Bekijk originele versie : Is een huis kopen met een lening haram???
chocolatgirl
29-04-2003, 20:15
Salaam,
Nu heb ik van mijn oom gehoord dat een huis op afbetaling haram is omdat je er interest moet op betalen.En die interest is haram zegt hij.
Ik weet wel dat het haram is als je het verder wilt verhuren of als je er een zaak in hebt maar ik dacht als je het doet voor je gezin dat het mocht.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven en misschien ook bewijs ervan indien het haram is.
rent 7aram,
dus een huis kopen met rent is 7aram 100%
rent is echt verboden en de starf voor die mensen zijn heel zwaar
wa salaam
chocolatgirl
29-04-2003, 21:15
thx :)
Haram!! Als je bij de forums over islam kijkt, zul je er wel info over vinden, of kijk bij de cyber-imam op www.al-islaam.com
laylatoelkader
30-04-2003, 21:54
ja ribba is haraaaaaaaaaaaaaaaam
VirtualAngel
01-05-2003, 22:26
En de rente die je krijgt van je bank?? is die ook 7aram?
:zwaai:
laylatoelkader
01-05-2003, 22:53
ja oegtie filaah,
die is zeker ook haraam
Dalilah18
01-05-2003, 23:23
Origineel gepost door VirtualAngel
En de rente die je krijgt van je bank?? is die ook 7aram?
:zwaai:
maak je daar maar geen zorgen over. welke marokkaan heeft nu geld op de bank? Iedereen staat rood, zoveel krijgen ze niet met de uitkering. :giechel:
wie kan nu een huis kopen zonder een lening aan te gaan?? volgens mij heeft niemand zoveel geld op de bank. nu mag het nog haram zijn, ga je dan heel je leven zitten sparen totdat je een paar miljoen hebt of wat. volgens mij trekken veel mensen zich hier niks van aan en gaan gewoon geld lenen zoals iedereen dat doet. :p
Origineel gepost door anonyma
wie kan nu een huis kopen zonder een lening aan te gaan?? volgens mij heeft niemand zoveel geld op de bank. nu mag het nog haram zijn, ga je dan heel je leven zitten sparen totdat je een paar miljoen hebt of wat. volgens mij trekken veel mensen zich hier niks van aan en gaan gewoon geld lenen zoals iedereen dat doet. :p
essalamo alaykom
we moeten toch geen huis kopen, de huur is niet duur in holland.
stel voor dat we zijn in een land zijn waar nergens een huurwoning te vinden is . dan verwijs ik je naar de geleerde asha3raoui die een huis kopen m b v een lening toestaat mits geen andere oplossing te vinden is.
chocolatgirl
02-05-2003, 14:56
Ik weet dat er mensen zijn die lenen bij goede vrienden en familie en die zelf al aardig wat gespaard hebben.
Maar of het allemaal wel gezond is is een andere vraag.
meknassi
02-05-2003, 17:49
Hier kan ik mij het best bij aansluiten!!! Klinkt mij veel logischer dan de zwart-wit meningen.
ik zou niets kopen wat haraam is.
een huis kopen op afbetaling is haraam.
je kunt lenen bij familieleden en vrienden.
in deze tijd maken ze alles halel.
SaraZena
02-05-2003, 23:48
wie gaat mij zo veel geld lenen, behalve de bank?
geef de moed niet op.
in ons familie doen we het zo.
vraag het en zie dan verder.
inshallah zijn je familie vrijgevig en zullen je helpen.
we gaan zeker niet naar de bank.
je kunt gewoon dan blijven huren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.