Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Belangrijk!!!

_MaJesTeiT_
30-04-2003, 23:22

Hallo luitjes, Wie spaart er ook geld of geef je, je geld allemaal aan zinnige en onzinnige spullen uit............ :rolleyes: En als je spaart, doe je dat via je bank of spaar je woon thuis........ Sparen via een bank mag dat eigenlijk wel, als ik het goed heb gelezen is de rente die je dan krijgt haram of heb ik dat verkeerd........ :rolleyes: Kan iemand mij hier meer vertellen en heeft daar ervaring mee.......... Ik hoor het graag..... liefs..... ;)

Guadaloupe
30-04-2003, 23:25
k heb een te groot gat in me hand...t woord sparen mis k in mijn vocabulaire

_MaJesTeiT_
30-04-2003, 23:27
Origineel gepost door Mixed_Angel ik heb net ook een vraag gesteld over de rente en als ik goed heb begrepen, mag je dat niet ontvangen dus moet je aan bank zeggen dat je het niet wil, en als bank niet wil luisteren en gewoon blijft geven, dan neem je het aan en geeft het weg weer weg aan liefdadigheid maar zelf houden mag absoluut niet :) thanxx voor je antwoord........ ;)

Nadiona
30-04-2003, 23:30
Origineel gepost door Saida Hallo luitjes, Wie spaart er ook geld of geef je, je geld allemaal aan zinnige en onzinnige spullen uit............ :rolleyes: En als je spaart, doe je dat via je bank of spaar je woon thuis........ Sparen via een bank mag dat eigenlijk wel, als ik het goed heb gelezen is de rente die je dan krijgt haram of heb ik dat verkeerd........ :rolleyes: Kan iemand mij hier meer vertellen en heeft daar ervaring mee.......... Ik hoor het graag..... liefs..... ;) yepz rente is haram maar als je de rente weg geeft aan de armen mag het wel alleen je krijgt er dan geen plus punten voor maar ook geen min punten voor omdat je het niet zelf uitgeeft ;)

wardaroosje
30-04-2003, 23:30

lieve meid sparen bij de bank mag maar de rente is haram en naar mijn weten is er ook geen spaarrekening zonder rente wat je wel kunt doen is de rente weggeven aan een arme warda

SweetRose
30-04-2003, 23:51
Ik kan echt sparen als k wil...als k iets wil kopen, spaar ik no matter what...kheb natuurlijk wel geld op mijn bankrekening sinds mijn geboorte enzo..maar daar ben k nog nooit aangeweest :D

beloubela
01-05-2003, 12:38
Wat moet je met rente doen als je het al ontvangen hebt? Vraag: Ik had vroeger een bank,en die bank gaf rente.Wat moet ik nu met die rente doen.En is het toegestaan om dat geld aan de armen te geven.En stel dat je die bank gewoon zou laten.En de rente op die bank laten staan.En nooit zou aanraken. Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de genadevolle Rente die u van de bank gekregen hebt kun u geven aan een moskee die dat geld besteed aan riolering. Het is verboden geld. Arme mensen zullen dat geld niet accepteren als u hun verteld dat het rente-geld is. Wat betreft uw bank die nog steeds rente verleend, het beste is om een andere bank te nemen die geen rente verschaft zoals de Postbank (giro). Is dit voor u niet mogelijk dan kunt de rente die u van de bank krijgt besteden aan de riolering van moskeeën. Lees meer over rente onder Economie/Geldzaken. En Allah weet het het beste. Ik hoop dat dit je een end op weg zal helpen...dit is wat ik snel erover heb kunnen vinden! Ma3a Salama

samira_el
01-05-2003, 12:40
Als ik de 25e mijn geld heb. dan zit ik de 26e al weer te wachten op de volgende maand.... Ik en Sparen dat gaat niet samen.. Maar ik ben nog maar 17 dus

Salaama
01-05-2003, 12:47
Sparen...Ahum Ik heb (zehme) een automatische spaarrekening, van mijn gewone rekening gaat er automatiche €100 naar mijn spaarrekening...Ik kan NIET sparen, gevolg----> Ik sta rood op mijn gewone rekening..Shame one my.. Waar ik geld aan uit geef?... Ik zou het niet weten..Ach ja,..Ik koop wat ik wil, en denk niet na..

miss_nana
01-05-2003, 13:31
ik heb een grote spaarpot gekocht, die niet open gaat, dus geen gat die je kan openen en geld eruit pakken, dus als ik een keer echt geld nodig heb dan moet ik hem meskien op de grond gooien, maar dat doe ik me visje niet aan, daar is die veels te lief voor??;);) blubblublublublub