Bekijk originele versie : Marokko sta op!
Temerario
01-02-2006, 23:21
Ik heb mij aangemeld op deze site in de hoop dat ik de marokkaanse gemeenschap kan aanzetten om trots naar voren te treden. Niet elke marokkaan heet Mohammed B. (ik weet niet eens of hij marokkaan is).
OK er zijn problemen met een aantal jongeren met marokkaanse achtergrond. Ik zou mij vooral zorgen maken als er tussen de criminelen helemaal geen marokkanen zouden zitten!
De marokkaanse gemeenschap zou er meer aan moeten doen om de gemeenschap positief in de nederlandese en europese gemeenschap neer te zetten. M.i. mogelijkheden te over.
Om wat voorbeelden te noemen: In de 2e wereldoorlog zijn bij de bevrijding van Nederland tientallen marokkaanse jongens gesneuveld in de provincie Zeeland. Waarom organiseert de marokkaanse gemeenschap op 4 mei niet een herdenkingsbijeenkomst?
In de 17e eeuw was Marokko bondgenoot van de Republiek van Prins Maurits, een oranjetelg die ik zeer bewonder.
Mede dankzij Marokko - mijn interpretatie - kon de Republiek onafhankelijkheid van Spanje afdwingen.
Helaas was de toenmalig premier Johan van Oldebarnevelt van mening dat hij Turkije, destijds vijand van Marokko, moest steunen.
Zijn onthoofding heeft misschien andere achtergronden dan wij hollanders op school leren.
Graag nodig ik de marokkanen uit de discussie aan te gaan. In ieder geval: laat je niet in de modder trappen!
Thomas de Wreede alias Carlos Temerario.
wrattenzwijntje
01-02-2006, 23:22
ga maar weer zitten....
Gelukkig weten veel Nederlanders wel het verschil tussen rotte appels en mooie peren.
Het is alleen jammer dat de rotte appels het hardst stinken, en dat de percentages rotte appels onder Marokkanen hoger zijn dan onder andere groepen Nederlanders.
Friesland :D
Het nieuws arriveert daar nogal traag....
/ verwijzing naar de wat recentere berichten/betogen /
Temerario
01-02-2006, 23:41
Verbazingwekkend hoe snel je reacties krijgt.
Maar ik zal snel antwoorden..
Wrattenzwijntje geloof graag iets anders. Niemand weerhoudt jou daarvan. Maar heb je ook eigen woorden?
Hetzelfde geldt voor Moorkop. Kun je het verschil ruiken tussen mooie appels en rotte peren?
Temerario
01-02-2006, 23:47
Zilaal,
Opnieuw een interessant citaat. Begrijp je het zelf? Ik heb mijn twijfels. Je bent dus zo vrij als een vogel in de lucht. Mij schijnt niemand te bergrijpen en ben dus gevangene. Of begrijp ikmijzelf nu niet?
wrattenzwijntje
01-02-2006, 23:50
Verbazingwekkend hoe snel je reacties krijgt.
Maar ik zal snel antwoorden..
Wrattenzwijntje geloof graag iets anders. Niemand weerhoudt jou daarvan. Maar heb je ook eigen woorden?
Hetzelfde geldt voor Moorkop. Kun je het verschil ruiken tussen mooie appels en rotte peren?
eerst nog wel.. maar ken je dat met rottend fruit.. die stank gaat dan overheersen,.. met als gevolg dat dit forum voor zowel allochtoon als autochtoon een stinkende fruitkraam lijkt;)
Bef_en_Klef
01-02-2006, 23:53
Ik heb mij aangemeld op deze site in de hoop dat ik de marokkaanse gemeenschap kan aanzetten om trots naar voren te treden. Niet elke marokkaan heet Mohammed B. (ik weet niet eens of hij marokkaan is).
OK er zijn problemen met een aantal jongeren met marokkaanse achtergrond. Ik zou mij vooral zorgen maken als er tussen de criminelen helemaal geen marokkanen zouden zitten!
De marokkaanse gemeenschap zou er meer aan moeten doen om de gemeenschap positief in de nederlandese en europese gemeenschap neer te zetten. M.i. mogelijkheden te over.
Om wat voorbeelden te noemen: In de 2e wereldoorlog zijn bij de bevrijding van Nederland tientallen marokkaanse jongens gesneuveld in de provincie Zeeland. Waarom organiseert de marokkaanse gemeenschap op 4 mei niet een herdenkingsbijeenkomst?
In de 17e eeuw was Marokko bondgenoot van de Republiek van Prins Maurits, een oranjetelg die ik zeer bewonder.
Mede dankzij Marokko - mijn interpretatie - kon de Republiek onafhankelijkheid van Spanje afdwingen.
Helaas was de toenmalig premier Johan van Oldebarnevelt van mening dat hij Turkije, destijds vijand van Marokko, moest steunen.
Zijn onthoofding heeft misschien andere achtergronden dan wij hollanders op school leren.
Graag nodig ik de marokkanen uit de discussie aan te gaan. In ieder geval: laat je niet in de modder trappen!
Thomas de Wreede alias Carlos Temerario.
wat een gezever. net of jongeren zo geïnteresseerd zijn in geschiedenis!:nerd:
Zoughbia..
02-02-2006, 00:34
wat een gezever. net of jongeren zo geïnteresseerd zijn in geschiedenis!:nerd:
Hij bedoelt het wel goed. Daar niet van. Alleen denk ik niet dat met gebeurtenissen in de geschiedenis dialogen te voeren, al helemaal de Marokkaanse, niet echt gaat lukken.
emshoum19
02-02-2006, 04:23
Get real people men mot ons niet....
maar ja dat weerhoudt me niet om lekker in dit landje me verder bezig te houden met van alles en nog wat. en aan de topicstarter mijn trots heeft niks te maken wat er allemaal om me heen gebeurt ik ben wie ik ben en waar ik vandaan kom dat zit in je of niet...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.