Bekijk originele versie : dit heb ik nooit gezien en gehoord
med_6966
23-01-2006, 14:30
laat was ik in een hindostaanse moskee en is van soenaniyin en ik zak imam van die moskee twee keer roken een keer bij de vrouwen duer en een keer binnen in de gang het was zondag en niemand was daar en 3 of 4 dagen later vroeg ik die imam op vrijdag na salla en er was een van die andere soenani bij ik zei is roken hallal of haram hij zei het is niet haram ik zei waarom zei hij omdat rasoelo lah het niet heeft gezegd dat het haram is ik ik vroeg hem maar alles wat slecht was voor je gezondheid is toch haram zegt hij ja het is slecht maar niet haram en ik hou het kort na een lang descusie zei hij wij zijn de enige die naar jana gaan zei ik hoe weet je dat ben jij allah of zo zei hij nee maar ik weet het zei ik soebhana lah en toen ben ik weg gegaan meer vragen pm me
med_6966
23-01-2006, 14:51
waar zijn julie slapen of zo
jeetje kon je geen punten of komma's zetten
sorry hoor,maar heb helemaal niks van het verhaal begrepen
med_6966
24-01-2006, 14:54
goed lezen en dan begrijpen julie het
Goodwife
24-01-2006, 15:18
haha
my too
fatima_9
24-01-2006, 15:25
hahaha ik heb het stuk 3 keer gelezen en ik geloof dat ik 'm begrijp... maar het klopt niet wat hij (imam) zegt, ten eerste kan hij niet weten wie er wel of niet naar janna gaan ten tweede is roken haram en niet makroeha
xxxDunyaxxx
24-01-2006, 15:51
duidelijk nederlands aub !!!!
Ik begrijp helemaal niks ervan
poepie22
24-01-2006, 19:04
en nu graag ik het nederlands aub
med_6966
25-01-2006, 10:36
preltje wat jij hebt gezegt hetzelfde aan hem dus die was niks en niet waard om te discuseren alleen mijn vraag was hebben mensen dit wel een meegemaakt wie het wil meemaken ik heb het adres live pm me dan zal ik het uitleggen hoe en waar want hij is niet dom hij doet het stiekem maar julie moeten wel een dag vrij hebben en wat extra geld hebben en een camera is niet slecht ;)
Ach joh allemaal moeite voor onbekwame mensen.
Maar dat heb je vaker in moskeeen.
MiSsOuJDiA
25-01-2006, 12:52
laat was ik in een hindostaanse moskee en is van soenaniyin en ik zak imam van die moskee twee keer roken een keer bij de vrouwen duer en een keer binnen in de gang het was zondag en niemand was daar en 3 of 4 dagen later vroeg ik die imam op vrijdag na salla en er was een van die andere soenani bij ik zei is roken hallal of haram hij zei het is niet haram ik zei waarom zei hij omdat rasoelo lah het niet heeft gezegd dat het haram is ik ik vroeg hem maar alles wat slecht was voor je gezondheid is toch haram zegt hij ja het is slecht maar niet haram en ik hou het kort na een lang descusie zei hij wij zijn de enige die naar jana gaan zei ik hoe weet je dat ben jij allah of zo zei hij nee maar ik weet het zei ik soebhana lah en toen ben ik weg gegaan meer vragen pm me
hij bledert uit ze nek s0 te lezen :moe:
med_6966
26-01-2006, 12:36
gelijk hebben julie ;)
miss_amina
26-01-2006, 21:16
Salam,
Over roken zijn er verschilllende meningen. aangezien er nergens in de koran staat dat het haram is en ook de profeet heeft er niks over gezegd(omdat het niet bestond) kan het niet haram zijn. Het is niet aan ons om te zeggen of iets halal of haram is maar Allah (swt) bepaalt wat halal en haram is.
Het is ook haram om te zeggen dat iets haram is terwijl dat niet zo is. Vandaar dat de geleerden het er nog niet over eens zijn over welke definitie zij daaraan moeten geven.
Aan de andere kant: Alles wat je gezondheid schaadt is haram, roken schaadt je gezondheid dus je zou kunnen zeggen dat het haram is. Maar aangezien wij niet in de positie zijn om te oordelen over wat wel en niet haram is, wordt vaak het woord makrouh tahrieman gebruikt. Allah ou 3lem. Iedereen heeft daar zo zijn mening over.
Natuurlijk is het normaal dat als het zo dicht bij haram ligt dat je je ervan gaat weerhouden. Persoonlijk vind ik roken niet kunnen omdat het de gezondheid schaad, stinkt, en geldverspilling is...en Allah(swt) heeft de verspillers niet lief.
En Allah weet het het beste.
wa salam aleikom,
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.