Bekijk originele versie : Marokkaanse nationaliteit en Visum voor Egypte??
Hello dames, wie kan me meer info geven wat betreft reizen naar Egypte...ik wil er namelijk er naar toe gaan samen met mijn man, maar mijn man heeft alleen een Marokkaanse paspoort (wel een verblijfsvergunning natuurlijk), en heb gehoord dat je dan langer op een visum voor egypte moet wachten dan als je een nederlandse paspoort hebt?
Bvd..
Salaam,
Nee lang hoef je tegenwoordig niet meer op een visum te wachten..
Het ligt er ook aan wat je lang noemt..Mijn vrouw heeft 3 weken moeten wachten toen ze nog haar marokaanse paspoort had..
Nee we hadden 4 mnd van te voren een reis naar hurkada geboekt..Ik heb in die tijd een visum aangevraagt..Mij is toen ook verteld dat het lang kan duren,maar al snel kon in mijn vrouws paspoort komen ophalen...Kan zijn dat we gewoon geluk hadden dat we het zo snel weer terug hadden...
Hello dames, wie kan me meer info geven wat betreft reizen naar Egypte...ik wil er namelijk er naar toe gaan samen met mijn man, maar mijn man heeft alleen een Marokkaanse paspoort (wel een verblijfsvergunning natuurlijk), en heb gehoord dat je dan langer op een visum voor egypte moet wachten dan als je een nederlandse paspoort hebt?
Bvd.
zo natuurlijk is het niet haahah maar evene antwoord op je vraag
egypte is een africaans land je hoeft geen ewtra visa te hebbne
ik ben een keer met mn man en mn schoonmoeder naar misser : egypte geweest mijn man heeft wel zn papieren maar zn moeder niet alleen marokkaans paspoort
ze heeft geen enkel papiertje uit europa
en toch zijn we met zn 3e gegaan
is wel 1.5 jaar geleden
Ik denk dat als je een copie van je ticket mee stuurt dat ze je wel zullen helpen.
Egypten is een prachtig land..Insha allah gaan ik en mijn vrouw samen met onze kinderen daar volgend jaar weer naar toe...
Ik heb van vrienden gehoord dat Sharm Sheik ook erg leuk is...
Vraag eerst na voor je een reis boekt of je echt 6mnd moet wachten op een visum..6mnd wachten op een visum is echt lang..Ik
Hoi hoi
Als je naar egypte wilt gaan moet je ook een visum hebben ook als je een nederlandse paspoort heb.Als je op het vliegveld bent aangekomen in egypte kan je een visum kopen Ongeveer 35 euro per persoon.Ik ben afgelopen zomer ook na Hurghada gegaan.Leuk daar. veel su6 als je nog vragen hebt let me know.
liefs DIna
miss_burberry
11-01-2006, 19:52
Ik ben precies een jaar geleden naar Egypte geweest.. Wij met een nederlands paspoort konden daar een visum kopen, op het vliegveld.. Iets van 25 euro dacht ik..
En er was ook een marokkaanse jongen met zijn nederlandse vriendin, en zij mocht door hij niet omdat hij een marokkaans paspoort had zonder visum, hij had dus in NL een visum moeten halen.. Dus voor een marokkaans paspoort heb je wel een visum nodig.. Je kan beter de Egyptische ambassade bellen..
Bvd.
hallo meid,
je mag in beide gevallen gewoon op vakantie en bij aankomst krijg je een visum tegen betaling. aan de balie/douane.:goedzo:
oke geniet ze als je gaat, waar gaat de reis naar toe? hurgada of sharm el sheik?
miss_burberry
11-01-2006, 23:36
hallo meid,
je mag in beide gevallen gewoon op vakantie en bij aankomst krijg je een visum tegen betaling. aan de balie/douane.:goedzo:
oke geniet ze als je gaat, waar gaat de reis naar toe? hurgada of sharm el sheik?
Dan is dat veranderd.. Vorig jaar mocht iemand er niet door met een marokkaans paspoort zonder visum.. :D
rbattiiaa
12-01-2006, 02:09
Bvd.
LIEVE SCHAT MET EEN MAROKKAANS PASPOORT HEB JE EEN VISUM NODIG DIE JE MOET AANVRAGEN BIJ DE AMBASSADE/CONSULAAT VAN EGYPTE IN DEN HAAG!!!!!! EN GA AUB NIET BOEKEN VOORDAT JE DE VISUM HEBT!!!!!
sorry dat ik met hoofdletters schrijf ik lees je topic en er komen hele nare herinneringen bij mij op :traan1: in 2004 had ik een super reis naar egypte geboekt samen met mijn man, sharm el sheikh 5 sterren hotel alles op en aan, we hebben er ons zo op verheugd dachten alles goed geregeld te hebben, reis betaald, koffers ingepakt etc.
Ik had de reis geboekt via reseller dreizen, daar ben ik ook geinformeerd over de visum vereisten, er werdt mij verteld dat ik geen visum nodig had, voor zowel nl als ma paspoort!!! Ik zou over 6 weken vertrekken, 1 week voor vertrek kreeg ik mijn tickets van het reisbureau sky international daarbij zat extra info toegevoegd en tot mijn schrik stond daar een stuk info bij over de visum vereisten, er stond nl paspoort kun je visum kopen bij aankomst overige nationaliteiten via de ambassade/consulaat van Egyptein den haag. Dus ik maandag gelijk bellen en mijn nachtmerrie werdt waar bleek dat je voor marokkaanse paspoort een visum moest aanvragen en dat je van min. 4 tot 6 weken wachttijd hebt. Was echt een drama, ik heb nog een spoedvisum aanvraag gedaan maar die kwam desondanks te laat. Ik was gewoon mijn vakantie kwijt, ik heb ook geen geld terug gehad van dreizen ze beweerden dat het niet kon dat ik niet geinformeerd was over de visum vereisten voor buitenlands paspoort, terwijl ik heel goed wist wat me verteld was, via de annuleringsverzekering kon ik ook niks verhalen want het ging om een buitenlands paspoort en geen nl. en dat viel niet onder de verzekering :moe: Mohiem hele gedoe echt een nachtmerrie. Ik heb echt spijt dat ik niet beter heb geinformeerd en dat ik van de 1ste beste info ben uitgegaan. Ik heb er echt een trauma aan overgehouden ik voelde me zo genept door ze, het gaat me niet om het geld dat ik niet terug heb gekregen maar feit dat ik min/meer misleidt ben, ze hadden me de reis nooit mogen verkopen, een visum ontvangen voor de vertrekdatum was zo ie zo niet haalbaar aangezien de wachttijd 4 tot 6 weken was. Ze hadden me veel beter moeten informeren.
Maar ja zoals een gezegde zegt ma mesak geer vin masak allah!
Dus meid na deze ervaring kan ik je wel vertellen dat ik zeker weet dat je een visum nodig heb als je een marokkaans paspoort hebt en dat je deze moet aanvragen en het ook een tijdje kan duren voordat je hem ontvangt. Dus eerst aanvragen en dan boeken voor de zekerheid, de visum is een half jaar geldig na in ontvangst name.
Ik wil trouwens nooit meer naar egypte :ego: ik ben echt helemaal afgeknapt op dat land :maf: Ik vindt het echt niet normaal dat je als islamitisch en nog wel afrikaans land een visum nodig hebt waar je weken op moet wachten terwijl een europeans land gewoon in en uit kunt lopen! Ik was echt kwaad, deze regeling geldt trouwens niet voor arabische landen, een aantal maar waaronder marokko.
Ik heb naar meerdere vakantie bestemmingen geweest waaronder Brazilie, Turkije en andere nou ik geloofde me oren niet toen ik consulaat belde en ze zeiden nederlands paspoort moet je een visum kopen en met een marokkaans paspoort geen visum vereisten!! Weet je ik heb wel 10x gebeld met de consulaats om bij verschillende personen te checken of de info die ik kreeg wel klopte :hihi:
miss_burberry
12-01-2006, 13:41
zo natuurlijk is het niet haahah maar evene antwoord op je vraag
egypte is een africaans land je hoeft geen ewtra visa te hebbne
ik ben een keer met mn man en mn schoonmoeder naar misser : egypte geweest mijn man heeft wel zn papieren maar zn moeder niet alleen marokkaans paspoort
ze heeft geen enkel papiertje uit europa
en toch zijn we met zn 3e gegaan
is wel 1.5 jaar geleden
Verblijft de moeder van je man dan illegaal in belgie? :confused:
Ik neem aan dat ze een schengen-visum heeft, als ze geen verblijfsvergunning heeft voor belgie.. Hoe is ze anders belgie binnen gekomen? :maf2:
Het klopt dat in veel afrikaanse en midden oosten landen je geen visum nodig hebt met een marokkaans paspoort.. Maar in Egypte schijnen ze daar moeilijk over te doen.. Misschien had je schoonmoeder gewoon geluk.. :D
miss_burberry
12-01-2006, 13:48
Sharm sheik Insh'Allah...maar heb nog niet geboekt eerst een visum aanvragen voor mijn man.:)
Sharm el sheik is leukkkkk.. Daar ben ik ook geweest.. Neem ook wat extra centjes mee om te shoppen.. Je hebt daar echt leuke dingen, vooral zilver en allerlei sieraden :D
:banana: have fun..
rbattiiaa
12-01-2006, 13:55
Zo meid wat erg zeg om je verhaal te lezen!! ongeloofelijk, echt zonde van je geld wat een teleurstelling!!
vind het ook absurd dat je een Visum nodig hebt voor Egypte als een marokkaanse paspoort hebt, terwijl je voor Turkije niet nodig is met een Marokkaanse Paspoort!
En je moet zulke dingen gewoon van te voren uitzoeken, een reisbureau is alleen uit op winst en word je niet altijd goed geinformeerd.
Ik wist wel dat je voor Egypte een visum nodig is maar mijn vraag is eigenlijk hoe het duurt met een marokkaanse paspoort.
Ik ben het drama bijna te boven :hihi: Maar ik vertrouw geen enkel reisbureau meer.
Ja was zeker zonde van het geld 1500 euros weg!! Ik had er wel werk van kunnen maken maar het was voor mij moeilijk om te bewijzen dat ik verkeerde info heb gekregen omdat ze me mondeling hebben ingelicht, volgens ANVR is reisbureau verplicht om je juist en op tijd te informeren maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van visum.
Ja mijn reactie mbt aanvragen van de visum is eigelijk nav verschillende reactie die ik had gelezen, waarin staat dat het niet nodig was met een ma. paspoort. Maar een aavraag duurt dus 4 tot 6 weken. Kan zijn dat je hem eerder krijgt maar zou daar niet op gokken.
Success met je aanvraag en alvast heel veel plezier.
miss_burberry
12-01-2006, 13:56
Egypte Ambassade Badhuisweg 92 2587 CL Den Haag 070-3542000
Je kan hun even het beste bellen, zij weten hoe de regels exact zijn.. Want ik kan me voorstellen dat je gek wordt, de 1 zegt dit de ander dat :maf2:
:D
Lieve schat, Je moet zeker alles regelen voordat je gaat. We zijn vorige zomer ik en mijn man naar egypte gegaan percies naar sharm el sheik. Ik heb nederlandse nationaliteit en mijn man heeft gewoon marokkaanse. Bij hem deden ze wel moeilijk en trouwens ook nog bij een andere marokkaans meisje met een marokkaans nationaliteit. Wij haden bij GoMundo geboekt en hebben meteen ook voor de visum moeten betalen. Het is eigenlijk meer een fooi zo moet je dat zien.
Maar Sharm el Sheik is buiten gewoon prachtig. We zijn 3 dagjes naar Cairo gegaan met de bus zelf geregeld en is veel goedkoper, hotels zijn zat in cairo en de bussen zijn zeker confortabel. Cairo is zeker moeite waard om te zien en voor al die prachtige Nijl en Pyramides. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.