Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geloven is goed voor immuunsysteem

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Salima-moi
02-02-2006, 21:40

Het beoefenen van een godsdienst maakt een gelukkig makend stofje aan in de hersenen en bevordert het immuunsysteem. Daardoor leven gelovigen gemiddeld langer en gezonder dan niet-gelovigen. Dat stelt althans de evolutiebioloog Robin Dunbar in het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. "Godsdienst is evolutionair gezien heilzaam voor de mens", zegt Dunbar. "Dat komt in de eerste plaats doordat religies morele richtlijnen kennen, die voor een maatschappelijke ordening zorgen, wat de mens op haar beurt tegen zichzelf beschermt. In de tweede plaats is er een biochemische reden. Veel religieuze rituelen zorgen namelijk voor de productie van endorfine in ons brein. Deze neurotransmitters zijn pijnonderdrukkend en veroorzaken geluksgevoelens. Ook versterkt endorfine het immuunsysteem." Een religieuze houding of handeling werkt volgens een andere auteur in New Scientist op dezelfde wijze als placebo's. Wie een nepmedicijn toegediend krijgt, maakt ook extra endorfine aan. "Het werkt echt, als je er maar in gelooft." Dunbar vraagt zich in het artikel af hoe lang de mens al gelooft. Archeologen houden het op 25.000 jaar. Zij baseren zich op gevonden voorwerpen in graven, wat als tekenen van geloof in een hiernamaals wordt beschouwd. Dunbar geeft de voorkeur aan een evolutieneurologische benadering. "Religie vraagt om een manier van denken die hersencapaciteit vereist", zegt hij. Volgens zijn berekening waren wezens 200.000 jaar geleden al capabel om in het goddelijke te geloven. bron: http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={0D842532-21F0-4AD7-AF85-1D21F5D30F6A}&check=online zoals ze zeggen in de islaam, als je gelooft krijg je een zoete smaak en je wilt steeds meer van deze smaak...

hertenreet
02-02-2006, 21:52
Het beoefenen van een godsdienst maakt een gelukkig makend stofje aan in de hersenen en bevordert het immuunsysteem. Daardoor leven gelovigen gemiddeld langer en gezonder dan niet-gelovigen. Dat stelt althans de evolutiebioloog Robin Dunbar in het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. "Godsdienst is evolutionair gezien heilzaam voor de mens", zegt Dunbar. "Dat komt in de eerste plaats doordat religies morele richtlijnen kennen, die voor een maatschappelijke ordening zorgen, wat de mens op haar beurt tegen zichzelf beschermt. In de tweede plaats is er een biochemische reden. Veel religieuze rituelen zorgen namelijk voor de productie van endorfine in ons brein. Deze neurotransmitters zijn pijnonderdrukkend en veroorzaken geluksgevoelens. Ook versterkt endorfine het immuunsysteem." Een religieuze houding of handeling werkt volgens een andere auteur in New Scientist op dezelfde wijze als placebo's. Wie een nepmedicijn toegediend krijgt, maakt ook extra endorfine aan. "Het werkt echt, als je er maar in gelooft." Dunbar vraagt zich in het artikel af hoe lang de mens al gelooft. Archeologen houden het op 25.000 jaar. Zij baseren zich op gevonden voorwerpen in graven, wat als tekenen van geloof in een hiernamaals wordt beschouwd. Dunbar geeft de voorkeur aan een evolutieneurologische benadering. "Religie vraagt om een manier van denken die hersencapaciteit vereist", zegt hij. Volgens zijn berekening waren wezens 200.000 jaar geleden al capabel om in het goddelijke te geloven. bron: http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={0D842532-21F0-4AD7-AF85-1D21F5D30F6A}&check=online zoals ze zeggen in de islaam, als je gelooft krijg je een zoete smaak en je wilt steeds meer van deze smaak... "Religie vraagt om een manier van denken die hersencapaciteit vereist", zegt hij. jaaaaahoor.....daarom komen ze allemaal zo inteligent over en kan een groot gedeelte van het middenoosten niet lezen en schrijven,terwijl die landen over het algemeen sterven van de oliedollars..(over hersencapasiteit gesproken) Ik moet toch hard lachen om deze meneer. oh ja hij sluit af met...." je moet er natuurlijk wel in geloven" zei jomanda ook altijd.:maf:

Blade20
02-02-2006, 21:57
Eigenlijk heeft het meer te maken met eetgewoontes die religie oplegt dan de religie zelf. Ah, maar voor een Moslim is dit een straf aangezien er naar de dood wordt toeverlangd volgens de extremisten.Ach, ik als ongelovig geef meer om kwaliteit en minder om kwantiteit van de levensjaren.

rianne
02-02-2006, 21:57
"Religie vraagt om een manier van denken die hersencapaciteit vereist", zegt hij. jaaaaahoor.....daarom komen ze allemaal zo inteligent over en kan een groot gedeelte van het middenoosten niet lezen en schrijven,terwijl die landen over het algemeen sterven van de oliedollars..(over hersencapasiteit gesproken) Ik moet toch hard lachen om deze meneer. oh ja hij sluit af met...." je moet er natuurlijk wel in geloven" zei jomanda ook altijd.:maf: Je kan beter gaan hardlopen dan wordt er ook een stof aangemaakt en dat is ook bewezen. :hihi:

Salima-moi
02-02-2006, 21:58

Eigenlijk heeft het meer te maken met eetgewoontes die religie oplegt dan de religie zelf. Ah, maar voor een Moslim is dit een straf aangezien er naar de dood wordt toeverlangd volgens de extremisten.Ach, ik als ongelovig geef meer om kwaliteit en minder om kwantiteit van de levensjaren. idd het geloof is nu eenmaal gezond!

Salima-moi
02-02-2006, 21:59
"Religie vraagt om een manier van denken die hersencapaciteit vereist", zegt hij. jaaaaahoor.....daarom komen ze allemaal zo inteligent over en kan een groot gedeelte van het middenoosten niet lezen en schrijven,terwijl die landen over het algemeen sterven van de oliedollars..(over hersencapasiteit gesproken) Ik moet toch hard lachen om deze meneer. oh ja hij sluit af met...." je moet er natuurlijk wel in geloven" zei jomanda ook altijd.:maf: mij zul je niet horen zeggen dat die meneer juist is, maar Gelovign leven wel langer en dat heeft al meerdere keren in de krant gestaan!

hertenreet
02-02-2006, 22:10
idd het geloof is nu eenmaal gezond! Geloof is zo gezond dat veel mensen zelfmoord plegen binnen jouw geloof.

Salima-moi
02-02-2006, 22:14
Geloof is zo gezond dat veel mensen zelfmoord plegen binnen jouw geloof. daar draait het niet om, ik wist dat iemand zoals jij met dit onderwerp zou komen aanzetten zelfmoord staat NIET in het geloof het is HARAM ! ik hoop dat je het nu weet :zwaai:

hertenreet
02-02-2006, 22:20
daar draait het niet om, ik wist dat iemand zoals jij met dit onderwerp zou komen aanzetten zelfmoord staat NIET in het geloof het is HARAM ! ik hoop dat je het nu weet :zwaai: zeiken over plaatjes,joden,en homos is zeker ook haram. als zelfmoord haram is,ben jij vast een felle tegenstander van HAMAS? dat moet wel....wand die hebben al duizenden moslims in de dood gejaagt met deze hobbie.

Salima-moi
02-02-2006, 22:21
Dat heeft niets te maken met ons geloof, maar dat onschuldige mensen de enige optie zien om te vechten tegen de onderdrukkers, amerika, is met zelfmoordaanslagen. Ach, dat komt ervan als de amerikanen elke dag schieten voor je huis en je familie moorden.. dan word je hopeloos. Maar jah, helaas begrijpt niet iedereen dat.. de onschuldigen zijn juist de zelfmoordplegers.. en de schuldigen zijn de Amerikanen, want zonder hen waren er geen zelfmoordaanslagen. Dat het LOGICA! Netals dat gelovigen onder de zelfde omstandigheden langer leven dan ongelovigen. Natuurlijk kan je ook gaan hardlopen ofzo.. maar alsnog leeft een gelovige persoon langer dan ongelovige persoon (namelijk onder dezelfde omstandigheden).. Beslama. :goedzo: er is een mooi filmpje geweest met als refrein: Jij noemt mij een terrorist? maar je neemt wel mijn land en huis af, wie is er hier dan de terrorist?

Salima-moi
02-02-2006, 22:23
zeiken over plaatjes,joden,en homos is zeker ook haram. als zelfmoord haram is,ben jij vast een felle tegenstander van HAMAS? dat moet wel....wand die hebben al duizenden moslims in de dood gejaagt met deze hobbie. ik ben tegen al die zaken! het is niet omdat ik Moslim ben dat ik achter elke zaken dat zogezegd in deze westerse onwetende wereld iets met islam te maken heeft!

rianne
02-02-2006, 22:26
daar draait het niet om, ik wist dat iemand zoals jij met dit onderwerp zou komen aanzetten zelfmoord staat NIET in het geloof het is HARAM ! ik hoop dat je het nu weet :zwaai: :hadj: En die zelfmoord bombers dan in naam van het geloof de Islam, leg dat eens uit of mag het dan wel zoals in Irak. :zwaai:

hertenreet
02-02-2006, 22:28
Dat heeft niets te maken met ons geloof, maar dat onschuldige mensen de enige optie zien om te vechten tegen de onderdrukkers, amerika, is met zelfmoordaanslagen. Ach, dat komt ervan als de amerikanen elke dag schieten voor je huis en je familie moorden.. dan word je hopeloos. Maar jah, helaas begrijpt niet iedereen dat.. de onschuldigen zijn juist de zelfmoordplegers.. en de schuldigen zijn de Amerikanen, want zonder hen waren er geen zelfmoordaanslagen. Dat het LOGICA! Netals dat gelovigen onder de zelfde omstandigheden langer leven dan ongelovigen. Natuurlijk kan je ook gaan hardlopen ofzo.. maar alsnog leeft een gelovige persoon langer dan ongelovige persoon (namelijk onder dezelfde omstandigheden).. Beslama. tuurlijk doe je een poging om je eigen poep goed te praten. als er een zelfmoordenaar zichzelf en anderen opblaast zit jij te juigen,maar als je gevraagd word wat jouw geloof voorschrijft heb je een natte plek in je broek..(bijvoorbeeld opgeblazen irakese burgers) schij effe uit zeg!!! !!!

abdel_malik
02-02-2006, 22:31
tuurlijk doe je een poging om je eigen poep goed te praten. als er een zelfmoordenaar zichzelf en anderen opblaast zit jij te juigen,maar als je gevraagd word wat jouw geloof voorschrijft heb je een natte plek in je broek..(bijvoorbeeld opgeblazen irakese burgers) schij effe uit zeg!!! !!! in je eerste reactie had je het over analfabetisme onder arabieren. Volgens mij kan je zelf niet echt begrijpend lezen.

Salima-moi
02-02-2006, 22:31

:hadj: En die zelfmoord bombers dan in naam van het geloof de Islam, leg dat eens uit of mag het dan wel zoals in Irak. :zwaai: wat moet ik uitleggen? geen ene moslim heeft het recht om zelfmoord te plegen in de naam van de islam! De profeet (s.a.w.) zei eens tegen een ernstig zieke: "Verjaag de wens om te sterven, en als die gedachte toch steeds bij je terugkomt, bid dan tot God: 'O Allah, indien het leven beter is voor mij, laat mij dan leven en als de dood beter is voor mij, laat mij dan sterven'." "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) De Profeet (vzmh) maakte kenbaar dat zelfmoord een zonde is. Volgens een overlevering van Abu Huraira, verklaarde hij dat ieder die zichzelf van het leven rooft in de hel terechtkomt, waar hij in eeuwigheid verblijven zal.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6