DINOCAPRICCIO
02-02-2006, 23:46
Salam wa alaikom /hallo/shalom, Discriminatie, onbegrip, spotprenten, godlastering, haat, respectloos, intolerantie etc. dit zijn een aantal voorbeelden van termen die men dagelijks op verschillende media bronnen hoort en waarmee men steeds en steeds ermee geconfronteerd worden wereldwijd. Deze termen worden steeds en steeds gekoppeld aan het geloof of wordt een verband gezocht naar het geloof. De grootste oorzak is naar mijn mening te vinden aan de weinige kennis over het verschillende geloven en culturen. Onbegrip voor elkaar cultuur en geloof is de meeste oorzaak van non tolerantie en meeste problemen die wereldwijd ontstaan. Hoe kan men dit vorkomen of oplossen of op zijn minst iedereen bewustmaken van de verschillen tussen het verschillende geloof? Dit kan men wereldwijd oplossen door een internationale dag in leven uit te roepen. Door ieder jaar 1 dag de aandacht aan het geloof te schenken zowel op alle media bronnen wereldwijd, op scholen en op de werkvloer kan men veel over elkaar geloof komen te weten, en ook de verschillen. Dit kan leiden tot meer begrip en respect tegen over elkaar. Televisie speelt ene belangrijke rol tegenwoordig als overdracht van informatie of een boodschap. Als men tijdens deze dag ieder geloof een uitzend tijd geeft of de aandacht schenkt en het juiste beeld over ieder geloof weergeeft en als men op alle scholen een uurtje aan elke geloof besteedt en ook het juiste beeld overbrengt dan denk k dat er veel meer begrip zal ontstaan en ook veel meer respect tegen over elkaar. Hierbij heb ik mijn idee een beetje kort samen gevat of beschreven en ben benieuwd naar jullie reacties en wie wel of niet mee eens is. DINOCAPRICCIO