Bekijk originele versie : Families.....onder elkaar
Angel2die4
28-01-2006, 17:28
hebben jullie als familieband ook echt een goeie band met de familie of is er iemand die je niet mag en die roddelt en die de familieband verpest....
om zelf te beginnen: er zijn bepaalde mensen die heel de familoe sfeer verpesten en daardoor wordt t soms een gespannene sfeertj:maf:
en dan krijg je de volgende keer zo weinig zin om ze weer onder ogen te komen:moe:
wie herkent dit:cool:
MaRoCcInA
28-01-2006, 18:43
Mijn familie is oke, maar de familia van manlief :moe:
Iedereen heeft ruzie met elkaar ...geweldig he!
Als ze een marokkaanse familie zouden zoeken voor een film zoals shouf shouf habibi dan moeten ze zeker mijn schoonfamilie nemen, geloof me je zult niet meer bijkomen van het lachen.
Feestjes kijk ik echt tegen op, die vrouwen zijn net hyjena's
ze glimlachen de hele dag tegen je ( dat ze geen kramp aan hun kaken krijgen )
Ondertussen maken ze je zwart bij andere. Ze hebben altijd wel een verhaal zo niet dan verzinnen ze er een te plekke :moe:
Ach....het is soms wel lachen met de marokkaanse familie flodder;)
:haha:
Angel2die4
28-01-2006, 18:45
Mijn familie is oke, maar de familia van manlief :moe:
Iedereen heeft ruzie met elkaar ...geweldig he!
Als ze een marokkaanse familie zouden zoeken voor een film zoals shouf shouf habibi dan moeten ze zeker mijn schoonfamilie nemen, geloof me je zult niet meer bijkomen van het lachen.
Feestjes kijk ik echt tegen op, die vrouwen zijn net hyjena's
ze glimlachen de hele dag tegen je ( dat ze geen kramp aan hun kaken krijgen )
Ondertussen maken ze je zwart bij andere. Ze hebben altijd wel een verhaal zo niet dan verzinnen ze er een te plekke :moe:
Ach....het is soms wel lachen met de marokkaanse familie flodder;)
ja dat bedoel ik dat heb ik dus met de familie van mijn vaderskant,
asl je ze samen los laat in een kooi zullern er weinig overlevenden zijn:moe:
maar kant van mijn moeder die is zooo leuk.. en ze zijn straight to the point en dat vind ik zo top van ze...
ewa ja rotte appels zitten er altijd wel tussen;)
Islam4You
28-01-2006, 19:21
Familia in Hollanda is gewoon relaxxxx en familia in maroceus die kunnen ons wel schieten :haha: maar dat schijnt normaal te zijn tegenwoordig.
marocloubna
28-01-2006, 20:36
Over het algemeen zijn er weinig problemen, we hebben heel goed contact met de familie.
Maar in Marokko zijn er een paar die je het leven zuur proberen te maken!!!!!!!
Ik heb een geweldige familie! Maar van mn bloedeigen nichten moet je het hebben :jaamer: ECHTE heksen....Ik ben geen mens dat haatelijk is, maar van mijn nichten moet ik echt NIETS hebben.
We hebben jarenlang naast elkaar geleefd en zijn samen opgegroeit...maar begrijp nog steeds niet hoe ze aan zo'n devil charakter komen...
In de pubertijd heb ik me echt helemaal van ze afgezonderd omdat ik het maar rare mensen vond. Discussies gingen altijd over zichzelf hoe geweldig zij toch niet zijn en de rest van het universum is maar afschoot :jammer:
Steeds maar geroddel over anderman en maar uitlachen. Van de buitenkant zag je daar niets aan...nee hoor, liefe meiden...heel vrom, heel net, heel beschaaft.
Maar van binnen waren hun harten echt uit steen.
Tijdens mijn trouwfeest heb ik geprobeerd om hen zo min mogelijk erbij te betrekken omdat ik weet dat het dan alleen maar een chaos zou worden. Daar konden ze absoluut niet tegen en hebben geprobeerd het hele feest te saboteren :jammer: Dankzij mijn liefe zussen (waarvan ik zielsveel hou!) is het hen toch niet gelukt...behalve een vriendin van mij die ze de hele tijd als hondje hebben beledigd :jammer: Maar zij wist gelukkig van hen af en heeft zich daar weinig van aangetrokken.
Na Jarenlange huwelijk en zoveel mogelijk van hen af te zetten ben ik voor mn moeder de contact weer gaan leggen want op familie feesten en andere familie aangelegenheden (zoals dood oma, opa of ander familielid) kom je er niet omheen om ze te mijden. Dus is de contact op een gegeven moment weer goed gaan worden....zelfs heel goed...konden weer goed met elkaar overweg.
Dat ging een paar jaar zo; telkens als we elkaar zagen grote vreugde!!!
Tot 2 maanden geleden :moe: Tijdens een bezoekje aan mn oom begon een van mn nichten heel erg rot tegen me te doen, beschuldigingen en beledigingen.
Dat werd me echt teveel en alles van vroeger kwaam weer na boven...In plaats van acceptatie en respect kwaam afkeer, teleurstelling en heel veel verdriet :traan: Ze zijn voor geen een meter veranderd....
Sinds die avond heb ik besloten om alleen nog maar formeel met ze om te gaan (en dat echt allen voor mn vader en oom anders zou ik het contact helemaal verbreken)). Hen zoveel mogelijk te mijden.
Die nichten hebben me echt onwijs veel verdriet bezorgd en ik kan nog steeds niet begrijpen hoe harteloos zij toch niet zijn :jammer:
Sorry mensen voor mn lang verhaal, maar onderbewust heb ik het altijd opgeropen omdat het toch soms aan me knaagd...
Deed me echt goed mijn verhaal neer te zetten :)
Wij hebben alleen contact met ons gezin en een tante van mama zijde en een tante ( is ook enige familiedlid) van papa zijde.....de 9 andere broers en zussen van men ma, haar ouders haar neven en nichten helemaal NIET en ook geen neven en nichten van men vader enzo
en wij zijn dolgelukkig met deze situatie en ze wonen bijna allemaal in NL :D
kinkylatifa
29-01-2006, 09:26
Ik heb een geweldige familie! Maar van mn bloedeigen nichten moet je het hebben :jaamer: ECHTE heksen....Ik ben geen mens dat haatelijk is, maar van mijn nichten moet ik echt NIETS hebben.
We hebben jarenlang naast elkaar geleefd en zijn samen opgegroeit...maar begrijp nog steeds niet hoe ze aan zo'n devil charakter komen...
In de pubertijd heb ik me echt helemaal van ze afgezonderd omdat ik het maar rare mensen vond. Discussies gingen altijd over zichzelf hoe geweldig zij toch niet zijn en de rest van het universum is maar afschoot :jammer:
Steeds maar geroddel over anderman en maar uitlachen. Van de buitenkant zag je daar niets aan...nee hoor, liefe meiden...heel vrom, heel net, heel beschaaft.
Tijdens mijn trouwfeest heb ik geprobeerd om hen zo min mogelijk erbij te betrekken omdat ik weet dat het dan alleen maar een chaos zou worden. Daar konden ze absoluut niet tegen en hebben geprobeerd het hele feest te saboteren :jammer: Dankzij mijn liefe zussen (waarvan ik zielsveel hou!) is het hen toch niet gelukt...behalve een vriendin van mij die ze de hele tijd als hondje hebben beledigd :jammer: Maar zij wist gelukkig van hen af en heeft zich daar weinig van aangetrokken.
Na Jarenlange huwelijk en zoveel mogelijk van hen af te zetten ben ik voor mn moeder de contact weer gaan leggen want op familie feesten en andere familie aangelegenheden (zoals dood oma, opa of ander familielid) kom je er niet omheen om ze te mijden. Dus is de contact op een gegeven moment weer goed gaan worden....zelfs heel goed...konden weer goed met elkaar overweg.
Tot 2 maanden geleden :moe: Tijdens een bezoekje aan mn oom begon een van mn nichten heel erg rot tegen me te doen, beschuldigingen en beledigingen.
Dat werd me echt teveel en alles van vroeger kwaam weer na boven...In plaats van acceptatie en respect kwaam afkeer, teleurstelling en heel veel verdriet :traan: Ze zijn voor geen een meter veranderd....
Sinds die avond heb ik besloten om alleen nog maar formeel met ze om te gaan (en dat echt allen voor mn vader en oom anders zou ik het contact helemaal verbreken)). Hen zoveel mogelijk te mijden.
Die nichten hebben me echt onwijs veel verdriet bezorgd en ik kan nog steeds niet begrijpen hoe harteloos zij toch niet zijn :jammer:
Sorry mensen voor mn lang verhaal, maar onderbewust heb ik het altijd opgeropen omdat het toch soms aan me knaagd...
Meid :goedzo:
Jaloezie kan harten van steen maken en mensen worden er haatdragend van.
Je hebt een goede beslissing gemaakt.
Ik ben getrouwd met een jongen die goed in de markt lag bij de familie
van zijn zwager. Geloof me ze kunnen mij wel schieten.
Maar het doet me niks...In het begin dacht ik wel ...wat doe ik verkeerd?
Maar nu weet ik beter..het ligt niet aan mij maar hun. Ik kan mezelf recht aankijken in de spiegel en weet dat mijn hart puur en zuiver is, ben benieuwd
wat zij zien?
Meid :goedzo:
Jaloezie kan harten van steen maken en mensen worden er haatdragend van.
Je hebt een goede beslissing gemaakt.
Ik ben getrouwd met een jongen die goed in de markt lag bij de familie
van zijn zwager. Geloof me ze kunnen mij wel schieten.
Maar het doet me niks...In het begin dacht ik wel ...wat doe ik verkeerd?
Maar nu weet ik beter..het ligt niet aan mij maar hun. Ik kan mezelf recht aankijken in de spiegel en weet dat mijn hart puur en zuiver is, ben benieuwd
wat zij zien?
Ja, het is inderdaad jaloerzie...dat weet ik wel zeker :jammer: Maar toch blijft het pijnlijk als ik bedenk dat het bloedfamilie is...
Ze zien in jou dat wat zij graag zouden willen :hihi:
kinkylatifa
29-01-2006, 09:40
Ja, het is inderdaad jaloerzie...dat weet ik wel zeker :jammer: Maar toch blijft het pijnlijk als ik bedenk dat het bloedfamilie is...
Ze zien in jou dat wat zij graag zouden willen :hihi:
Ja ik denk het ook:hihi:
Angel2die4
29-01-2006, 11:25
hey lieverd ik vind het egt knap je, dat je steeds contact probeert goed te me maken alhoewel je dat zelf niet wil.. maar voor je familie:goedzo:
ik zelf zal dat niet doen...ik weet sommige mensen veranderen maar na zo´n lang tijd egt niet meer:(
Atlas_Gebergte
29-01-2006, 11:35
Je hebt overal rotte appels tussen meid.
ja dat bedoel ik dat heb ik dus met de familie van mijn vaderskant,
asl je ze samen los laat in een kooi zullern er weinig overlevenden zijn:moe:
maar kant van mijn moeder die is zooo leuk.. en ze zijn straight to the point en dat vind ik zo top van ze...
ewa ja rotte appels zitten er altijd wel tussen;)
Ja, moeders kant is altijd tof.... of niet.. Misschien ken je je vaderskant niet zo goed. Kinderen gaan toch meer van de familie van de moeder houden omdat er toch meer wordt opgetrokken met moedersfamilie. Dat is de realiteit.
Ja, inderdaad...mijn nichten van mn moederskant zie ik echt als zussen, terwijl je mijn nichten van de vaderkant liever kwijt bent dan rijk. Om van te kotsen zijn ze (sorry vaar taalgebruik maar beter kan ik het niet omschijfen :D )
Alhamdoelillah heb ik altijd goed contact met zowel moederskant als vaderskant gehad...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.