Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Misbruik!!!!!

Pagina's : [1] 2 3

Safira75
15-05-2002, 19:12

Salaam, Ik heb dit bericht al in een andere topic geplaatst. Maar vond het toch een goed idee om dit bericht een "eigen" topic te geven!! Naar aanleiding van een aantal verhalen die we hier lezen van vrouwen over sexueel misbruik zijn we als initiatief samen met enkele anderen leden van Yasmina.nl zijn we begonnen met een mailinglist voor mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt. Deze mailinglist geeft je de mogelijkheid om anoniem te chatten, mailen en discussieren met andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Via de mailinglist kan je je verhaal ook nog kwijt, informatie verkrijgen en vragen stellen. En dit allemaal anoniem. De mensen die hier aan meewerken (die graag onbekend willen blijven) zijn allemaal "ervaringsdeskundigen"- mensen dus, die het zelf mee hebben gemaakt. De bedoeling is om steun te vinden bij elkaar en informatie uit te wisselen. Op termijn - bij voldoende belangstelling- zullen er ook praatgroepen woden georganiseerd voor diegen die daar behoefte aan hebben. Er is momenteel een website opgezet om het contact makkelijker te maken. Dit is een voorlopige website. Zodra er meer mensen lid worden van de mailinglist zal deze site worden uitgebreid en vernieuwd. Op deze site kan je je onderaan ook inschrijven voor de mailinglist. Wanneer er genoeg leden zijn om te starten krijg je dan een berichtje!! adres: http://members.tripod.com/~care4you0 Voel je niet alleen zusters!! Er zijn meer zoals jij!! Help elkaar!!

camjo
15-05-2002, 19:19
Origineel gepost door Safira75 Salaam, Ik heb dit bericht al in een andere topic geplaatst. Maar vond het toch een goed idee om dit bericht een "eigen" topic te geven!! Naar aanleiding van een aantal verhalen die we hier lezen van vrouwen over sexueel misbruik zijn we als initiatief samen met enkele anderen leden van Yasmina.nl zijn we begonnen met een mailinglist voor mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt. Deze mailinglist geeft je de mogelijkheid om anoniem te chatten, mailen en discussieren met andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Via de mailinglist kan je je verhaal ook nog kwijt, informatie verkrijgen en vragen stellen. En dit allemaal anoniem. De mensen die hier aan meewerken (die graag onbekend willen blijven) zijn allemaal "ervaringsdeskundigen"- mensen dus, die het zelf mee hebben gemaakt. De bedoeling is om steun te vinden bij elkaar en informatie uit te wisselen. Op termijn - bij voldoende belangstelling- zullen er ook praatgroepen woden georganiseerd voor diegen die daar behoefte aan hebben. Er is momenteel een website opgezet om het contact makkelijker te maken. Dit is een voorlopige website. Zodra er meer mensen lid worden van de mailinglist zal deze site worden uitgebreid en vernieuwd. Op deze site kan je je onderaan ook inschrijven voor de mailinglist. Wanneer er genoeg leden zijn om te starten krijg je dan een berichtje!! adres: http://members.tripod.com/~care4you0 Voel je niet alleen zusters!! Er zijn meer zoals jij!! Help elkaar!! :duim:

sahira
15-05-2002, 20:16
Goed initiatief....:duim:

Safira75
15-05-2002, 21:13
Bedankt Mohammed Justice en Sahira voor jullie steun!! Ik hoop dat mensen zich bij ons voegen om te helpen- of om hulp te zoeken!! Iedereen is welkom en alle beetjes helpen!!

Tifah
15-05-2002, 21:23

Mee eens. Een heel goed initiatief! Laten we hopen dat er meiden zijn die ook geholpen willen worden. Door alleen ervaringen uit te wisselen of te lezen wat de anderen hebben meegemaakt geeft je toch het gevoel dat jij niet de enige bent. Doen dus! :duim:

PABLO_ESCOBAR
15-05-2002, 22:04
Hopen dat de leden het respect kunnen opbrengen om deze topic clean te houden van onzin. Geen paniek ik ben al weg.

Safira75
15-05-2002, 23:40
Ik ben blij te zien dat er zulke positieve reacties zijn!!! Hoe meer mensen hier hun steun al betuigen, hoe meer de meiden zich gesteund voelen!!!

Tifah
16-05-2002, 00:50
Origineel gepost door Mexicaanse Vrouwen die misbruikt worden hebben het grotendeels aan zich zelf te danken.. Ze lopen er bij als snolle ps : Natuurlijk zijn er vrouwen die misbruikt worden waar ze zelf niks aan doen maar die hoeveelheid kan je verwaarloze Pardon? Die vrouwen hebben het aan zichzelf te danken? Ze lopen erbij als snollen? Dan zal ik jou een ding vertellen, NIEMAND maar dan ook NIEMAND vraagt om misbruikt te worden, niet mentaal en zeker niet fysiek. Hoe durf jij te zeggen dat deze vrouwen er zelf om vragen? Omdat ze er als "snollen" bij lopen? Weet je dat daarbuiten ook GESLUIERDE vrouwen seksueel misbruikt worden? Zelfs kinderen van een jaar of 4. Ligt het aan de vrouwen zelf? Nee, eerder aan de mannen!! Niemand heeft het recht om iemand pijn te doen, of diegene er nou omvraagt ofniet!!

Safira75
16-05-2002, 07:31
Origineel gepost door Mexicaanse Vrouwen die misbruikt worden hebben het grotendeels aan zich zelf te danken.. Ze lopen er bij als snolle ps : Natuurlijk zijn er vrouwen die misbruikt worden waar ze zelf niks aan doen maar die hoeveelheid kan je verwaarloze mensen zoals jij zijn walgelijk - zonde om woorden aan vuil te maken.

sahira
16-05-2002, 08:24
Origineel gepost door Mexicaanse Vrouwen die misbruikt worden hebben het grotendeels aan zich zelf te danken.. Ze lopen er bij als snolle ps : Natuurlijk zijn er vrouwen die misbruikt worden waar ze zelf niks aan doen maar die hoeveelheid kan je verwaarloze Salaam Mexicaanse Ik heb nog niet het genoegen gehad om kennis met je te maken....dit is de eerste keer, en gelijk raak!! Je reactie is niet alleen kleinerend voor sexueel misbruikte vrouwen, maar getuigt ook van ontwetendheid. Ter informatie: in nederland heeft 1 op de 5 vrouwen met sexueel- of huiselijk geweld te maken.....deze cijfers die overigens door het Forum zijn gepubliceerd, laten zien dat de vrouwen het NIET aanzichzelf te danken hebben....maar aan een echtgenoot of ander familid...(www.huiselijkgeweld.nl) Als vrouw ( dat neem ik nl. aan te lezen aan je nickname) moet zoiets je aan het denken zetten, en ik hoop dat je je mening dan veranderd. Sexueel misbruik komt ook in niet-westerse culturen voor, en ook moslims maken zich hieraan schuldig.....door er niet over te praten houden we dit misbruik in stand.....think about it!!! Salaam Sahira

Safira75
16-05-2002, 09:39
Origineel gepost door sahira Salaam Mexicaanse Ik heb nog niet het genoegen gehad om kennis met je te maken....dit is de eerste keer, en gelijk raak!! Je reactie is niet alleen kleinerend voor sexueel misbruikte vrouwen, maar getuigt ook van ontwetendheid. Ter informatie: in nederland heeft 1 op de 5 vrouwen met sexueel- of huiselijk geweld te maken.....deze cijfers die overigens door het Forum zijn gepubliceerd, laten zien dat de vrouwen het NIET aanzichzelf te danken hebben....maar aan een echtgenoot of ander familid...(www.huiselijkgeweld.nl) Als vrouw ( dat neem ik nl. aan te lezen aan je nickname) moet zoiets je aan het denken zetten, en ik hoop dat je je mening dan veranderd. Sexueel misbruik komt ook in niet-westerse culturen voor, en ook moslims maken zich hieraan schuldig.....door er niet over te praten houden we dit misbruik in stand.....think about it!!! Salaam Sahira Bedankt voor je reactie Sahira- ik heb me in mijn bovenstaande reactie laten meeslepen! Stom, had ik niet moeten doen !! THANKS!

sahira
16-05-2002, 09:52
Origineel gepost door Safira75 Bedankt voor je reactie Sahira- ik heb me in mijn bovenstaande reactie laten meeslepen! Stom, had ik niet moeten doen !! THANKS! Safira........niets te danken, het heeft me jaren gekost om me niet boos of agressief te reageren wanneer ik met dit soort reacties geconfronteerd wordt....Alhamdoelilah, ik heb gemerkt dat ik het ook anders kan!! beslama......Sahira........... :zwaai:

Safira75
16-05-2002, 11:03
Ik zet af en toe maar een berichtje neer - om het onderwerp een beetje bovenaan te houden. Op die manier kunnen zoveel mogelijk mensen het lezen en misschien participeren. Anderen die dit initiatief willen steunen roep ik op hetzelfde te doen. Los daarvan kan je uiteraard je mening erover geven in deze topic!

Tifah
16-05-2002, 12:19
Safira ik begrijp je, zulke mensen moet je je woorden niet vuil aanmaken. Sahira, Mexicaanse is een jongen. Dat blijkt uit vele reply's op dit forum, allemaal reacties die je kan vergelijken met die van Hezbolaah en dat ander soort tuig. Ik zeg "tuig" omdat ze heel goed kunnen preken over het godsdienst, maar geen ene reet eraan doen. In mijn ogen is het TUIG!! En zulke reacties als hierboven maken mij woedend omdat het zo onwetend en dom is!

Safira75
16-05-2002, 12:33

ja het is inderdaad een jongen (met een identiteitscrisis) beste is negeren. Bij deze dus.....

Pagina's : [1] 2 3