Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Roman over een meid lees het aandachtig en geef je mening!!!!

S87meknes
02-05-2003, 22:45

Het was een hele koude dag in de wintertijd. Dat saba geen zin had in school, maar toch loopt ze de badkamer op. En laat het bad vol lopen tot haar zus mannal ook de badkamer binnen loopt ze zegt, goedemorgen zusje hoe was je slaap heb je lekker gedroomd over je droomprins allebei lachen ze. Saba kleedt zich nog snel en ontbijt nog tot dat haar moeder wakker wordt die nog slaap heeft en geeft haar twee dochters een zoen. Ze zegt tegen mannal moet je niet naar stage nee roept ze met een volle mond. Tot dat haar broer amine de keuken binnen komt. Waar is papa hij ligt nog te slapen hij had nachtdienst zegt zijn moeder. Saba wil je een lift van me ik moet toch die kant rijen ik heb vergadering in dat hotelletje wat verder ligt van je school. Ja is goed maar kom je me ophalen ik heb geen zin om met de voet terug te lopen. Nee hoor ik kom je wel ophalen. Alle drie lopen ze de deur uit mannal pakt haar fiets en gaat naar school, saba en amine gaan naar de auto. Vette auto zusje hoe vind je hem saba bewondert hem heel mooi. Nu ken je zeggen dat was de auto van me broer hoe vinden jullie hem tegen je vrienden zeggen. Haar broer zet haar af bij het interlyceum in Amsterdam waar ze op school zit ze doet daar het hbo opleiding waar ze de business volgt. Hè roept haar vriendin marcella ze zijn alle vriendinnen van de kleuterschool nu zitten ze in de eerste klas van het hbo ze hebben eerst havo gedaan toen ze geslaagd voor hun examen waren hadden ze als feest zijn ze drie weken naar Brazilië gegaan. Wat heb je het weekeind gedaan saba niks leuks gedaan nee hoor ik ben gewoon thuis gebleven. Maar waar voor ben je zo vrolijk zeg het eens tegen je vriendin nou ik ben dit weekeind weg geweest ja weet ik nou raad eens waar ik geweest ben. Frankrijk, Spanje, Duitsland, België of gewoon Nederland. Nou doe niet zo lullig, nee ik ben gewoon naar een coctailfeest geweest en dat was eens moeilijk te raden. O, ja dat had je verteld vrijdagavond toen je bij me was. Ja, wie heb je gezien, je kent toch die Marokkaanse jongen die laatst bij jullie was voor amine die was ook daar. Weet je ik heb de hele avond met hem gedanst was je maar mee er liepen zo veel lekkere jongens tot ze allebei schrikken van de zoemer dat ze heel snel rennen naar hun les. Dat was me wat met die rot cijfers roept marcella tegen saba nou je hoeft niet in mijn oor te schreeuwen. Ze lopen de aula in saba wat moet je hebben broodje gezond en een cola en lion oké zoek jij naar een tafeltje ja hoor. Saba vindt een tafeltje, daar komt marcella aan lopen met het eten. Dat was snel, ja er was niet zo grote rij. Maar vertel over dat feestje van je hoe was het daar. Leuk en cool muziek en leuke jongens liepen daar er waren alle maten en hoeken. Kon je maar mee maar nee je moest werken. Na alle verhalen van marcella komt said aan tafel bij hen. Said groet hun said is een jongen die vroeger bij mannal op school heeft gezeten. Hij volgt economie en is 20 jaar oud en mannal is ook even oud als hij. Maar mannal volgt toerisme, hij vond mannal een leuke meisje dat hij haar elke avond belde op haar mobiel tot dat haar broer eens op nam en zei " als je nog mijn zusje opbelt dan leer ik je eens een lesje,, van die dag belde hij haar niet meer alleen als hij haar zag zegt hij hoi. Said vertelde wat hij het weekeind heeft gedaan. Tot de zoemer gaat staan ze allemaal op gaan naar hun lessen en groeten elkaar. Saba staat voor de school op haar broer te wachten. En sally komt op haar aflopen sally is een oude klasgenoot van haar die de laatste twee jaren op de havo heeft gezeten. Ze begroeten elkaar op de Marokkaanse manier. Op wie wacht jij op mijn broer die komt me ophalen je bedoelt je broer amine ja wie anders ik heb maar een broer. Wat zijn je plannen voor donderdagavond niks is het goed als ik langs kom met selma en dan gaan we de stad in, oké tot donderdag doei. Daar is haar broer eindelijk waar was je al die tijd ja de vergadering liep wat uit ik heb het helemaal gehad deze dag klaagt haar broer. Haar mobiel gaat af " ja met wie ja met mij hoi kan ik je vanavond zien ja hoor om hoe laat 19.00 oké doei marcella. Ja het was marcella ze vroeg of ze kon komen. Wat heb jij gedaan amine ja zitten vergaderen met buitenlanders uit spanje die waren om iets kopen van onze bedrijven als we konden met hun import en export doen je snapt wat ik bedoel. Ze zijn thuis ze zien de tafel gedekt en als is op tafel het hele gezin is er ze lachen met elkaar en praten wat ze hebben gedaan vandaag en hun vader vertelt moppen die hij op het werk had gehoord. Hij is trots op zijn kinderen dat ze goed opleiding doen en op zijn zoon en op zijn vrouw. Ze zijn klaar met eten mannal en saba ruimen als af en zeggen tegen hun moeder ga maar zitten mama wij doen het. Hun broer komt even de keuken binnen geen geheimen hier tegen zijn zussen. En plaagt hen hij zet de afwas terug mannal droogt af en saba wast af. Alle drie gaan ze naar boven mannal begint aan haar stage verslag amine kijkt nog naar een paar documenten naar en saba doet nog wat huiswerk tot dat de bel gaat. Niet open doen ik doe open roept saba het ben toch marcella. Marcella groet de ouders van saba en dan gaan ze naar boven. Ze zegt hoi tegen mannal en amine en gaan naar saba ze kamer. Ze vertelt over de jongen die ze heeft leren kennen de vriend van amine, monir heet de jongen en ze laat de smsjes lezen die zij heeft gekregen van hem. Marcella is in de wolken van hem ze kent hem nog niet zo lang en is verliefd op hem. Marcella wat doe je zelf aan dadelijk is het een jongen die alleen om seks vraagt en verder niets. Nee hoor je hebt toch zelf gelezen wat hij schreef wacht ik ga eens vragen wie die jongen is aan mijn broer kom mee. Amine wat is monir voor een jongen gewoon een jongen zijn moeder is Nederlands en zijn vader is Marokkaanse hoezo ja marcella heeft ontmoet dat feest wat geweest is waar al je vrienden zijn geweest en jij niet. Dat feest monir is een goeie jongen gaat zijn eigen bedrijfje beginnen maar marcella is monir niet wat te oud voor je hij is 25 jaar oud jij bent nog niet eens 18 laat staan met een jongen die 25 is. Hebben jullie bezwaar aan dat ik hem leuk vind nee dus maar toch ben jij een soort zusje van me en ik wil alleen het beste voor je en niet het slechtste voor je. Oké ik begrijp jullie maar ik heb gevoelens voor die jongen, maar monir is alleen gericht op geld en heb geen tijd voor meisjes ik ken monir neem nou raad van mij hij is echt een business jongen hoe jullie zijn. Ze lachen met elkaar tot mannal binnen valt waarvoor lachen jullie. Niks hoor zeggen ze wie heeft er zin om deze zaterdag naar rai-party te gaan. Amine vraagt waar hier in Amsterdam oké we gaan met ze vieren als je zin hebt marcella ja hoor ik ga en jij saba oké als ik mag gaan van papa. Ja natuurlij mag je gaan je bent bij je oudere broer weet je nog dan mag je wel denk je werkelijk dat ik je achtervolg jij en je zus als je met een jongen staat te praten nee joh. Oké dan ga ik. De week gaat snel om het is al donderdagavond ze heeft met haar vriendin afgesproken sally en selma alle vier gaan ze de stad in mannal gaat ook mee om een jurk te kopen. Nou ze gaan van een winkel naar een ander winkel om een geschikte jurken te vinden voor hen de meisjes want sally en selma willen ook naar het feest gaan. Ze hebben de geschikte jurken gevonden. Ze gaan nog een patatje eten en wat te drinken. Alle vier groeten ze elkaar. Alleen wachten saba en mannal op hun broer die ze kwam halen. Nou wat vind je van mijn jurk mama leuk hé. Is het niet opvallende jurk die veel jongens aantrekt. Nee mam het is een jurk die bijna iedereen aan heeft oké dan is het goed. Amine wat vind jij van de jurk. Nou ik saba helemaal niet gehoord over haar jurk ja ze bang voor papa dat niet mag gaan. Oké dan gaan we nu vragen al ze wel mag. Papa er is een rai-party en iedereen gaat er na toe en ik wil mijn zusjes er ook na toe brengen is het goed als ze mogen gaan ja natuurlijk alleen als jij er bent. Dat is goed. Saba ze hart is opgelucht. Dan heb ik en je moeder een leuke avond oké dan gaan we dit weekeind naar België naar de zus van je moeder redden jullie het dan, oké want wij gaan dan vrijdagmorgen. Het is al zaterdag hun ouders zijn al weg. En marcella is blijven slapen bij hen ze blijft het hele weekeind. De deur bel gaat ja marcella maak de deur open het gewoon iemand roept amine van de douche. Hoi marcella, marcella schrikt zich monir wat kom jij hier doen. Ik heb afgesproken met amine want we zouden samen gaan ik wist niet dat jij meeging. Maar dat is goed ik heb niks meer gehoord van je, ik wil ook niks met je maar als ik wel iets met je wil hebben dat is jou probleem ik ban geen meisje die je van als krijgt als je weet wat ik bedoel. Wie heeft jou dit gezegd niemand ik ben gaan kijken wat voor jongen die jij bent. Heeft amine iets gezegd over mij wat niet klopt nee je ex-vriendin. En hoe wist jij dat zij mijn ex-vriendin. Het was niet me bedoeling dat ik haar kwetsen. Zie je bent gewoon een hartenbreker. Het was maar een grapje maar nou weet ik wat voor een jongen dat jij bent. Je hebt me er ingeluisd zeker vind ik je een leuke jongen geef een kus. Hallo zijn jullie klaar want wij zijn ook klaar. Oké we gaan al welke auto gaat we jij neemt gewoon jou eigen en ik mijn eigen begrepen yes sire. Ja hoor, neem jij dan marcella en ik neem mijn zusjes. Oké. P.S. het verhaal is nog niet af beslama soukayna

sweet_karima
02-05-2003, 22:56
ik vind het een heel mooi begin meid maar één tip , je moet een beetje ruimte tussen de alinea's laten want ander is het veel te vermoeiend om te lezen!! Bousa Kbira KaRiMaKe

S87meknes
02-05-2003, 22:58
Oke danke je wel bousa Soukayna

DieselGirly
02-05-2003, 23:16
S87meknes......het is zekr mooi...........mijn menig heb je!!!

S87meknes
02-05-2003, 23:19

Danke je wel bousa Soukayna

S87meknes
02-05-2003, 23:34
hallo mensen geef jullie mening graag dan kan ik weer verder van het maken van het verhaal dat hier op lijdt. En als je maby een idee hebt hoe het verder loopt dan kan ik er iets van maken bousa S87meknes

GangstaLovin
02-05-2003, 23:35
Vind het een heel goed begin ...ga zo door :)

cj_tetuani
02-05-2003, 23:52
ga zo door prachtig ik mis de alenia's maar verder is goed hoor gaaaaaaaaaaaaaa doorrrrrrrrr

S87meknes
03-05-2003, 22:42
oke danke dat is mee veel gezegd dat ik alinea's moet gebruiken BOusa Soukayna

LELIJKERD
03-05-2003, 22:44
Aandachtig lezen ??? wash zjelek ena keles bla sh3ol ?

sweet_karima
03-05-2003, 22:44
ik hoop dat je vandaag nog verder gaat meid!!! Bousa Kbira KaRiMaKe

S87meknes
03-05-2003, 22:47
he iki ben nog bezig met klad van het vervolg dus ik heb het deze week er op maar als je nog een idee hoe ik het nog aantrekkelijk kan maken zeg me dat dan Karimake en Lelijkerd help me maar BOusa S87meknes