Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help me shab belgie kom eens ik heb een vraagje,

Pagina's : [1] 2

Droevige_Meid
08-01-2006, 21:22

Salaam aleikoum allemaal :) . Ik heb een aantal vraagjes Ik woon in nederland maar ik wil verhuizen naar belgie ( liege ) om precies te zijn. Nu zijn mijn vragen : - Als ik hier een uitkering heb, kan het zo omgezet worden naar daar? - Hoelang moet ik daar in geschreven staan eer ik een apartamentje krijg? - Hoe zit het als ik daar de taal wil leren ( frans ) aangezien ze geen nederlands praten, wat zijn de schoolkosten? - En stel ik heb een apartamentje gevonden en ik betaal die huisbaas dan alvast die maand voor en ik ga naar de gemeente in liege en zeg ja ik heb hier mijn huurcontract ik wil nu uitkering of dergelijke omdat ik toch mijn huur moet betalen. Me vriendin zei : je krijgt als eerst : sociaal ou men be3ad ie ateewik somagé? Ik snapte dat niet echt. En wie weet toevallig een leuk apartamentje in liege omgeving : bressoux of hoe je die plaats dan ook typt dat is daar bij die straat van de marokkaanse winkeltjes daarzo in de omgeving wil ik :)

Droevige_Meid
08-01-2006, 22:29
Ohja en hoe zit het me paspoort? - Kan ik gewoon in belgie blijven wonen met me nederlandse paspoort?? en stel ik verlies mijn paspoort als ik er al een paar maanden woon? wat dan krijg ik dan ik dan belgies nationaliteit of verblijfsvergunning? tijdelijke gedoe?? of wat

Droevige_Meid
09-01-2006, 13:30
iwaaaaaaa

asilahnaj
09-01-2006, 14:42
kom je naar liege omdat je getrouwd ben met iemand van liege ofzo?? want als het zo is dan is het heel gemakkelijk hoor en het is BRUSSEL die je zoekt die winkelstraat reu de brabant

Droevige_Meid
09-01-2006, 19:40

kom je naar liege omdat je getrouwd ben met iemand van liege ofzo?? want als het zo is dan is het heel gemakkelijk hoor en het is BRUSSEL die je zoekt die winkelstraat reu de brabant Neen ik trouw met niemand van liege, en het is ook niet BRUSSEL maar het heet : BRESSOUX dat is ook een winkelstraat in liege

asilahnaj
09-01-2006, 20:20
aah sorry dan weeti k het niet meid maar ik zal het wel vragen aan mensen hoor

Droevige_Meid
10-01-2006, 02:03
aah sorry dan weeti k het niet meid maar ik zal het wel vragen aan mensen hoor Is goed meid, alsnog bedankt dat je toch hebt gereageerd

missKevin
11-01-2006, 20:28
selaam hee mijn zussen zijn ook verhuist vanuit nl naar belgie,mijn ouder zus had toen destijds een ww uitkering en die nam ze mee daar heen,ik weet niet wat voor eentje jij hebt.....wat ik ook weet is dat scholing gratis is via een socialedienst ofte wel sommage instelling want mijn andere zus zit ook op franse les maja ik weet nou niet of het verschild per gemeente snappie,wat betreft woonruimte kan je het beste particulier proberen dat gaat veel sneller en is niet net zoals hier in nl dat het duurder is.als ik je ergens mee kan helpen pm me maar ik heb veel famillie en nichten in liege in druxoix ofso mouhiem suc6:goedzo:

missKevin
11-01-2006, 20:32
:hadj: ooww ja by the way,wat betreft je ned paspoort die behoudt je,als je daar eenmaal gestelld bent krijg een vergunning zoals een verblijfsvergunning die geld 5jaar daarna kan je mits je dat zelf wilt de belgiesche nationaliteit aanvragen of je ned behouden met een vergunning...........mijn advies is behoud je ned nationaliteit

Droevige_Meid
13-01-2006, 15:49
selaam hee mijn zussen zijn ook verhuist vanuit nl naar belgie,mijn ouder zus had toen destijds een ww uitkering en die nam ze mee daar heen,ik weet niet wat voor eentje jij hebt.....wat ik ook weet is dat scholing gratis is via een socialedienst ofte wel sommage instelling want mijn andere zus zit ook op franse les maja ik weet nou niet of het verschild per gemeente snappie,wat betreft woonruimte kan je het beste particulier proberen dat gaat veel sneller en is niet net zoals hier in nl dat het duurder is.als ik je ergens mee kan helpen pm me maar ik heb veel famillie en nichten in liege in druxoix ofso mouhiem suc6:goedzo: Bedankt voor al je info, check je pm :)

missy_meknesia
13-01-2006, 16:58
Hey droevige meid. Ik heb je laatst al gesproken toen je vroeg hoe je een sprijkerrok moest maken van een spijkerbroek. Ik heb zelf ook in Brussel gewoond, lees een aantal berichten hieronder. Ik wil je sterk adviseren om je er op voor te bereiden, het is daar zo veel anders. Ik ben ook naar Belgie gegaan om effe van hier weg te zijn, maar ik ben terug gekomen en wat had ik Nederland gemist. Ik was nog wel met een iemand en niet alleen. IK hoop dat je goed voorbereid ernaar toe gaat en er echt goed over na denkt, want je komt in een heel andere wereld terecht. Trouwens ik heb in Brussel mensen ontmoet die uit Liege kwamen die vertelden dat er geen werkgelegenheid is en zo. In elk geval, denk er echt goed over na. Want je had de vorige keer al mijn hart geraakt en veel indruk op mij gemaakt en nu ik dit hoor, moest ik er gewoon op reageren. ma3a salama

Droevige_Meid
13-01-2006, 17:12
Hey droevige meid. Ik heb je laatst al gesproken toen je vroeg hoe je een sprijkerrok moest maken van een spijkerbroek. Ik heb zelf ook in Brussel gewoond, lees een aantal berichten hieronder. Ik wil je sterk adviseren om je er op voor te bereiden, het is daar zo veel anders. Ik ben ook naar Belgie gegaan om effe van hier weg te zijn, maar ik ben terug gekomen en wat had ik Nederland gemist. Ik was nog wel met een iemand en niet alleen. IK hoop dat je goed voorbereid ernaar toe gaat en er echt goed over na denkt, want je komt in een heel andere wereld terecht. Trouwens ik heb in Brussel mensen ontmoet die uit Liege kwamen die vertelden dat er geen werkgelegenheid is en zo. In elk geval, denk er echt goed over na. Want je had de vorige keer al mijn hart geraakt en veel indruk op mij gemaakt en nu ik dit hoor, moest ik er gewoon op reageren. ma3a salama Hey meid met die rok heb ik nog steeds niet uit geprobeerd :hihi: Ik ga daar wel alleen wonen maar me nicht woont er ook dus ze kan bij mijn komen slapen of ik bij haar :). En ja het klopt met : je komt in een heel andere wereld terecht. Geen werkgelegenheid? pffff dat word me rot zoeken naar een baan daar. Zo lieff :love:

missy_meknesia
13-01-2006, 22:58
Hey meid met die rok heb ik nog steeds niet uit geprobeerd :hihi: Ik ga daar wel alleen wonen maar me nicht woont er ook dus ze kan bij mijn komen slapen of ik bij haar :). En ja het klopt met : je komt in een heel andere wereld terecht. Geen werkgelegenheid? pffff dat word me rot zoeken naar een baan daar. Zo lieff :love: Kijk uit lieve schat. Ik heb ook samengewoond en ze proberen echt in je huis te komen op allerlei manieren. Maar je moet echt oppassen met wie je betrokken raakt. Dat kan allemaal uit de hand lopen. En tuurlijk ben je in mijn hart gekomen, je bent oprecht en ik zie een beetje in jouw verdriet , mijn verleden. Inshallah zal je snel een baan vinden en zal het daar veel beter voor je worden dan voor mij dat was geweest. Gair Inshallah. Als je naar Brussel zou gaan, had ik je kunnen helpen. Maar Liege is verrrrrrrrrr en dat ken ik niet.. ma3a salam

Droevige_Meid
13-01-2006, 23:36
Kijk uit lieve schat. Ik heb ook samengewoond en ze proberen echt in je huis te komen op allerlei manieren. Maar je moet echt oppassen met wie je betrokken raakt. Dat kan allemaal uit de hand lopen. En tuurlijk ben je in mijn hart gekomen, je bent oprecht en ik zie een beetje in jouw verdriet , mijn verleden. Inshallah zal je snel een baan vinden en zal het daar veel beter voor je worden dan voor mij dat was geweest. Gair Inshallah. Als je naar Brussel zou gaan, had ik je kunnen helpen. Maar Liege is verrrrrrrrrr en dat ken ik niet.. ma3a salam Wat bedoel je daar precies mee?? kan je het me uitleggen want ik snap het niet zo 1 2 3 ben nog al traag van begrip :hihi: Aaaa :Iluvu: je lijkt me echt een schatje :kus: Neen ik wil niet naar brussel dat is weer te ver voor mijn, liege is maar 20min van mijn vandaan :)

missy_meknesia
14-01-2006, 00:18

Wat bedoel je daar precies mee?? kan je het me uitleggen want ik snap het niet zo 1 2 3 ben nog al traag van begrip :hihi: Aaaa :Iluvu: je lijkt me echt een schatje :kus: Neen ik wil niet naar brussel dat is weer te ver voor mijn, liege is maar 20min van mijn vandaan :) Ik heb ook samen gewoond en ze ( bedoel ik mee jongens) willen op allerlei manieren in je huis komen. Ze proberen heel aardig te zijn, lief gezichtje en daarna veranderen ze in monsters.We kregen hulp kwa huis zoeken van een jongen en die dacht daarna dat hij welkom was. Binnen 3 weken werd het bekend (volgens mij gepubliseerd in hun wijkkrant) dat er Nederlandse meiden op zichzelf woonden. Liepen we in de avond over straat om te gaan eten, dan werden we uitgescholden, want iedereen is daar vroeg binnen. Meiden zijn heel schijnheilig, ze willen heel aardig doen maar daarna toch jaloersie. Eerst denken ze , ook leuk interessant maar daarna als ze merken dat die jongens interesse in jullie krijgen, dan word het een ander verhaal. Kijk ik draag geen Hijaab, mijn vriendin ook niet. Ik ben vrij opgevoed, kwa kleding en make-up en rest, mijn vriendin ook. Misschien zagen we er te uitdagend uit, maar voor ons zeggen was er niets speciaals. We hielden zelfs echt rekening met hun en gingen ons kuiser kleden. Ze zeiden wel altijd, jullie meiden uit nederland met jullie FAShion. Ze hebben een hele andere metaliteit kwa kleding en gedrag. Wij kleden ons misschien uitdagend voor hun, maar kwa gedrag waren we heel rustig. Ik hoop echt inshallah dat er een betere leven in Liege voor je te wachten staat. Maar je moet echt oppassen. Ik zie staan dat je in Hijaab draagt, dat zorgt voor een blokkade voor je kwa jongens, dus dat probleem heb je minder. Maar een baan zoeken in Liege met Hijaab, ik weet het niet hoor. Ik hoop echt voor je, zeker omdat het volgens mij gaat omdat je denkt dat je een frisse start kan maken. Dat dacht ik ook in Brussel. Je moet echt zorgen dat je daar een steun hebt en dat je dat zo volhoud, vooral niet op andere rekenen financieel. Emotionele steun is echt belangrijk, want anders val je telkens terug. Denk er goed over na en probeer het misschien anders eerst met een weekje bij je nicht. ma3a salama..

Pagina's : [1] 2