Bekijk originele versie : Trouwen bij gemeentehuis
Hoi l;ieve zusters!
Ik heb een vraagje, over 3 weken ga ik trouwen bij de gemeentehuis, insallah en daarna naar een marokkaans consulaat.... alleen weet ik niet wat ik zal dragen :confused: Hebben jullie tips???? Hebben jullie het meegemaakt en wat droegen jullie? Het lijkt me leuk om na het tekenen op trouwakte samen met mn verloofde uit eten...... hebben jullie nog meer tips??? Alvast bedankt!!!!!!
Dikke kus van moi!
OneTouch
29-04-2003, 22:06
Hai meid,
Mijn vriendin is onlangs ook voor de gemeente getrouwd. Zij heeft toen een prachtige witte djelleba aangedaan...gewoon lang maar wel met bijbehorende broek en een mooie hoofddoek/lange sjaal.
Een andere meid die ik ken is in d'r witte taksjita gegaan..heel origineel..je moet zelf kijken waar je je het prettigst in voelt...kan ook gewoon een wit pak zijn...wit of cremekleurig is wel raadzaam...
Mabrouk en geniet ervan want ik hoor dat het echt een mooie ervaring is!
salaam suster
Ten eerste wil ik je van harte gefeliciteren dat je gaat trouwen en wat ik je wil zeggen is doe een jelaba aan dat is het mooist en wat beter is een donkere kleur, want het is te opvallend en wij vrouwen:onze kleren moeten zo donker mogelijk zijn is beter, niet dat het wit niet mag dat zeg ik niet maar liever niet wordt er gezegt en oja het is volgens de ISLAAM...
wa salaam 3lei3kum suster
Hoi lieve zusters,
Thanks voor jullie antwoorden!!!! Enne moeten we trouwringen meenemen? Wat gaat er precies gebeuren? Meer info graag! Mn zus en zijn broer gaan voor ons getuigen en mn beste vriendin en nichten gaan ook mee! Nou, het wordt zeker spannennnnndddd!!!!!
Beste Meid,
allereerst mijn gelukswensen !
Ik ben ook gewoon in jelleba gegaan.... bovendien sta je zo weer buiten, tis een kwestie van hantekening en je bent klaar
Liefs Safia
Origineel gepost door MizzFez
Hoi lieve zusters,
Thanks voor jullie antwoorden!!!! Enne moeten we trouwringen meenemen? Wat gaat er precies gebeuren? Meer info graag! Mn zus en zijn broer gaan voor ons getuigen en mn beste vriendin en nichten gaan ook mee! Nou, het wordt zeker spannennnnndddd!!!!!
Je trouwringen zou ik bewaren voor je trouwfeest, is leuker om ze dan in samenzijn met je familie te geven en er dan foto's van te laten maken
Liefs Safia
Hoi Amsterdammeid,
Dat lijkt me hartstikke leuk!!!!! Wie waren je getuigen? Je vriendinnen? Ik neem mn getrouwde zus mee en hij neemt zijn broertje mee, uit eten met onze getuigen lijkt moeilijk, want mn zus heeft kinderen en zn broertje moet werken, denk ik en bovendien ken ik hem niet goed.... maar mn nichten uit Amsterdam gaan mee, insallah.... dan kunnen we gewoon met zn allen uit eten, maaarrrreee wie betaalt? hahaha! Ik zal op die dag een leuke dag van maken!
Enne Safia, bedankt voor je bericht..... klopt ik twijfel of ik de ringen mee moet nemen of bewaren op mn bruiloft..... ik ga goed erover nadenken.....
Hoi Amsterdammeid,
Dat lijkt me hartstikke leuk!!!!! Wie waren je getuigen? Je vriendinnen? Ik neem mn getrouwde zus mee en hij neemt zijn broertje mee, uit eten met onze getuigen lijkt moeilijk, want mn zus heeft kinderen en zn broertje moet werken, denk ik en bovendien ken ik hem niet goed.... maar mn nichten uit Amsterdam gaan mee, insallah.... dan kunnen we gewoon met zn allen uit eten, maaarrrreee wie betaalt? hahaha! Ik zal op die dag een leuke dag van maken!
Enne Safia, bedankt voor je bericht..... klopt ik twijfel of ik de ringen mee moet nemen of bewaren op mn bruiloft..... ik ga goed erover nadenken.....
Graag gedaan!
Wanneer is je grote dag eigenlijk?
LIefs Safia
Mocht je meer willen weten, deze getrouwde meid staat tot je beschikking!
In half mei ga ik trouwen voor de gemeente en hopelijk na de zomer een bruiloft, insallah.... we zijn op zoek naar een huis, we hebben een huis op het oog, maar nog niets gehoord! Dus afwachten, wel spannend, hoor!!! Hoelang ben je getrouwd? Had je daarvoor een relatie met je man? Hoe bevalt jullie huwelijksleven, hihi!
In half mei ga ik trouwen voor de gemeente en hopelijk na de zomer een bruiloft, insallah.... we zijn op zoek naar een huis, we hebben een huis op het oog, maar nog niets gehoord! Dus afwachten, wel spannend, hoor!!! Hoelang ben je getrouwd? Had je daarvoor een relatie met je man? Hoe bevalt jullie huwelijksleven, hihi!
Lieve Meid,
Ik ben nu 8 maanden getrouwd en daarvoor kenden ik em al vier jaar, waarvan 2 jaar als beste vriend!
Mijn huwelijk bevalt me fantastisch, vooral omdat ik hem door en door ken en hij mij ook!
we hebben het heel leuk samen en maken elkaar heel gelukkig.
Ik wens jou dit absoluut ook toe!
Nog iets anders, ik vond de bruiloft enzo niets voorstellen en dat wilde ik ook niet, was blij toen het voorbij was en ik lekker bij mijn man kon zijn, je ziet veel meiden die zich te veel fixeren op het feest en wat erna komt dat zien ze wel
Ik was blij toen het feest over was en nu is het elke dag feest!
Liefs Safia
Origineel gepost door Safia21
Lieve Meid,
Ik ben nu 8 maanden getrouwd en daarvoor kenden ik em al vier jaar, waarvan 2 jaar als beste vriend!
Mag ik iets vragen had je een relatie met je man voor het huwelijk?
Oh wat leuk! dat geeft me wel hoop, haha! Maar ik weet dat huwelijk echt hard werken is, ik vind het vooral spannend na het bruiloft, want dan zie je hem elke dag! Ook zijn ware aard komt naar boven en de mijne natuurlijk.... maar insallah komt allemaal goed! Mn verloofde vindt bruiloft ook maar niks, hij moet op zn grote dag door de zure appel bijten, haha! hij is zo'n iemand die niet van aandacht houdt en roddels.... oh ik moet gaan...... see you later!
dikke kus van mij!
Origineel gepost door Najiha
Mag ik iets vragen had je een relatie met je man voor het huwelijk?
OP het moment dat het serieus werd, dus toen we meer interesse voor elkaar kregen hebben we onze ouders ingelicht en zijn we verloofd
als je dit als een relatie ziet, want we waren nog niet officieel getrouwd, dan ja ... had ik een relatie met hem, we wilde veel eerder trouwen maar dat kon niet door het zoekraken van zijn geboorte akte
Liefs Safia
Ik weet dat een relatie hebben voor je huwelijk niet toegestaan is, en zo'n relatie hebben we ook niet gehad, als ik hem zag dat was dat bij zijn moeder of bij mijn moeder thuis.
en als we er tussen uit gingen ( met toestemmming van mijn ouders)dan waren mij broertjes er altijd bij, om zo misverstanden te voorkomen
Liefs Safia
dus je hebt 2 jaar relatie met hem voordat jullie gingen trouwen, mn verloofde was eerst ook een goede vriend van mij en toen werden we verliefd op elkaar, nu heb ik 2 jaar relatie met hem.... we konden eerder ook niet trouwen omdat ik nog studeerde en hij pas afgestudeerd was en geen baan kon vinden.....maar nu heb ik een vast baan en hij heeft een baan gevonden (voor een jaarcontact)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.