Bekijk volle/desktop versie : Actie voor meer vlaggen Palestijnen



Pagina's : [1] 2

03-06-2002, 15:22
De actie van Gretta Duisenberg krijgt navolging. Een pro-Palestijnse groepering in Haarlem is een actie begonnen om Nederlanders ertoe te bewegen de Palestijnse vlag uit te hangen. Het initiatief volgt op de rel die ontstond doordat Duisenberg aan haar balkon in de Diepenbrockstraat in Amsterdam-Zuid een Palestijnse vlag had gehangen.

Woordvoerder K. van Broekhoven van de groepering Breed platform Palestina 35 jaar bezet en twee medeleden hebben zelf ook de Palestijnse vlag hangen. De actie moet volgens Van Broekhoven de vrijheid van meningsuiting verdedigen. De Haarlemse groepering bestaat sinds een maand. Bij de eerste activiteit, op 4 mei (dodenherdenking), was Gretta Duisenberg, de vrouw van president Wim Duisenberg van de Europese Centrale Bank, gastspreekster. Broekhoven zegt dat hij zeer onder de indruk was van haar optreden.

Gretta Duisenberg heeft haar eigen vlag inmiddels overgedragen aan een hbo-docent uit Gorichem, die het dundoek door het land wil laten circuleren. Wim Duisenberg haalde de vlag vorige week van de pui nadat het World Jewish Congress had geprobeerd hem tot ongewenst persoon te laten verklaren in de VS.

De organisatie Federatief Joods Nederland (FJN) diende vorige week een strafklacht in tegen Gretta Duisenberg. Met de vlag zette zij volgens FJN aan tot haat. Ook zou zij zich schuldig hebben gemaakt aan antisemitisme, door te zeggen dat rijke joden uit Amerika schuldig zijn aan de ellende van het Palestijnse volk.

Gretta Duisenberg ontkent dat. Volgens haar wordt de Israëlische regering veel te volgzaam gesteund door de Amerikaanse president, die zijn zijn oor laat hangen naar de invloedrijke lobby van joden in de VS.

14-06-2005, 20:59


Nog even en er word opgeroepen om geld in te zamelen voor palestijnen die zichzelf in een joodse bus willen opblazen ..... uuuhhh .... o dat gebeurt ook al.

14-06-2005, 22:03

Citaat door knorrepotje:
Nog even en er word opgeroepen om geld in te zamelen voor palestijnen die zichzelf in een joodse bus willen opblazen ..... uuuhhh .... o dat gebeurt ook al.
de rijke joden in Amerika doen niets anders dan geld van de amerikaanse belasting betaler stelen en aan de oorlogmisdadiger sharon geven zo dat hij meer kinderen kan vermoorden en huizen van gezinnen kan opblazen....


zo lang de bezeting duurt heeft het palestijns volk het recht de bezetter op elke manier te verjagen van hun bestolen land..............


jij zou ook het zelfde doen............ alleen wil je dat niet toegeven omdat je waarschijnlijk een van die joden bent.....

14-06-2005, 22:07

Citaat door amazigharifi:
de rijke joden in Amerika doen niets anders dan geld van de amerikaanse belasting betaler stelen en aan de oorlogmisdadiger sharon geven zo dat hij meer kinderen kan vermoorden en huizen van gezinnen kan opblazen....


zo lang de bezeting duurt heeft het palestijns volk het recht de bezetter op elke manier te verjagen van hun bestolen land..............


jij zou ook het zelfde doen............ alleen wil je dat niet toegeven omdat je waarschijnlijk een van die joden bent.....
Ik ben geen jood EN geen moslim, dus ik kan er onbevooroordeelt tegenaan kijken, de agressor zijn toch echt de palestijnen, dat de Israeliers allers eraan proberen te doen om zichzelf te verdedigen begrijp ik wel.

15-06-2005, 01:51



Citaat door knorrepotje:
Ik ben geen jood EN geen moslim, dus ik kan er onbevooroordeelt tegenaan kijken, de agressor zijn toch echt de palestijnen, dat de Israeliers allers eraan proberen te doen om zichzelf te verdedigen begrijp ik wel.
Palestijnen de agressors??
Wat lul jij nou weer mafkees!
Hoe zou jij het vinden als Nederland jou landje weer eens bezet!!
Kijk je lekker toe, terwijl jou familie verkracht en vermoord wordt, of vecht je voor je land!???

15-06-2005, 07:22

Citaat door knorrepotje:
Ik ben geen jood EN geen moslim, dus ik kan er onbevooroordeelt tegenaan kijken, de agressor zijn toch echt de palestijnen, dat de Israeliers allers eraan proberen te doen om zichzelf te verdedigen begrijp ik wel.
Dat zie je toch echt verkeerd, de Israëli's gebruiken het leger tegen de Palestijnse bevolking, en de Palestijnen proberen ze terug te pakken, wie is er dan de agressor? De Israëli's of de Palestijnen? Ik dacht de Israëli's.. Of zijn in jouw ogen de Iraki's de agressors in het Irak verhaal, en niet de Amerikanen??

Als de Israëli's door de huizen van Palestijnen heen gaan rijden met gepantserde bulldozers, alleen omdat ze een muur willen bouwen, of ze de bewoners van het huis ervan verdenken een aanslag voor te bereiden, dan is Israël de agressor, niet de Palestijnen, dat ze vervolgens de Israëlische bevolking terug willen pakken, is niet goed te keuren, maar ik kan het wel begrijpen..

Je zou eens de docu Death in Gaza moeten kijken, dan denk je er wel anders over...

hier het verhaal van Death in Gaza

15-06-2005, 07:24

Citaat door knorrepotje:
Ik ben geen jood EN geen moslim, dus ik kan er onbevooroordeelt tegenaan kijken, de agressor zijn toch echt de palestijnen, dat de Israeliers allers eraan proberen te doen om zichzelf te verdedigen begrijp ik wel.
De agresors zijn de palsetijnene??.........Wat klest jij nou weer uit je nek???By the way aan de ene kant zeg je ik kan er onbevoordeeld naar kijken maar tegelijkereiit trek je een conclusie dat helemaal nergens op slaat, waarop baseer je je dat?? Het is geen kwestie van agresors aanwijzen, maar het moet van beide kanten ophouden, er is van beide kanten veel geweld alhoewel israel het harder aapakt dan de palstijnen, want zij gebruiken immers alleen stenen als wapen maar de israeilers daarintegen gebruiken enorme wapentuigen, dus hou alsjeblifet op met je domme conlusie.

15-06-2005, 07:34

Citaat door moslima4 life:
Het is geen kwestie van agresors aanwijzen, maar het moet van beide kanten ophouden, er is van beide kanten veel geweld alhoewel israel het harder aapakt dan de palstijnen, want zij gebruiken immers alleen stenen als wapen maar de israeilers daarintegen gebruiken enorme wapentuigen
Alleen stenen? Er wil ook nog weleens een Palestijnse bom ontploffen in een bus of discotheek. Misschien dat de harde aanpak van Israel een reactie is op dat geweld?

15-06-2005, 09:31

Citaat door amazed observer:
Alleen stenen? Er wil ook nog weleens een Palestijnse bom ontploffen in een bus of discotheek. Misschien dat de harde aanpak van Israel een reactie is op dat geweld?
Misschien is de reactie van de Palestijnen een reactie op de harde aanpak van Pisrael

15-06-2005, 10:19

Citaat door DeerHunter:
Misschien is de reactie van de Palestijnen een reactie op de harde aanpak van Pisrael
Dat kan ook, maar dan niet beweren dat de Palestijnen alleen maar stenen gooien.

15-06-2005, 21:21

Citaat door moslima4 life:
De agresors zijn de palsetijnene??.........Wat klest jij nou weer uit je nek???By the way aan de ene kant zeg je ik kan er onbevoordeeld naar kijken maar tegelijkereiit trek je een conclusie dat helemaal nergens op slaat, waarop baseer je je dat?? Het is geen kwestie van agresors aanwijzen, maar het moet van beide kanten ophouden, er is van beide kanten veel geweld alhoewel israel het harder aapakt dan de palstijnen, want zij gebruiken immers alleen stenen als wapen maar de israeilers daarintegen gebruiken enorme wapentuigen, dus hou alsjeblifet op met je domme conlusie.
Waarop het baseer is het volgende:
Iedere actie van het Israelische leger is een reactie op een palestijnse aanslag. Dit vermelden ze er ook altijd bij.

Iemand die een muur bouwt is iemand die zich wil verdedigen! iemand die wilt aanvallen zet geen muur neer.

De acties van Israeliers is gericht tegen mensen die ze verdenken van aanvallen, acties van palestijnen zijn het willekeurig opblazen van onschuldige burgers die toevallig de verkeerde bus hebben genomen of in het verkeerde restaurant zijn gaan eten.

15-06-2005, 21:24

Citaat door knorrepotje:
Waarop het baseer is het volgende:
Iedere actie van het Israelische leger is een reactie op een palestijnse aanslag. Dit vermelden ze er ook altijd bij.

Iemand die een muur bouwt is iemand die zich wil verdedigen! iemand die wilt aanvallen zet geen muur neer.

De acties van Israeliers is gericht tegen mensen die ze verdenken van aanvallen, acties van palestijnen zijn het willekeurig opblazen van onschuldige burgers die toevallig de verkeerde bus hebben genomen of in het verkeerde restaurant zijn gaan eten.
Dus ze verdenken alle Palestijnen? Hoe wou je anders het willekeurig bulldozeren van woningen noemen???

15-06-2005, 21:31



Citaat door DutchBart:
Dus ze verdenken alle Palestijnen? Hoe wou je anders het willekeurig bulldozeren van woningen noemen???
Wat ze hiermee willen bereiken is heel simpel, nu worden er raketten afgevuurt vanuit dorpjes, zo een dorpje word dan daarna met de grond gelijk gemaakt. De Israeliers hopen dat dorpelingen gaan protesteren als er mensen zijn die vanuit hun dorpje raketten op de israeliers afschieten.

Laat ze maar eens vanuit een kwetsbare positie (open terrein) raketten afvuren, dan kunnen de israeliers tenmiste de aanvaller aanvallen. Vanuit dorpjes opereren is echt heel laag, en dan ook nog op woningen van burgers schieten.....


Ik denk dat de actie van de Israeliers de beste methode is die ze kunnen hanteren.

16-06-2005, 00:04

Citaat door knorrepotje:
Wat ze hiermee willen bereiken is heel simpel, nu worden er raketten afgevuurt vanuit dorpjes, zo een dorpje word dan daarna met de grond gelijk gemaakt. De Israeliers hopen dat dorpelingen gaan protesteren als er mensen zijn die vanuit hun dorpje raketten op de israeliers afschieten.

Laat ze maar eens vanuit een kwetsbare positie (open terrein) raketten afvuren, dan kunnen de israeliers tenmiste de aanvaller aanvallen. Vanuit dorpjes opereren is echt heel laag, en dan ook nog op woningen van burgers schieten.....


Ik denk dat de actie van de Israeliers de beste methode is die ze kunnen hanteren.
Dat is wat ze willen bereiken, wat ze bereiken is dat deze mensen niks meer te verliezen hebben, en in de mensen die die raketten afschieten de mensen zien die voor hun opkomt, het werkt dus averechts...

16-06-2005, 00:10

Citaat door DutchBart:
Dat is wat ze willen bereiken, wat ze bereiken is dat deze mensen niks meer te verliezen hebben, en in de mensen die die raketten afschieten de mensen zien die voor hun opkomt, het werkt dus averechts...
DAT het werkte zei ik niet, maar veel meer kunnen ze niet doen.

De terroristen proberen te elimineren .... eigenlijk precies wat ze proberen.

Als ik dat probleem moest aanpakken zou ik het waarschijnlijk niet veel anders doen, wat ze wel bereiken is dat de dorpjes binnen shotafstand van Joodse huizen plat gaan, dus er kunnen dan tenminste geen raketten meer worden afgeschoten. De voornaamste taak van de overheid is de veiligheid van zijn burgers proberen te waarborgen.

Pagina's : [1] 2