Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vegatarier eten...

shahzade
28-04-2003, 22:56

Gewoon benieuwd of er net als ik nog meer vegatariers op het forum rondsurfen.

MaPrem
28-04-2003, 23:06
I am! And proud of it!

maghrebgirl20
28-04-2003, 23:21
nee ik niet, waarom zijn jullie het als ik vragen mag? beslama

shahzade
28-04-2003, 23:25
Origineel gepost door maghrebgirl20 nee ik niet, waarom zijn jullie het als ik vragen mag? beslama Tja goeie vraag. Het klinkt dom maar ik vindt het gewoon zielig voor die beestjes. Hoe ze met 1000en in kleine hokjes zitten opgepropt te wachten op hun dood, stresskippen en zenuwkoeien. lijkt me ook niet echt gezond vlees, je weet nooit of ze een ziekte of virus dragen...

tonk
28-04-2003, 23:27

Ja, ik ben ook vegetarier! En maghrebgirl20: Waarom ben jij geen vegetarier?? (Om de vraag eens om te draaien. Ik ben het een beetje zat om steeds te moeten uitleggen waarom ik geen vlees eet.)

MaPrem
28-04-2003, 23:30
Ten eerste ben ik als vegetarier opgevoed. Ik heb dat op latere leeftijd doorgezet, omdat ik vind dat niemand hoeft te sterven om mijn maag te vullen. Er zijn ruim voldoende alternatieven. De Nederlandse bio-industrie martelt de dieren door ze een minimale hokken te zetten, ze vet te mesten en hun enkel aan het daglicht blootstellen als ze de vrachtwagen in gaan om geslacht te worden. Ik vind dat barbaarse taferelen. Het jagen op een dier is misschien natuurlijk, maar het zo snel mogelijk vetmesten van een levend wezen teneinde het zo snel mogelijk op te eten is daar verre van! Een dier zou niet mogen lijden onder de menselijke consumptiedrang. Het overconsumeren van vlees draagt ook bij aan de foute verdeling van voedsel in de wereld. Een koe eet net zoveel graan als waarmee je 20 mensen kan voeden, terwijl hij zelf maar één mens voedt. Ik doe daar niet aan mee en ben daar elke dag blij om.

smartie
28-04-2003, 23:30
Origineel gepost door shahzade Gewoon benieuwd of er net als ik nog meer vegatariers op het forum rondsurfen. hmm misschien wel een goed idee.....tegenwoordig met die gekke koeieziekte, vogelpest en sars en vanalles en nog wat ....:maf:

maghrebgirl20
28-04-2003, 23:34
bedankt voor reacties in ieder geval. waarom ik wel vlees eet??? ik eet dus wel vlees, maar geen kippen bijvoorbeeld die met 20 in een hok zitten, athans dat probeer ik zoveel mogelijk na te streven. en Allah heeft dieren zoals kippen schapen etc gemaakt om te worden gegeten. tuurlijk is zielig, maar als je die dieren toch altijd eten hebt gegeven, mooie plaats en zo, vind ik daar niks mee om ze erna te slachten. mijn mening he, heb respect voor iedereen zn mening. x

maghrebgirl20
28-04-2003, 23:37
en trouwens over die ziektes en zo........... ja als je daar moet op gaan letten kun je helemaaal niks meer eten. en er zijn nog genoeg andere dingen waar je je niet echt voor kunt beschermen (SARS).

shahzade
28-04-2003, 23:38
Je wilt ook vast niet weten wat er soms in het vlees wordt gepropt! Stukjes koeie-oog, gemalen bot, zenuwen etc. Nee, geef mij maar een groenteburger.

maghrebgirl20
28-04-2003, 23:42
Origineel gepost door shahzade Je wilt ook vast niet weten wat er soms in het vlees wordt gepropt! Stukjes koeie-oog, gemalen bot, zenuwen etc. Nee, geef mij maar een groenteburger. waar zou ik dat dan moeten kopen dan? ik bedoel ik haal geen gehakt in de supermarkt of kip. maar bij de islamitische slagerij bijv. een stuk vlees en daar maken wij dan zelf kefta van, of de slager doet het. en kip haalt mn vader ergens in belgie, hij slacht ze zelf ook, dus het is halal. maar er wordt echt niks van ogen of wat dan ook bijgedaan. dus..................

rosses
29-04-2003, 09:46
Ik eet alleen gehakt en biefstuk. Voor de rest niks. :zwaai: rosses

Hafsat
29-04-2003, 09:47
Ik eet geen vlees en kip, niet omdat ik het zielig vind voor die beesten :D maar omdat ik het gewoon niet lust :(

chocolatgirl
29-04-2003, 20:19
Ik ben semi-vegetarier.Ik nog kip en vis en voor de rest niks. En dit voor nu al 8 jaar. Maar ik heb nu wel het probleem dat ik ijzer tekort kom in mijn lichaam.Ik wel vleesvervangers zoal corn.