Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Donatie bij moskee

Nijntje87
10-01-2006, 18:44

Wat vinden jullie van de stelling dat moskee verkeerd omgaan met het vragen van donatie bij speciale gelegenheden ( denk aan eleid ) . Daarmee bedoel ik dat ze hebberig overkomen en het lijkt of geld de nummer 1 hoofdzaak is. Kijk een moskee moet natuurlijk ook rond kunnen komen maar dan moet je het wel op een fatsoenlijke manier kunnen aanpakken.

Nijntje87
10-01-2006, 18:56
Dit gaat nergens over; een persoon die de financien door iemand verzorgd worden heet een boekhouder/accountant. Een accountant is een beroep waarvoor een speciale opleiding nodig is. Een accountant controleert de financiële handelingen en rapportage van een bedrijf of kerk/moskee enz. Voor een jaarverslag van een aan de beurs genoteerd bedrijf is een accountantsverklaring nodig. Okeeeeeeeeeeeeeeej dat is dus niet wat ik bedoel :jammer: ''een persoon die de financien door iemand verzorgd worden '' en deze zin ook niet echt :nerd:

Nijntje87
10-01-2006, 19:04
Jij begint hier over boekhouden als ik het over donaties heb dus wie dwaalt er hier af.... en ga anders naar lingo kijken .. S . . . . l

Marrakick
10-01-2006, 19:11
Wat vinden jullie van de stelling dat moskee verkeerd omgaan met het vragen van donatie bij speciale gelegenheden ( denk aan eleid ) . Daarmee bedoel ik dat ze hebberig overkomen en het lijkt of geld de nummer 1 hoofdzaak is. Kijk een moskee moet natuurlijk ook rond kunnen komen maar dan moet je het wel op een fatsoenlijke manier kunnen aanpakken. Beste Nijntje, niet voor het één of ander, maar waarom geloven moslims dat hun geloof zoveel beter is dan katholieken? Is dat niet hypocriet en met oogkleppen op kijken? Leert er dan nooit iemand van de geschiedenis? De katholieken (da's exact hetzelfde als een moslim hoor) waren er dik 700 jaar eerder dan de moslims. Voor de rest is de geschiedenis best vergelijkbaar. De moslims hoeven dus maar naar de katholieken te kijken om te zien wat er gebeurd met waarschijnlijk elk geloof. Ik ga geen waarde aan een geloof hangen, dat is ieder voor zich. Maar uit ELK geloof staan mensen op die macht en geld heel hoog hebben zitten in hun verlangens. Vooral de combinatie levert gevaar op. De macht zorgt voor invloed. Je kunt het plaatje zelf wel inkleuren. Waarom zouden katholieken ooit grote kerken nodig gehad hebben? Waarom hebben moslims grote moskeen nodig? Allemaal onzin. Allemaal machtsvertoon en geldklopperij. Daarom hoeven zeker niet alle moslims zo te zijn. Maar in elk geloof lopen mensen rond die macht en geld boven de kwaliteit van leven stellen. De katholieken hebben daar korte metten mee gemaakt. Ze laten de machthebbers links liggen en bezoeken de kerken niet meer. Dat wil echt niet zeggen dat ze niet meer katholiek zijn. Geloof beleef je namelijk enkel zelf en niemand kan je voorschrijven hoe en wat. Klopt de Koran? Klopt de Bijbel? Klopt de Thora of is waar wat IK zeg? Alle boeken zijn afwijkend en er is maar EEN God. Dus............alle boeken zullen wel een kern van waarheid hebben, maar de manier waarop ze gelezen worden zal de doorslag geven.

Mordinho
10-01-2006, 19:23

Dit gaat nergens over; een persoon die de financien door iemand verzorgd worden heet een boekhouder/accountant. Een accountant is een beroep waarvoor een speciale opleiding nodig is. Een accountant controleert de financiële handelingen en rapportage van een bedrijf of kerk/moskee enz. Voor een jaarverslag van een aan de beurs genoteerd bedrijf is een accountantsverklaring nodig. Ah stommeling waar heb jij het over??? Die jongen heeft het over een donatie aan een moskee en jij hebt het over een beursgenoteerd onderneming.... Als je wil laten zien dat je slim bent moet je wel onderwerp gerelateerd blijven he...Want wallah je kraamt onzin uit in dit geval.....

Mordinho
10-01-2006, 19:27
Beste Nijntje, niet voor het één of ander, maar waarom geloven moslims dat hun geloof zoveel beter is dan katholieken? Is dat niet hypocriet en met oogkleppen op kijken? Leert er dan nooit iemand van de geschiedenis? De katholieken (da's exact hetzelfde als een moslim hoor) waren er dik 700 jaar eerder dan de moslims. Voor de rest is de geschiedenis best vergelijkbaar. De moslims hoeven dus maar naar de katholieken te kijken om te zien wat er gebeurd met waarschijnlijk elk geloof. Ik ga geen waarde aan een geloof hangen, dat is ieder voor zich. Maar uit ELK geloof staan mensen op die macht en geld heel hoog hebben zitten in hun verlangens. Vooral de combinatie levert gevaar op. De macht zorgt voor invloed. Je kunt het plaatje zelf wel inkleuren. Waarom zouden katholieken ooit grote kerken nodig gehad hebben? Waarom hebben moslims grote moskeen nodig? Allemaal onzin. Allemaal machtsvertoon en geldklopperij. Daarom hoeven zeker niet alle moslims zo te zijn. Maar in elk geloof lopen mensen rond die macht en geld boven de kwaliteit van leven stellen. De katholieken hebben daar korte metten mee gemaakt. Ze laten de machthebbers links liggen en bezoeken de kerken niet meer. Dat wil echt niet zeggen dat ze niet meer katholiek zijn. Geloof beleef je namelijk enkel zelf en niemand kan je voorschrijven hoe en wat. Klopt de Koran? Klopt de Bijbel? Klopt de Thora of is waar wat IK zeg? Alle boeken zijn afwijkend en er is maar EEN God. Dus............alle boeken zullen wel een kern van waarheid hebben, maar de manier waarop ze gelezen worden zal de doorslag geven. Wallah ik wist niet dat hier slimme mensen rond zworven......Wallah zo denk ik ook.....Als de geschiedenis zich maar niet herhaalt met de islam....

boeddha
10-01-2006, 19:47
Hebben ze in de moskee dan geen "collectezakje "waar ze mee langs de gelovigen kunnen gaan..............?:nerd:

Nijntje87
10-01-2006, 19:52
wajoooooooooooooooooooooooow dat is nou juist waar ik het over heb aah sahbi.....