Bekijk originele versie : Vrouwen en autorijden .........
Miss_Magrebia
06-01-2006, 10:51
Hoor vaak van vooral mannen dat " vrouwen" niet kunnen autorijden ...... :moe: ....
Eens / Oneens......
Verzekeraars weten al lang dat vrouwen minder schade veroorzaken in het verkeer dan mannen, zeker in de lagere leeftijdscategorieën.
In de categorie van 20 tot 25 jaar veroorzaken zes keer zoveel mannen ernstige auto-ongelukken als vrouwen. De oorzaak ligt hierbij vooral in het roekeloze rijgedrag van veel jonge mannen. Bij dertigjarigen en ouderen worden de verschillen miniem.
Overigens wordt het rijgedrag op hogere leeftijden niet echt beter. Naarmate men langer een rijbewijs op zak heeft, begint men laconieker en gevaarlijker te rijden.
Ook blijkt ongeveer 30% van de verkeersdeelnemers boven de 45 jaar een oogafwijking te hebben zonder het zelf te weten.
Vrouwen rijden echter niet op alle fronten beter...
Uit Engels onderzoek blijkt dat ze over het algemeen meer ongelukken veroorzaken op kruisingen. Op die manier is er wel een verschil vast te stellen in het rijgedrag van mannen en vrouwen.
http://www.touring.be/Images/alleen-rijden2_tcm23-16525.jpg
ladie_perfect
06-01-2006, 10:53
Ik vind mannen juist een gevaar op de weg.;)
HoneyBee
06-01-2006, 10:55
Vrouwen zijn nauwkeurig, dus ook in het verkeer.
Dus oneens, een vrouw rijdt beter dan een man.
serenity
06-01-2006, 10:57
Ik rijd echt wel heel goed :ego:
Mijn man zegt dat ook...En hij rijdt heel goed, nooit ongelukjes Allah ie hfad.
Miss_Magrebia
06-01-2006, 11:07
Ik moet toegeven dat ik weleens een gevaar op de snelweg kan zijn .... thuis denken ze dat ik me altijd aan de max. snelheid houd...... :hihi: NOT!.... ben nu wel voorzichtiger met boetes en flitspalen .... en merk ook wel wanneer er weer een wagentje in de berm staat ....... maar verder kan ik best goed rijden ... lange tijd mijn rijbewijs... en geen schade......
wardaroosje
06-01-2006, 12:21
Ben gisteren bij mijn broer in de auto geweest......het was net alsof ik in de achtbaan zat.
Ik rij zelf best goed maar heb vandaag toch een deuk in de auto gereden(paps heeft het nog niet gezien:( )
Ik kan heel goed rijden:ego:, nog beter dan een man:bril:
Mannen zijn asociaal in het verkeer.
Wie zijn de ergste bumperklevers bijvoorbeeld, tfoe wat haat ik dat. Dat haantjesgedrag van je bent toch maar een vrouw, ga uit mn weg bleh!
Enige waar de meeste vrouwen minder goed in zijn dan de mannen is het rijtjesparkeren, althans ik wel :D
Miss_Magrebia
06-01-2006, 12:40
Mannen zijn asociaal in het verkeer.
Wie zijn de ergste bumperklevers bijvoorbeeld, tfoe wat haat ik dat. Dat haantjesgedrag van je bent toch maar een vrouw, ga uit mn weg bleh!
Enige waar de meeste vrouwen minder goed in zijn dan de mannen is het rijtjesparkeren, althans ik wel :D
Bumperklevers :moe: ..... Onnodig links rijden ... rechts inhalen .... seinen met grootlicht .. mensen die niet weten wanneer ze welke verlichting aan moeten hebben :moe:
Mensen die ipv 1 parkeervak, 1,5 in beslag nemen ... :hihi:
ladie_perfect
06-01-2006, 12:47
Ik moet toegeven dat ik weleens een gevaar op de snelweg kan zijn .... thuis denken ze dat ik me altijd aan de max. snelheid houd...... :hihi: NOT!.... ben nu wel voorzichtiger met boetes en flitspalen .... en merk ook wel wanneer er weer een wagentje in de berm staat ....... maar verder kan ik best goed rijden ... lange tijd mijn rijbewijs... en geen schade......
:o Ik moet ook toegeven dat ze mij een snelheidsduivel vinden.:hihi:
Enne weet je het is nog waar ook!!!
Vooral als ik in mn eentje in de auto zit, heerlijk die scheuren over de snelweg;) inhalen waar het maar kan.:maf:
Gelukkig heb ik ook nooit schadegehad :D wel 1 keer boete.:jammer:
Mozhima1
06-01-2006, 13:03
Ik vind ook dat vrouwen beter rijden dan mannen:ego:
Ik rij zelf ± 80 km per dag op een neer. 's ochtends heb ik nogal haast vaak en dan wil ook wel eens gauw nog het oranje stoplicht pakken...bumperkleven...mensen die onnodig links rijden een 'seintje'geven..:moe:
het is namelijk een 80 km weg die ik moet nemen en tussen de flitspalen door vind ik dat je door kunt gassen.:D
Ik hou het liefst van: GASSEN op de snelweg.:D
Rij al meer dan 5 jaar schadevrij:o
HoneyBee
06-01-2006, 13:20
Ik vind ook dat vrouwen beter rijden dan mannen:ego:
Ik rij zelf ± 80 km per dag op een neer. 's ochtends heb ik nogal haast vaak en dan wil ook wel eens gauw nog het oranje stoplicht pakken...bumperkleven...mensen die onnodig links rijden een 'seintje'geven..:moe:
het is namelijk een 80 km weg die ik moet nemen en tussen de flitspalen door vind ik dat je door kunt gassen.:D
Ik hou het liefst van: GASSEN op de snelweg.:D
Rij al meer dan 5 jaar schadevrij:o
Irri is dat. Ik scheur met 120 km per uur naar m'n werk:hihi:
Miss_Magrebia
06-01-2006, 13:24
Lekker ongestoord de teller laten lopen richting de 140 heerlijk ..... :hihi: ... nog geen enkele x geflitst op de weg die ik nu neem ... geen file ... heerlijk ... ik geniet daar echt van ....
Parkeren doe ik heel snel ... behalve op bepaalde plekken filleparkeren .... heb daar het geduld niet voor ...:lol: Op werk ben ik altijd de gene die het onbeschofts parkeerd.. wel in de vakken maar altijd in een rare positie ....
HoneyBee
06-01-2006, 13:29
Lekker ongestoord de teller laten lopen richting de 140 heerlijk ..... :hihi: ... nog geen enkele x geflitst op de weg die ik nu neem ... geen file ... heerlijk ... ik geniet daar echt van ....
Parkeren doe ik heel snel ... behalve op bepaalde plekken filleparkeren .... heb daar het geduld niet voor ...:lol: Op werk ben ik altijd de gene die het onbeschofts parkeerd.. wel in de vakken maar altijd in een rare positie ....
Welke weg neem je elke ochtend vanuit Rotterdam.
Ik de A16 richting Dordrecht!
Miss_Magrebia
06-01-2006, 13:44
Welke weg neem je elke ochtend vanuit Rotterdam.
Ik de A16 richting Dordrecht!
Ik neem de A29 dat is pas een sheurroute .... A16 vind ik niet lekker rijden ......
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.