Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : I Need Some Good Advice

sihemm
01-05-2003, 17:45

Beste marokkoleden Ik heb een hele goede vriend mijn beste vriend eigenlijk maar hij steelt en drinkt ik probeer hem om te praten om het niet meer te doen maar elke keer dat ik er over begin word ie boos en dat probeer ik zo'n beetje te vermijden want ik wil geen ruzie met hem maar ik wil hem wel heel graag helpen zonder dat ik hem kwijt raak.Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen want hij weet zelf ook dat ie fout zit en vertelt mij ook altijd dat ik niet dezelfde fouten als hem mag maken. So pleaseeeeeeeeeee gif me some good advice p.s alleen serieuse reacties a.u.b alvast bedankt

The_Eyes
01-05-2003, 17:47
Origineel gepost door sihemm Beste marokkoleden Ik heb een hele goede vriend mijn beste vriend eigenlijk maar hij steelt en drinkt ik probeer hem om te praten om het niet meer te doen maar elke keer dat ik er over begin word ie boos en dat probeer ik zo'n beetje te vermijden want ik wil geen ruzie met hem maar ik wil hem wel heel graag helpen zonder dat ik hem kwijt raak.Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen want hij weet zelf ook dat ie fout zit en vertelt mij ook altijd dat ik niet dezelfde fouten als hem mag maken. So pleaseeeeeeeeeee gif me some good advice p.s alleen serieuse reacties a.u.b alvast bedankt Heel simpel................................... jij ben neem ik aan ook een hele goede vriendin van hem. zeg t hem schreeuw met ehm alles. zeg gewoon dat je hem nooit meer wil zien of spreken. tuurlijk zal ie in t begin tof doen enz. maar opgegeven moment realiseert ie zich wat ie kwijt is en gaat ie veranderen. en zo niet dan ben je beter af zonder hem.

sihemm
01-05-2003, 17:50
Origineel gepost door The_Eyes Heel simpel................................... jij ben neem ik aan ook een hele goede vriendin van hem. zeg t hem schreeuw met ehm alles. zeg gewoon dat je hem nooit meer wil zien of spreken. tuurlijk zal ie in t begin tof doen enz. maar opgegeven moment realiseert ie zich wat ie kwijt is en gaat ie veranderen. en zo niet dan ben je beter af zonder hem. Ja ik denk ook dat ik dat ga proberen en hoop dat het lukt en dat ie ophoudt.En bedankt voor je advies ;)

sihemm
01-05-2003, 17:55
Origineel gepost door Sexverslaafde sex zou mischien ook kunnen helpen :) Ik had volgens mij om serieuse reacties gevraagd :confused:

C_warrior
01-05-2003, 18:31

Als hij oud is dan kan je er niet zoveel aan doen 18 jaar en ouder moet zijn eigen pad kiezen. je kan hem alleen realiseren dat hij fout zit maar meer kan je dan niet doen vind ik

sihemm
01-05-2003, 18:36
Origineel gepost door chabab Als hij oud is dan kan je er niet zoveel aan doen 18 jaar en ouder moet zijn eigen pad kiezen. je kan hem alleen realiseren dat hij fout zit maar meer kan je dan niet doen vind ik Hij is pas 16 en ik vind dat ik hem moet helpen voordat ie nog verder de fout in gaat maar bedankt voor je reactie :)

C_warrior
01-05-2003, 18:59
Origineel gepost door sihemm Hij is pas 16 en ik vind dat ik hem moet helpen voordat ie nog verder de fout in gaat maar bedankt voor je reactie :) Ja 16 is klein en kan nog veranderen :)

sihemm
01-05-2003, 19:01
Origineel gepost door chabab Ja 16 is klein en kan nog veranderen :) Ja dat hoop ik ;)

samira_el
01-05-2003, 19:02
Geloof me meid... Wat je ook tegen hem zeggen zal.. Je verwijdert hem dan alleen nog verder van jezelf.. Laat hem doen wat hij doet, hij komt er zelf wel achter, en dan ben jij er om hem op te vangen.. Het leven gaat nou eenmaal niet over rozen en maneschijn ;)

sihemm
01-05-2003, 19:06
Origineel gepost door samira_el Geloof me meid... Wat je ook tegen hem zeggen zal.. Je verwijdert hem dan alleen nog verder van jezelf.. Laat hem doen wat hij doet, hij komt er zelf wel achter, en dan ben jij er om hem op te vangen.. Het leven gaat nou eenmaal niet over rozen en maneschijn ;) Dat is het 'm nou ik wil hem heel graag helpen maar zonder dat het onze vriendschap schaadt maar ja ik hoop dat je gelijk hebt en dat hij er zelf achter komt hoe slecht het is wat hij doet. Maar thanks ;)

bint_duh_bledie
01-05-2003, 19:06
bij sommige zit het in hun bloed maar bij andereheb je nog een kans om hun een andere weg te wijzen ik zou zeggen geef hem cds van koran geef hem boekjes praat vaak over de islaam en ik hoop dan voor je dat hij op een dag beseft waar hij mee bezig is

Miss_Banana
01-05-2003, 19:07
Origineel gepost door samira_el Geloof me meid... Wat je ook tegen hem zeggen zal.. Je verwijdert hem dan alleen nog verder van jezelf.. Laat hem doen wat hij doet, hij komt er zelf wel achter, en dan ben jij er om hem op te vangen.. Het leven gaat nou eenmaal niet over rozen en maneschijn ;) Ik ben het niet met je eens, Samira. Als je een pannetje met melk op het vuur zet en het gaat koken, zet je het gas dan op tijd uit of wacht je tot de melk overkookt en je het fornuis schoon moet maken? Ik kies voor het eerste. Men zegt niet voor niets: beter voorkomen dan genezen Sihemm, Praat met die jongen. Ik denk dat hij nu zeker iemand nodig heeft die hem eens flink de waarheid verteld. En vooral niet wachten tot het te laat is, dat heeft echt geen zin.

sihemm
01-05-2003, 19:07
Origineel gepost door bint_duh_bledie bij sommige zit het in hun bloed maar bij andereheb je nog een kans om hun een andere weg te wijzen ik zou zeggen geef hem cds van koran geef hem boekjes praat vaak over de islaam en ik hoop dan voor je dat hij op een dag beseft waar hij mee bezig is insha allah komt er zo een dag

sihemm
01-05-2003, 19:09
Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties ik ga proberen zoals sommigen adviseerden om hem om te praten en ik hoop dat mijn woorden bij hem zullen doordringen. Nogmaals thanks allemaal

samira_el
01-05-2003, 19:39

Origineel gepost door Miss_Banana Ik ben het niet met je eens, Samira. Als je een pannetje met melk op het vuur zet en het gaat koken, zet je het gas dan op tijd uit of wacht je tot de melk overkookt en je het fornuis schoon moet maken? Ik kies voor het eerste. Men zegt niet voor niets: beter voorkomen dan genezen Sihemm, Praat met die jongen. Ik denk dat hij nu zeker iemand nodig heeft die hem eens flink de waarheid verteld. En vooral niet wachten tot het te laat is, dat heeft echt geen zin. Jammer genoeg is die jongen niet met een pannetje melk te vergelijken ;) Geloof me, ik heb dergelijke situaties meegemaakt .. Ze heeft het namelijk al een paar keer gezegd, en hij wil van niks weten , dan helpt doordringen niet meer