Bekijk originele versie : schizofrenie bij maroc jongens
miss_mitioua
29-04-2003, 10:14
salaam aleikoum,
een tijdje terug waren er twee marokkaans/nederlandse psychiaters te gast in n programma van jeroen pauw. ze hadden het over de prevalentie van schizofrenie bij marokkaanse jongens in NL. deze scheen 3 keer zo hoog te zijn als bij bevolking in het algemeen.
kan iemand mij vertellen waar ik meer info kan vinden over dit onderzoek en over aanstaande onderzoeken in dit verband??
alvast bedankt!
Origineel gepost door smartie2
schizofrenie???
He wacht daar heb je koekiemonster en bert en ernie
he een alien
:hihi:
Wil eigenlijk niet lachen :kwaad:
:hihi:
miss_mitioua
29-04-2003, 10:31
schizofrenie is trouwens wat ze noemen jnoen, bezetenheid etc...
jnoen bestaan misschien wel, maar ze gaan zeker niet de mens in om zn 'wil' over te nemen. iedereen die hierin nog gelooft zou ik met klem willen aanraden literatuur over psychosen te raadplegen.
miss_mitioua
29-04-2003, 10:34
er valt ook niet veel te lachen inderdaad. als je bedenkt wat voor status mensen met een handicap (lichamelijk EN/OF psychisch) in onze gemeenschap hebben, dan wil je alleen nog maar huilen.
miss_mitioua
29-04-2003, 10:50
ze scheren iedereen over 1 kam???? er is wetenschappelijk onderzoek gedaan. natuurlijk is vervolgonderzoek nodig, dat is het altijd. daarom vraag ik ook info.
maar het heeft hier niets te maken met meningen, suggestieve beweringen en dat hatelijke zinnetje ' iedereen over 1 kam scheren' .
miss_mitioua
29-04-2003, 10:56
goed initiatief van je om als je iets niet weet een woordenboek erbij te pakken. maar ik bestudeer het onderwerp nu al een aantal jaar en heb al tal van artikelen onder ogen gekregen, dus ik weet precies wat eronder verstaan wordt ;)
miss_mitioua
29-04-2003, 11:02
ja bedankt dan, dus als ik straks afstudeer op dit onderwep, dan ben jij de eerste die een groot pak merci van me krijgt ;)
Ik ben een "maroc boy" en ik ben niet "gek" en de meeste "maroc boys" die ik ken zijn dat ook niet.
Het gedragd van "maroc boys" wordt gewoon verkeerd geinterperteerd.
praatjes
30-04-2003, 17:30
Ik weet zeker dat het een serieus probleem is bij de Marokkaanse gemeenschap de mate waarin, zal alleen niet 3 keer hoger liggen dan bij het landelijke cijfertal.
De ziekte is behandelbaar maar niet genezend daar mag men zich wel druk om maken.
De staat heeft een groot verantwoordelijkheid voor de preventie van volksongezondheid.
maghrebgirl20
30-04-2003, 23:12
Origineel gepost door PUNJABI
JEROEN PAUW IS EEN MAROKKANEN HATER
JULLIE HEBBEN DAT STUKJE TOCH IN DE VERONICA GIDS GELEZEN
NOU DAN WEET JE WEL HOE LAAT T IS
wat heeft die jeroen pauw gezegt dan? ik heb niet gezien, en ik wil het toch wel weten.
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=14235387&cftoken=62007617&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=1430
maghrebgirl20
01-05-2003, 22:56
bedankt voor de info, ze kunnenn het weer niet laten om onzin over ons te schrijven he. alsof ze dit in de moskee leren, tzzzzzzzz
Punjabi, jij bent een kaaskop hater, mogen wij dan Marokkanen hater zijn? :-)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.