Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom negeren ze dat!!!!

Pagina's : [1] 2

Massin2953
30-04-2003, 00:36

Zoals jullie weten is binnenkort weer 4 en 5 mei dodenherdenkingen, er wordt altijd aandacht gegeven aan de amerikaanse en canadeze dode soldaten. maar er zijn ook Marokkanen op Nederlandse bodem gedood! gedood om Nederland te bevrijden! waarom horen wij daar haast niks over?! terwijl ieder negatieve nieuws over de Marokkanen meteen in het nieuws komt! waarom wordt dat niet in geschiedenis lessen verteld?! Waarom wordt niks verteld over begraafplaats Kappele(provinsie: Zeeland) waarin ook marokkaanse gesneuvelde militairen van tijdens de 2e wo liggen. en niet te vergeten dat in de 2e wereld oorlog meer dan 70.000 marokkaanse Militairen gesneuveld zijn op de Europese bodem. voor meer over dit onderwerp en foto's Klik Hier! (http://alamal.denhaag.org/nieuw_nl.htm) en voor een zeer interessante interview van 30 minuten, met een Marokkaanse oorlogveteraan die ook meedeed aan de slag van Zeeland en ook andere veldslagen aan de kant van de gealieerden Klik je Hier! (http://omroep.nl/cgi-bin/streams?/nps/maroc/interview_bendaoud.rm) (dit interview is wel in het tamazight Riffijns opgenomen) http://alamal.denhaag.org/images/foto207.jpg Miltaire begraafplaats in Kappele (Zeeland) http://alamal.denhaag.org/images/foto213.jpg De marokkaanse campanie die mee deed aan de bevrijding van westeuropa. een lofspraak van Generaal de Gaulle, op 20 juni 1945 bij de overwinningsparade in Parijs, tot de sultan Mohammed V "Majesteit, in u wil ik het dappere Marokkaanse volk danken voor de trouw, loyaliteit en de bloedige offers door uw volk gebracht gedurende de tweede wereldoorlog- in het bijzonder gedenken de heldenmoed en doodsverachting door uw soldaten, betoond bij de verovering van de Monte Cassino, waardoor niet alleen mijn land maar geheel West-Europa kon worden bevrijd".

Diamond_Vert
30-04-2003, 00:45
Ze erkennen geeneens de mensen die na de woII die als akelige betiteling 'gast'arbeiders toegekend kregen en laat staan die voor het land lang geleden gevochten hadden. Alleen de landen die zich schuldig maakte/maken aan moord van duizende moslims worden gehielelikt.

Massin2953
30-04-2003, 00:54
Maar dit blijft toch een hisorische gegeven! vind ik wel. vooral om het feit dat ze een essentiele rol hebben gespeeld in de bevrijding van west europa (dat lofspraak van generaal de gaulle was niet zomaar een compliment aan de adres van de Marokkanen en hun rol in de bevrijding van europa. Maar wat ik niet snap, waarom wordt in Nederland hierover weinig overgezegd?! Waarom wel als het negatiefs nieuws is!? en waarom niet over zoiets?! waarom mag de Nederlandse bevolking niet weten dat hier in Nederland ook marokkanen zijn gestorven voor hun vrijheid tijdens de 2e wereld oorlog!?

Amazoullou
30-04-2003, 00:58
Ze waren kanonnevlees meer niet. Bovendien zijn onze soldaten nooit als volwaardig aangezien door de Europeanen. Nochtans vochten zij altijd in de voorste gelederen. Als ik ze zou eren zou ik hen PERSOONLIJK eren en GEEN ENKEL verband leggen met die vuile Europese smeerlapperij. Ik zou voor hen bidden maar geen enkele Kaaskop waarvan de voorouders zich schuldig maakten aan massamoorden naast me dulden. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN

Massin2953
30-04-2003, 01:05

Origineel gepost door Amazoullou Ze waren kanonnevlees meer niet. Bovendien zijn onze soldaten nooit als volwaardig aangezien door de Europeanen. Nochtans vochten zij altijd in de voorste gelederen. Als ik ze zou eren zou ik hen PERSOONLIJK eren en GEEN ENKEL verband leggen met die vuile Europese smeerlapperij. Ik zou voor hen bidden maar geen enkele Kaaskop waarvan de voorouders zich schuldig maakten aan massamoorden naast me dulden. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN Het gaat mij om het feit kenbaar te maken! en het gaat om dat ze een grote rol hebben gespeeld in de bevrijding van Europa! achteraf gezien dat neemt niet weg dat ze gebruikt zijn. maar ja, het gaat nu om ze erbij waren! waarom wordt er weinig over verteld?! hier gaat het mij nu om deze topic. en hoe ik ze ga herdenken, dat is mijn zaak! en ga hier niet weer een drama van maken over de rug van gesneuvelde marokkaanse militairen a vuile smeerlap! ga toch een eind fietsen als je niet bij het onderwerp kan blijven.

Amazoullou
30-04-2003, 01:43
Origineel gepost door Masin2003 Het gaat mij om het feit kenbaar te maken! en het gaat om dat ze een grote rol hebben gespeeld in de bevrijding van Europa! achteraf gezien dat neemt niet weg dat ze gebruikt zijn. maar ja, het gaat nu om ze erbij waren! waarom wordt er weinig over verteld?! hier gaat het mij nu om deze topic. en hoe ik ze ga herdenken, dat is mijn zaak! en ga hier niet weer een drama van maken over de rug van gesneuvelde marokkaanse militairen a vuile smeerlap! ga toch een eind fietsen als je niet bij het onderwerp kan blijven. Ik zal jouw eens iets vertellen MASIN2003. Waar de Kaaskoppen een heilige schrik voor hebben , is om feiten over de tweede wereldoorlog bekend te maken. Er bestaat namelijk een kans dat hun eigen vuile rol boven water komt en dat willen ten koste van alles vermijden. Maar als je die mensen wilt herdenken het is je recht. Maar denk eraan dat je gefrustreerd zult raken als de Kaaskoppen doen of hun neus bloedt. Het beste is om die mensen ZELF te herdenken zonder de Kaaskoppen erbij te betrekken. Ze zorgen enkel voor frustraties. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN

remii
30-04-2003, 11:06
Origineel gepost door achmad en nu even je respect op brengen voor hun land genoten die voor onze vrijheid gestorven zijn, voor de bevrijding van de joden uit de kampen, jou democratie en onze gezamelijke vrijheid van meningsuiting......... goed gezegd achmed .......... en meneer pista weet waarschijnlijk ook niet dat het marokkaanse volk zich erg heeft verzet tegen de jodenvervolging in W.O 2 de fransen soldaten hebben in opdracht van de duitsers met veel geweld de joden uit marokko moeten halen en deporteren , want niemand in marokko wilde meewerken aan de jodenvervolging ook niet op franse bevel !

bie
30-04-2003, 18:07
Ik vind het ook een rare zaak dat deze groep niet expliciet wordt genoemd. Maar toch worden de Marokkanen ook herdacht: zij vallen waarschijnlijk onder de 'onbekende soldaat' : alle soldaten worden hiermee geeerd die niet meer geindentificeerd konden worden na hun dood.

miss_Halima89
30-04-2003, 18:47
ik vind dat ik hier niet over mee kan praten , kvin ut meer iets voor mannen :p...... Maar toch , ze worden wel heerdenkt hoor want alle soldaten worden herdenkt en niet alleen nederlanders , duitsers ofzo , maar weet je wat het volgens mij is? ik denk dat veel marokanen en nederlandes niet eens weten dat er marokaanse soldaten mee zijn gesneuveld , ik kwam er namelijk ook pas nu achter :rolleyes: me3a salaam , Halima :zwaai: :zwaai:

Massin2953
02-05-2003, 12:42
Origineel gepost door bie Ik vind het ook een rare zaak dat deze groep niet expliciet wordt genoemd. Maar toch worden de Marokkanen ook herdacht: zij vallen waarschijnlijk onder de 'onbekende soldaat' : alle soldaten worden hiermee geeerd die niet meer geindentificeerd konden worden na hun dood. sorry ze vallen onder de onbekende soldaat???? hoe kom je nou erbij!? een onbekende soldaat is een soldaat die niet geindificeerd kan worden. maar de marokkaanse soldaten die in Kapelle(prov: Zeeland) liggen begraven zijn bekend! en op hun grafstenen staan ook hun volledige naam en geboorte datum. (en de oorlogveteraan die de boven vermelde interview gaf kent een voor een die daar liggen) het is gewoon een nalaatschap van de nnederlandse pers die liever kickt op negatieve nieuws over Marokkanen, dan dat ze gaan vertellen dat marokkanen okk een aandeel hebben gehad aan de bevrijding van Nederland! Helaas dat is de enige wat ik constateren kan.

Massin2953
02-05-2003, 12:48
Origineel gepost door miss_Halima89 ik vind dat ik hier niet over mee kan praten , kvin ut meer iets voor mannen :p...... Maar toch , ze worden wel heerdenkt hoor want alle soldaten worden herdenkt en niet alleen nederlanders , duitsers ofzo , maar weet je wat het volgens mij is? ik denk dat veel marokanen en nederlandes niet eens weten dat er marokaanse soldaten mee zijn gesneuveld , ik kwam er namelijk ook pas nu achter :rolleyes: me3a salaam , Halima :zwaai: :zwaai: Maar nu weten ze dat wel. en trouwens elk jaar in deze periode wordt er flink over de tweede wereld oorlog en de doden herdenkingen verteld. maar onze doden worden altijd vergeten. :jammer: Gelukkig zag ik gisteren op het NoordHollandse nieuws, 2 marokkaanse meisjes die naar die begraafplaats in Kapelle zijn geweest. ik was echt blij om dat te zien op tv(het kwam gister op tv) ik dacht bijna stiekem, misschien hebben die meisjes mijn topic gelezen :D op die meisjes ben ik ape trots! ze lieten hun ongenoegen ook laten zien op tv, over het feit dat die gesneuvelde marokkaanse militairen amper herdenkt worden.

K_Prone
02-05-2003, 12:51
ze hadden het er gister nog over. Bij rayman is laat.ongeveer 5 a 8 minuten. Maar dat is ook een surinamer.

sahira
02-05-2003, 12:55
Origineel gepost door Masin2003 Maar dit blijft toch een hisorische gegeven! vind ik wel. vooral om het feit dat ze een essentiele rol hebben gespeeld in de bevrijding van west europa (dat lofspraak van generaal de gaulle was niet zomaar een compliment aan de adres van de Marokkanen en hun rol in de bevrijding van europa. Maar wat ik niet snap, waarom wordt in Nederland hierover weinig overgezegd?! Waarom wel als het negatiefs nieuws is!? en waarom niet over zoiets?! waarom mag de Nederlandse bevolking niet weten dat hier in Nederland ook marokkanen zijn gestorven voor hun vrijheid tijdens de 2e wereld oorlog!? Er zijn wel meerdere historische gebeurtenissen geweest die niet in schoolboekjes wordt vermeld...over de molukse geschiedenis bijv. de manier waarop mijn groot- en ouders zijn behandelt..(zij waren ook militair en hebben voor de ned. vlag gevochten) dat de marokaanse geschiedenis in nederland gewoon genegeerd wordt is voor mij niet vreemd...typisch nederland zou ik zeggen, het zijn kolonialisten geweest, en niet altijd vriendelijk en aardig zoals zij zich voor willen doen...het waren uitbuiters...slavenhandelaars, ze hebben gepakt wat ze wilden en nooit terug gegeven...ook tegenwoordig denken ze dat ze nog steeds van ons (allochtonen) kunnen pakken en doen wat ze willen...ze voelen zich nog steeds superieur, en dat over ruggen van onze ouders.... Ik zou zeggen: allochtonen verenig u...maak samen een vuist, samen kunnen we de geschiedenis veranderen ...voordat zij allochtonen gaan uitspelen tegenelkaar... :kwaad:

sahira
02-05-2003, 12:57
Origineel gepost door misantazaghin ze hadden het er gister nog over. Bij rayman is laat.ongeveer 5 a 8 minuten. Maar dat is ook een surinamer. wees blij dat die surinamer er aandacht aan had besteedt ;) bij gebrek aan een marokaan... :D

K_Prone
02-05-2003, 13:01

Origineel gepost door sahira wees blij dat die surinamer er aandacht aan had besteedt ;) bij gebrek aan een marokaan... :D je hebt gelijk:D. Ik ben er ook wel blij om. Maar dat is een goeie surinamer.:D:D:D

Pagina's : [1] 2