Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik zit er over na te denken om dit te gaan dragen maar ik heb zo mijn twijfels

Pagina's : [1] 2

Droevige_Meid
17-01-2006, 15:38

http://img451.imageshack.us/img451/7159/hijab2ru.jpg . Ik vind het ZOOO masha allah mooi :love: vooral die in het grijs masha allah, Ik zelf draag alhamdoulilah hijaab ik draag een grote lange ronde hijaab die hamdoulilah alles bedekt zowel me boezem als me gehele rug en stuk van me achterste om het maar zo te noemen. Maar ik wil echter de ghimaar gaan dragen maar ik heb zo mijn twijfels erover ik heb wel een ghimaar hier in me kast liggen maar ik heb het nog nooit opgedaan terwijl ik het echt heel erg graag wil iets houdt mijn tegen maar wat weet ik niet :kweetnie: - Wie zat ook met het zelfde gedachte zoals ik? - En draag je nu nog steeds de ghimaar of wissel je af?

Marisah
17-01-2006, 17:16
Waarom persé gimar, want wat je nu draagt klinkt al genoeg bedekt. Gimar lijkt soms ook een mode/ding, terwijl of je nou een rondje hoofddoek draagt of een laken gebruikt, het gaat om je bedekking. Dus waarom twijfel je, want echt veel meer zal je er niet mee bedekken, het zal alleen simpeler aantrekken zijn omdat je geen speldjes enzo hebt.

oemmie
17-01-2006, 17:17
klopt marisah daarom vind ik gimaar zo fijn! lekker snel hihih dus voor mij afentoe gimaar afentoe lange hoofddoek

BugaBoo
17-01-2006, 19:59
Misschien krijg ik nu een lading boze zusters over me heen, maar toch ff mijn mening: Waarom er zo bij lopen, als je weet dat je juist opvalt, omdat je eenvan de super weinigen bent? Als je je al bedekt op de voorgeschreven manier en je rokken wijd genoeg draagt, is dit toch overbodig? Ik kan me voorstellen dat je dit mooi vind en ik vind het persoonlijk ook beter, het verbergt het best maar toch..niet in deze maatschappij, de ogen worden op deze manier niet van je afgehouden, maar juist op je gericht! En waar ik vandaan kom, zullen de mensen je 3km achterna blijven aangapen (als het al alleen hier bij blijft..) dus voor moi geen optie. En aan de andere kant denk ik ook weer; je bent moslima, doe waar je prettig bij voelt en maling aan de rest..alleen klinkt dit ergens ook weer tegenstrijdig vind je niet? Allahoeallam

Droevige_Meid
17-01-2006, 20:46

Misschien krijg ik nu een lading boze zusters over me heen, maar toch ff mijn mening: Waarom er zo bij lopen, als je weet dat je juist opvalt, omdat je eenvan de super weinigen bent? Als je je al bedekt op de voorgeschreven manier en je rokken wijd genoeg draagt, is dit toch overbodig? Ik kan me voorstellen dat je dit mooi vind en ik vind het persoonlijk ook beter, het verbergt het best maar toch..niet in deze maatschappij, de ogen worden op deze manier niet van je afgehouden, maar juist op je gericht! En waar ik vandaan kom, zullen de mensen je 3km achterna blijven aangapen (als het al alleen hier bij blijft..) dus voor moi geen optie. En aan de andere kant denk ik ook weer; je bent moslima, doe waar je prettig bij voelt en maling aan de rest..alleen klinkt dit ergens ook weer tegenstrijdig vind je niet? Allahoeallam Het is een vrij land je mag gaan en staan waar je wilt, ik neem aan dat je ook ZELF mag bepalen wat je aandoet en hoe! Als ik kies voor een ghimaar dan doe ik dat ook insha allah en ja ik zal zeker na gekeken worden maar dat interesseert me niet dan maar na gekeken worden :) Je hebt het over bedekken op de voorgeschreven manier ik neem hier uit dit stukje tekst aan dat toch de ghimaar verplicht is “En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” (Soerat an-Noer: 31) Bron : al-yaqeen Ik plaats zo nog een langer stuk waar het ook duidelijk word aangegeven maar ja Allahoeallam

BugaBoo
17-01-2006, 21:40
Salam alaykoem, Even een vraagje; welke vertaling koran gebruik je?In mijn vertaling (en ik heb een van de beste namelijk ICCN Den Haag) staat dit dat woord Khimaar niet en ook niet dat woord Djayb, wel vreemd. Er staat in mijn koran 'over hun boezems.' En er staat bedekking met sluier. Maar dan nog, ik heb nergens gezegd dat ik een geleerde ben op dit gebied dus ik kan me sowieso niet schuilen achter ayaat in de koran, ik moet het doen met de geleerde en hun fatwa's... En meid, als jij vind dat je maling aan de omgeving waarin jij leeft moet hebben om je eigen keuzen te maken, dan heb je hier juridisch gezien idd gelijk in, maar daar had ik het niet over. Ik zei je al dat het voor mijn eigen veiligheid beter is om niet met ghimaar hier over straat te lopen en ik kan me voorstellen dat er meerdere plekken zijn in dit (toch wel koeffar) land. Maar ieder zn mening en als jij vind dat het moet, moet je het helemaal doen, ik ben in ieder geval (nog) niet overtuigd en schuil me achter de overgrote meerderheid die zich bescheiden kleedt en bedekt, Allaho'allam..Mag ik je een nassiha geven; wist je dat het haraam is om afbeeldingen van mensen of dieren te hebben/maken/plaatsen/dragen?Gezien je ondertekening zou ik zeggen van niet, maar goed ieder zn ding..ma3a salaam

BugaBoo
17-01-2006, 21:48
En nog even iets: Er staat dit in jouw reactie: "En zij moeten hun Khimaar (een kledingstuk waarmee de vrouw haar hoofd, hals, nek en oren mee bedekt) over hun Djayb (opening van de kraag) dragen.” Misschien is wat zij hier een Khimaar noemen niet hetzelfde als wat jij een ghimaar noemt..want de ghimaar die jij afbeeldt betreft meer dan alleen hoofd, hals, nek en oren en kraagopening, maar het gehele lichaam met alleen een opening voor het gezicht in een keer. Je kunt ook gewoon een rok dragen en een gewone hoofddoek en een bloese ofzo. Corrigeer me als ik me vergis hierin, Allaho'allam

Miem
17-01-2006, 21:55
het woord khimaar zelf betekent toch gewoon sluier en de voorwaarden voor de sluier zijn bekend. Het is niet zo dat je persé dat model zou moeten dragen wat men nu khimaar noemt want lange hoofddoek bedekt hetzelfde. Het gaat dus echt niet om die ene naad of die paar cm extra stof ónder de boezem...

Miem
17-01-2006, 22:01
En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun 'khumur' over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen... (Koran 31:24) O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun 'jalâbîb' over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig. (Koran: 33:59). Khumur (enkelvoud: khimâr): hoofdsluier Jalâbîb (enkelvoud: jilbâb): wijd mantelachtig overkleed.

Bintje
17-01-2006, 22:09
persoonlijk vind ik "de ghimaar" zoals afgebeeld is makkelijker en verbergt meer, als ik een grote hoofddoek draag dan heb ik toch het idee dat mijn schouders beter te zien zijn en mijn vorm, dus daarom is zo een "ghimaar" fijner heel je middestuk is verborgen. ik heb ook zo een als de foto, en dan tot mijn voeten ik wou er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag eentje hebben, toen kreeg ik hem ook plots cadeau van mijn man, ikke blij nou die blijheid ging snel over, ik trapte zo nu en dan met mijn voet erop en dan hahaha trok ik letterlijk heel mijn hoofd mee naar beneden ziet er niet echt gezond uit hahaha elke keer zo met mijn hoofd naar beneden ja beetje raar om uit te leggen. Maar ja ik had hem dan ook precies tot mijn enkels, sommige zusters die hebben hem wel tot hun middel die lijken mij wel fijner vooral met kinderen enzo

Alhocimatje
17-01-2006, 22:10
salaam alaikoem, laat je niet tegenhouden door twijfel, als je het mooi vind doe het dan gewoon, niemand die je gaat verbieden en niemand die je gaat vertellen hoe je gekleed moet gaan, elhemdoelilah heb je de vrije keuze daarin mits het natuurlijk volgens de voorschriften blijft....ik vind het ook heel mooi moet ik zeggen, maar ik zou het niet kunnen dragen, ben bang dat ik dan helemaal geen werk meer vind, gezien het feit ik nu hopeloos op zoek ben... gair insjaAllah

_NooR_
20-01-2006, 09:51
De islam schrijft moslima's voor niet op te vallen. Dat is een feit. En dat je zult opvallen door een Ghimaar te dragen is ook een feit. Maak nu de afweging voor je zelf. Opvallen of niet? That is the question. Groet, NooR

Droevige_Meid
20-01-2006, 09:52
De islam schrijft moslima's niet op te vallen. Dat is een feit. En dat je zult opvallen door een Ghimaar te dragen is ook een feit. Maak nu de afweging voor je zelf. Opvallen of niet? That is the question. Groet, NooR Je valt zozio al op als je hijaab draagt, dus die ghimaar kan erwel bij :) ik blijf achter mijn besluit staan en ga um insha allah zo snel mogelijk dragen

_NooR_
20-01-2006, 09:59
Je valt zozio al op als je hijaab draagt, dus die ghimaar kan erwel bij :) ik blijf achter mijn besluit staan en ga um insha allah zo snel mogelijk dragen De hijaab wordt gedoogd. Maar goed, jij was de gene die twijfels had. Ben blij dat je er nu over uit bent. Zo snel mogelijk? Wat houdt dat eigenlijk in? Waarom niet gelijk vandaag? Groet, NooR

Miss_Magrebia
20-01-2006, 10:08

Draag wat je wil dragen .... :goedzo: Niet denken, maar doen.. ik heb echt respect voor de vrouwen die het dragen....

Pagina's : [1] 2