Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Israël valt Palestijnse gebieden binnen

Pagina's : [1] 2

Redactie
01-05-2003, 10:07

GAZA - Het Israëlische leger is donderdagmorgen verschillende plaatsen in de Palestijnse gebieden binnengevallen. Daarbij zouden in Gaza-stad vier Palestijnen zijn omgekomen, onder wie een kind. Dat zeggen Palestijnse artsen en veiligheidsfunctionarissen. Over slachtoffers in de andere binnengevallen plaatsen is niets bekend. Ten oosten van Gaza-stad zou een kolonne met twintig militaire voertuigen en bulldozers een buitenwijk zijn binnengedrongen. Huizen van vermeende terroristen werden met de grond gelijkgemaakt. Palestijnse veiligheidsfunctionarissen meldden dat er hevige vuurgevechten met de Israëlische militairen waren, waarbij de vier Palestijnen omkwamen. In het zuiden van de Gazastrook, in Rafah, werd volgens Palestijnse bronnen een actie uitgevoerd door dertig militaire voertuigen en vier bulldozers. Onder begeleiding van twee gevechtshelikopters werden ook hier huizen van vernield. Ook in Hebron op de Westelijke Jordaanoever zou er een militaire operatie aan de gang zijn. Dat meldde de website van de 'Jeruzalem Post' donderdag op basis van bronnen binnen het Israëlische leger. Israël lijkt met het militaire optreden te reageren op de zelfmoordaanslag dinsdagavond in Tel Aviv. Een Palestijn die zichzelf opblies bij de ingang van een café, doodde zichzelf en drie anderen. Meer dan vijftig mensen raakten gewond. De dader van de zelfmoordaanslag was een man met de Britse nationaliteit, net als zijn kompaan, die op de vlucht sloeg toen zijn explosieven niet afgingen. Dat heeft een politiewoordvoerder in Tel Aviv woensdagavond laten weten. De Israëlische televisiezender Channel 2 heeft beelden laten zien van de paspoorten van de twee, de 21-jarige Asif Hanif en de 27-jarige Omar Sharif. De politie en de binnenlandse veiligheidsdienst Shin Beth riepen de bevolking op de voortvluchtige Omar Sharif op te sporen. Groot-Brittannië heeft beloofd dat het alle gegevens van de twee aan Israël zal overdragen.

RodRambone
01-05-2003, 11:06
De palestijnen kunnen de al-aqsa martelaren en Hamas toch niet onder controle houden. Nieuwe palestijnse regering maakt dus geen r.e.e.t. uit.

MueZli
01-05-2003, 12:02
Israeliers bestoken nu n huis, waarin heel veel kinderen zitten, maar gelukkig verzetten de volwassenen zich wel. T schijnt dat het huis omsingeld is door mijnen gelegd door de laffe IDF'ers. Er zijn inmiddels al 7 doden, en meer dan 35 gewonden. Van de 7 doden, 3 kinderen een oude man, en n geestelijke gehandicapte man. Wat n illegale staat toch voor instabiliteit en een geweldspiraal kan veroorzaken.

MueZli
01-05-2003, 13:13
Origineel gepost door HassanGoed Ja. Ik ben turk en pro-palestina. Jij en ik weten wel beter :hihi:.. Rodje.

an3sdej
01-05-2003, 14:00

...........Precies! Met behulp van Allah zullen wij overwinnen!............ hihihi, MAAR ALLAH HELPT JULLIE NIET!!!!!!!!

an3sdej
01-05-2003, 14:26
.....Een moordenaar geef je ook NIET de doodstraf.......... In de islamitische shariah WEL hoor. Ik ben tegen deze akties van Israel. Maar bomaanslagen in Israelische steden kunnen ze ook niet accepteren!

appie666
01-05-2003, 14:44
Heb jij kelly horen beweren dat ze voor de sharia is???

MaPrem
01-05-2003, 17:54
Origineel gepost door pista Er is geen vergelijk met de situatie in Spanje, het geweld in Israël van beide partijen is veel exessiever dan in Spanje het geval is met de ETA of Batasuna en ook meer explecite gericht tegen burgers. Maar hoe dan ook, het ene geweld rechtvaardigt nog steeds het andere niet. Dus..hoe dan ook, beide partijen maken zich schuldig aan geweld dat niet gerechtvaardigd is, ze zijn dus aan elkaar gewaagd. En geen tegenreacties zou inderdaad een goede reactie zijn, maar is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan, de Israëlis laten het ook niet over hun kant gaan dat men onschuldige oudjes en kinderen in pizza restaurants laat exploderen. Zoals meestal, het is steeds makkelijker om oplossingen an te reiken, dan effectief voor oplossingen te zorgen. Theorie en praktijk zijn nooit goede geburen geweest. Pista, Ik wilde je er op wijzen dat Israel Paletina bezet heeft. VIJFTIG JAAR geleden. Wij kennen de beelden van Palestijnse stenengooiers. Is dat geweld, is dat terreur? Of is de nederzettingenpolitiek, de avondklok en het racisme de terreur? De zelfmoordaanslagen zorgen voor slachtoffers onder kinderen, die geen kwaad hebben gedaan. Maar de wraakacties van de Israeli veroorzaken veel meer slachtoffers. Zij misbruiken hun positie om dood en verderf te zaaien onder de dorpen waar de zelfmoordenaar vandaan zou komen. (Zie je de vergelijking met de nazi wraak acties?) Ik keur geweld af. Ik heb echter wel groot respect voor de Palestijnen die in hun eentje, zonder de hulp van al die zogenaamd verontwaardigde Arabische landen, nog steeds niet accepteren dat mensen hun land zijn binnengevallen en terreur zaaien. Zelfmoordacties zijn niet bepaald een diplomatiek middel, maar die zijn in de afgelopen VIJFTIG jaar ook wel eeens op! Ik weet ook wel dat jij dat weet, maar je betrekt het helaas niet in je argumenten. Vive la resistance!!

MaPrem
01-05-2003, 18:10
OK kunnen die geintjes op een ander topic? Eentje die niet over terreur en moord en doodslag en lijden gaat ofzo? Geintjes zijn cool, maar even niet hier aub.. BVD MaPrem

TV_
27-06-2011, 18:07
dood aan zionisten en hun meelopers tv

Pagina's : [1] 2