Probeer toch op een goede manier af te ronden. En vraag je baas in ieder geval om een verklaring dat je daar op een goede manier hebt gewerkt, zodat je ook makkelijker weer aan het werk kan komen daar waar je hoofddoek geen probleem vormt. Even een sociaal-psychologische tip; Een minder fijn gesprek wil meestal het beste met een ja-nee-boodschap. Daarmee bedoel ik dat je begint met een positieve insteek waarmee je de sfeer goed krijgt en daarna het minder leuke brengt of datgene vraagt wat je graag wilt. Dit wil ik je adviseren wanneer je vraagt om een goed-functioneren-verklaring. Begin dan bijvoorbeeld dat je er nog eens over hebt nagedacht en dat je spijt hebt dat je niet met hem hebt gepraat ongeveer een week voor je de hijab omdeed. Omdat je hem dan minder rauw op z'n dak viel met deze voor hem onverwachtte stap. Biedt hem daarvoor je excuses aan. Zeg hem dat je graag zou willen blijven werken, maar helaas kan je niet aan deze eis van hem voldoen. (zeg hem dat je zijn besluit respecteerd. MAAR informeer eerst even maandag naar je kansen om zijn besluit aan te vechten!!!! Heb je voldoende kans, zeg dan niet dat je zijn besluit respecteerd!) Zo heb je de ja-boodschap verwoord. Nu kan je met je vraag komen (de nee-boodschap). Je zegt hem nu dat je altijd zo goed mogelijk je best hebt gedaan in dit werk en of je daar toch een soort verklaring van zou kunnen krijgen. Dit omdat dit je zal helpen bij het verdere solliciteren, omdat je hoopt zo snel mogelijk toch weer aan het werk te kunnen op een bedrijf die hier geen probleem mee heeft. Meid, heel veel sterkte met alles. En ook al zijn we verschillend in geloof. We geloven beiden in God / Allah en in de kracht van het gebed. Zelf heb ik in mijn moeilijke tijden ook heel veel steun gehad in het gebed. Juist wanneer ik dreigde heel boos te worden of een agressieve reactie te geven. Dan kon ik rust en troost vinden in het gebed en dan kon ik ook met moed de situatie weer aan en op een goede manier reageren. Mij was hierin Psalm 37 erg tot steun; 'Gij zult stille zijn, want God zal u recht doen.' Weet dat God / Allah alles ziet en dat Hij je steunt. Kop op meid, je weet wel, dat koppie met die hijab eromheen ;)

BerberRoosje
04-02-2006, 14:54
Ik heb hem ook gezegd dat we samen een oplossing moeten bedenken, maar volgens hem moet ik dat alleen doen omdat ik een probleem heb veroorzaakt! Hij is ook bang dat de rest van de marokkaanse en turkse meiden die er werken straks net als mij binnenkomen en dan heeft hij een heeel groot probleem zegt hij! Maar daar blijven weken doe ik niet denk ik..die blikken van sommige collega`s waren dodelijk!

wrattenzwijntje
04-02-2006, 14:56
[COLOR="Purple"][SIZE="4"][FONT="Century Gothic"]Heey Wrattenzwijntje !! Je hebt een andere foto !!!!! :hihi: Dat klopt deze is genomen tijdens mijn laatste weekendje weg in de ardennen. Je hebt zeker gelijk, alleen ik denk niet dat hij toe zal geven. het gaat tenslotte om zijn klanten, ... Als hij moet kiezen tussen de klanten en haar, zal de keuze makkelijk zijn... Islaam staat nu eenmaal in een negatief daglicht, en een hoofddoek staat er symbool voor. In dat geval moet ze nooit vrijwillig vertrekken, want dan moet hij haar toch een bedragje meegeven wil ie er zomaar mee weg komen en behoudt ze het recht op ww

BerberRoosje
04-02-2006, 14:57
Een hijab is alleen over je haar en hals? Niet verder voor je gezicht langs? Ik denk dat je beter wel van tevoren met hem had kunnen praten. Daar heeft je baas / chef wel recht op. Beter al ongeveer een week van tevoren. Maar dat is nu al gebeurd. Dus laat maar... Maar nu.. Volgens mij mag hij je geen ontslag geven als het tenminste alleen over haar en hals is. Tenzij hij het heeft opgenomen in een kledingkode / uniform ofzo. Ik denk dat je het beste zo snel mogelijk (dus maandagochtend) raad kan vragen bij een instantie die je daarvoor kan helpen. Ik denk het arbeidsbureau?? Meid, heel veel sterkte toegewenst. Probeer niet je boosheid de overhand te laten krijgen. Bid om kracht en wijsheid en geduld en verdraagzaamheid. En probeer het juiste te doen. Mag ik vragen of je in een grote stad werkt? In grote steden is men namelijk makkelijker hierover dan in dorpen. Probeer toch op een goede manier af te ronden. En vraag je baas in ieder geval om een verklaring dat je daar op een goede manier hebt gewerkt, zodat je ook makkelijker weer aan het werk kan komen daar waar je hoofddoek geen probleem vormt. Even een sociaal-psychologische tip; Een minder fijn gesprek wil meestal het beste met een ja-nee-boodschap. Daarmee bedoel ik dat je begint met een positieve insteek waarmee je de sfeer goed krijgt en daarna het minder leuke brengt of datgene vraagt wat je graag wilt. Dit wil ik je adviseren wanneer je vraagt om een goed-functioneren-verklaring. Begin dan bijvoorbeeld dat je er nog eens over hebt nagedacht en dat je spijt hebt dat je niet met hem hebt gepraat ongeveer een week voor je de hijab omdeed. Omdat je hem dan minder rauw op z'n dak viel met deze voor hem onverwachtte stap. Biedt hem daarvoor je excuses aan. Zeg hem dat je graag zou willen blijven werken, maar helaas kan je niet aan deze eis van hem voldoen. (zeg hem dat je zijn besluit respecteerd. MAAR informeer eerst even maandag naar je kansen om zijn besluit aan te vechten!!!! Heb je voldoende kans, zeg dan niet dat je zijn besluit respecteerd!) Zo heb je de ja-boodschap verwoord. Nu kan je met je vraag komen (de nee-boodschap). Je zegt hem nu dat je altijd zo goed mogelijk je best hebt gedaan in dit werk en of je daar toch een soort verklaring van zou kunnen krijgen. Dit omdat dit je zal helpen bij het verdere solliciteren, omdat je hoopt zo snel mogelijk toch weer aan het werk te kunnen op een bedrijf die hier geen probleem mee heeft. Meid, heel veel sterkte met alles. En ook al zijn we verschillend in geloof. We geloven beiden in God / Allah en in de kracht van het gebed. Zelf heb ik in mijn moeilijke tijden ook heel veel steun gehad in het gebed. Juist wanneer ik dreigde heel boos te worden of een agressieve reactie te geven. Dan kon ik rust en troost vinden in het gebed en dan kon ik ook met moed de situatie weer aan en op een goede manier reageren. Mij was hierin Psalm 37 erg tot steun; 'Gij zult stille zijn, want God zal u recht doen.' Weet dat God / Allah alles ziet en dat Hij je steunt. Kop op meid, je weet wel, dat koppie met die hijab eromheen ;) Dankje meid voor je advies!:goedzo:

Blond3_Aicha
04-02-2006, 14:57
Een hijab is alleen over je haar en hals? Niet verder voor je gezicht langs? Ik denk dat je beter wel van tevoren met hem had kunnen praten. Daar heeft je baas / chef wel recht op. Beter al ongeveer een week van tevoren. Maar dat is nu al gebeurd. Dus laat maar... Maar nu.. Volgens mij mag hij je geen ontslag geven als het tenminste alleen over haar en hals is. Tenzij hij het heeft opgenomen in een kledingkode / uniform ofzo. Ik denk dat je het beste zo snel mogelijk (dus maandagochtend) raad kan vragen bij een instantie die je daarvoor kan helpen. Ik denk het arbeidsbureau?? Meid, heel veel sterkte toegewenst. Probeer niet je boosheid de overhand te laten krijgen. Bid om kracht en wijsheid en geduld en verdraagzaamheid. En probeer het juiste te doen. Mag ik vragen of je in een grote stad werkt? In grote steden is men namelijk makkelijker hierover dan in dorpen. Probeer toch op een goede manier af te ronden. En vraag je baas in ieder geval om een verklaring dat je daar op een goede manier hebt gewerkt, zodat je ook makkelijker weer aan het werk kan komen daar waar je hoofddoek geen probleem vormt. Even een sociaal-psychologische tip; Een minder fijn gesprek wil meestal het beste met een ja-nee-boodschap. Daarmee bedoel ik dat je begint met een positieve insteek waarmee je de sfeer goed krijgt en daarna het minder leuke brengt of datgene vraagt wat je graag wilt. Dit wil ik je adviseren wanneer je vraagt om een goed-functioneren-verklaring. Begin dan bijvoorbeeld dat je er nog eens over hebt nagedacht en dat je spijt hebt dat je niet met hem hebt gepraat ongeveer een week voor je de hijab omdeed. Omdat je hem dan minder rauw op z'n dak viel met deze voor hem onverwachtte stap. Biedt hem daarvoor je excuses aan. Zeg hem dat je graag zou willen blijven werken, maar helaas kan je niet aan deze eis van hem voldoen. (zeg hem dat je zijn besluit respecteerd. MAAR informeer eerst even maandag naar je kansen om zijn besluit aan te vechten!!!! Heb je voldoende kans, zeg dan niet dat je zijn besluit respecteerd!) Zo heb je de ja-boodschap verwoord. Nu kan je met je vraag komen (de nee-boodschap). Je zegt hem nu dat je altijd zo goed mogelijk je best hebt gedaan in dit werk en of je daar toch een soort verklaring van zou kunnen krijgen. Dit omdat dit je zal helpen bij het verdere solliciteren, omdat je hoopt zo snel mogelijk toch weer aan het werk te kunnen op een bedrijf die hier geen probleem mee heeft. Meid, heel veel sterkte met alles. En ook al zijn we verschillend in geloof. We geloven beiden in God / Allah en in de kracht van het gebed. Zelf heb ik in mijn moeilijke tijden ook heel veel steun gehad in het gebed. Juist wanneer ik dreigde heel boos te worden of een agressieve reactie te geven. Dan kon ik rust en troost vinden in het gebed en dan kon ik ook met moed de situatie weer aan en op een goede manier reageren. Mij was hierin Psalm 37 erg tot steun; 'Gij zult stille zijn, want God zal u recht doen.' Weet dat God / Allah alles ziet en dat Hij je steunt. Kop op meid, je weet wel, dat koppie met die hijab eromheen ;) Aah wat een mooi bericht, mijn hart wordt helemaal warm!!! Zo hoort het te zijn, Christenen , Moslims en Joden die elkaar steunen !!! En elkaars geloof respecteren,.... Prrrrrrrrachtig :love: Meid, van mij krijg je een mooi groen puntje want van deze reacties hebben we nooit genoeg! :goedzo: Aicha

wrattenzwijntje
04-02-2006, 14:59
..die blikken van sommige collega`s waren dodelijk! een blik van mensen moet je nooit vrezen.... zeker niet als je bedenkt wie jij gelooft dat achter je staat;)

Perez
04-02-2006, 15:02

Heey Wrattenzwijntje !! Je hebt een andere foto !!!!! :hihi: Je hebt zeker gelijk, alleen ik denk niet dat hij toe zal geven. het gaat tenslotte om zijn klanten, ... Als hij moet kiezen tussen de klanten en haar, zal de keuze makkelijk zijn... Islaam staat nu eenmaal in een negatief daglicht, en een hoofddoek staat er symbool voor. Dus als je als niet-moslim die angsten heeft of zoiets voor islaam heeft, en je ziet daar een vrouw met een hoofddoek staan, dan ga je misschien voortaan wel naar een andere supermarkt... Treurig maar zo werkt het ... :jammer: Alhoewel ik die baas wel eens wil vertellen dat het soms ook anders werkt. Ik kwam pas in kanaleneiland (Utrecht) in de hema (dacht ik) en daar werd ik geholpen door een meisje met hoofddoekje. Ze had dit heel leuk gecombineerd bij de rest van haar kleding. Ik vond het echt leuk om te zien dat het zo ook kon. Zij kreeg zo de mogelijkheid om aan alle klanten te laten merken dat moslimas met hoofddoekje helemaal niet eng zijn, maar zoals zij; heel klantvriendelijk, intelligent, hartelijk en mooi met hoofddoek en al.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10