Bekijk originele versie : Vraagje over een droom
Angel_15427
30-04-2003, 21:14
Salaam,
Ik heb een vraagje.
Mijn moeder is overleden en had onlangs een nachtmerrie/droom over dat mijn moeder kat3edab in haar graf. En ik zit daar echt mee in,maar nu wil ik weten ofdat ik/wij(broers,zussen) iets heb gedaan/gezegd dat ik die droom heb gemaakt??? Ik zou dat echt appreciëren als je daar een antwoord op zou vinden! Choukran
Beslama en ik hoop zo snel mogelijk een antwoord op deze vraag
myriam22
30-04-2003, 22:15
salaam angel,
ik weet nix over de betekenis van dromen maar ik weet wel dat er boeken (islamitische) bestaan waarin uitgelegd word wat de betekenis is van een bepaalde droom. Misschien kan je het ook aan een imam vragen...
ik hoop dat je wat geholpen bent...
Hou je goed en beslama.
Angel_15427
30-04-2003, 22:28
shokran myriam 22, ik vind het echt een gruwelijke droom
myriam22
30-04-2003, 22:36
eng hé? soms droom ik ook slecht en probeer ik er niet aan te denken, maar toch krijg ik ze niet uit mijn hoofd.
dan zeg ik a3oudou billah iminasheitan irrajiem...
probeer er niet teveel aan te denken, misschien s het helemaal niet dat wat je denkt.
Imani_22
09-05-2003, 14:08
Hai lieverd,
Ten eerste vindt ik het heel erg dat je je moeder verloren hebt..Lahirhamha!
6 jaar terug heb ik ook mijn vader verloren en droom ik sindsdien heel erg vaak over hem. Het zijn meestal fijne dromen...maar heb soms ook gehad dat het nachtmerries waren.
Omdat ik met precies dezelfde vragen zat...ben ik naar een islamitische winkel gegaan om een boek te halen over tafsir el ahlam! Sindsdien ren ik zodra ik wakker wordt na een droom gelijk naar het boek...en het grappige is dat wat er in het boek staat ook meestal waar is.
Dus het is een aanrader.
En nog iets...het is altijd iets goeds wanneer je je overleden vader of moeder droomt...betekend meestal dat je erg geliefd was bij die persoon. Ook wordt er gezegd dat wanneer je ze droomt, dat ze dan bij je zijn.
Ik hoop dat ik je wat advies heb kunnen geven....anders kan je me altijd een pm sturen..Ik zal ook kijken wat het betekend en laat ik het je zo snel mogelijk weten.
groetjes
Imani.
C_warrior
10-05-2003, 00:50
Ik hoop dat je antwoord hebt gevonden :zwaai:
Moeslimma87
10-05-2003, 22:12
Ik heb ook onlangs gedroomd dat ik een parelsnoer kreeg
van mijn tante die 5jaar terug is gestorven llahjarmoe.
Veel zeggen dat het iets goed is maar lahoe ahlem!!!
Origineel gepost door Angel_15427
Salaam,
Ik heb een vraagje.
Mijn moeder is overleden en had onlangs een nachtmerrie/droom over dat mijn moeder kat3edab in haar graf. En ik zit daar echt mee in,maar nu wil ik weten ofdat ik/wij(broers,zussen) iets heb gedaan/gezegd dat ik die droom heb gemaakt??? Ik zou dat echt appreciëren als je daar een antwoord op zou vinden! Choukran
Beslama en ik hoop zo snel mogelijk een antwoord op deze vraag
ik denk dat het beter om sadaqa voor haar te geven (sadaqa in haar naam) en ook doe3aa voor haar tijdens het bidden,
en ook Quran lezen in haar naam (het gaat om niya)
wa salam
alhoceima
12-05-2003, 10:24
Salaam alaikoem zuster,
Ik kreeg kippenvel bij het lezen van jouw droom, doe heel veel doea voor je moeder, gedenk haar altijd tijdens het gebed,…ik denk zeker dat deze droom een betekenis heeft, weet dat de overledenen wachten op doeas die wij voor hen doen, vraag tijdens het gebed Allah SWAT om haar pijn te verlichten….vraag Allah SWAT Zijn vergiffenis voor haar, InsjaAllah zal de deur van Djenna voor haar opengaan…
Moge Allah SWAT jouw en je familie veel geduld geven...
Salaam Alaikoem
Angel_15427
13-05-2003, 19:54
hey, amin, ik hoop het ook
Angel_15427
13-05-2003, 19:56
mijn broer heeft het ondertussen opgezocht,maar vond niet de JUISTE verklaring,wel als je een overledene familielid of ouders droomt wilt het iets goed zeggen, ik hoop dat dat zo is.
Beslama
s_soumaya18
10-01-2004, 01:14
Origineel gepost door Imani_22
Hai lieverd,
Ten eerste vindt ik het heel erg dat je je moeder verloren hebt..Lahirhamha!
6 jaar terug heb ik ook mijn vader verloren en droom ik sindsdien heel erg vaak over hem. Het zijn meestal fijne dromen...maar heb soms ook gehad dat het nachtmerries waren.
Omdat ik met precies dezelfde vragen zat...ben ik naar een islamitische winkel gegaan om een boek te halen over tafsir el ahlam! Sindsdien ren ik zodra ik wakker wordt na een droom gelijk naar het boek...en het grappige is dat wat er in het boek staat ook meestal waar is.
Dus het is een aanrader.
En nog iets...het is altijd iets goeds wanneer je je overleden vader of moeder droomt...betekend meestal dat je erg geliefd was bij die persoon. Ook wordt er gezegd dat wanneer je ze droomt, dat ze dan bij je zijn.
Ik hoop dat ik je wat advies heb kunnen geven....anders kan je me altijd een pm sturen..Ik zal ook kijken wat het betekend en laat ik het je zo snel mogelijk weten.
groetjes
Imani.
Heey hbieba
mis m ook:(
xxxjes Naadje
Moslima_15
10-01-2004, 11:37
Origineel gepost door s_soumaya18
Heey hbieba
mis m ook:(
xxxjes Naadje
Hey, mensen bedankt voor de reactie en ik zal zeker die boek kopen!!!!
Waar kan je die dromenuitlegboek kopen???
Ik wil hem ook hebben
nasserthaone
21-01-2004, 15:33
ik heb deze maanden dromen as the mothrf*ckers gehad, tot dat ik de juiste advies had gekregen van de imam, ik heb dingen gedroomd waar van ik d8 ik shittt...
ik d8 waarom ik , ik houd me niet met die shit bezig enzo en weet daar amper van , ik droomde over doden over alles, praatte in me slaap droomde over mijn begraafde families, maar heb gelukkig de juiste advies gekregen van de imam
zde IMAM zei tegen me dat ik een juiste prooi s'avonds ben voor de geesten swatens chitan, en ik bidde toen niet vandaar helemaal ,
als je wilt dat het ophoudt dan moet je een kleine koran ergens in de buurtzette waar je gaat slapen . het liefst boven je hoofd op een kast ofso...en3 soerats oplezen voordat je gaat slapen en vraag ALLAH OM HULP, VRAAG ALLAH OM HULP ,
het beste is om niet met dat gedoe bezig houden want da heeft echt geen zin , je wordt er alleen maar gekker van serieus vergeet en porobeer verder te leven
en doe een sadaka om voor je moeder............
ze zeggen dat als je over een dode droomt , dat de dode contact bij je heeft gezocht... dus mijn advies doe sadaka voor je moeder fi sabilah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.