Bekijk originele versie : De Weg naar Vrede: Hamas wil Palestijns leger oprichten
wrattenzwijn
28-01-2006, 19:14
De militante Hamas-beweging wil Palestijnse gewapende groeperingen samenvoegen tot een Palestijns leger. Hamasleider Khaled Meshaal zei net als andere landen een leger te willen om de Palestijnen te beschermen tegen agressie.
Hamas verwerpt de oproep van veel landen om te ontwapenen, en af te zien van geweld tegen Israël. De Verenigde Staten dreigen enkele honderden miljoenen dollars hulp aan de Palestijnen op te schorten. Volgens Rusland kan er geen sprake zijn van een Palestijnse staat als Hamas het geweld niet afzweert.
Israël heeft Hamas-functionarissen een reisverbod opgelegd tussen de bezette Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. De groepering is na de grote stembuszege van deze week bezig een nieuwe Palestijnse regering te vormen.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4734106
Zo te zien willen de palesteinen dat ook, anders hadden ze hamas niet aan deze meerderheid geholpen....
wrattenzwijn
28-01-2006, 19:29
ja ik denk alleen dat je er weinig mee opschiet,.. ze kunnen beter beginnen met wat anders, er is nog genoeg te doen lijkt me
datisgeenstijl
28-01-2006, 19:52
je moet eerst een STAAT zijn als je een "leger" wilt oprichten
datisgeenstijl
28-01-2006, 19:53
palestijnen hebben nog geen staat
wrattenzwijn
28-01-2006, 19:56
palestijnen hebben nog geen staat
ik lees net ook dat ze de sjaria willen invoeren en een scheiding tussen mannen en vrouwen
Lodewijkje
28-01-2006, 20:20
Gezellig wordt dat. Maar wellicht keren de kiezers terug van hun schreden over 4 jaar als blijkt dat Hamas wel religieus fanatiekelingen zijn.
wrattenzwijn
28-01-2006, 20:29
Israël is onder geen enkele omstandigheid bereid om met de fundamentalistische Hamas om de tafel te gaan zitten. Dat heeft de Israëlische minister van defensie Shaul Mofaz zaterdag gezegd. Israël is niet van plan om van de Hamas een legitieme organisatie te maken door de fundamentalisten als gesprekspartner te erkennen, zei Mofaz tegen de Israëlische televisiezender Channel 2.
Volgens Mofaz zal Israël ook doorgaan met het liquideren van Hamas-leiders zolang de organisatie aanslagen in en tegen Israël beraamt. Dat de bewuste Hamas-leiders eventueel deel uitmaken van een Palestijns kabinet maakt in dezen voor Israël niets uit, aldus de minister.
De politiek leider van de Hamas, Khaled Mashaal, liet zaterdag vanuit Syrië weten te willen samenwerken met alle Palestijnse facties. Mashaal zei ook dat zijn organisatie zich slechts zal houden aan bestaande afspraken met Israël voor zover dat in het belang van de Palestijnen is. Ook kondigde hij aan Ahmed Saadat te bevrijden, de leider van het radicale Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. Saadat zit onder Westers toezicht in een Palestijnse gevangenis omdat hij opdracht heeft gegeven tot de moord op een Israëlische minister.
Eerder zaterdag maakte Israël bekend dat het Hamas-leiders die tot parlementslid verkozen zijn, niet zal toestaan vrij te reizen tussen de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Israël hoeft volgens een hoge ambtenaar van het ministerie van defensie niet toe te staan dat mensen die een 'moorddadige organisatie' vertegenwoordigen kunnen gaan en staan waar ze willen. Momenteel mogen alleen hoge functionarissen van de Palestijnse Autoriteit vrijelijk reizen tussen Gaza en de Westoever.
http://www.nieuws.nl/162733/Isra%26235%3Bl_niet_bereid_met_de_Hamas_te_onderha ndelen
datisgeenstijl
28-01-2006, 22:57
ennnnee
arrrafat
heeeeft ooooook
oooit zoiets
beweeeeeerd
die en zijn familie zijn er schatrijk door geworden
Hazouz_55
29-01-2006, 01:18
je moet eerst een STAAT zijn als je een "leger" wilt oprichten
Toen Nederland onder Spaanse bezetting leefden tussen de 16e en 17e eeuw, was het ook geen eigen staat, maar een deel van Spanje. Het had wel een leger en met dat leger hebben ze de Spanjaarden verslagen. Daarom zie ik ook niet in waarom Palestijnen geen leger kunnen hebben. Hoe komen Bacon-Hollanders zoals jij toch aan die onzin ?
datisgeenstijl
30-01-2006, 11:09
Toen Nederland onder Spaanse bezetting leefden tussen de 16e en 17e eeuw, was het ook geen eigen staat, maar een deel van Spanje. Het had wel een leger en met dat leger hebben ze de Spanjaarden verslagen. Daarom zie ik ook niet in waarom Palestijnen geen leger kunnen hebben. Hoe komen Bacon-Hollanders zoals jij toch aan die onzin ?
ga geschiedenis leren joh
Een leger... mij best.
Maar niet van mijn belastingcentjes!
:hadj:
Bovendien een zinloze investering.
Israël rolt dat Hamasleger in een dag op.
:banana:
Hoessein28
30-01-2006, 11:15
De vraag is dan : hebben de Palestijnen ook 80 jaar de tijd..................
Je vergelijking gaat nogal mank !
Palestine
30-01-2006, 11:55
Als Hamas al die corrupte ambtenaren hebben verwijderd, dan houden zij zakken met geld over om de nieuwste afweersystemen aan te schaffen om die verdomde Apaches en f16's uit de lucht te schieten, die weerloze burgers liquideren.
AHAHA.......... in een dag? Te makkelijk gezegd....Hamas is te machtig daarvoor.
Effe kijken hoe veel zijn er al gedood onder die joden terroristenleger!!
:banana:
Ik heb je gewaarschuwd!
:hadj:
Dus niet gaan janken als Hamas van de kaart geveegd wordt.
Want dan was het niet eerlijk...
of een ander dom excuus.
:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.