Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eis 20 jaar voor dodelijke schietpartij

Pagina's : [1] 2

Redactie
02-05-2003, 16:57

Tegen twee mannen die op 20 april vorig jaar in Utrecht de 29-jarige Sandra Drachter uit Zeist en een vriend van haar neerschoten, is gisteren 20 en 12 jaar cel geëist. Sandra Dracher overleed enkele dagen na de schietpartij in het ziekenhuis, haar vriend, Aziz Mellouki, heeft een dwarsleasie overgehouden aan het gebeuren. De schietpartij vond plaats toen de een groepje mensen uit de Utrechtse discotheek 151 kwam. Binnen hadden zij ruzie gekregen met een groepje andere aanwezigen. Dat liep uit op een handgemeen, waarna de portiers de twee verdachten uit de disco zouden hebben gezet. Toen het andere groepje anderhalf uur later het pand verliet, werd er van dichtbij op twee van hen geschoten. Sandra holde nog weg, maar werd achtervolgd en van dichtbij neergeschoten. De hoogste straf werd geëist tegen de 22-jarige Utrechter J.A., die verdacht wordt van het schieten. Tegen de 19-jarige F.A., vriend en plaatsgenoot, werd 12 jaar geëist omdat hij het wapen geleverd zou hebben. De twee verdachten hulden zich voor de rechtbank in stilzwijgen. Hun advocaten stelden dat de verschillende getuigenverklaringen tegenstrijdig zijn. Zij vroegen om vrijspraak. Volgens de officier van justitie weet de Marokkaanse gemeenschap in de Utrechtse wijk Lombok wat de precieze toedracht is van het gebeuren, maar weigert die openheid van zaken te geven. Op 15 mei doet de rechter uitspraak.

sahira
02-05-2003, 18:30
Origineel gepost door Redactie Tegen twee mannen die op 20 april vorig jaar in Utrecht de 29-jarige Sandra Drachter uit Zeist en een vriend van haar neerschoten, is gisteren 20 en 12 jaar cel geëist. Sandra Dracher overleed enkele dagen na de schietpartij in het ziekenhuis, haar vriend, Aziz Mellouki, heeft een dwarsleasie overgehouden aan het gebeuren. De schietpartij vond plaats toen de een groepje mensen uit de Utrechtse discotheek 151 kwam. Binnen hadden zij ruzie gekregen met een groepje andere aanwezigen. Dat liep uit op een handgemeen, waarna de portiers de twee verdachten uit de disco zouden hebben gezet. Toen het andere groepje anderhalf uur later het pand verliet, werd er van dichtbij op twee van hen geschoten. Sandra holde nog weg, maar werd achtervolgd en van dichtbij neergeschoten. De hoogste straf werd geëist tegen de 22-jarige Utrechter J.A., die verdacht wordt van het schieten. Tegen de 19-jarige F.A., vriend en plaatsgenoot, werd 12 jaar geëist omdat hij het wapen geleverd zou hebben. De twee verdachten hulden zich voor de rechtbank in stilzwijgen. Hun advocaten stelden dat de verschillende getuigenverklaringen tegenstrijdig zijn. Zij vroegen om vrijspraak. Volgens de officier van justitie weet de Marokkaanse gemeenschap in de Utrechtse wijk Lombok wat de precieze toedracht is van het gebeuren, maar weigert die openheid van zaken te geven. Op 15 mei doet de rechter uitspraak. Zo...dat tikt aan, 20 jaar...en ik hoop dat de rechter het hier mee eens is, ik heb zelf een nicht verloren door een schietpartij en de dader heeft maar 8 jaar gekregen met aftrek van voorarrest en goed gedrag komt hij dit jaar vrij..na 6 jaar te hebben gezeten. Ik vind het jammer dat de gemeenschap niet wil vertellen waarom dit is gebeurd, vooral voor de ouders van de slachtoffers is het belangrijk dit te weten, zodat zij het geheel kunnen afsluiten voor zover ze dit kunnen vergeten...enige verklaring ..daar hebben ze toch wel recht op? Moge Allah de ouders bijstaan...beslama..Sahira

Dorita
02-05-2003, 22:25
Van mij mogen ze direct de bak indraaien. En eerlijk gezegd is twintig jaar nog veels te weinig. Ze hebben bewust en op voorbedrachte rade op ze neergeschoten, dus ze mogen er nog een aantal jaar erop gooien. De verdachte zijn iets in de veertig als ze er dan uit zouden komen, dus kunnen ze nog iets van hun leven maken.

sahira
02-05-2003, 22:33
Origineel gepost door Dorita Van mij mogen ze direct de bak indraaien. En eerlijk gezegd is twintig jaar nog veels te weinig. Ze hebben bewust en op voorbedrachte rade op ze neergeschoten, dus ze mogen er nog een aantal jaar erop gooien. De verdachte zijn iets in de veertig als ze er dan uit zouden komen, dus kunnen ze nog iets van hun leven maken. ik weet dat je het ene geval niet met de andere mag vergelijken, maar bij moord bij voorbedachte rade vind ik levenslang een goede zaak, laat ze maar iets voor de maatschappij terug doen, want zomaar iemands leven ontnemen om welke reden dan ook mag niet met een mindere straf vandoor gaan. Helaas is met voorbedachte in de nederlandse wetgeving moeilijk te bewijzen..en dan nog krijgen ze niet altijd de 20 jaar zoals in dit geval...moord en zeker moord in combinatie met een zedendelict met kinderen zou levenslange opsluiten moeten inhouden.

MoCrOcHiCa
02-05-2003, 23:09

pfff wat is 20 jaar op een mensenleven???, misschien is er wel 1 jaar van het leven van dat meisje weggenomen, maar misschien ook wel 70 jaar, en wat is de straf voor de schuldige ???? 20 jaar, jah ik bedoel op 42 jaar leeftijd komt hij vrij en kan hij gezellig verder gaan met moorden, ik weet wel dat het nie anders kan, ik hoop dat de daders hun straf met succes zullen uitzetten en daarmee bedoel ik " ik hoop dat wanneer ze vrij komen tot bezinning zijn gekomen en er wat van geleert hebben"

sahira
03-05-2003, 09:49
Origineel gepost door wtc ik hoop dat het 20 jaar wordt of nog langer het meisje rede weg en de dader rende achter haar aan en schoot haar neer maw...hij schoot haar in de rug??

knaleiland
24-05-2003, 12:31
FOUAD EN JOUAD wij leven met jullie Shab Lombok. insha allah komen jullie snel vrij. AMIN

an3sdej
24-05-2003, 12:50
knaleiland, weet jij niets meer erover??

oujdia20
24-05-2003, 12:58
Origineel gepost door knaleiland FOUAD EN JOUAD wij leven met jullie Shab Lombok. insha allah komen jullie snel vrij. AMIN Nou ja zeg, ze hebben 2 mensen levens verwoest en je wil ze snel vrij hebben??? En ja ik ken het hele verhaal. om zoiets hoef je echt niet iemand onverwacht dood te schieten.

an3sdej
24-05-2003, 13:19
Vertel dat verhaal eens dan, je maakt me erg benieuwd!!

oujdia20
24-05-2003, 13:25
Origineel gepost door an3sdej Vertel dat verhaal eens dan, je maakt me erg benieuwd!! Nee, liever vertel ik het verhaal niet zo hier op marokko.nl.

sahira
08-06-2003, 20:58
goede avond, die moordenaars zijn mischien na paar jaren vrij maar denk goed na bij god zijn die moordenaars nooit vrij: ya kattel errouh ouine etrouh.dus er verwacht nog zwaarder straf en god is de best rechter :zwaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre straf

sahira
08-06-2003, 21:00
Origineel gepost door knaleiland FOUAD EN JOUAD wij leven met jullie Shab Lombok. insha allah komen jullie snel vrij. AMIN Zo...dus jij vind dat ze gauw vrij zullen komen?? Insha Allah zullen ze de eerste jaren niet vrij komen!!! ps: de vorige reactie was van mijn lieffie... ;)

rkajed.ainzora
09-06-2003, 18:12
Ja, het is heel erg verkeerd wat die jongens hebben gedaan......, het valt ook niet goed te praten of zo, maar ik ken jaouad, heb vroeger bij hem in de klas gezeten, toen ik het voor het eerst hoorde , geloofte ik het niet......jaouad is een hele rustige jongen , hij was ook erg goed in vecht sporten, dus ik dacht als hij ruzie heeft dan kan hij die gozer toch aanpakken met een paar karate trappen......,maar aan de andere kant was het ook weer l'maktab, want die jongen die geschoten is, hij was een ****** en dat meisje die dood gescoten is was een van zijn inkomsten bronnen, in mijn ogen hebben pooiers geen recht om te leven, ze kunnen mischien wel veranderen , maar wat ze die meisjes aan doen , die achter de ramen staan, dat is ook niet normaal....., uiteindelijk hebben ze 18jaar en 12 jaar gekregen. 18 jaar, gaat 1/3 van af, dus blijft 12 jaar over en die andere12 jaar, gaat 1/3 vanaf blijft8 jaar over........

sahira
09-06-2003, 23:43

Origineel gepost door rkajed,ain zora Ja, het is heel erg verkeerd wat die jongens hebben gedaan......, het valt ook niet goed te praten of zo, maar ik ken jaouad, heb vroeger bij hem in de klas gezeten, toen ik het voor het eerst hoorde , geloofte ik het niet......jaouad is een hele rustige jongen , hij was ook erg goed in vecht sporten, dus ik dacht als hij ruzie heeft dan kan hij die gozer toch aanpakken met een paar karate trappen......,maar aan de andere kant was het ook weer l'maktab, want die jongen die geschoten is, hij was een ****** en dat meisje die dood gescoten is was een van zijn inkomsten bronnen, in mijn ogen hebben pooiers geen recht om te leven, ze kunnen mischien wel veranderen , maar wat ze die meisjes aan doen , die achter de ramen staan, dat is ook niet normaal....., uiteindelijk hebben ze 18jaar en 12 jaar gekregen. 18 jaar, gaat 1/3 van af, dus blijft 12 jaar over en die andere12 jaar, gaat 1/3 vanaf blijft8 jaar over........ Het valt helemaal niet goed te praten...al was de jongen/man een ****** en dat meisje een vrouw van lichte zeden, door ze dood te schieten heb je je schuldig gemaakt, geen enkele reden is goed genoeg voor een moord...wat dat was het toch? Wil je de pooiers aanpakken dan is deze manier niet de goede... iedereen die leeft heeft recht op leven, ook al zijn het pooiers...of erger...en Allah alleen kan hun leven ontnemen...wij niet! de eis is laag, dat heb ik al eerder gezegd...maar welke straf zou in onze ogen genoeg zijn voor iemand die een zoon/dochter van iemand doodschiet? het zal je dochter/zoon maar wezen...

Pagina's : [1] 2