Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Spanje arresteert mogelijke terroristen

datisgeenstijl
10-01-2006, 18:11

di 10 jan 2006, 17:40 Spanje arresteert mogelijke terroristen MADRID - De Spaanse politie heeft dinsdag tijdens razzia's in een aantal steden zeker twintig mensen gearresteerd die ervan worden verdacht radicale moslims te hebben gerekruteerd voor aanslagen in Irak. Ook zouden zij financiële en logistieke hulp aan terroristen hebben verleend. Dat heeft minister Alonso van Binnenlandse Zaken gezegd. Volgens hem zijn door de arrestaties twee met elkaar in contact staande islamitische terreurcellen ontmanteld, een in Madrid en een in Barcelona. De leider van de cel in Madrid, een Algerijn, is volgens de Spaanse autoriteiten opgeleid in kampen van het terreurnetwerk Al Qaida in Afghanistan. Hij hield zich de afgelopen tijd vermoedelijk bezig met plannen voor een toekomstige aanslag, mogelijk ergens in Europa. Er zijn echter geen aanwijzingen voor een ophanden zijnde aanslag. Er bestaan volgens Alonso sterke aanwijzingen dat een lid van de cel in Barcelona was betrokken bij een zelfmoordaanslag in november 2003 op een Italiaans militair steunpunt in de Zuid-Iraakse stad Nasiriya. Daarbij kwamen negentien Italianen en negen Irakezen om het leven. Vijftien arrestanten zijn van Marokkaanse komaf, drie zijn Spanjaarden, een Turks en de laatste komt uit Algerije. Onder de arrestanten bevindt zich een imam van een moskee. Aan de arrestatieacties namen honderden politiemensen deel. Zij doorzochten in de nacht van maandag op dinsdag woningen en bedrijven in Madrid, Barcelona en de Baskische stad Lasarte. Daarbij namen zij computermateriaal, documenten en contant geld in beslag. http://www.telegraaf.nl/buitenland/31556491/Spanje_arresteert_mogelijke_terroristen.html ---------------------------------------------------------- en als ik zoiets zeg vliegen de rode punten mij om de oren . De arrestanten onderhielden volgens de politie contacten met gelijkgestemden in Frankrijk, België, Nederland, Turkije, Algerije, Syrië, Marokko en Irak. De Spaanse politie arresteerde vorige maand bij twee omvangrijke razzia's 22 personen op verdenking van terroristische activiteiten.

Dufresne
10-01-2006, 18:23
Vredelievende islam.

datisgeenstijl
10-01-2006, 18:26
met een "geinspireerde geestelijke leiding"

aplat
10-01-2006, 18:32
Jaja, Het gaat maar door ! Maar dit zijn natuurlijk geen goede en vredelievende moslims. Wat zeg ik: Het zijn helemaal geen moslims. Zij geven zich er slechts voor uit ! Het zijn ordinaire criminelen. :kwaad: Maar wel met een mogelijk terroristisch oogmerk.

Blade20
10-01-2006, 18:40

Mensen die aanslagen plegen uit naam voor de Islam zijn geen Islamieten, maar anti-Islamieten. Hun steunen makkt je ook een anti-Islamiet. Gebeden kunnen je dan ook niet helpen van Allah's straf.

datisgeenstijl
10-01-2006, 21:01
ik denk dat ze allemaal zullen ontkennen een gokje ?? ze zijn gewoon "brave" mensen die de moskee bezoeken en huiskamer bijeenkomsten hebben. daar praten ze over het geloof enz