Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Deens Mohammed probleem lijkt opgelost

Pagina's : [1] 2

wrattenzwijn
28-01-2006, 12:58

Bedrijfsleven neemt afstand van Jyllands-Posten Uitgegeven op zaterdag 28 januari 2006 om 06:00:49, bijgewerkt om 09:20:37 print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend (Novum/AP) - Het Deense bedrijfsleven heeft afstand genomen van de krant Jyllands-Posten, die karikaturen van de profeet Mohammed heeft gepubliceerd. De publicatie van de tekeningen heeft in een aantal Arabische landen geleid tot een boycot van Deense producten. Bedrijfsleven neemt afstand van Jyllands-Posten Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, riep het dagblad vrijdag in een ingezonden brief op 'zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het er tegenover staat dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen'. Skov Christensen vindt dat de krant zich moet realiseren dat het feit dat veel mensen beledigd zijn 'negatieve consequenties heeft voor derde partijen die er niet direct bij betrokken zijn'. De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen, maar voegde daaraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door 'een dictatuur als Saudi-Arabië'. Saudi-Arabië riep donderdag zijn ambassadeur terug uit Denemarken naar aanleiding van de tekeningen, die overigens al in september vorig jaar in de krant verschenen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben. Imams in tal van moskeeën in Irak veroordeelden de tekeningen vrijdag tijdens de gebedsdienst en eisten dat er juridische stappen worden ondernomen tegen de Deense krant. http://www.nieuws.nl/162591/Bedrijfsleven_neemt_afstand_van_Jyllands-Posten http://www.di2.nu/files/Muhammed_Kurt_Westergaard_Jyllands-Posten_Cartoons.jpg

Blade20
28-01-2006, 13:00
Ach ja, het wil niet zeggen dat het bedrijfsleven het niet eens is met de spotprent. Enkel dat ze het geld willen hebben en ze bereid zijn een leugentje om bestwil te doen.

mslm
28-01-2006, 13:02
westerse mensen zijn echt onfatsoenlijk en eigenlijk een stel zwijnen.

mslm
28-01-2006, 13:03
geen respect voor niemand. behh

Opblaasschaap_
28-01-2006, 13:04

See who's got the power :D

Hazouz_55
28-01-2006, 13:06
Niet genoeg. Ik hoop dat de Saudi's standvastig blijven en wachten op verontschuldigen van Rasmussen zelf. Laat het die Denen maar miljarden kosten en laat er maar massaal duizenden Denen worden ontslagen.

Blade20
28-01-2006, 13:09
Niet genoeg. Ik hoop dat de Saudi's standvastig blijven en wachten op verontschuldigen van Rasmussen zelf. Laat het die Denen maar miljarden kosten en laat er maar massaal duizenden Denen worden ontslagen. dat valt wel mee hoor. Er gaat pakweg 15% van de totaalwinst heen. De grootste afnemers zijn Europa, de VS, Rusland en China. Vergeleken daarmee is het MO slechts een klein visje. Het gaat enkel om eht behouden van een handelsmarkt meer niet. De meeste hier zien het als een knielval door de 'enorme' macht van het MO, de Denen zien het waarschijnlijk als een erwt inde schoen van hun ondernemen.

Hazouz_55
28-01-2006, 13:16
dat valt wel mee hoor. Er gaat pakweg 15% van de totaalwinst heen. De grootste afnemers zijn Europa, de VS, Rusland en China. Vergeleken daarmee is het MO slechts een klein visje. Het gaat enkel om eht behouden van een handelsmarkt meer niet. De meeste hier zien het als een knielval door de 'enorme' macht van het MO, de Denen zien het waarschijnlijk als een erwt inde schoen van hun ondernemen. Ik had gelezen dat alleen al in SA 300-400 miljoen dollar wordt verdiend met die producten. 300-400 miljoen dollar omzet is GEEN klein visje. Bovendien is het MO voor hen een Emerging Market. Dat in de zeer nabije toekomst kan uitgroeien tot afzetmarkt nummer 1, Vandaar dat ze zo in rep en roer zijn. Zij vinden het in ieder geval erger dan jij. :goedzo:

KenNet
28-01-2006, 13:19
Ach joh,...boycotten heeft zelden zin gehad,...de produkten worden er alleen maar duurder op omdat ze zo schaars zijn,.... En er is altijd wel een corrupt iemand te vinden die de handel via achterdeurtjes met megawinsten weet te verkopen ;) Zo ook komen wapens terecht bij terroristen,...vraag maar aan de VS :hihi: Zie ook het oil-for-food (http://washingtontimes.com/national/20041005-022528-7849r.htm) program.

Blade20
28-01-2006, 13:56
Ik had gelezen dat alleen al in SA 300-400 miljoen dollar wordt verdiend met die producten. 300-400 miljoen dollar omzet is GEEN klein visje. Bovendien is het MO voor hen een Emerging Market. Dat in de zeer nabije toekomst kan uitgroeien tot afzetmarkt nummer 1, Vandaar dat ze zo in rep en roer zijn. Zij vinden het in ieder geval erger dan jij. :goedzo: Ik heb het over procenten. Ik geef overigens ook een waarheidsgetrouwe reden voor hun gedrag. Ah, sommige mensen willen perse iets hun manier zien, moet jij weten.... Ik zou dromen alleen niet al te hard najagen, zo verlies je contact met de werkelijkheid... ...en nee, ik droom niet.

rijmaran
28-01-2006, 14:07
Niet genoeg. Ik hoop dat de Saudi's standvastig blijven en wachten op verontschuldigen van Rasmussen zelf. Laat het die Denen maar miljarden kosten en laat er maar massaal duizenden Denen worden ontslagen. Benieuwd dan hoeveel moslims dar het slachtoffer van zouden worden. Maar jij zet wel de toon inzake de verdraagzaamheid van moslims.

rijmaran
28-01-2006, 14:07
wat heeft rasmussen er mee te maken ? Niks, heeft ie nog niet door.;)

mslm
28-01-2006, 14:47
rooie puntjes 3awtenni ? allah msegkoem

lemster
28-01-2006, 14:50
rooie puntjes 3awtenni ? allah msegkoem :hihi:

mslm
28-01-2006, 15:01

Wat een aanstellers weer.. ben je weer vrijgelaten ?:confused: uit het dierenasiel ? vies beest dat je bent .

Pagina's : [1] 2