Safira75
16-05-2002, 15:22
waarom zijn mensen zo bang voor mensen die "anders" zijn waarom worden mensen zo boos op mensen die zich bewust zijn van hun eigen schoonheid of capaciteiten- Waarom worden deze mensen meteen betiteld als arrogant? Zelfbewustheid is toch goed. Het is toch logisch dat iemand die mooi is dat weet of dat iemand die slim is dat van zichzelf weet. Dat leert die persoon vanzelf wel door de reacties van anderen. Waarom moeten mensen altijd zo veroordelend reageren op mensen die niet hetzelfde doen als de meerderheid. Waarom moet je je altijd gedragen zoals de rest? Is normaal zijn ZO leuk dan?? Zo leuk dat het zelfs aan anderen moet worden opgelegd? Waarom worden eigenschappen die in mannen bejubeld worden- in vrouwen veroordeeld. Een zelfbewuste man is "Zeker van zichzelf" - een zelfbewuste vrouw is "arrogant". Dat is toch raar. Waarom wordt iedereen die boven de massa uitstijgt meteen afgekapt??? ik zie daar zoveel voorbeelden van op het forum- maar ook in het dagelijkse leven. Je gaat mij niet vertellen dat AL die mooie meisjes arrogant zijn of al die intelligente mannen en vrouwen. Dat zijn toch ook gewoon mensen? En ik zie niet in waarom ik over wie dan ook zou moeten oordelen. De mensen die anders zijn maken de wereld toch juist een beetje interessant. Ik hoef ze niet na te doen, of het zelfs met ze eens te zijn - maar ik kan ze toch gewoon in hun waarde als mens laten.... bla bla bla ik draaf weer door :D Ik kijk om me heen en zie het gebeuren- en vraag me af waarom. Mensen die zeggen " pffff die persoon voelt zich zeker beter dan ik tssss" - die zijn toch vooral zelf onzeker??? Hoe weten zij nou of die persoon dat vindt. En als zij die persoon zo interpreteren, dan zegt dat toch meer over henzelf dan over de ander.... Nou ja goed....ik kap alweer. Moest het gewoon even kwijt.