Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verliefd op iemand die niet gelooft

cj_tetuani
28-04-2003, 13:39

Ik ben superverliefd en je raadt het natuurlijk al: Zij gelooft niet! Nou ja zij gelooft (hoopt) wel dat God bestaat en denkt ook dat er leven na de dood is enzo, maar ja, zij is, zeg maar, niet even ver met het geloof als dat ik ben. Ik heb er al voor gebeden want ik wil graag Allahs wil doen maar wat moet ik nou?"

Itsjustme
28-04-2003, 13:41
haar gewoon in haar waarde laten jongen is het beste komt het van haar kant ala zo niet tjah heb je weinig keus denk ik... ciao

mocro_souhaila
28-04-2003, 13:42
laat zien dat je begrip voor haar hebt.....lzorg dat ze dingen gaat lezen over de Islaam, ga samen lezen...vertel haar erover....Dan weet ik bijna cker dat als ze er al de moeite voor neemt het te lezen..........Dat ze Insha allah de goede richting opgaat...en dat is dan allemaal dankzij jou... Kus souhaila

C_OUJDIA
28-04-2003, 13:44
Tijd zal het leren. Blijf vertrouwen...haar niet dwingen om een besluit te maken waar ze niet helemaal 100% achter staat. Dnoeb 3lik. Sterkte

cj_tetuani
28-04-2003, 13:45

Beetje jammer. Ben je lekker verliefd en dan moet je weer nadenken of het wel goed is. Maarja.

Noa
28-04-2003, 13:46
Origineel gepost door C_OUJDIA Tijd zal het leren. Blijf vertrouwen...haar niet dwingen om een besluit te maken waar ze niet helemaal 100% achter staat. Dnoeb 3lik. Sterkte juist ja...succes!! en verliefd zijn is ook niet altijd even leuk hoor terwijl dat juist wel de bedoeling is :(

The_Eyes
28-04-2003, 13:47
dumpen!!! je zegt je bent verliefd onderdruk de gevoelens voor dat thet houden van wordt. nu kan t nog.

Soefy
28-04-2003, 13:50
Origineel gepost door cj_tetuani Beetje jammer. Ben je lekker verliefd en dan moet je weer nadenken of het wel goed is. Maarja. hmm ja inderdaad maar toch think before u act.... en de wel bekende fenomeen "liefde maakt blind" is nog steeds overheersend.. maar zoals andere ook al zeggen, laat haar kennis maken met de Islaam, en wellicht zal ze erin geloven inshallah :zwaai:

ask_me
28-04-2003, 13:56
Origineel gepost door cj_tetuani Ik ben superverliefd en je raadt het natuurlijk al: Zij gelooft niet! Nou ja zij gelooft (hoopt) wel dat God bestaat en denkt ook dat er leven na de dood is enzo, maar ja, zij is, zeg maar, niet even ver met het geloof als dat ik ben. Ik heb er al voor gebeden want ik wil graag Allahs wil doen maar wat moet ik nou?" waar heb jij het over meneer; houden!!!!liefde!!!etc volgens Islam: je houdt van iemand als hij van allah(swt) houdt en ook van zijn profeet(s3w) meer niet; je mag nooit van iemand houden ook jou vader/broer als hij niet van allah(swt) houdt groetjes

Itsjustme
28-04-2003, 13:58
ja cj ik weet wat je bedoeld.... maar ja gevoelens heb je niet in de hand helaas

Classy.Lady
28-04-2003, 14:03
Ten eerste Allah swt leidt wie Hij wil... Maar jij kan haar ook een handje helpen.. Discusseer met haar..kom met logische verklaringen..Geef haar Islam. boekjes cadeau..(bijv. wonderen in de koran) Etc etc. Wa Allahoe3allam

cj_tetuani
28-04-2003, 14:07
Origineel gepost door ask_me waar heb jij het over meneer; houden!!!!liefde!!!etc volgens Islam: je houdt van iemand als hij van allah(swt) houdt en ook van zijn profeet(s3w) meer niet; je mag nooit van iemand houden ook jou vader/broer als hij niet van allah(swt) houdt groetjes Subhana Allah, waar haal je die dalel vandaan?

MueZli
28-04-2003, 15:25
Misschien ben jij wel die ene sleutel tot het beter leren kennen van haar religie. K neem aan dat de gevoelens wederzijds zijn. En wellicht neemt ze jou adviezen, wijsheden en passie voor de Islaam veel makkelijker aan ? ALs je echt liefde en affectie voelt, dan doe je wat het beste is en dat is al amro bil ma3rof wa nahyi 3annil monkar. De islaam eert de vrouw en geeft haar rechten en dat is o.a. n geborgen huwelijk en geen verliefheidjes die nergens anders dan op lichamelijke toestanden uitmonden. Ik vertrouw erop dat je het beste doet, en dat je ALLAH swt, om leiding en raad vraagt.